Kwam helaas terug uit de ardennen, zondag weer!quote:
Wel je pak aan dan hequote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:50 schreef genakt het volgende:
[..]
Kwam helaas terug uit de ardennen, zondag weer!
whhawhaw gaaf juliie pakjes inderdaadquote:
Is nog best lastig te horen. Riviera paradise chord is het volgens mij niet. Die 025000 komt inderdaad aardig overeen (is natuurlijk ook gewone em). 002000 klinkt overigens ook wel ok, maar is het ook net niet. Kom toch steeds op de em uit, zonder toevoegingen of wat dan ook... Kan ook wel kloppen als je de liedjes van the ventures, surfaris e.d. bekijkt. Beetje de standaard surf dingetjes.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:20 schreef op_quoter het volgende:
[..]
klinkt voor mij meer als 025000 of het riviera paradise chord 074000 maar weet 't nog steeds niet zeker
Kleine barré pakken op de 2 hoogste snaren maakt het een stuk makkelijker denk ik. Dan is het alleen nog zaak je linker en rechter hand mooi synchroon te krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:50 schreef OngeschiktX het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe je zoiets:
[ afbeelding ]
op 200bpm kan halen? Ik kom tot de helft van de snelheid, maar niet veel meer. Het heeft ook niet echt een lekkere flow voor sweeppicking, voor zo ik dat kan.
Ongeveer op alles gespeeld en gebruik nu voor mijn akoestische gitaren altijd Elixer 011. Prima geluid en gaat lang mee. Hoef ik ze niet elke twee weken te vervangen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:04 schreef Gehenna het volgende:
Hoi allemaal,
Ik had een technisch vraagje. Een snaar van mijn akoestische (western) gitaar is laatst geknapt. Nu heb ik geen idee wat voor de merk/type de rest van de snaren zijn, en zie ik dat er nog 2 een beetje beschadigd zijn. Dus wilde ik denk ik ze alle 6 maar vervangen![]()
Nu ben ik een beetje aan het lezen op het internet en nu merk ik dat er (zoals verwacht) een gigantisch aanbod is. Er zitten nu 'roundwound' snaren op blijkt, maar dat geeft natuurlijk een nogal vervelend piepend geluid als als je hand over de hals beweegt. Dus wou ik dit keer voor 'groundwound' gaan, die zijn gladder, maar hebben wel meer volume dan 'flatwound'.
Maar als ik ga zoeken naar 'groundwound' snaren, maar dan vind ik niets (er staat geen soort wikkeling bij)Dus ik vroeg me af of er iemand een tip zou kunnen geven welke snaren ik dan het beste zou kunnen nemen?
en heeft iemand überhaupt ervaring of tips hiermee?
Thanks, als dat voor 6 snaren is, dan valt dat eigenlijk nog wel (als je kijkt wat voor prijzen sommige andere gear kostquote:Op woensdag 2 juli 2014 19:26 schreef BurnaBoy het volgende:
Voor dat piepgeluid zou je ook naar coated strings kunnen gaan.
Die zijn ook gladder omdat een anti oxidatie laagje opzit. Door dat laagje gaan ze ook langer mee.
Bijvoorbeeld elixers, al is de polyweb versie wel 17 euro zowat.![]()
Elixers lijken bijna synoniem te staan voor kwaliteit als ik zo lees en mijn omgeving hoor, dus ik denk dat ik daar maar gewoon voor gaquote:Op woensdag 2 juli 2014 19:26 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ongeveer op alles gespeeld en gebruik nu voor mijn akoestische gitaren altijd Elixer 011. Prima geluid en gaat lang mee. Hoef ik ze niet elke twee weken te vervangen.
Ik heb zelf op mijn gitaar Ernie ball cobalts zitten, gaan voor rond de 12 euro per pakje. Met gemiddeld een uur spelen per dag gaat het hard dan hoor. 2-3 weken stringlife is vrij normaal voordat ze wegroesten/dood worden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Thanks, als dat voor 6 snaren is, dan valt dat eigenlijk nog wel (als je kijkt wat voor prijzen sommige andere gear kost). Ik ben sinds kort geen student meer, dus die prijzen moet ik nu wel aankunnen
Ik wist niet eens dat dat om de zoveel tijd vervanging nodig was, die van mij zitten er al jaren opquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:27 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik heb zelf op mijn gitaar Ernie ball cobalts zitten, gaan voor rond de 12 euro per pakje. Met gemiddeld een uur spelen per dag gaat het hard dan hoor. 2-3 weken stringlife is vrij normaal voordat ze wegroesten/dood worden.
last van zweethandjes dus ja,
24p/m tikt dan wel aan hoor. De rest van de gitaren die ik minder vaak speel gaan gelukkig langer mee.
Serieus? Bij intensief gebruik doe ik zeker drie maanden met een setje Ernie Ball regular slinkies á €5,30 per pakje. Aangezien dat intensief gebruik nu flink minder is, doe ik echt meer dan een half jaar met een setje. Roest nooit last van eigenlijk, meer dat ze gewoon een doffe klank krijgen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:27 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik heb zelf op mijn gitaar Ernie ball cobalts zitten, gaan voor rond de 12 euro per pakje. Met gemiddeld een uur spelen per dag gaat het hard dan hoor. 2-3 weken stringlife is vrij normaal voordat ze wegroesten/dood worden.
Heb op mijn elektrische gitaren ook EB's regular. Zwetende handen en/of rokerige kroegen zijn killing. Wat een beetje helpt is om een doek over de snaren te halen voordat je de gitaar weg zet. Heb ze zelf meestal 2 maanden erop zitten, maar heb ook veel gitaren dus dat helpt. Beetje afwisselen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:27 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
last van zweethandjes dus ja,
24p/m tikt dan wel aan hoor. De rest van de gitaren die ik minder vaak speel gaan gelukkig langer mee.
Dat doffe scheelt ook wel per gitaar. Ik heb twee geweldige gitaren staan die eigenlijk altijd wel goed klinken. Klein beetje sparkle eruit als de snaren niet meer nieuw zijn maar nog steeds een mooi gebalanceerd geluid en zeker niet dof. Moet wel toegeven dat dit alleen bij mijn gitaren boven de 2k is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:44 schreef BurnaBoy het volgende:
Naja, bij de normale sets is het minder hoor. Maar de G en B snaren zijn bij mij na 2-3 weken verroest.
Zweethanden, heb ook wel eens dat de achterkant van de nek drijft van het zweet als ik heel lang snel speel. De cobalts roesten gewoon heel snel.
Ik vind cobalts te fijn klinken en die meerprijs kan ik wel hebben. Elixers op de andere gitaren die ik heb houden het ook wel 2 tot 4 maand uit, ook vind ik nieuwe snaren fijn spelen en klinken. Dat doffe is maar niks. Heb je een bas voor
Dus dan wissel je veel en snel. Maar het komt idd grotendeels omdat ik 1 gitaar heb waar ik heel veel op speel.
Jup Gibson heeft dit nu ook standaard op de nieuwe LP's standards zitten dacht ik, de minE-tune oid. Zoek maar op youtube. Ik ben er niet echt weg van maar werkt op zich wel. Kan ook andere stemmingen enzo.quote:
quote:
Bestaat al 7 jaar ofzo. Ondere ander Gibson Robot.quote:
Gemaakt door tronical, dus als je het op je strat of tele of willekeurige andere gitaar wilt hebben moet je dat even googlen. Kost je rond de 300 euro aan materiaal om het erop te zetten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Jup Gibson heeft dit nu ook standaard op de nieuwe LP's standards zitten dacht ik, de minE-tune oid. Zoek maar op youtube. Ik ben er niet echt weg van maar werkt op zich wel. Kan ook andere stemmingen enzo.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Why Min-Etune? - Gibson Min-Etune Electronic Tuning System
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop