Lekker hapje hoor. Beetje te weinig tiet.quote:
Is dat blaadje niet wat groen?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker hapje hoor. Beetje te weinig tiet.
Ouwe bok lust ook nog wel een jong blaadje hoor.quote:
Goh.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ouwe bok lust ook nog wel een jong blaadje hoor.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, Golfer, wat ben je stil...
Is er iets? Wil je een Mozart Kugel, heb ik meegenomen uit Salzburg...
Jakkes.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik deed net de koelkast open, ruik ik iets wat niet meer goed is. Volgens mij is het de Victoriabaars die ik gisteren bij de visboer gekocht heb.Meh.
Meervalletje dus. Wordt ook in Nederlnd gekweekt:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Wij hadden gisteren een clariasfilet. Dat is van dit visje:
[ afbeelding ]
Beestje kan ook op het land ademen!
Weet iemand ook waar die gekweekt worden? Is dat ook in Nederland?
De verrotte vis meenemen en omruilen voor een wel verse?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:29 schreef Lonaa het volgende:
Zo maar even naar de visboer, als ik zin heb.
Dat was ik wel van plan ja, om de vis mee te nemen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:32 schreef golfer het volgende:
[..]
De verrotte vis meenemen en omruilen voor een wel verse?
Yep voelt 'goed' dat gejankquote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Bluezz, al weer een brief! Laatste was niet eens zo mal lang geleden toch?
Alle gemissen komen samen in die brief, zo klinkt het. Het is ook niet weinig en als het komt, laat het dan maar lekker stromen, zou ik denken.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat was ik wel van plan ja, om de vis mee te nemen.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoezo niet vers???
Woah, wat een joekelquote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Clarias, das een sjieke naam voor een meerval, die kende ik nog niet. Persoonlijk vind ik meerval erg lekker, een van de weinige lekkere zoetwatervissen.
Maar het heeft een erg slechte naam.
Ze kunnen erg groot worden. In de Donau vissen ze erop met levende kippen. Kip aan een touw, water in, spartel spartel
Slik,
Meerval aan land trek
[ afbeelding ]
Kostunrixquote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoezo niet vers???
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoezo niet vers???
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Ik liep naar binnen, ik zei: ik was hier gisteren en ik kocht Victoriabaars, deze, om precies te zijn, en nu ruikt ie zo.
Toen drukte ik het onder haar neus, en toen kreeg ik een nieuwe.
Haha.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:26 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Ik liep naar binnen, ik zei: ik was hier gisteren en ik kocht Victoriabaars, deze, om precies te zijn, en nu ruikt ie zo.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:26 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Fijn!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Yep voelt 'goed' dat gejank
Ja alweer een brief, komt natuurlijk ook door die rouwkaart bij mijn brief vorige maand, dit keer ook reaktie op wat ik schreef. En dat is voor het eerst
Die heeft zeker positief bijgedragen. Het heeft iedereen goed gedaan!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Fijn!
De tijd in Nederland heeft in die In ook positief bijgedragen wellicht?
Ross op je laptop gezeten?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Waarom krijg ik al de hele week reclame voor Second Love
Je valt in de doelgroep die daar aan toe isquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Waarom krijg ik al de hele week reclame voor Second Love
Wat is er aan de hamd z80? Of heb je het over die moordenaar on the lose in Goch?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:14 schreef z80 het volgende:
waarom komt alle ellende tegelijk? kan dat niet een beetje over het jaar verdeeld worden.
Vervelend hoor.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:43 schreef TAV74 het volgende:
Straks eens even een avondje Whisky proeven
werk.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is er aan de hamd z80? Of heb je het over die moordenaar on the lose in Goch?
Het hoort er allemaal bij. Bij het leven dan. Helaasquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:28 schreef z80 het volgende:
werk.
gevalletje minder netje te werk gaan met een reorganisatie. lees er een puinzooi van maken terwijl je weet dat je over een paar maanden weg bent en de betrokken afdelingen nog lange tijd met de brokken blijven zitten.
prive
gevalletje kanker. nu nog enkel bestraling tegen de pijn. afgelopen jaar was voor het eerst zins 10 jaar dat ik gaan uitvaart had. dat kan ik dit jaar waarschijnlijk niet zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.had ook een bagagedrager besteld maar heb de lila gekregendus die komt er nog in deze paarse kleur is mij toegezegd
In de woorden van Theo en Thea, "waar gaat het eigenlijk over?"quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:25 schreef borisz het volgende:
Youp
http://www.nrc.nl/youp/2014/03/01/overgangsklasse/
Hij is heel erg leuk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:25 schreef borisz het volgende:
Youp
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:25 schreef borisz het volgende:
Youp
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:25 schreef borisz het volgende:
Youp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:53 schreef AnneX het volgende:
En terug van de uitvaart met een barstende koppijn.
Hiermee moeten wij in het reine komen.
Dank voor het meeleven.
Geef het de tijdquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:53 schreef AnneX het volgende:
En terug van de uitvaart met een barstende koppijn.
Hiermee moeten wij in het reine komen.
Dank voor het meeleven.
Zo. Dat was me er eentje.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:47 schreef golfer het volgende:
Eindelijk een goede versie van La vie d'Adele gevonden. Prachtige film Terechte winnaar van de Gouden Palm in Cannes.
We zijn de komende uren nog wel zoet hiermee (3 uur duurt ie).
Wel oke.quote:
Klinkt als een heerlijke zondag.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wel oke.![]()
Knie is wat vervelend, de hondjes liggen op de bank, ik ga zo met ze lopen in het zonnetje.
Vandaag nog even m'n nageltjes lakken, boekje lezen en een bloemkoolpizza maken.
Nu even ontbijten met een glas bloedsinaasappelsap en zo nog even iets aan vast voedsel.
Lekkere rustige zondag dus.
Ik doe het bijna nooit. Dat komt omdat ik het niet zo goed kan. Of andersom, dat ik het niet zo goed kan omdat ik het bijna niet doe. Ik zou er wel in willen groeien.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:04 schreef Vork het volgende:
[..]
Waarom zou je wel wat gaan bakken en waarom niet?
Croissantjes.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt als een heerlijke zondag.
Ik heb geen kater want drink geen alcohol![]()
Ga zo croissantjes bakken met ham en kaas
Maak jij die bloemkoolpizza met mozzarella etc? Al eerder gedaan?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:52 schreef Lonaa het volgende:
Wel oke.![]()
Knie is wat vervelend, de hondjes liggen op de bank, ik ga zo met ze lopen in het zonnetje.
Vandaag nog even m'n nageltjes lakken, boekje lezen en een bloemkoolpizza maken.
Nu even ontbijten met een glas bloedsinaasappelsap en zo nog even iets aan vast voedsel.
Lekkere rustige zondag dus.
Ah, dus je kunt wat oefening gebruiken...quote:Op zondag 2 maart 2014 12:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik doe het bijna nooit. Dat komt omdat ik het niet zo goed kan. Of andersom, dat ik het niet zo goed kan omdat ik het bijna niet doe. Ik zou er wel in willen groeien.
Ik heb wel wat basisdingen in huis maar geen zin om naar de supermarkt te gaan. Ik heb nog geen recept dat ik nu per se wil maken maar wel recepten genoeg gespaard.
Ik heb al genoeg eten in de koelkast, maar het geeft me wel wat de doen, plus een beloning als het lukt.
Ja. Bloemkool in de blender, mixen met ei en mozzerella (of geitenkaas) en dan bakken in de oven, dan beleggen en verder afbakken.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Maak jij die bloemkoolpizza met mozzarella etc? Al eerder gedaan?
Ja, ik bak eigenljk nooit. Veel verder dan een appeltaart of een citroentaartje (al dan niet met passievrucht)quote:Op zondag 2 maart 2014 12:13 schreef Vork het volgende:
[..]
Ah, dus je kunt wat oefening gebruiken...
Nee maar heb het al wel eens voorbij zien komen. En aangezien ik ook vaak lowcarb eet ben ik nieuwsgierig en wil het ook een keertje maken!quote:Op zondag 2 maart 2014 12:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Bloemkool in de blender, mixen met ei en mozzerella (of geitenkaas) en dan bakken in de oven, dan beleggen en verder afbakken.
En dat wordt de eerste keer.Wil dat eigenlijk al heel lang, maar het kwam er niet van. Nu heb ik allerlei restjes en een bloemkool van het dumpster diven, dus nu moet het maar gebeuren.
En jij dan? Al eens gedaan?
Ik zal je vertellen hoe het gaat.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee maar heb het al wel eens voorbij zien komen. En aangezien ik ook vaak lowcarb eet ben ik nieuwsgierig en wil het ook een keertje maken!
Ik heb de keuken een grote beurt gegeven, en net ff bloemen in de tuin lopen zaaien. De bollen komen prachtig op.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:21 schreef PdeHoog het volgende:
Vanmorgen een lekkere wandeling gemaakt in dat heerlijke weerEn daarna een lekker kopje zelfgemaakte kippesoep. Lekker, zo'n rustige zondag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Jaloers zijn wordt altijd zo negatief gezien, terwijl het niet zo is dat je het hun niet gunt maar het zelf ook wilt, daar is niets mis mee.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Gezellig AnneX! Ik zou gaan carnavallen maar is helaas niet doorgegaan vanwege toestand van de moeder van vriendin bij wie ik het zou vieren. Mis het wel hoor die gezelligheid!
Straks ff mn luie reet naar buiten schoppen.
Foto's vanuit Korea, pff zo leuk voor ze maar nu word ik wel een beetje jaloers.
Yes zelfde weer als hier. Koud maar zonnig en droog. En nee, niet mijn biologische zusje en we lijken ook niet op elkaarquote:Op zondag 2 maart 2014 16:00 schreef AnneX het volgende:
Leuke foto's , FFT !
Is het daar koud nu, gezien de kleding ?
En is het je " échte" zusje?
Jullie echt wel op elkaar..ondanks dat het voor ons westerlingen lastig is
om oosterse gezichten te onderscheiden...
Oh ik bedoel het ook absoluut niet negatief. Op die manier ben ik nooit jaloers op iemand want ik gun iedereen het beste. Vind het zo gaaf voor mn ouders en ook voor mn zus dat ze dit samen met mn ouders doet.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaloers zijn wordt altijd zo negatief gezien, terwijl het niet zo is dat je het hun niet gunt maar het zelf ook wilt, daar is niets mis mee.
Vriend van me gaat voor het werk een jaar naar de Zuid Pacific, ik ben stink jaloers, en gun het hem van harte.
quote:Op zondag 2 maart 2014 15:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Gezellig AnneX! Ik zou gaan carnavallen maar is helaas niet doorgegaan vanwege toestand van de moeder van vriendin bij wie ik het zou vieren. Mis het wel hoor die gezelligheid!
Foto's vanuit Korea, pff zo leuk voor ze maar nu word ik wel een beetje jaloers.samen daar vakantie vieren? alleen is nog te duur ivm de hotel kosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Tja reizen hoeft niet duur te zijn, maar heb teveel verplichtingenquote:Op zondag 2 maart 2014 16:39 schreef z80 het volgende:
Zuid Korea, Japan, China, laos, Cambodja, Taiwan, Hong Kong en Myanmar (Birma) staan hier ook hoog op de verlanglijst. het is dat alleen reizen zo veel duurder is anders zat ik eind van het jaar in Taiwan.
Heel duur he!quote:Op zondag 2 maart 2014 16:20 schreef z80 het volgende:
[..]
samen daar vakantie vieren? alleen is nog te duur ivm de hotel kosten.
quote:Op zondag 2 maart 2014 15:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Foto's vanuit Korea, pff zo leuk voor ze maar nu word ik wel een beetje jaloers.Leuk! Leuk dat je het wilt delen met ons, wat me opvalt is dat het helemaal niet warm is daar, getuige de winterjassenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht die gaan lekker de zon tegemoet.
Super dat ze dit met je zusje kunnen doen.
Jouw beurt komt ook vast een keer!
Dat is heel betaalbaar.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Mn ouders zitten daar best voor EUR 250,- KLM vlucht incl. het Hilton hotel (logies/ontbijt). Toch wel handig dat IPB'en als het lukt
Het ligt vast heel erg aan mij, maar ik vind het net een bordkartonnen versie van Bluezzquote:Op zondag 2 maart 2014 17:55 schreef Bluezz het volgende:
Ik zat vandaag in de trein met een erg leuke kapitein![]()
Ook een klein carnaval gevierd zo te zienquote:Op zondag 2 maart 2014 17:55 schreef Bluezz het volgende:
Ik zat vandaag in de trein met een erg leuke kapitein![]()
quote:Op zondag 2 maart 2014 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het ligt vast heel erg aan mij, maar ik vind het net een bordkartonnen versie van BluezzAlsof je 2D bent!
Is met golfers mobieltje gemaakt.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook een klein carnaval gevierd zo te zien
Joh.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:37 schreef z80 het volgende:
vandaag de vrieskist ontdooit. er kwam een emmer vol overtollig ijs uit.
blijkbaar is het af en toe nodig om de vriezer uit te zetten.
aan de voorkant was niets te zien. enkel de achterwand en de bovenste 2 koelelementen zaten vol.quote:
woah, ik zou ècht niet blij zijn met zo'n nieuwe collegaquote:Op zondag 2 maart 2014 23:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Stukkie gelezen en mooie film met Sandra Bullock gezien (al wel eerder gezien).
Probeer 40-50 blz per dag te lezen.
Morgen weer n nwe werkweek. Nwe collega met wie ik een btje overhoop lig heeft geklaagd bij mijn manager dat ik haar schijnbaar geen compliment heb gegeven toen ik ziek was.
Heb vrijdag met haar en de manager moeten zitten en zei alsnog maar 'bedankt' om er vanaf te zijn maar heb er nooit over nagedacht.. Als iemand ziek is of met vakantie hoef ik ook geen complimentjes ofzo...
Kan in theorie niet àlles betaald gedaan worden?quote:'UWV dwarsboomt vrijwilligerswerk'
Het UWV zit mensen met een uitkering die vrijwilligerswerk willen doen in de weg. De uitkeringsinstantie wil werkverdringing door vrijwilligers voorkomen, maar slaat hierin door.
Dat meldt De Telegraaf na een rondgang bij vrijwilligerscentrales en zorginstellingen.
Volgens de krant werden honderden mensen gekort op hun uitkering als zij vrijwilligerswerk uitvoerden. Volgens de uitkeringsgerechtigden is er veel onduidelijkheid over de regels rondom het werk.
"Het verschilt per regio en UWV-medewerker wat en hoeveel een vrijwilliger mag doen", aldus een woordvoerder van de Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV).
"In sommige regio's mag er geen vrijwilligerswerk gedaan worden in zorgcentra of ziekenhuizen. Volgens het UWV omdat de instellingen er een economisch belang bij hebben. Al het werk zou door betaalde krachten uitgevoerd moeten worden."
"Iemand mag best een kopje koffie drinken bij een oudere", laat het UWV weten in een reactie. "Maar vervolgens het huis stofzuigen mag niet, dat werk kan ook betaald gedaan worden."
Ah dus alles wat hier in het VUmc wordt wegbezuinigd wordt bij jullie neergezetquote:Op maandag 3 maart 2014 10:05 schreef borisz het volgende:
Gegroet vanuit de VU
Hoop verandert de laatste maanden. TOen ik er voor het laatst was waren sommige dingen nog in restauratiemodus. VU ziet er van binnen echt 10x beter uit toen ik begon met studeren.
Klaar ? Afgestudeerdquote:Op maandag 3 maart 2014 10:05 schreef borisz het volgende:
Gegroet vanuit de VU
Hoop verandert de laatste maanden. TOen ik er voor het laatst was waren sommige dingen nog in restauratiemodus. VU ziet er van binnen echt 10x beter uit toen ik begon met studeren.
Weer een hoofdstuk in jouw leven afgesloten, dus.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:05 schreef borisz het volgende:
Gegroet vanuit de VU
Tof en feliquote:Op maandag 3 maart 2014 13:25 schreef borisz het volgende:
Nu weer thuis. Zal zo wellicht wat uppen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Isa TK is een optie voor 2034 oid. Ik vind dat je toch wel wat levenservaring moet hebben voordat je in een blauw stoeltje gaat zitten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:09 schreef borisz het volgende:
Weet niet wat moeders heeft gedaan, maar ze zijn toch wel wat bewogen. Nou ja deze vallen nog mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Isa TK is een optie voor 2034 oid. Ik vind dat je toch wel wat levenservaring moet hebben voordat je in een blauw stoeltje gaat zitten.
yes! En je moeder was emotioneel en daarvan ging ze trillen
(ik roep maar wat!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef golfer het volgende:
Borissie in een pak met das.
Ja. Kreeg onderweg kuchbui en had doen even het bovenste knoopje open gedaan, alleen niet meer dichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Laten we hopen dat het eindresultaat van de implementatie niet hetzelfde isquote:Op maandag 3 maart 2014 14:05 schreef Bluezz het volgende:
Voorbereiding EPD nu echt ingestart hier in het VUmc.
Heb een dejavu gevoel
Had de rest van de politiek nou maar eens zo'n instellingquote:Op maandag 3 maart 2014 14:09 schreef borisz het volgende:
En Isa TK is een optie voor 2034 oid. Ik vind dat je toch wel wat levenservaring moet hebben voordat je in een blauw stoeltje gaat zitten.
Contract wordt nu verlengd voor een jaar tot mei 2015.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het eindresultaat van de implementatie niet hetzelfde is(lees: reorganisatie).
Hé, dat weet je al voor zekerquote:Op maandag 3 maart 2014 15:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Contract wordt nu verlengd voor een jaar tot mei 2015.
In het najaar van 2015 wordt het geimplementeerd.
Mei 2016 wordt tricky
Een echte heer vind ik het!quote:Op maandag 3 maart 2014 15:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Borisz, gefeliciteerd! Je mag donders trots zijn op jezelf!
En wat staat een pak je goed. Ik vind je iets van een jonge Ed Nijpels hebben.
Spannend hoor.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier begin ik af te tellen, t-14 dagen tot India. Ik vind het maar spannend!
een kleine maand.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Spannend hoor.
Hoe lang ga je ook alweer?
quote:Op maandag 3 maart 2014 15:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mei 2016 wordt tricky.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 3 maart 2014 15:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mei 2016 wordt tricky.
nee, bullar zijn echt zweeds. Hoeveel verschillende soorten ik hier in de supermarkt wel niet kan vinden....quote:Op maandag 3 maart 2014 16:34 schreef golfer het volgende:
Haha, hele discussie op Twitter tussen mij en de foodrecensent van NRC en NRC-next (Joël Broekaert) over het verschil tussen Zweedse Kanelbullar en Deense Kanelsnegle. Hij blijft beweren dat de bullar Deens zijn, hetgeen dus niet zo is.
Spannend!quote:Op maandag 3 maart 2014 16:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Feli voor komend jaar dan
Ik hoor binnen twee weken of ik een vast contract krijg
Joh! En dus niet Deens.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Bullar is niets anders dan zweeds voor rolletjes,
Golfer zei, Deense Kanelsnegle, das deens voor, kaneelslak.quote:
In het Deens heten ze Kanelsnegle en zijn ze zonder suikerlaagje erop. De Zweedse bullar zijn met grein- of parelsuiker.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Golfer zei, Deense Kanelsnegle, das deens voor, kaneelslak.
In het (amerikaans)engels heten ze trouwens Cinnamon Danish
In Denemarken kennen ze ook met suikerglazuurquote:Op maandag 3 maart 2014 18:27 schreef golfer het volgende:
[..]
In het Deens heten ze Kanelsnegle en zijn ze zonder suikerlaagje erop. De Zweedse bullar zijn met grein- of parelsuiker.
Deense Kanelbullar bestaan niet.
Suikerglazuur wel, chocolade ook, maar geen parelsuiker. Dat is typisch Zweeds.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Denemarken kennen ze ook met suikerglazuur
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=23517
En dat ze daar geen Kanelbullar heten is niet zo raar, das de zweedse naam, zoals ik zei, in D heten ze Zimtschnecken
verpest het nou niet.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Zo zo mannen, wat een culinaire en linguïstische kennis toch weer. Ik kan gewoon maar niet besuiten wie de slimste is! Knap hoor!
Verpissen met kaneelpoederquote:Op maandag 3 maart 2014 18:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Zo zo mannen, wat een culinaire en linguïstische kennis toch weer. Ik kan gewoon maar niet besuiten wie de slimste is! Knap hoor!
Sssst.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Het grappige is, in de jaren 20 geintroduceert, tot je jaren 50 was het vrijwel onbekend in Zweden toen werd het pas populairquote:Op maandag 3 maart 2014 18:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Suikerglazuur wel, chocolade ook, maar geen parelsuiker. Dat is typisch Zweeds.
Dat was dus de hele discussie met Joël Broekaert, die dus beweerde dat hij Deense Kanelbullar aan het maken was.
Ik kan natuurlijk zeggen dat het in Salzburg is uitgevonden, maar dan krijgt Golfer hyperventilatiequote:
Oh wat klote!quote:Op maandag 3 maart 2014 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
Thuiskomen na een drukke dag op kantoor en dan een lekkage in de douche vinden
Een van mijn bovenburen heeft een gesprongen waterleiding in de schachtEn dat heeft de hele nacht staan lekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Yup. Vooral omdat de badkamer er net drie maanden in zit.quote:
ik heb wat kanelbullar in de vriezer, wil je er een?quote:Op maandag 3 maart 2014 18:39 schreef Duderinnetje het volgende:
KUT!quote:Op maandag 3 maart 2014 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
Thuiskomen na een drukke dag op kantoor en dan een lekkage in de douche vinden
Een van mijn bovenburen heeft een gesprongen waterleiding in de schachtEn dat heeft de hele nacht staan lekken
quote:Op maandag 3 maart 2014 19:20 schreef AnneX het volgende:
Oooh...jullie gaan nog even verder...![]()
Ipv spruitjes met spercieboontjes gedaan. Ook smakelijk![]()
http://www.kayotic.nl/blog/brussels-sprouts-go-kayotic
Shit en nu?quote:Op maandag 3 maart 2014 19:51 schreef PdeHoog het volgende:
Yup. Vooral omdat de badkamer er net drie maanden in zit.
quote:Op maandag 3 maart 2014 19:46 schreef Lonaa het volgende:
Bloemkoolpizza! Met restjes uit de koelkast. (o.a. ham, champignons, grillworst, paprika)
Voor herhaling vatbaar.In dat geval ga ik het ook een keer proberenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oooh, ik zou huilen.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. Vooral omdat de badkamer er net drie maanden in zit.
Het smaakt lichtjes naar bloemkool, maar niet storend.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
In dat geval ga ik het ook een keer proberen![]()
Morgen gaan ze bij de bovenburen de boel openbreken. Dan weten we meer. Ik ga morgen even de verzekering contacten en kijken hoe ik dit aan moet pakken. Ik vermoed dat ik de buren aansprakelijk moet gaan stellen. Ook voor toekomstige schade. Ik ben als de dood dat die tegels weer naar beneden komen. Grote kans dat die wand erachter nl. doorweekt isquote:
Ik bijnaquote:
afkloppen. maar gelukkig dat soort dingen niet mee gemaakt.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen het plafond hier naar beneden kwam heb ik ook zowat zitten janken
Ik kan me dat goed voorstellen!quote:Op maandag 3 maart 2014 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen het plafond hier naar beneden kwam heb ik ook zowat zitten janken
Ik ken ze nog nietquote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:25 schreef minilot het volgende:
En jemig P, is me dat even klote!Sta je een beetje op goede voet met die buren?
Ha, ja!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ken ze nog nietMaar dat zal binnenkort anders zijn
Had je geen antivirus software?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:26 schreef golfer het volgende:
PC weer helemaal opnieuw geïnstalleerd. Ik had last van een virusje.
Gelukkig had ik al mijn documenten en afbeeldingen nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o.a. 7 breekbroden, 3 bloemkolen, broccoli, bleekselderij, 4 chinese kolen, 800 gram snijbonen, radijsjes, 3 verpakkingen tartaar, 1 megapak rundervinken, 1 kip, 10 huge winterpenen, 5 bananen, 20 appels, 3 kiwi's, 4 perenSterkheidsbaas van alles.
Ja. De breekbroden niet, die zijn 2 weken over datum. Maar geen schimmel, dus prima. De bloemkolen zijn gewoon wit (zie je op de foto). Alles behalve het fruit en de penen waren verpakt en heeft een bruin blaadje ofzo. De penen zijn krom en de appels hebben ergens wel een buts(je)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:06 schreef minilot het volgende:
Jemig! Allemaal onaangebroken en nog min of meer binnen de houdbaarheidsdatum (het vlees althans)?
Ja, net als vorige week.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Lonaa is aan het Dumpster Diving geweest?
Das wel heel snel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Kocht zaterdag een zak peen, gisteren weggegooid want beschimmeld, net als de sla die bruin vocht aan het afscheiden was. Niet goed opgelet bij het kopen, maar aan de peen was zaterdag niets te zien. Ga binnenkort ff een filiaalmanager affikken
Toe maar! Dit gaat je een heleboel boodschappengeld schelen!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. De breekbroden niet, die zijn 2 weken over datum. Maar geen schimmel, dus prima. De bloemkolen zijn gewoon wit (zie je op de foto). Alles behalve het fruit en de penen waren verpakt en heeft een bruin blaadje ofzo. De penen zijn krom en de appels hebben ergens wel een buts(je)
Het vlees heeft allemaal een houdbaarheidsdatum van vandaag(4 maart) of later.
Het bakje tonijn-wasabi-salade zelfs een van 16-03.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Toe maar! Dit gaat je een heleboel boodschappengeld schelen!
Ach...eerst maar eens de verzekering bellen en kijken wat er gebeurd is. En vermoedelijk kunnen zijn het claimen bij hun aansprakelijkheidsverzekering of de loodgieter die de boel heeft aangelegd. En idd....ze hebben het niet expres gedaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ja!
Ach, ook sneu voor hen natuurlijk. Ik neem aan dat ze niet expres een leiding hebben laten exploderen, maar ze draaien natuurlijk wel op voor jouw schade. Geen prettige voedingsbodem voor gezellige kopjes koffie met de buren.
Als zij een aansprakelijkheidsverzekering hebben that is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ach...eerst maar eens de verzekering bellen en kijken wat er gebeurd is. En vermoedelijk kunnen zijn het claimen bij hun aansprakelijkheidsverzekering of de loodgieter die de boel heeft aangelegd. En idd....ze hebben het niet expres gedaan.
Een simpele maar zeer lekkere en frisse salade:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En uit eindelijk wil ik natuurlijk met m'n project verder. Vandaag hoor ik of mijnmarktman
nog wat voor me kan betekenen.
Iemand nog een geweldig idee voor Chinese kool trouwens?
Dat is verbazingwekkend vaak niet zo, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als zij een aansprakelijkheidsverzekering hebben that is.
Klinkt als een lekker rauwkostje! De radijsjes heeft mijn dive-maatje meegenomen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Een simpele maar zeer lekkere en frisse salade:
http://smittenkitchen.com/blog/2008/07/napa-cabbage-salad-with-buttermilk-dressing/
Oe! Recept graag!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:18 schreef PdeHoog het volgende:
Oe....mijn ontbijtkoek van gisteravond is op dag 2 nog beterIetsiepietsie droger dan Peijnenburg maar echt een heel stuk minder zoet zeg
Lekker
Met roomboter vast nog lekkerder
Ha, dat zijn de betere netwerkgelegenheden!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Heerlijk mini!
Ik heb nog wel iets leuksBinnenkort is er een borrel in de Performance Factory, een plek voor jonge ondernemers met creatieve ideeën. Ik ben gevraagd om de hapjes te maken.
Weet ik nog niet!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, dat zijn de betere netwerkgelegenheden!Wat ga je maken?
Voor hoeveel mensen moet je aan de slag, wanneer is het precies (inzake seizoensproductenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Weet ik nog niet!![]()
Lekker, verantwoord, niet per se alles vegetarisch, niet per se alles biologisch, seizoensproducten.
Ideeen zijn altijd welkom, mini-de-ideeenbox
50 genodigden + vrij inloop, zeg 75 mensen. De borrel heeft plaats over 2 weken, 17 maart. Het budget is nog niet helemaal duidelijk, gezien ik de offerte maak.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Voor hoeveel mensen moet je aan de slag, wanneer is het precies (inzake seizoensproducten) en wat is het budget?
Avondborrel. Qua hapjesronde zat ik te denken aan 4 of 5 keer, zo'n 300 hapjes.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:54 schreef minilot het volgende:
Middagborrel of avondborrel? Hoeveel hapjesrondes?
Volgens mij heb ik daar geen keuken, maar ik zou eens kunnen vragen naar eventuele mogelijkheden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:56 schreef minilot het volgende:
O, en heb je ter plekke een keuken met kookmogelijkheden of moet het allemaal vooraf gemaakt & vervoerd worden?
http://gezondlevenvanjaco(...)ije-ontbijtkoek.htmlquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe! Recept graag!
Ik heb ooit ook eens geprobeerd zoiets te bakken (nou ja, ging om gemberkoek maar zelfde laken een pak), echter werd dat een keiharde staaf waarmee je iemand met gemak kon neerknuppelen![]()
Geen keukenmogelijkheden behalve een warmhoudplaatje/pitje. Ik kan dus 1 iets warm maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:56 schreef minilot het volgende:
O, en heb je ter plekke een keuken met kookmogelijkheden of moet het allemaal vooraf gemaakt & vervoerd worden?
Dank! Heb alles in huis behalve roggemeel, dus dat tik ik aanstaande maandag wel op de kop als het weer markt is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
http://gezondlevenvanjaco(...)ije-ontbijtkoek.html
LOLquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
http://gezondlevenvanjaco(...)ije-ontbijtkoek.html
Ik had zondag wat issues met dat ding uit de cakevorm tikken (binnenwerk eruit, de rand zat nog netjes in de vormquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank! Heb alles in huis behalve roggemeel, dus dat tik ik aanstaande maandag wel op de kop als het weer markt is.
Ach. Ik heb ook recepten gevonden waarin het 500 gr. bloem en 500 gr. suiker wasquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
suikervrije ontbijtkoek
100 gram honing
2 eetlepels appelstroop
Ok! Zal eens meedenken. Nu eerst maar 'ns van pyjama naar werkgeschikte kleren en dan de deur uit..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen keukenmogelijkheden behalve een warmhoudplaatje/pitje. Ik kan dus 1 iets warm maken.
500gr bloem & 500gr suikerquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ach. Ik heb ook recepten gevonden waarin het 500 gr. bloem en 500 gr. suiker wasDan vind ik dit nog wel meevallen
En ze heeft wel gelijk met de titel......er gaan geen kristalsuiker in
Ik ben ook een en al chaos met dit soort dingen en toch schijnt dat heel anders over te komen. Als ik anderen die met mij dan samenwerken moet geloven, werk ik nog behoorlijk gestructureerd. Dat mag misschien wel zo overkomen, maar ondertussen denkt mijn hoofd daar inderdaad anders over.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:51 schreef minilot het volgende:
Boh, als ik niet zo'n ongedisciplineerd warhoofd was zou ik cateringklusjes ook best leuk vinden om te doen. Maar mezelf kennende zou het steevast ontaarden in chaos en paniek.
linzen uit punjab, bijvoorbeeld. Moet je recepten van kunnen vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:08 schreef AnneX het volgende:
Mini ook nog in de tuin aan de gang.
Ga jij in F&F ook een topic openen?
Of gooi je het allemaal in je eigen site![]()
De kippendijfilets gister al uit de vriezer gehaald.
Wij gaan weer smullen van de no-butterchicken http://www.kayotic.nl/blo(...)ment-page-2#comments
Alleen wat was ook al weer het linzenprutje erbij van Dude, de naam misschien.
Wie![]()
# vol hoofd.
Jaaa, merci...ik had pinjab in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
linzen uit punjab, bijvoorbeeld. Moet je recepten van kunnen vinden.
Leuk!quote:
Grappige beesten, als die kolonie niet net naast je huis zit...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:51 schreef minilot het volgende:
Hm. Volgens mij heeft de reusachtige kauwen-populatie in deze buurt plotsklaps zin in gezinsuitbreiding gekregen. Er wordt al de hele ochtend druk af- en aangevlogen in mijn tuin met snavels vol losse takjes. Ruimt wel lekker op zo, alle losse rommel gaat zo te zien richting nesten.
Het Kook Atelier. Ze geven kookworkshops en kunnen nog wel een afwashulp gebruiken. Oproepbasis, tussen de 4 en 8 uur per week, maar dat is prima. Ik hoef er niet van te leven, wel de ervaring op doen en nog tijd voor andere dingen.quote:
Zo ben ik ook in de keuken begonnenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het Kook Atelier. Ze geven kookworkshops en kunnen nog wel een afwashulp gebruiken. Oproepbasis, tussen de 4 en 8 uur per week, maar dat is prima. Ik hoef er niet van te leven, wel de ervaring op doen en nog tijd voor andere dingen.
Zo zijn sommige sterrenchefs ook ooit begonnen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:31 schreef Lonaa het volgende:
Het Kook Atelier. Ze geven kookworkshops en kunnen nog wel een afwashulp gebruiken. Oproepbasis, tussen de 4 en 8 uur per week, maar dat is prima. Ik hoef er niet van te leven, wel de ervaring op doen en nog tijd voor andere dingen.
hier is de fam merel ook weer terug en druk aan het bekvechten met de overige vogels voor de beste plek.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:51 schreef minilot het volgende:
Hm. Volgens mij heeft de reusachtige kauwen-populatie in deze buurt plotsklaps zin in gezinsuitbreiding gekregen. Er wordt al de hele ochtend druk af- en aangevlogen in mijn tuin met snavels vol losse takjes. Ruimt wel lekker op zo, alle losse rommel gaat zo te zien richting nesten.
Leukquote:
's Morgens om 10 voor 7 op de fiets is het al zo'n prachtige fluitoperettequote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:58 schreef z80 het volgende:
hier is de fam merel ook weer terug en druk aan het bekvechten met de overige vogels voor de beste plek.
Waar zeg ik dat ik vrolijk ben om tien voor zevenquote:
Hoe vonden ze het?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb bij ouders gegeten vnv en alle verhalen gehoord en foto's bekeken. Ze zijn kei verwend. Business Class heen en terug en het Hilton was fantastisch.
Hahahahahahha, fijn.quote:
Zolang ze maar onder de 80 jaar oud zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:25 schreef Stereotomy het volgende:
Duitsers zijn geweldig leuk zeg, zo vriendelijk en correct allemaal![]()
![]()
Die deden al jaren niets boeiends meer toch?quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:39 schreef borisz het volgende:
Acda en De Munnink uit elkaar. De vraag is dan natuurlijk hoe worden de CD's verdeeld?
Mogge
Die hebben nooit iets boeiends gedaan wmbquote:Op woensdag 5 maart 2014 08:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die deden al jaren niets boeiends meer toch?
Wat mij ook niet, maar het is niet dat ze overduidelijk aanwezig waren de afgelopen jaren op radio en TV met nieuwe dingen. Tot zover ik het kan beoordelen uiteraardquote:Op woensdag 5 maart 2014 09:01 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die hebben nooit iets boeiends gedaan wmb
Acda zit bij DWHN en volgens mij gaven ze nog wel eens een enkel optreden. Maar verder...quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat mij ook niet, maar het is niet dat ze overduidelijk aanwezig waren de afgelopen jaren op radio en TV met nieuwe dingen. Tot zover ik het kan beoordelen uiteraard.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag net een filmpje waarin Ellen DeGeneres pizza's aan het uitdelen is bij de Oscars
Oog in oog met al die filmsterrenquote:Op woensdag 5 maart 2014 09:11 schreef Sunnythesun het volgende:
vond ik ook komisch. Die jongen wist dus echt niet wat hem overkwam..
quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oog in oog met al die filmsterrenEen soort Pretty Woman momentje voor een pizzabezorger
Ik gok dat er boven ons een 30 jarige vrijgezelle man komt te wonen die al die tijd bij mama heeft gespaard voor de inrichting van een eigen huisje. Ze zijn er al 3 maanden aan het klussen en er woont nog steeds niemand. Het is een simpel huurhuisje hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Blauwe lucht hierquote:Op woensdag 5 maart 2014 09:48 schreef Lonaa het volgende:
Gaat de zon trouwens nog schijnen vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |