wat ben jij toch een kuttroll.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:31 schreef huffderobot het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Lesje geleerd? Hand in eigen boezem? Stukje nederigheid? Nee hoor. We gaan door met bord-op-schoot scouting, roepen namen van usual suspects, betalen vier miljoen en bestempelen hem een half jaar later tot miskoop. Het blijft gewoon Ajax natuurlijk.![]()
Idee: neem de scouts van Groningen en Heerenveen over in plaats van hun spelers. Scheelt knaken.
Nee, maar waarom haalden wij geen Chadli bijv? Waarom kopen wij rotzooi als vd Hoorn?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt simpelweg niet ieder talent dat in Nederland loopt binnen krijgen. Dat lijkt me zelfs voor een Tukker geen hogere wiskunde.
Het niveau Ajax is niet veel anders dan het niveau Twente, Feyenoord, PSV, Vitesse, AZ. Achterhaalde opmerking. Deze gedachtegang is misschien wel onderdeel van het scoutingsprobleem. Ajax is niet meer zo speciaal en spelers willen niet meer sowieso naar Ajax. Tadic verkoos bijvoorbeeld bewust Twente boven de club uit Amsterdam.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:34 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Spelers voor het niveau Heerenveen/Groningen scouten is iets heel anders dan voor clubs als Ajax. Daar is het niveau veel hoger, krijgen ze te maken met druk en meer van dat soort zaken.
Waarom haalden we Siem de Jong wel? En haalden we Eriksen? Het is zo makkelijk om te oordelen op dingen die niet goed zijn gegaan, terwijl het juist moeilijker is om het wel goed te doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar waarom haalden wij geen Chadli bijv? Waarom kopen wij rotzooi als vd Hoorn?
Wat een onzin weer, kijk al naar het verschil in druk, bij jouw club gaat het ze al dun in de broek om het woord kampioenschap uit te spreken, laat staan er echt voor gaanquote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:40 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Het niveau Ajax is niet veel anders dan het niveau Twente, Feyenoord, PSV, Vitesse, AZ. Achterhaalde opmerking. Deze gedachtegang is misschien wel onderdeel van het scoutingsprobleem. Ajax is niet meer zo speciaal en spelers willen niet meer sowieso naar Ajax. Tadic verkoos bijvoorbeeld bewust Twente boven de club uit Amsterdam.
Als men nu gewoon eens toegeeft dat de scouting verre van goed is, dan kunnen er stappen gemaakt worden. Zo'n Groningen-scout met een Zuid-Amerika netwerk moet toch met een leuk salaris en zo'n kek pak met één-stropdas kunnen worden overgehaald om de transfermarkt te domineren voor Ajax?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar waarom haalden wij geen Chadli bijv? Waarom kopen wij rotzooi als vd Hoorn?
Wat heeft Groningen behalve Suarez aan Zuid-Amerikaanse pareltjes gehad dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:44 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Als men nu gewoon eens toegeeft dat de scouting verre van goed is, dan kunnen er stappen gemaakt worden. Zo'n Groningen-scout met een Zuid-Amerika netwerk moet toch met een leuk salaris en zo'n kek pak met één-stropdas kunnen worden overgehaald om de transfermarkt te domineren voor Ajax?
Iets wat tegen Salzburg duidelijk is geworden is het gebrek aan killer mentality (met gevaar voor eigen leven, niet je dure beentjes terug trekken), fysiek en loopvermogen. Daar zou ik eens op gaan scouten. Laat het idee dat fysieke spelers geen Ajax-spelers zijn los. Een mix is noodzakelijk in het hedendaagse topvoetbal. Als Johan nog iets wil gaan betekenen snapt hij dat.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom haalden we Siem de Jong wel? En haalden we Eriksen? Het is zo makkelijk om te oordelen op dingen die niet goed zijn gegaan, terwijl het juist moeilijker is om het wel goed te doen.
Volgens mij ging het hier niet over.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:46 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Iets wat tegen Salzburg duidelijk is geworden is het gebrek aan killer mentality (met gevaar voor eigen leven, niet je dure beentjes terug trekken), fysiek en loopvermogen. Daar zou ik eens op gaan scouten. Laat het idee dat fysieke spelers geen Ajax-spelers zijn los. Een mix is noodzakelijk in het hedendaagse topvoetbal. Als Johan nog iets wil gaan betekenen snapt hij dat.
Suarez telt voor twee. Magnasco voor 1/2.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat heeft Groningen behalve Suarez aan Zuid-Amerikaanse pareltjes gehad dan?
Daarom denk ik ook dat de bodem is bereikt en het nu stap voor stap weer omhoog gaatquote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:47 schreef Pedroso het volgende:
Pluspunt is wel dat er dit jaar voor het eerst sinds tijden alleen spelers zullen vertrekken die toch al overbodig waren of geen toegevoegde waarde hebben.
Doorselecteren met 1 a 2 direct inzetbare aankopen en aanvulling vanuit de jeugd en het kan volgend jaar alleen maar beter gaan.
Zie Ajax volgend jaar gewoon weer meedoen in de CL poule om door te komen.
twitter:ajax1nl twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 12:46:21Er komen 2 testdagen voor Schöne en Serero, daarna wordt beslist of ze mee kunnen doen tegen Feyenoord. #feyaja reageer retweet
Eerder andersom. Ajax zit aan zijn top en het wordt voorlopig alleen maar minder.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat de bodem is bereikt en het nu stap voor stap weer omhoog gaat
Dat mag ik nu toch wel gaan hopen, er moet nu toch echt meer doorkomen uit de jeugd, die Kishna lijkt veelelovend, maar goed, dat is ook eigenlijk nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat de bodem is bereikt en het nu stap voor stap weer omhoog gaat
Je lult uit je nek zoals altijdquote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:51 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Eerder andersom. Ajax zit aan zijn top en het wordt voorlopig alleen maar minder.
En Matias Jones telt voor -2,4. Oftewel, zelfs trollen is te moeilijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:49 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Suarez telt voor twee. Magnasco voor 1/2.
Teveel zaken bij Ajax zijn nergens op gebaseerd. Bijvoorbeeld het idee dat men Salzburg even zou oprollen. Het wordt tijd om stevig in de spiegel te kijken. En scouts te gaan scouten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat mag ik nu toch wel gaan hopen, er moet nu toch echt meer doorkomen uit de jeugd, die Kishna lijkt veelelovend, maar goed, dat is ook eigenlijk nergens op gebaseerd.
Magnasco, die uit de basis is gespeeld door ene Hateboer en zelfs Burnet? Ok.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:49 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Suarez telt voor twee. Magnasco voor 1/2.
Ach, Vitesse zou ook wel even mee gaan doen om de titel he?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:52 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Teveel zaken bij Ajax zijn nergens op gebaseerd. Bijvoorbeeld het idee dat men Salzburg even zou oprollen. Het wordt tijd om stevig in de spiegel te kijken. En scouts te gaan scouten.
En straks voor de vierde keer op rij landskampioen. Hoe slecht het dan met de andere eredivisie clubs gesteld is, is een retorische vraag geworden...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:52 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Teveel zaken bij Ajax zijn nergens op gebaseerd. Bijvoorbeeld het idee dat men Salzburg even zou oprollen. Het wordt tijd om stevig in de spiegel te kijken. En scouts te gaan scouten.
Dat dekentje van comfort begint een beetje dun te worden, niet?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En straks voor de vierde keer op rij landskampioen. Hoe slecht het dan met de andere eredivisie clubs gesteld is, is een retorische vraag geworden...
Bron dat Ajax streed met Twente om Tadic?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:40 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Het niveau Ajax is niet veel anders dan het niveau Twente, Feyenoord, PSV, Vitesse, AZ. Achterhaalde opmerking. Deze gedachtegang is misschien wel onderdeel van het scoutingsprobleem. Ajax is niet meer zo speciaal en spelers willen niet meer sowieso naar Ajax. Tadic verkoos bijvoorbeeld bewust Twente boven de club uit Amsterdam.
Nee, de voorsprong groeit alleen maar.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:57 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Dat dekentje van comfort begint een beetje dun te worden, niet?
Dat kan je toch wel een dikke deken noemen, of het goed is voor het NL voetbal is wat andersquote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:57 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Dat dekentje van comfort begint een beetje dun te worden, niet?
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:35 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Precies dit wil men dus liever niet horen. Want dan moet er eerder en beter gescout worden. En op één of andere manier lukt dat de scouts van Ajax niet. Die van Groningen, AZ, Heerenveen, Twente en Vitesse bijvoorbeeld wel. Wie zijn er eigenlijk scout bij Ajax? Hebben die weleens functioneringsgesprekken?
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:59 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bron dat Ajax streed met Twente om Tadic?
quote:Tadic: "Ik kon ook naar Ajax, maar ik hou van rust"
Dusan Tadic maakt een uitstekend seizoen door met FC Twente. De Tukkers strijden mee om de Nederlandse landstitel, Tadic zelf kan prima cijfers weerleggen: elf goals en elf assists heeft de aanvaller achter zijn naam staan.
Niet alleen vanwege zijn voetballende kwaliteiten is Tadic geliefd in Enschede, ook de persoon Tadic ligt uitstekend bij de Tukkers. "Ik praat veel en let goed op mijn lichaam. In de vier jaar tijd dat ik nu in Nederland zit ben ik misschien zes keer wezen stappen. Ik kon ook naar Ajax, maar ik hou van rust. Ik ga wel vaak uit eten. In Hengelo en Borne zitten twee goede restaurants. Meer heb ik niet nodig", zegt Tadic in gesprek met Sp!ts.
Tadic verruilde FC Groningen enkele seizoenen eerder voor de club uit Enschede met maar één doel voor ogen: kampioen worden. "Ik dacht dat hier die mogelijkheid het grootst was... Ik sta achter mijn keuzes. Maar het is tot nu toe anders gelopen dan verwacht. Vorig seizoen stonden we halverwege bovenaan. Ik dacht dat we kampioen zouden worden", aldus Tadic, die momenteel met FC Twente op een tweede plek achter Ajax in de Eredivisie staat.
"We schreeuwen het alleen niet van de daken"
"Teleurgesteld ben ik niet", zegt Tadic, met zijn ervaring belangrijk binnen de jonge ploeg van FC Twente. "We zijn dan wel niet dé titelfavoriet, maar we kunnen de titel wél winnen. We schreeuwen het alleen niet van de daken. We bekijken het van wedstrijd tot wedstrijd. Dat is genoeg druk voor een jonge ploeg. We moeten, mochten we winnen van Feyenoord, er dan ook voor waken niet vooruit te kijken naar 30 maart (Ajax – FC Twente, red.)."
Tadic lijkt bezig aan zijn laatste maanden als speler van FC Twente. De interesse in de Serviër groeit met de dag. Een transfer lijkt komende zomer onafwendbaar. "Daar ben ik echt niet mee bezig. Of mijn tijd bij Twente mislukt is zonder titel? Zo wil ik niet denken. Iedere speler wil prijzen pakken en wij hebben de mogelijkheid om dat te doen", besluit Tadic in Sp!ts.
http://www.voetbalprimeur(...)k-hou-van-rust-.html
Onder dat dekentje, in je dromen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, de voorsprong groeit alleen maar.
twitter:voetbalzonenl twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 13:00:48Frank de Boer kan tegen Feyenoord waarschijnlijk weer beschikken over Lasse Schöne en Thulani Serero. Zij zijn weer fit. (via @NOSvoetbal) reageer retweet
ZONDAGtwitter:ajax1nl twitterde op vrijdag 28-02-2014 om 12:46:21Er komen 2 testdagen voor Schöne en Serero, daarna wordt beslist of ze mee kunnen doen tegen Feyenoord. #feyaja reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |