abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138564455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:03 schreef deelnemer het volgende:
- wat het betekent om in de wereld te zijn.
Bij deze wil ik u even wijzen op het volgende:
quote:
"We are the world."

-Michael Jackson
*)
pi_138564552
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Dat ik denk dat de kerkelijke onmenselijkheid een flinke reactie op gang bracht. Dat we als reactie allemaal zeiden : In ieder geval: zo een god bestaat niet..dat lijkt me logisch, maar ook de vlucht in wetenschap lijk me een reactie. een heel logische reactie , maar om nu te zeggen dat wetenschap de knapste denk-cultuur is , is denk ik onjuist.
Dat komt eigenlijk altijd neer op : de slager keurt zijn eigen vlees.
En bedenk aub dat het voor mij ook heel heel heel gemakkelijk zou zijn om deze weg van de minste weerstand te volgen. Dan studeer ik , ga geld verdienen en word trots op mezelf.
Trouwens dat ben ik nu aan het doen, zonder de factor trots dan.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_138564619
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:03 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Ik hoor niks meer van je en wil je niet kwijt. Heb ik iets fouts gezegd? Of ging ik te ver? Te diep? Te raar?
In het begin had ik niet door dat je mij beantwoord had, want je had je antwoord in de quote gezet :D

Ik zal morgen eens beantwoorden als ik er tijd voor heb.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_138568249
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:06 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Meen je dat werkelijk? Nu ja, ik denk dat de werkelijkheid je nog veel meer zal verbazen. Maar voor hetzelfde geld is het allemaal niet waar hoor. Is ook goed.

Maar..denk je echt dat de reactie: "god bestaat niet" op die klote kerken hier de juiste reactie is?

En dat in deze reactie wetenschap "as we know it" de enige juiste is?

Op mij komen ze allebei een beetje puberaal over.
Misschien dat je toch meer franse atheïstische filosofen moet lezen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_138568590
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:19 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Dat ik denk dat de kerkelijke onmenselijkheid een flinke reactie op gang bracht. Dat we als reactie allemaal zeiden : In ieder geval: zo een god bestaat niet..dat lijkt me logisch, maar ook de vlucht in wetenschap lijk me een reactie. een heel logische reactie , maar om nu te zeggen dat wetenschap de knapste denk-cultuur is , is denk ik onjuist.
Dat komt eigenlijk altijd neer op : de slager keurt zijn eigen vlees.
En bedenk aub dat het voor mij ook heel heel heel gemakkelijk zou zijn om deze weg van de minste weerstand te volgen. Dan studeer ik , ga geld verdienen en word trots op mezelf.
Trouwens dat ben ik nu aan het doen, zonder de factor trots dan.
Maar hoe zou je dan die wetenschap definiëren? En wat doen ze volgens jou precies fout?
pi_138569604
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar hoe zou je dan die wetenschap definiëren? En wat doen ze volgens jou precies fout?
Ze geloven niet in openbaring maar in verifieerbaarheid. Een van de redenen waarom de parapsychologie een zachte dood is gestorven.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_138569734
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 14:40 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ze geloven niet in openbaring maar in verifieerbaarheid.
Ik heb (net zoals vermoedelijk vrij veel anderen hier) het vak wetenschapsfilosofie gehad, dus ik weet in grote lijn wel hoe het werkt. Ik vraag me alleen af hoe iemand dat eens kan bekijken en dan denkt: nee, dat klopt niet helemaal...
pi_138571784
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 14:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Misschien dat je toch meer franse atheïstische filosofen moet lezen.
Het hele oeuvre van Jean Francois Revell werd tegen het boeddhistisch perspectief gelegd. Er bleef in mijn optiek weinig over van de oude filosofieën , jammer maar helaas. De boeddhistische doctrine is dieper. Stelt meer vragen...redeneert verder. Kan ik niet helpen.
  zondag 6 april 2014 @ 15:26:29 #184
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138571896
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 12:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Bij deze wil ik u even wijzen op het volgende:

[..]

*)
Dat is een goed uitgangspunt.
The view from nowhere.
pi_138572074
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 14:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik hoop van Deelnemer antwoord te krijgen. Momenteel krijg ik les van een 3-voudig afgestudeerde die ons eerst leert (inkoppertje) dat er geen waarheid is omdat we allemaal ( duuh boedddhism) een "centre of universe" jn ons hoofd hebben subjectiviteit derhalve, om vervolgens een hele verhandeling te geven over ontwikkeling en ontdekkingen in psychologie waar dit geleid heeft tot weten hoe gedrag tot stand komt..de cirkel is rond en de waarheid boven tafel. een tegenstelling dus. Dat lijkt me fout en accepteer ik niet van een cultuur die me iets wil leren. Het hele waarheids- of subject-perspectief wordt niet eens meer genoemd. Het is wetenschap bij monde van FOKkers die de boeddhist wil vertellen dat
waarheid niet bestaat.
De 2e fout is slechts een zelf opgelegde beperking en dat is dat enkel wat door metingen bewezen wordt waar is. Hierdoor beperk je je in ieder geval tot de materiële wereld die zoals steeds bekender wordt niet materieel IS. Bron: Quantum mechanica 2500 jaar na Boeddha.
pi_138572199
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:31 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Ik hoop van Deelnemer antwoord te krijgen. Momenteel krijg ik les van een 3-voudig afgestudeerde die ons eerst leert (inkoppertje) dat er geen waarheid is omdat we allemaal ( duuh boedddhism) een "centre of universe" jn ons hoofd hebben subjectiviteit derhalve, om vervolgens een hele verhandeling te geven over ontwikkeling en ontdekkingen in psychologie waar dit geleid heeft tot weten hoe gedrag tot stand komt..de cirkel is rond en de waarheid boven tafel. een tegenstelling dus. Dat lijkt me fout en accepteer ik niet van een cultuur die me iets wil leren. Het hele waarheids- of subject-perspectief wordt niet eens meer genoemd. Het is wetenschap bij monde van FOKkers die de boeddhist wil vertellen dat
waarheid niet bestaat.
De 2e fout is slechts een zelf opgelegde beperking en dat is dat enkel wat door metingen bewezen wordt waar is. Hierdoor beperk je je in ieder geval tot de materiële wereld die zoals steeds bekender wordt niet materieel IS. Bron: Quantum mechanica 2500 jaar na Boeddha.
Heel simpel gezegd: als we bewijzen dat er zwaartekracht bestaat, dan hebben we dat helemaal niet echt bewezen, want het zou ook volgens een bepaald iemand anders kunnen zijn, aangezien iedereen in zijn eigen werkelijkheid leeft.

Zoiets?
pi_138572589
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heel simpel gezegd: als we bewijzen dat er zwaartekracht bestaat, dan hebben we dat helemaal niet echt bewezen, want het zou ook volgens een bepaald iemand anders kunnen zijn, aangezien iedereen in zijn eigen werkelijkheid leeft.

Zoiets?
Dat zou je dan aan de wetenschapper moeten vragen. Die is van de school die beweert dat er geen waarheid bestaat. Zelf begrijp ik wel dat zwaartekracht gebonden is aan de materiële wereld.
dat is dus de beperking omdat Quantum mechanica en boeddha ons leren dat deze materiële wereld een illusie is.
pi_138572735
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:40 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Dat zou je dan aan de wetenschapper moeten vragen. Die is van de school die beweert dat er geen waarheid bestaat. Zelf begrijp ik wel dat zwaartekracht gebonden is aan de materiële wereld.
dat is dus de beperking omdat Quantum mechanica en boeddha ons leren dat deze materiële wereld een illusie is.
Waar zegt de kwantummechanica dat?
pi_138573057
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat weet ik niet hoor, ik dacht dat dat al op de basisschool werd onderwezen tegenwoordig.
Materie is heel even materie dan energie dan trilling. Er zijn hier vast mensen die dat beter weten te beschrijven.
pi_138573096
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:50 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Dat weet ik niet hoor, ik dacht dat dat al op de basisschool werd onderwezen tegenwoordig.
O, dan vraag ik het zo gewoon aan de kinderen.
pi_138573100
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of bekijk de masterclasses van Robert Dijkgraaf hierover. Dat verheldert wel.
pi_138573129
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:51 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Of bekijk de masterclasses van Robert Dijkgraaf hierover. Dat verheldert wel.
Ja, die zegt dan weer dat de wetenschap wel degelijk gelijk heeft.
pi_138573460
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus wat Boeddha al millennia zegt. Dat is mooi.
En verder: wetenschap kies eens een keer.
A: bestaat er waarheid denk je of niet ?
en
B: Neem een stelling ten opzichte van alle universiteiten die beweren waarheid te verkondigen terwijl ze dat,menselijk als ze zijn , zelf zeggen niet te kunnen. Falsificatie zou overbodig worden niet? Wetenschap is het dus met boeddha eens dat materie geen materie als zodanig is.
Maar jij denkt er anders over? Vertel? en vertel aub ook eens wat je denkt van de leraren die ons zeggen dat waarheid niet bestaat om vervolgens waarheid te verkondigen? Wat vind jij daar nu van?
pi_138573488
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed plan
pi_138573542
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je een probleem qua bevatten dat materie niet solide is? Vind je het eng?
pi_138573846
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:02 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Heb je een probleem qua bevatten dat materie niet solide is? Vind je het eng?
Nee hoor. Ik ben niet heel snel bang. Ik denk alleen dat jij een wetenschap verwerpt die je simpelweg niet begrijpt.

Maar nu ga ik de voorbeschouwing van de F1 kijken. Groeten!
pi_138573880
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vind je het prettiger om je op de vlakte te houden Jigzoz? Het valt me op dat je nergens echt op antwoord? Dit is toch allemaal niet moeilijk?
pi_138573908
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:09 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Vind je het prettiger om je op de vlakte te houden Jigzoz? Het valt me op dat je nergens echt op antwoord? Dit is toch allemaal niet moeilijk?
Even snel dan nog: waar antwoord ik niet op?
pi_138573944
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben niet heel snel bang. Ik denk alleen dat jij een wetenschap verwerpt die je simpelweg niet begrijpt.

Maar nu ga ik de voorbeschouwing van de F1 kijken. Groeten!
Verwerpt?
pi_138573963
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:10 schreef Nietvandezewereld het volgende:

[..]

Verwerpt?
O, dan begreep ik je verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: