PvdA: leerplicht tot 21 jaarquote:Als het aan de PvdA ligt, gaan jongeren langer verplicht naar school om een diploma te halen. Zolang ze nog geen vwo-, havo of mbo-2-diploma hebben, moeten jongeren nu tot ze 18 jaar zijn naar school. Maar Tanja Jadnanansing (Tweede Kamerlid voor de PvdA) vindt dat die leeftijdsgrens niet goed helpt schooluitval te voorkomen en zij wil de leeftijd optrekken, desnoods tot 21 jaar, meldt De Persdienst donderdag.
Martin Garrix moet weer naar schoolquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
En wat willen ze precies gaan doen tegen jongeren die tóch voor hun 21e van school gaan? Opsluiten in een internaat?
Met MBO-2 of hoger, of havo of vwo, heb je een startkwalificatie en daarmee vervalt je leerplicht. Dat is nu ook al, maar dan met de leeftijdsgrens van 18. Staat letterlijk in de OP.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:14 schreef datismijnmening het volgende:
Als je dan vmbo en mbo in een keer haalt ben je twintig, en dan? Moet je nog maar een jaartje avondschool doen ofzo?
Is MBO-2 de 2-jarige MBO?quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met MBO-2 of hoger, of havo of vwo, heb je een startkwalificatie en daarmee vervalt je leerplicht. Dat is nu ook al, maar dan met de leeftijdsgrens van 18. Staat letterlijk in de OP.
Ah niet gezienquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met MBO-2 of hoger, of havo of vwo, heb je een startkwalificatie en daarmee vervalt je leerplicht. Dat is nu ook al, maar dan met de leeftijdsgrens van 18. Staat letterlijk in de OP.
nee te duur , boete op boete systeem ,je weet wel. en dan gaan gijzelenquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
En wat willen ze precies gaan doen tegen jongeren die tóch voor hun 21e van school gaan? Opsluiten in een internaat?
wat voor baan heb je danquote:Op donderdag 27 februari 2014 10:58 schreef Individual het volgende:
[..]
PvdA: leerplicht tot 21 jaar
Wat een debiel plan. School is niet voor iedereen. Bekijk het individueel en verplicht niet iedereen om mee te doen.
Op m'n 19e emigreerde ik naar de VS en op m'n 21e naar het VK waar ik nog zit. Mavo is mijn hoogste afgemaakte opleiding en daar was ik op m'n 16e klaar mee. Ik ben altijd meer van werken geweest en heb veel gespijbeld om te werken.
Iedereen is anders en voor mij was dit niet goed geweest dus die 21 regel voor iedereen is van de zotte.
Met opleiding mavo ?quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:15 schreef Individual het volgende:
[..]
BI Analyst/Manager/Consultant/etc. Hoezo?
Ja. Ik weet dat het vooral in continentaal Europa moeilijk te bevatten is en ben er toevallig ingerold. Nu zelfs m'n eigen BI bedrijfje.quote:
Het is niet noodzakelijk en een diploma is geen garantie dat je het snapt/kan toepassen. Ik doe het nu 12 jaar en heb mensen met en zonder diploma's meegemaakt die het wel of niet begrepen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Business Intelligence.
Over het algemeen hebben BI-consultants een bachelor diploma.
jij bent onder de 21?quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:14 schreef datismijnmening het volgende:
Als je dan vmbo en mbo in een keer haalt ben je twintig, en dan? Moet je nog maar een jaartje avondschool doen ofzo?
nee okay, dan moet je terugquote:Op donderdag 27 februari 2014 14:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja, maar doe geen mbo hoor![]()
Eens.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:58 schreef Individual het volgende:
Iedereen is anders en voor mij was dit niet goed geweest dus die 21 regel voor iedereen is van de zotte.
Dit ja... ik zou rijp voor de bijstand zijn geweest...quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:07 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Genoeg mensen die je meteen af kunt voeren naar het gekkenhuis als ze tot 21 naar school moeten.
Hoe heb je een green card voor de VS verkregen op je 19e?quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:58 schreef Individual het volgende:
[..]
PvdA: leerplicht tot 21 jaar
Wat een debiel plan. School is niet voor iedereen. Bekijk het individueel en verplicht niet iedereen om mee te doen.
Op m'n 19e emigreerde ik naar de VS en op m'n 21e naar het VK waar ik nog zit. Mavo is mijn hoogste afgemaakte opleiding en daar was ik op m'n 16e klaar mee. Ik ben altijd meer van werken geweest en heb veel gespijbeld om te werken.
Niet. Ik werkte er illegaal.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe heb je een green card voor de VS verkregen op je 19e?
Hoe ben je dan het land uitgekomen of zat je er maar 3 6 maanden op je toeristenvisum? Of ben je elke 3 6 maanden de grens met mexico of canada overgegaan en weer teruggegaan?quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Niet. Ik werkte er illegaal.
Je mag er 3 + 3 maanden zitten op een toeristenvisa.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe ben je dan het land uitgekomen of zat je er maar 3 maanden?
Oh nou dan maak je van mijn verhaal 6 maanden, kan ook.... Lijkt me omslachtig.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Je mag er 3 + 3 maanden zitten op een toeristenvisa.
Ik was jong en naïef en het duurde dan ook niet lang. Wel veel van geleerd, meer dan ik op school zou leren. Nu alweer bijna 14 jaar in het VK, maar ja ik ben Europeaan dus dan kan het wel makkelijk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh nou dan maak je van mijn verhaal 6 maanden, kan ook.... Lijkt me omslachtig.
Engeland hoort toch niet bij het schengenland? Hoef je geen werkvisum te hebben dan?quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik was jong en naïef en het duurde dan ook niet lang. Wel veel van geleerd, meer dan ik op school zou leren. Nu alweer bijna 14 jaar in het VK, maar ja ik ben Europeaan dus dan kan het wel makkelijk.
Niet Shengen, maar wel EU. Visum is niet nodig.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Engeland hoort toch niet bij het schengenland? Hoef je geen werkvisum te hebben dan?
ok, weer wat geleerd...quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Niet Shengen, maar wel EU. Visum is niet nodig.
Inderdaad. Wat op school zit heeft geen uitkering.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:04 schreef Dance99Vv het volgende:
Men probeert zo de jeugdwerkloosheid te verdoezelen.
Dit, en men probeert jongeren zo hoog mogelijk op te leiden omdat vakmensen niet meer gewenst zijn. Er zijn binnenkort geen plaatsen meer voor Nederlandse loodgieters/stucadoors/metselaars/timmermannen etc....quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:04 schreef Dance99Vv het volgende:
Men probeert zo de jeugdwerkloosheid te verdoezelen.
Ik kreeg laatst voor een sollicitatie te horen dat ik overgekwalificeerd was. Sta je dan omdat je per ongeluk 2 diploma's hebt gehaald ipv 1quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:37 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dit, en men probeert jongeren zo hoog mogelijk op te leiden omdat vakmensen niet meer gewenst zijn. Er zijn binnenkort geen plaatsen meer voor Nederlandse loodgieters/stucadoors/metselaars/timmermannen etc....
Het is de bedoeling dat die plaatsen door goedkope Polen/Roemenen/Bulgaren en in de toekomst Oekraïners worden ingevuld.
Waar men geen rekening mee houd is dat veel mensen tussen wal en schip vallen en geen enkele mogelijkheid hebben om op een fatsoenlijke manier een boterham te verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |