abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137685282
Lekker abstract allemaal weer. Doen jullie academische tutjes wel eens aan begripsverheldering?
pi_137685324
Ik bedoel 'inwisselbaarheid', wat wil je daar mee bedoelen?
pi_137685449
Nu ja, onze uniciteit is uiteindelijk onze minst onderscheidende eigenschap.
pi_137685588
Einmal ist keinmal.

Zolang je niet reïncarnatie gelooft, is de beleving van je leven hier op aarde wel uniek. We doen met z'n allen ook maar wat, en in ons geklooi herhalen we wat anderen deden maar dan wel weer op geheel eigen wijze.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:06:50 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137685631
Verdraagt die uniciteit zich dan niet met categoriseren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_137685941
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:55 schreef LelijKnap het volgende:
Ik bedoel 'inwisselbaarheid', wat wil je daar mee bedoelen?
Voor jou tien anderen?

Het lijkt me overigens dat B. en de kinderen anders denken over die inwisselbaarheid van Claudia.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137686460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:06 schreef Lienekien het volgende:
Verdraagt die uniciteit zich dan niet met categoriseren?
Je kunt de mensheid juist prima categoriseren door middel van (dat gevoel van) uniciteit, 'the illusion of having a self'. En natuurlijk heb ik die illusie ook. Aan je programmering valt niet te ontsnappen. Of zoals G. zegt: onze uniciteit is onze minst onderscheidende eigenschap. (Mooi aforisme!)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_137686512
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Voor jou tien anderen?

Het lijkt me overigens dat B. en de kinderen anders denken over die inwisselbaarheid van Claudia.
Dat bedoel ik. Het moet tegenover iets staan.
pi_137688304
De teerbeminde en ik denken hetzelfde over de inwisselbaarheid: we zijn er allebei van overtuigd dat er honderden, zo niet duizenden mogelijke andere partners bestaan waarmee we een gelukkig en uniek leven hadden kunnen leiden. In dit geval is de(ze) Ander het geworden. Het maakt er de liefde niet minder om, hoor.

Of dat voor en jegens de kinderen ook zo werkt, is een lastige, vind ik.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:40:50 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137688485
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt de mensheid juist prima categoriseren door middel van (dat gevoel van) uniciteit, 'the illusion of having a self'. En natuurlijk heb ik die illusie ook. Aan je programmering valt niet te ontsnappen. Of zoals G. zegt: onze uniciteit is onze minst onderscheidende eigenschap. (Mooi aforisme!)
Ik denk ook dat het prima naast elkaar kan. Vraag me alleen af of anderen in dit topic ze onverenigbaar vinden.
pi_137695555
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:34 schreef Gellius het volgende:
De teerbeminde en ik denken hetzelfde over de inwisselbaarheid: we zijn er allebei van overtuigd dat er honderden, zo niet duizenden mogelijke andere partners bestaan waarmee we een gelukkig en uniek leven hadden kunnen leiden. In dit geval is de(ze) Ander het geworden. Het maakt er de liefde niet minder om, hoor.

Of dat voor en jegens de kinderen ook zo werkt, is een lastige, vind ik.
Dat geloof ik in principe/in theorie ook. Toch leert mijn eigen ervaring - en daarin sta ik vast niet alleen - dat het vinden van een geliefde op zich inderdaad niet zo lastig is, maar het instandhouden en laten werken van een relatie wel, hoeveel liefde er ook in het spel is. Dus ik weet niet of je het echt zo gemakkelijk met een ander had gekund. Ik zou toch vooral maar erg blij zijn dat jullie elkaar zo hebben gevonden en dat het goed werkt, helemaal vanzelfsprekend is het niet hoor. Overigens is het aangaan van een bepaald commitment natuurlijk ook een keuze.

Als ik zie, en ik kom het vooral veel tegen in mijn werk, hoe makkelijk ouders hun partner inwisselen voor een ander en hoeveel verdriet kinderen daarvan hebben, dan is dat een soort inwisselbaarheid waar ik treurig van word.
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:24:03 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_137698828
Zeg, ik ga met Hemelvaart een paar dagen naar München. Lang leven de moffen. Iemand tips?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_137700035
BMW Welt?

Englischer Garten?
pi_137705961
Na 15 jaar kantoorbanen gecombineerd met wat banenwissels heb ik alle genoemde persoonlijkheidsindelingen wel eens voorbij zien komen. In mijn huidige bedrijf is DISC reuze hip.
Ik ben ook eens een manager tegen gekomen die iedereen indeelde als bever, gans, eekhoorn en vos(?). Die is ontslagen.

Tweemaal heb ik een teambouwweekend meegemaakt gecombineerd met de Belbin-indeling. Dat was beide keren wel teambuildend - drama's, dronkenschappen, en tranen met tuiten. Ik betwijfel of Belbin daar echt iets mee te maken had. Zeer opvallend was wel dat ik als teamrol zeer duidelijk *niet* een ' verzorgende' rol geacht werd te hebben volgens de Belbin 360-graden feedback, maar dat men natuurlijk wel bij mij kwam uithuilen en opbiechten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:59:14 #290
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_137708554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

Aan je programmering valt niet te ontsnappen.
Er kan dmv intensieve zelfreflectie heel wat van die programmering wegvallen, kan ik je melden.
Er moet alleen wel de urgentie voor zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_137710920
Introspectie en een diepe gevoelswereld zijn kenmerkend voor type 4. Je bent er dus tot geprogrammeerd.

"Vieren voelen zich misdeeld, terwijl anderen tevreden lijken. Anderen lijken tevreden met hun werk en hun gezin, terwijl zij zich niet gezien voelen. Vieren zeggen dat het geen kwestie is van jaloezie. Ze gunnen anderen hun plezier, maar als ze anderen gelukkig zien worden ze herinnerd aan wat ze zelf missen.
Nijd en afgunst motiveert hen op zoek te gaan naar dingen en status waarvan ze veronderstellen dat ze mensen gelukkig maken, zoals geld, een unieke levensstijl, blijken van waardering en vrienden. Het op zoek zijn van Vieren wordt gekenmerkt door een zich herhalende cyclus van wensen, verwerven, teleurstelling en afwijzing. De Vieren willen hebben wat niet beschikbaar is en als het uiteindelijk binnen handbereik komt zijn ze teleurgesteld. Wanneer relaties die eens aantrekkelijk waren de fase van afwijzing hebben bereikt, worden ze weer aantrekkelijk en zo blijft deze cyclus zich herhalen."
Graag op anoniem
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:00:19 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_137712362
Diertypen, nu herinner ik het me. Ik vond mezelf een kameleon en noemde de cursusleidster een stekelvarken. Dat gaf applaus. Wat een heerlijke onzin.

Wat het enneagram betreft, ik ben natuurlijk een mengtype van 1, 3, 4, 5, 6, 7 en 9.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:04:19 #293
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_137712593
Welk smurfentype zijn jullie?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:08:46 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_137712851
Kies de dictator die het best bij je past.
pi_137713145
Als je een boot was, wat voor boot zou je dan zijn en in welke haven zou je willen liggen?

Ja, die vraag heb ik echt gehad.
pi_137721560
Zeg, die topic sluit (automatisch, we hoeven het niet zèlf te doen) over 6 5 posts.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:01:29 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137721609
Goed, Grote Smurf.
pi_137721704
Ik vond vroeger Johan en Pirrewiet eigenlijk leuker dan de Smurfen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:13:29 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_137721725
Ik twijfel nog steeds tussen Luie Smurf, IJdele Smurf, Lolsmurf en Gargamel.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:23:41 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137721831
Ik vond Cor van der Laak leuker, en wel hierom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')