Voor jou tien anderen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:55 schreef LelijKnap het volgende:
Ik bedoel 'inwisselbaarheid', wat wil je daar mee bedoelen?
Je kunt de mensheid juist prima categoriseren door middel van (dat gevoel van) uniciteit, 'the illusion of having a self'. En natuurlijk heb ik die illusie ook. Aan je programmering valt niet te ontsnappen. Of zoals G. zegt: onze uniciteit is onze minst onderscheidende eigenschap. (Mooi aforisme!)quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:06 schreef Lienekien het volgende:
Verdraagt die uniciteit zich dan niet met categoriseren?
Dat bedoel ik. Het moet tegenover iets staan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:17 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Voor jou tien anderen?
Het lijkt me overigens dat B. en de kinderen anders denken over die inwisselbaarheid van Claudia.
Ik denk ook dat het prima naast elkaar kan. Vraag me alleen af of anderen in dit topic ze onverenigbaar vinden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt de mensheid juist prima categoriseren door middel van (dat gevoel van) uniciteit, 'the illusion of having a self'. En natuurlijk heb ik die illusie ook. Aan je programmering valt niet te ontsnappen. Of zoals G. zegt: onze uniciteit is onze minst onderscheidende eigenschap. (Mooi aforisme!)
Dat geloof ik in principe/in theorie ook. Toch leert mijn eigen ervaring - en daarin sta ik vast niet alleen - dat het vinden van een geliefde op zich inderdaad niet zo lastig is, maar het instandhouden en laten werken van een relatie wel, hoeveel liefde er ook in het spel is. Dus ik weet niet of je het echt zo gemakkelijk met een ander had gekund. Ik zou toch vooral maar erg blij zijn dat jullie elkaar zo hebben gevonden en dat het goed werkt, helemaal vanzelfsprekend is het niet hoor. Overigens is het aangaan van een bepaald commitment natuurlijk ook een keuze.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:34 schreef Gellius het volgende:
De teerbeminde en ik denken hetzelfde over de inwisselbaarheid: we zijn er allebei van overtuigd dat er honderden, zo niet duizenden mogelijke andere partners bestaan waarmee we een gelukkig en uniek leven hadden kunnen leiden. In dit geval is de(ze) Ander het geworden. Het maakt er de liefde niet minder om, hoor.
Of dat voor en jegens de kinderen ook zo werkt, is een lastige, vind ik.
Er kan dmv intensieve zelfreflectie heel wat van die programmering wegvallen, kan ik je melden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
Aan je programmering valt niet te ontsnappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |