Het Derde Erf in Soest. Geld inwerpen, fles eronder en op start drukken. Biologische melk, niet gehomogeniseerd en rauw.quote:
Die is gepasteuriseerd en gehomogeniseerd. En afgeroomd.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Melk in een pak in de supermarkt is niet rauw?
dat wil ik ookquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het Derde Erf in Soest. Geld inwerpen, fles eronder en op start drukken. Biologische melk, niet gehomogeniseerd en rauw.
www.rauwemelk.netquote:
ik was op zoek naar rauwe melk voor yoghurt bereiding. Dank voor de tip. Dit is maar een klein stukje van huis.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het Derde Erf in Soest. Geld inwerpen, fles eronder en op start drukken. Biologische melk, niet gehomogeniseerd en rauw.
Je had het geprobeerd, maar het was niet gelukt?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:57 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat had ik al geprobeerd. Hoe meer experimenten hoe beter.
Zie OP.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je had het geprobeerd, maar het was niet gelukt?
Ik heb een kleine hoeveelheid gedronken. Als ik de rest ook opdrink, is dat alleen maar meer van hetzelfde. Dat heeft geen nut in mijn ogen.quote:
Ik weet nog wel een goede/matige grap met melk.quote:
Van mij mag je, kunnen we lachen. Of even een mondhoek omhoog trekken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:33 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een goede/matige grap met melk.
met een pan een hele grote handdoek werkt het ook hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:21 schreef Erasmo het volgende:
Even een kick, vanaf volgende week maandag bij de Lidl een yoghurtmaker:
[ afbeelding ]
http://www.lidl.nl/cps/rd(...)wDetail&id=5421&ar=3
Ik krijg de structuur niet goed. Te slijmerig.quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:38 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
met een pan een hele grote handdoek werkt het ook hoor.
het enige wat die yoghurt maker probeert te doen is de temperatuur constant te houden. Dat kan je ook door de pan goed in te pakken en op een tochtvrije plek neer te zetten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik krijg de structuur niet goed. Te slijmerig.
Maar ik weet dus niet of dat ligt aan handdoek-pan of thermosfles of dat ik verder iets verkeerd doe...
Dan gaat dat dus niet werken tegen mijn verkeerde resultaten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:07 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
het enige wat die yoghurt maker probeert te doen is de temperatuur constant te houden. Dat kan je ook door de pan goed in te pakken en op een tochtvrije plek neer te zetten.
Ik dacht dat het niet mocht in Nederland wbt regelgeving!quote:
Grappig, een boerderij waar ik wel eens kom verkoopt het ook en ik had geen idee.quote:Op donderdag 27 februari 2014 08:32 schreef Lienekien het volgende:
Hier staan nog veel meer adressen.
http://www.news4all.org/verkoop-melk#n1
Het mag alleen niet -verpakt- worden aangeboden en er moet dringend advies over koken na aanschaf bij.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet mocht in Nederland wbt regelgeving!
Ik ben opgegroeid op rauwe melk; mijn moeder haalde dat bij de buren. Gratis in ruil voor bruikleen van landIk weet nog dat er altijd zo'n hele dikke laag room opkwam waar je dan slagroom van kon kloppen
Rauwe melk bevat 2x zoveel vet als volle melk uit de supermarkt!
is je basis wel goed?quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dan gaat dat dus niet werken tegen mijn verkeerde resultaten.
ok! Mijn Engelse schoonzus koopt namelijk rauwe melk in de supermarkt, gewoon verpakt. En ik wist dat dat hier niet mocht, maar het gaat dus om die verpakking.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:12 schreef Buurpoes het volgende:
Het mag alleen niet -verpakt- worden aangeboden en er moet dringend advies over koken na aanschaf bij.
Yoghurt maken is zo eenvoudig. Je verwarmt melk naar 37 graden, lepel (turkse) yoghurt erbij, roeren, handdoek erover en nachtje laten staan.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik krijg de structuur niet goed. Te slijmerig.
Maar ik weet dus niet of dat ligt aan handdoek-pan of thermosfles of dat ik verder iets verkeerd doe...
Met dat recept tref ik de volgende ochtend een vrij dunne en slijmerige massa aan. Yuk!quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Yoghurt maken is zo eenvoudig. Je verwarmt melk naar 37 graden, lepel (turkse) yoghurt erbij, roeren, handdoek erover en nachtje laten staan.
Ik maak het nog wel eens met half room en half melk, of met pure room.
Den eelder volle joghurt, turkse yoghurt...werkt allemaal niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:13 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
is je basis wel goed?
Dus de yoghurt waarmee je begint? Ik zou eens starten met een andere yoghurt en kijken wat er dan gebeurt.
Hoe vaak heb je het zo gedaan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Met dat recept tref ik de volgende ochtend een vrij dunne en slijmerige massa aan. Yuk!
Toch proberen met ondermelk?quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Den eelder volle joghurt, turkse yoghurt...werkt allemaal niet.
Keer of drie ondertussen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je het zo gedaan?
Hoe werkt zoiets?quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:21 schreef Erasmo het volgende:
Even een kick, vanaf volgende week maandag bij de Lidl een yoghurtmaker:
[ afbeelding ]
http://www.lidl.nl/cps/rd(...)wDetail&id=5421&ar=3
Dat is magere melk begrijp ik? Why?quote:
En als je het langer laat staan?quote:
Omdat, als je volle melk laat staan om te verzuren (dat doe je als je yoghurt maakt), dat dan ook de melk gaat opromen. Dat komt de verzuringsproces niet ten goede.quote:
Geprobeerd, hielp niets.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als je het langer laat staan?
Je creëert een optimale omgeving voor de bacteriën, en je loopt niet te zeulen met pannen vol met melk waarbij je altijd loopt te morsen als je die uitschenktquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe werkt zoiets?
En wat is het voordeel boven zelf temperatuur goed nauwkeurig bijhouden? Ik heb het nooit zelf gemaakt hoor, maar ben wel benieuwd
En als je er daarna hangop van maakt?quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Met dat recept tref ik de volgende ochtend een vrij dunne en slijmerige massa aan. Yuk!
Probeer het eens. Ik vind dat de substantie er wel door veranderd, maar mijn yoghurt is nooit te slijmerig (vind ik). Wel soms te slap, en dan hang ik 'm op.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:02 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Niet geprobeerd. Maar dat slijmerige gaat er niet van weg, vrees ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |