abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137160102
Zwangerschap & geboorte

2014

***16 februari: Burdie & WebSpider***

17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
25 september: Tante_Soesa

4 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
29 oktober: Little_Miss_Naughty
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Take_A_Picture op 27-02-2014 16:12:35 ]
Tralalalaaa
pi_137160125
Het topic waar we Burdie aanmoedigen met de laatste loodjes en waar we het momenteel over hormonaal janken hebben.
Tralalalaaa
pi_137160342
DnD ook hier toch vaak wel wat ongerust hoor.... :@

zo het ledikant kan komen, ik weet niet meer wie het vroeg maar de baby komt idd bij ons op de slaapkamer, krijgt daar zijn/haar eigen hoekje, we willen graag een ander huis maar dat gaat niet zo snel als we zouden willen dus dan maar zo. er is nu iig ruimte.
voel wel aan mn bekken en banden dat ik bezig ben geweest schuiven... nu lekker op de bank met een boek

oh en wb hormonen en huilen... daar heb ik niet zo'n last van, hormonen en boosheid dan weer wel... om niks ook...
S. 2014
J. 2016
pi_137160541
Mag ik in het lijstje in de OP? 18 september :)

En huilen: vanmorgen om het ziek zijn in de vakantie, eerder bij gouden medailles op de OS, een bos bloemen van m'n lief, een leerling die een mooi lied zong in de schoolmusical.

Volledig emotioneel incontinent :')

Het zorgen maken wordt minder nu ik de 12 weken nader. Ik probeer het weg te redeneren met de gedachte dat als alles goed gaat, de zorgen een boel zinloze energie waren. En dat als het toch misgaat, die zorgen dat ook niet tegenhouden.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2014 14:39:51 ]
pi_137161250
Je staat erin Razz! En mooie UD! ;)
Tralalalaaa
  woensdag 26 februari 2014 @ 15:24:09 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_137162202
Huuuu! Juni komt nu al heul dichtbij man! :o O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_137162477
Fijn dat je echo goed was IMA! Wow en het is zelfs als tweeling begonnen :o

Razztwizzle, als je op je UD bevalt kun je zeggen dat er een plein naar je kindje is vernoemd O+

Ik ben ook best nogal emotioneel deze zwangerschap. Muziek, reclames, alles. Laatst was er een artikel op nu.nl over euthanasie bij kinderen in België. Dat heeft echt lang door mijn hoofd gespookt zeg, het idee dat je kind zo ziek is dat het een dergelijke beslissing moet/mag nemen ;( . Vroeger had ik dat ook wel erg gevonden maar legde ik het sneller naast me neer.

En ik las ook over twijfels/'waar ben ik aan begonnen'. Ook dat heb ik bij vlagen wel eens. Gaan we geen spijt krijgen? Maar dat komt denk ik ook door de misselijkheid en het totale gebrek aan energie in het eerste trimester :P

Zo en dan nu een positieve noot: het is ook zo leuk om weer te denken aan geboortekaartjes! namen! echo's! Mensen het nieuws vertellen! Mijn buikje, elke dag lijkt ie wel groter! Silvijn wordt grote broer! Silvijn tilt mijn trui op en zegt dan 'baba' terwijl hij keihard met zijn plekvinger in mijn navel priemt! Opa's en oma zijn zo blij! Minikleertjes! Weer voeden als het lukt!
pi_137164100
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Mag ik in het lijstje in de OP? 18 september :)

Gezellig samen *O*
Maar ik beval lekker eerst :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_137164326
Be my guest :D ik stel dat hele concept 'bevallen' nog even heel ver uit. Dat is nog even iets dat anderen doen. Ik niet. :+ .
pi_137164340
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:24 schreef Enfermera het volgende:
Huuuu! Juni komt nu al heul dichtbij man! :o O+
echt he!!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:27:19 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_137164383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Gezellig samen *O*
Maar ik beval lekker eerst :P
je bent er behoorlijk van overtuigd steeds?
disclaimer
pi_137164606
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Be my guest :D ik stel dat hele concept 'bevallen' nog even heel ver uit. Dat is nog even iets dat anderen doen. Ik niet. :+ .
what she says. op een dag staat er gewoon een wieg met kind voor de deur en weeg ik 65 kilo (meteen ook van al mn overgewicht af). :Y .
Kwak
pi_137164607
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je bent er behoorlijk van overtuigd steeds?
Ik ben medisch.
+ dat er speciaal bloed voor mij op voorraad moet zijn voor het geval ik leegbloedt.(mijn bloed stolt bij een normaal transfusiebloed. Er zijn in het noorden 2 donoren voor mij en die moeten op afspraak en ik dus op afspraak moet bevallen)
En wegens de Rhesus Antagonisme is eerder beter.
(zo is mij verteld) Rienk en Jelte zijn beide ook 2 weken eerder gekomen :Y
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:36:00 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_137164658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:34 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ben medisch.
+ dat er speciaal bloed voor mij op voorraad moet zijn voor het geval ik leegbloedt.(mijn bloed stolt bij een normaal transfusiebloed. Er zijn in het noorden 2 donoren voor mij en die moeten op afspraak en ik dus op afspraak moet bevallen)
En wegens de Rhesus Antagonisme is eerder beter.
(zo is mij verteld) Rienk en Jelte zijn beide ook 2 weken eerder gekomen :Y
Ah, kijk, dat wist ik niet. Klinkt akelig! Gelukkig is het goed voor te bereiden :)
disclaimer
pi_137164787
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, kijk, dat wist ik niet. Klinkt akelig! Gelukkig is het goed voor te bereiden :)
Bij Rienk heb ik een rot zwangerschap gehad. Ze hebben mij vreselijk bang gepraat. 'je kindje zal ziek worden en dan moet je naar Leiden voor een navelstreng transfusie en drama en ohjee'
Rienk is amper ziek geworden :')
Bij Jelte nam ik het allemaal wat minder zwaar op. Gewoon veel controles (lekker veel babygluren O+ ) en elke controle bloedprikken (ADCC) en Jelte werd ook amper ziek.
Nu dus weer het zelfde verhaal en ondanks dat je bij elk kind een grotere kans hebt dat ik hem ziek maak laat ik het allemaal maar weer over mij heen komen. Het zal ook deze keer heus meevallen :Y
pi_137164919
ik hoop dat het nu inderdaad ook weer allemaal meevalt en goed gaat vlindur, dat zou toch wel heel erg fijn zijn!

k heb twee keer zo'n transfusie gezien, ik vond het wel heel erg bijzonder om te zien, de ingreep zelf is eigenlijk belachelijk simpel als je het op papier zet, maar doordat het kind natuurlijk nog gewoon in de buik zit is het enorm gecompliceerd. Fijn dat we die technieken hier en nu hebben.
:)
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:50:39 #17
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137165124
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier verder n heel druk dagje, stap net binnen. Wel bijgelezen maar er moet gekookt worden! Vanavond maar ns een net postje in elkaar flansen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137165945
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:50 schreef Kimpossible het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier verder n heel druk dagje, stap net binnen. Wel bijgelezen maar er moet gekookt worden! Vanavond maar ns een net postje in elkaar flansen.
Heb je veel vruchtwater dan? De vk zei bij mij dat er nog voldoende is en Arie draait nog regelmatig om zijn as, dus dat hij nog genoeg ruimte heeft, maar als je buik niet vreemd groot is is er toch niets aan de hand? Wordt je buik ook opgemeten?

Mijn hormonen hebben toch iets dat ik niet zo leuk vind :') Mijn schoonmoeder projecteert haar zwangerschappen nogal op mij. Ik smste bijvoorbeeld dat Arie bijna is iingedaald en toen reageerde ze dat ik dat wel zou voelen door rommelen en meer ruimte in mijn buik. Ze bedoelt het heel lief, maar zij weet toch helemaal niet hoe ik me voel en wat er gaat gebeuren bij mijn lijf? :{
pi_137165960
Vlindur, fijn dat het bij je jongens zo goed is gegaan. Ik hoop voor je dat het deze keer net zo gaat meevallen. Knap dat je er zo positief in staat. :Y

KP ik snap ook eigenlijk niet dat dat niet gewoon vaker getest wordt. Tenminste, ze kunnen toch ingrijpen als je positief zou testen? Of heb ik dat verkeerd. Anders heeft testen ook niet echt een toegevoegde waarde.

Ik ben trots op mijn peuter. Ik heb van 3 tot 4 geslapen en ze heeft al die tijd zelf televisie gekeken en stickers geplakt. Ik kon echt mijn ogen niet meer open houden, maarja misschien ook niet zo gek als je bedenkt dat ik om 7 uur al stond te koken vanmorgen. ;)
pi_137165972
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:50 schreef Kimpossible het volgende:
SPOILER
Maar als je echt een risico zou lopen (als je vruchtwater echt 'teveel' zou zijn), dan hadden ze je toch wel al getest? Denk idd dat je je niet te druk hierom moet maken :)
pi_137166051
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:
Mijn hormonen hebben toch iets dat ik niet zo leuk vind :') Mijn schoonmoeder projecteert haar zwangerschappen nogal op mij. Ik smste bijvoorbeeld dat Arie bijna is iingedaald en toen reageerde ze dat ik dat wel zou voelen door rommelen en meer ruimte in mijn buik. Ze bedoelt het heel lief, maar zij weet toch helemaal niet hoe ik me voel en wat er gaat gebeuren bij mijn lijf? :{
Stiekem denk ik dat dat inderdaad écht je hormonen zijn :D Heb het op verschillende manieren proberen te lezen, maar kan er echt niks negatiefs in vinden :+

Als ze nou echt iets zou zeggen over hoe je je (gevoelsmatig) zou moeten voelen ofzo, dan zou ik het me wel kunnen voorstellen. Maar dit komt echt heel onschuldig over juist :D
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:23:22 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_137166055
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:

[..]

Heb je veel vruchtwater dan? De vk zei bij mij dat er nog voldoende is en Arie draait nog regelmatig om zijn as, dus dat hij nog genoeg ruimte heeft, maar als je buik niet vreemd groot is is er toch niets aan de hand? Wordt je buik ook opgemeten?

hormonsters O+
disclaimer
pi_137166072
Bam! Zo doe je dat; in ieder zin het woordje 'echt' verwerken.
:')

Edit: SQ was me even voor, maar ik doelde dus op mijn eigen post.
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:24:52 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_137166098
Sorry dat ik je combo brak ;(
disclaimer
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:26:35 #25
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137166165
Ik had laatst wel wat veel vruchtwater, 22 ipv gemiddeld 20 van iets. Ik weet niet in welke eenheden ze dat meten, alleen dat het schijnbaar dus iets meer was. Het is ook niks om je druk over te maken, rationeel gezien, maar hormoontechnisch vind ik die toxo gewoon erg eng. Omdat de gevolgen zo ingrijpend kunnen zijn en je er nagenoeg niks van merkt als het aan de hand is. Mijn manco, maar wel irritant haha.

Mijn buik meten ze trouwens nooit echt. Ze voelen en vinden hem vervolgens mooi van formaat, maar daar is ook alles mee gezegd.

Volgens mij geven ze je idd ab als je een infectie blijkt te hebben Nikki. En om 7 uur koken! Jij mallerd. Haha. Fijn dat peuter lief was O+

Dot, het mooie aan zwanger zijn (feel the sarcasm) is dat iedereen denkt dat het leuk is als ze van werkelijk alles wat zeggen en vinden en dingen voor je invullen. Lekker van je af laten glijden, want megairritant! :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')