Sommige wel. Kynologen bv wel. Jacht hiero niet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:18 schreef oh-oh het volgende:
Eisen ze bij cursussen/trainingen eigenlijk dat je hond geënt is?
Tuurlijk. Maar klakkeloos elk jaar er wat in stoppen "want de DA zegt het"...quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:14 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Met enige nuance dat je het wel regelmatig moet checken, want het werkt niet bij elke hond zo
Ik ent hem echt niet als ik naar het buitenland ga. Alsof ze me in BE gaan aanhouden dat dagje dat ik er benquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
En dat je als je met je hond naar het buitenland gaat of naar shows of hem in pensions wil stallen wel gewoon de sjaak bent qua enten, en dat je dus echt eventjes goed moet overwegen of je dat wel wil.
Oh well, het hangt er echt vanaf wat ik ga doen. Als ik naar België ga dan ga ik naar een vriendin en blijven we op haar terrein daar ga ik niet voor enten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ent hem echt niet als ik naar het buitenland ga. Alsof ze me in BE gaan aanhouden dat dagje dat ik er ben
Dat is het hier ook, ik denk daar niet aan manquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:22 schreef oh-oh het volgende:
Ontwormen wordt hier eigenlijk ook standaard vergeten. Laatst weer es gedaan omdat ik de la met hondenzooi opgeruimd had en nog tabletten tegen kwam die tot december houdbaar waren
Bij mijn weten twee keer per jaar toch?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dat is het hier ook, ik denk daar niet aan manDDA zei laatst ook dat het elke drie maand of zo moet?! Dat hebben we echt nog nooit gedaan en ga ik ook niet doen.
Ik weet niet meer wat ze zeiquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij mijn weten twee keer per jaar toch?
Ja, heb je een punt. Maar ik vind het risico om hem te enten groter dan hem 1 dag mee te nemen naar Belgiëquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh well, het hangt er echt vanaf wat ik ga doen. Als ik naar België ga dan ga ik naar een vriendin en blijven we op haar terrein daar ga ik niet voor enten.
Maar stel je krijgt een ongeluk of je auto wordt om welke reden dan ook aangehouden ze kunnen ze zo in beslag nemen en dat vind ik wel een risico...
Ja, zo achterlijk, elke 3 maand. Kom op. Ik kijk altijd ff in Link zijn kak, zie ik wormpjes zitten ga ik hem ontwormen. Maar ik ga er niet preventief elke 3 maanden wat in trappen. Dat doe ik bij mezelf ook niet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dat is het hier ook, ik denk daar niet aan manDDA zei laatst ook dat het elke drie maand of zo moet?! Dat hebben we echt nog nooit gedaan en ga ik ook niet doen.
Ik ook niet. Meer wat jij zegt. Charlie heeft ook zijn eigen lade met borstels en snoep enzo. Als ik daar een keer doorheen ga en t tegenkom is het "Oh ja"quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik red een keer per twee jaar niet hoor
Ik heb überhaupt nog nooit wormen oid in de ontlasting gezienquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, heb je een punt. Maar ik vind het risico om hem te enten groter dan hem 1 dag mee te nemen naar België
[..]
Ja, zo achterlijk, elke 3 maand. Kom op. Ik kijk altijd ff in Link zijn kak, zie ik wormpjes zitten ga ik hem ontwormen. Maar ik ga er niet preventief elke 3 maanden wat in trappen. Dat doe ik bij mezelf ook niet.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij mijn weten twee keer per jaar toch?
quote:Gangbaar is dat een pup op de leeftijd van 2, 4, 6 en 8 weken ontwormd wordt. Als het goed is doet de fokker dit al voor je. Daarna wordt aangeraden om hem tot de leeftijd van 6 maanden om de maand te ontwormen . Dus zodra hij 4 en 6 maanden oud is. Komt je hond vaak buiten en in aanraking met kleine kinderen of zwangere vrouwen, dan wordt vervolgens elke 3 maanden ontwormen aangeraden. Als je hond geen dingen van de straat eet (voornamelijk poep van andere dieren) en er geen kinderen in het spel zijn, is twee keer per jaar ook voldoende. Ontworm je hond in ieder geval voor dat hij gevaccineerd wordt, de entstoffen werken beter als de hond wormloos is.
Ik welquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:26 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt nog nooit wormen oid in de ontlasting gezien
quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:28 schreef Valerie. het volgende:
Omg, wel echt elke drie maanden dusno way hoor.
Nou als er eten op straat ligt probeert Charlie het wel hoorquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]Er staat een disclaimer over kinderen en van straat eten dus ik zat voor die van mij wel goed met twee keer per jaar
*boks*quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:30 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nou als er eten op straat ligt probeert Charlie het wel hoorEn er zijn bepaalde bosjes vol kattenstront. Als ik hem daar loslaat moet ik hem echt uit de bosjes halen
Nou cool hoor, hij eet geen kattenpoep maar wel bloederige tampons, veel beterquote:
quote:
quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:34 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nou cool hoor, hij eet geen kattenpoep maar wel bloederige tampons, veel beter
quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:34 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nou cool hoor, hij eet geen kattenpoep maar wel bloederige tampons, veel beter
Ik mis Charlie zoooooooo erg. Ik neem waarschijnlijk straks wel een kat om toch een dier te hebben, en ik wil geen nieuwe hond zolang Charlie nog leeft, dan voelt het net of ik hem probeer te vervangen of zoquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Blij dat ik katten heb.
Dát vind ik ook gewoon dom gelul. En griepprik halen doe ik ook niet meer. 1x gehaald...ik werd er zieker van als zonder. Nu al 3 jaar niet gehaald.. en geen 1x ziek geweest. De mexicaansegriepprik heb ik ook niet gehaald trouwens.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De discussie op Barfplaats ging over vaccinaties voor mensen, en dan niet de griepprik maar de essentiële vroege vaccinaties tegen polio en mazelen enzo. Daarbij werd gezegd dat vaccinaties daar helemaal niet tegen werkten, dat ze zelfs niets deden en dat er een wereldwijd complot was van wetenschappers en overheden om dat te verduisteren. Dat vind ik persoonlijk gewoon dom gelul, en bovendien gevaarlijk. Maar elk jaar een griepprik halen doe ik ook niet, en mijn katten zijn alleen als kitten geënt. Een volwassen dier zomaar laten enten zie ik niet als gevaarlijk, maar wel als overbodig.
Aaahwquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:42 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik mis Charlie zoooooooo erg. Ik neem waarschijnlijk straks wel een kat om toch een dier te hebben, en ik wil geen nieuwe hond zolang Charlie nog leeft, dan voelt het net of ik hem probeer te vervangen of zoMaar ik heb honderdmiljoen keer liever Charlie, of een andere hond
![]()
"Brokken zijn makkelijker en goedkoper"quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:03 schreef Valerie. het volgende:
Is Mo nog niet overstag? je hebt hem toch vet poep laten testen enzoDat was toch duidelijk genoeg
nu welquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:37 schreef Valerie. het volgende:
Edward en ik hebben nog geen dier samen, maar toen wij gingen daten hebben we het ook vrij snel over dieren en versvoer gehad () en hij was het er gelukkig vrijwel meteen mee eens.
dat laatste dacht ik ook jaquote:Op woensdag 17 december 2014 19:56 schreef Cat22 het volgende:
Vlees beetje warm maken? Of warm water erbij zodat het een papje wordt?
Of in een aparte kamer (je hebt er nu zat) de brokken voeren, als ze het vers van jouw katten toch niet aanraakt.
Neeeeee je mag Cairo hier niet dumpenquote:Op vrijdag 19 december 2014 01:41 schreef Valerie. het volgende:
Hey Tombo, vinden jouw katten het ok dan dat er zo een andere kat bij komt?
Dat is niet de bedoelingquote:Op zondag 21 december 2014 21:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Neeeeee je mag Cairo hier niet dumpen
En eh nou ja redelijkWel wat geblaas en gegrom enzo in het begin, maar nu al veeeeel minder dan vorige keer (in september is ze ook al 2 weken geweest) en nu ook geen door-de-kamer-rol-gevechten
Ze eet alleen geen versRuikt er net aan aan
Dus zo maar even iets verzinnen met brokjes-door-vers-heen ofzo
whehehehehe ik wil wel filmpjes plzquote:Op maandag 22 december 2014 12:40 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dat is niet de bedoelingNu we alleen de kleine nog hebben nemen we hem mee straks, als ie Charlie maar niet teveel gaat pesten
Briljante namenquote:Op zondag 11 januari 2015 14:38 schreef Spiegelei het volgende:
Whaaaaa ik zat gisteren ergens eendagskuikensliggen in de diepvries, dus ik dacht, laten we dat eens proberen.
Voor de rest krijgen ze KVV.
Nou Lego en Mobi vinden het helemaal top! Mobi (5jaar) vloog door de keuken met dat beest. Zo hoog heb ik hem nog nooit speeltjes zien opgooien. Klinkt misschien luguber, maar het was echt heel leuk om te zien.
Lego (12 jaar) tikt er 2x tegen en begint dan gewoon aan het zware werk, opeten dat ding! Hij eet alles behalve de pootjes, bij de jongste gaat het beest schoon op.
Duplo (12 jaar) blijft stug op haar slaapplek in de kamer liggen en momenteel heeft ze weer een 'ik haat Spiegelei' periode dus die laat ik maar even doen. Ik hoeft geen kuikens in m'n woonkamer.
Dinky (onbekend maar zeker niet jong) heeft er aan gesnuffeld en is doorgelopen, maar het is haar vergeven, zij is ook nog niet zo lang bij ons en ze is gevonden dus er is niets over haar bekend. Ze eet wel KVV mee, maar brok heeft ze ook graag.
Helemaal barfen vind ik persoonlijk teveel gedoe, maar dit is wel iets om te onthouden. Nu even die pootjes in een etenswaren leggen, vorige keer werden ze ook door een van de katten alsnog opgegeten.
Valt me trouwens 100% mee qua zooi. Gewoon niets eigenlijk. Misschien had ik er een verkeerd beeld bij, maar ik dacht dat er misschien wel ergens darmen of ogen zouden blijven liggen ofzo, maar helemaal niets. Sowieso geen bloed/bloederige bende.
Dank!quote:Op zondag 11 januari 2015 14:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Briljante namen![]()
![]()
En eendagskuikens zijn tha bomb he? Hier snapt eentje van de drie ze, beest wordt meegesleept en gaat inderdaad met huid en dons op.
mijn vriend is vegetarier en vond het voor we n hond hadden al smerig om een stukje vlees te bakken oid. nu staat ie met liefde twee keer per dag een bak kvv door te prakkenquote:Op zondag 11 januari 2015 15:06 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Dank!![]()
Ja ik had me helemaal ingesteld dat ik het superzielig zou vinden, want ja het is wel een fluffy kuikentje. Maar ik moet zeggen dat me dat van mezelf ook heel erg meeviel!
En het is geweldig om te zien ja.
En dan nagaan dat toen ik ze voor het eerst kippenvleugels wilde geven en ik daarvoor de botten brak door er met een groot mes op in te hakken () ik het vreselijk vond om te doen. En dan hebben we het over kippenvleugels uit de supermarkt hè, dus die kale dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |