Ach, het maakt niet zoveel uit of de 'herhalings-kijkers' anderen of dezelfden zijn. Ze leveren geld op, want je kunt er commercials aan kwijt, dat is toch wat telt?quote:
Niet als je ze bij elkaar optelt.quote:
Of van elkaar aftrekt! Moet je ze eens vermenigvuldigen!quote:
Nee. Ze leveren weinig geld op, dus totaal irrelevant.quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:38 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ach, het maakt niet zoveel uit of de 'herhalings-kijkers' anderen of dezelfden zijn. Ze leveren geld op, want je kunt er commercials aan kwijt, dat is toch wat telt?
Waar baseer je dat op? En hoeveel leveren ze dan op?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:08 schreef Deckard het volgende:
Nee. Ze leveren weinig geld op, dus totaal irrelevant.
Hoe denk je dat de advertentiemarkt werkt?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? En hoeveel leveren ze dan op?
Mwoa, ik denk heel naïef iets als: meer kijkers = meer inkomsten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:27 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de advertentiemarkt werkt?
Ik heb zelf geen idee hoe de advertentiemarkt in elkaar steekt. Maar ik kan me wel voorstellen dat er primetime meer gegadigden zijn die hun reclames uitgezonden willen zien, dus hogere prijs?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Mwoa, ik denk heel naïef iets als: meer kijkers = meer inkomsten.
Maar jij gaat me vast uitleggen dat 800.000 + 200.000 kijkers minder opleveren dan 1000.000 kijkers.
Volgens mij wordt er niet standaard onderzoek gedaan naar of de kijkers van de herhaling de eerdere uitzending al gezien hebben of niet. Bij Big Brother is daar volgens mij wel eens onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat veruit het grootste gedeelte van de kijkers van de herhaling inderdaad de uitzending voor de tweede keer bekeken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:06 schreef Cynix ® het volgende:
Omdat er op primetime meer mensen kijken, levert dat meer op. Dát snap ik. Maar dat is het punt niet.
Mijn vragen zijn:
• Maakt het voor adverteerders uit dat die 200.000 'herhalingskijkers' het programma al eerder gezien hebben of het voor de eerste keer zien? En hoe meten ze dat eigenlijk?
• Waarom is een kijker die om 19:00 uur kijkt meer waard dan één die om 23:00 uur kijkt? Is de vroege kijker meer bereid iets uit de commercials te kopen?
Ik ben geïnteresseerd, wil je het me uitleggen?
Nou ik denk dat 90 procent van NL nog gewoon tv kijkt en niet via uitzendinggemist alles bekijkt. Ik kijk trouwens wel het meeste online.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:22 schreef Disorder het volgende:
Is het meten met van die kastjes niet ontzettend achterhaald? Hoeveel waren het er ook al weer? En hoeveel mensen leven er in dit land die tv kijken?
Punt dat ik probeerde te maken is dat een heel klein aantal kastjes op miljoenen televisie-kijkende mensen waarschijnlijk een niet zo accuraat resultaat geeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:28 schreef Paul het volgende:
[..]
Nou ik denk dat 90 procent van NL nog gewoon tv kijkt en niet via uitzendinggemist alles bekijkt. Ik kijk trouwens wel het meeste online.
Tsja in ieder geval betrouwbaarder dan de radiocijfers. Waar mensen zelf in een boekje moet schrijven waar ze naar luisteren op de dagquote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Punt dat ik probeerde te maken is dat een heel klein aantal kastjes op miljoenen televisie-kijkende mensen waarschijnlijk een niet zo accuraat resultaat geeft.
Die discussie wordt hier regelmatig gevoerd. Zo op het oog lijkt het een nogal magere meet-methode.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Punt dat ik probeerde te maken is dat een heel klein aantal kastjes op miljoenen televisie-kijkende mensen waarschijnlijk een niet zo accuraat resultaat geeft.
Bedankt voor je duidelijk uitleg!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:
De vroege kijker is niet meer waard maar de reclamezendtijd op prime-time of direct daar om heen wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |