Dat is natuurlijk vreselijk, maar das niet waar ik het over wilde hebben. Mijn vraag is: is het niet heel goed mogelijk dat seksuele voorkeur tijdens het opgroeien wordt ontwikkeld?quote:"They're disgusting. What sort of people are they?" he told CNN's Zain Verjee afterward. "I never knew what they were doing. I've been told recently that what they do is terrible. Disgusting. But I was ready to ignore that if there was proof that that's how he is born, abnormal. But now the proof is not there."
Jawel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 02:23 schreef Blowmewhistle het volgende:
Maar nooit met betrouwbaar resultaat dacht ik
www.google.comquote:Op woensdag 26 februari 2014 02:23 schreef Blowmewhistle het volgende:
Maar nooit met betrouwbaar resultaat dacht ik
The ignorance is strong in this one.quote:Op woensdag 26 februari 2014 03:38 schreef DrDentz het volgende:
Is het niet zo dat kinderen die op jonge leeftijd misbruikt worden later een grotere kans hebben om zelf kindermisbruiker te worden? Er zijn dus wel factoren van invloed op of iemand later homo- of pedofiel wordt.
Dat vind ik wel een beetje enge stelling, en krijg ik ook best wel jeuk van eigenlijk. Die algemeen geldende houding laat ook wel zien hoe weinig objectief onderzoeken naar dit onderwerp zullen zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2014 03:34 schreef Prins_Pils het volgende:
Je seksuele voorkeur is géén keuze. Punt, en geen discussie over mogelijk.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 03:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
The ignorance is strong in this one.
Nee, dat is een mythe.quote:Op woensdag 26 februari 2014 03:38 schreef DrDentz het volgende:
Is het niet zo dat kinderen die op jonge leeftijd misbruikt worden later een grotere kans hebben om zelf kindermisbruiker te worden? Er zijn dus wel factoren van invloed op of iemand later homo- of pedofiel wordt.
Niet alles dat aangeboren is, is genetisch bepaald. Tijdens de ontwikkeling van de foetus kunnen invloeden van buitenaf heel wat bepalen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 03:44 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje enge stelling, en krijg ik ook best wel jeuk van eigenlijk. Die algemeen geldende houding laat ook wel zien hoe weinig objectief onderzoeken naar dit onderwerp zullen zijn.
En als het aangeboren is, moeten er dus erfelijke factoren zijn die dat bepalen, lijkt me juist uitermate interessant om daar over te discussieren.
Ik denk overigens ook dat geaardheid, in elk geval voor het grootste deel, aangeboren is. Maar dat terzijde
Het probleem is dat je stelling nergens op slaat.quote:Op woensdag 26 februari 2014 03:38 schreef DrDentz het volgende:
Leuk geprobeerd maar zelf ga ik er al van uit dat seksuele voorkeur geen 'keuze' is. Wel een dom filmpje overigens, lijkt pownews welquote:Op woensdag 26 februari 2014 07:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Leuk filmpje voor TS: klikerdeklik
Wanneer koos je ervoor hetro te zijn?
Ieder weldenkend mens en land weet dat de homoseksualiteit in essentie geen probleem kan en mag zijnquote:Op woensdag 26 februari 2014 07:42 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Ik vindt de discussie over homosexualiteit: aangeboren of aangeleerd helemaal niet interessant. De belangrijkere vraag die hier leeft is: Is homosexualiteit een probleem van/voor de maatschappij? En ik heb nog nooit iemand ook maar één argument zien geven waarom homosexualiteit verboden zou moeten zijn. Er is geen enkele reden waarom homosexualiteit een probleem zou zijn voor de maatschappij en dus geen enkele reden om het te verbieden.
Maar als je dat meeneemt moet je je afvragen: Als een man één keer sex heeft met een andere man, omdat hij te lang droog gestaan heeft, maakt dat hem dan homosexueel? Ga je dan niet uit van een te beperkte definitie van het begrip?quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:37 schreef Blowmewhistle het volgende:
Kan iemands seksuele voorkeur worden beïnvloed door seksueel experimenteren?
Zoals eerder al gezegd: seksualiteit is een veel te complex iets om zo simpel gecategoriseerd te worden: er zijn ontelbaar veel factoren van invloed of je met een kerel, vrouw of een mix van beide in bed eindigt. Als je maar lang genoeg droog staat ziet voor sommigen zelfs een geit er geyl uit, fuck it
Jij denkt in te binaire termen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:49 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Maar als je dat meeneemt moet je je afvragen: Als een man één keer sex heeft met een andere man, omdat hij te lang droog gestaan heeft, maakt dat hem dan homosexueel? Ga je dan niet uit van een te beperkte definitie van het begrip?
Met fysiek geweld kan het wel zeker zo zijn, maar betreffende seksuele voorkeur niet dacht ik.quote:Op woensdag 26 februari 2014 03:38 schreef DrDentz het volgende:
Nee zeer zeker niet zelfs, hetgeen waar ik op doel is heel radicaal gezegd als volgt: bij geboorte is ieders seksualiteit als het ware een schone lei, maar na opgroeien in een oerwoud van hormonale impulsen ontwikkelt je brein een voorkeur (of geen voorkeur) die zo sterk is dat het geen keuze meer is. Dat was dan mijn gedachte, hoewel die nog aardig kan worden bijgespijkerd ..quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:49 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Maar als je dat meeneemt moet je je afvragen: Als een man één keer sex heeft met een andere man, omdat hij te lang droog gestaan heeft, maakt dat hem dan homosexueel? Ga je dan niet uit van een te beperkte definitie van het begrip?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |