abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137149892
Gisteren op het nieuws: Uganda probeert 200 homoseksuele mannen te vervolgen tot levenslang voor het homo-zijn

President Museveni met een big-smile op cnn:
quote:
"They're disgusting. What sort of people are they?" he told CNN's Zain Verjee afterward. "I never knew what they were doing. I've been told recently that what they do is terrible. Disgusting. But I was ready to ignore that if there was proof that that's how he is born, abnormal. But now the proof is not there."
Dat is natuurlijk vreselijk, maar das niet waar ik het over wilde hebben. Mijn vraag is: is het niet heel goed mogelijk dat seksuele voorkeur tijdens het opgroeien wordt ontwikkeld?
pi_137149911
Nee. Is al heel veel onderzocht
-XOXO-
pi_137149925
Maar nooit met betrouwbaar resultaat dacht ik
  woensdag 26 februari 2014 @ 02:25:19 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137149934
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 02:23 schreef Blowmewhistle het volgende:
Jawel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137149945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 02:23 schreef Blowmewhistle het volgende:
www.google.com ^O^
-XOXO-
pi_137150025
Nee dat is niet goed mogelijk. Je wordt ermee geboren omdat het inderdaad verder moet ontwikkelen, zoals je zelf al mooi aangeeft in de OP.
Google is your friend, abuse your friends
pi_137150112
Er is momenteel hier in Singapore ook een heftige discussie gaande over Homosexualiteit, en of het acceptabel is. Singapore heeft wetten die homosexuele handelingen stafbaar maken. Deze wetten worden al jaren niet meer toe gepast. De premier van Singapore heeft een paar jaar terug wel eens gezegt dat het verder geen probleem is om homo te zijn in Singapore.

Er zijn nu homo rechten groepen actief die graag willen dat deze anti-homo wetten opgeheven worden. Dit ontaarde in een flinke maatschappelijke discussie. Tegenstanders, met name kerken, zijn tegen van het opheffen van deze wetten, en dragen inderdaad als argument aan de homosexualiteit niet biologisch maar een "Levensstijl" is. (Waardoor de illusie gewekt word dat homosexualiteit een keuze is).

Heb zelfs opmerkingen van mensen op forums gelezen die verklaren dat als homo zijn legaal word in Singapore, homo groepen het land rond zullen om "hun kinderen" te bekeren tot de "Homosexuele Levenstijl".

Ja, ikzelf vind het nogal moeilijk om voor te stellen dat homosexualiteit een "keuze" is. Denk dat de onduidelijkheid ontstaat omdat homosexualiteit vaak pas duidelijk wordt wanneer een kind zich sexueel gaat ontwikkelen (tijdens de pubertijd). Maar datzelfde geld voor hetro sexualiteit.

Verder zijn mij nog gevallen bekend dat personen, verwege een trauma moeite hebben mensen van het tegenovergestelde geslacht te vertrouwen, en dus inderdaad homosexueel worden op latere leeftijd.

Het is dus niet zo simpel om met eenduidig bewijs te komen dat door alle partijen op dezelfde manier op gevat wordt.
pi_137150280
Je seksuele voorkeur is géén keuze. Punt, en geen discussie over mogelijk.
doei
pi_137150292
Is het niet zo dat kinderen die op jonge leeftijd misbruikt worden later een grotere kans hebben om zelf kindermisbruiker te worden? Er zijn dus wel factoren van invloed op of iemand later homo- of pedofiel wordt.
pi_137150309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 03:38 schreef DrDentz het volgende:
Is het niet zo dat kinderen die op jonge leeftijd misbruikt worden later een grotere kans hebben om zelf kindermisbruiker te worden? Er zijn dus wel factoren van invloed op of iemand later homo- of pedofiel wordt.
The ignorance is strong in this one.
  woensdag 26 februari 2014 @ 03:44:58 #11
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_137150324
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 03:34 schreef Prins_Pils het volgende:
Je seksuele voorkeur is géén keuze. Punt, en geen discussie over mogelijk.
Dat vind ik wel een beetje enge stelling, en krijg ik ook best wel jeuk van eigenlijk. Die algemeen geldende houding laat ook wel zien hoe weinig objectief onderzoeken naar dit onderwerp zullen zijn.

En als het aangeboren is, moeten er dus erfelijke factoren zijn die dat bepalen, lijkt me juist uitermate interessant om daar over te discussieren.

Ik denk overigens ook dat geaardheid, in elk geval voor het grootste deel, aangeboren is. Maar dat terzijde :)
  woensdag 26 februari 2014 @ 03:48:58 #12
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_137150333
Je seksuele voorkeur is geen keuze, en dat vind je een enge stelling, maar aan het eind van je bericht denk je toch dat je geaardheid aangeboren is cq zou kunnen zijn?

Zie je dat voorkeur en geaardheid als twee verschillende dingen?
doei
  woensdag 26 februari 2014 @ 03:50:14 #13
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_137150340
Ik denk trouwens dat ik op dit tijdstip maar niet verder moet gaan discussiëren :') Als ik morgen dit topic nog terugvind kijk ik wel wat jullie meningen zijn :P
doei
pi_137150359
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 03:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

The ignorance is strong in this one.
pi_137150367
Dat je geaardheid geen keuze is, is voor iedereen hier wel duidelijk.
De menselijke seksualiteit ontwikkelt zich voornamelijk in de puberteit, pas dan beginnen jongens en meisjes na te denken over op wie ze eigenlijk vallen. Is het dan niet aannemelijk dat de hersenen van een homo- en een heteroseksueel zich in de puberteit beiden naar een verschillende seksuele oriëntatie ontwikkelen?

Je hebt daar dan wel een genetische factor voor nodig, maar is het werkelijk zo schokkend om te stellen dat het mogelijk is dat omgevingsfactoren in de kindertijd bij sommige mensen ook een effect kunnen hebben op iets dat zo complex is als de menselijke seksualiteit? Waarom moet je geaardheid al direct bij je geboorte diep in je brein vast staan?

[ Bericht 3% gewijzigd door n0ir op 26-02-2014 04:05:07 ]
  woensdag 26 februari 2014 @ 04:02:08 #16
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137150384
quote:
Nee, dat is een mythe.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 26 februari 2014 @ 04:07:03 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_137150400
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 03:44 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje enge stelling, en krijg ik ook best wel jeuk van eigenlijk. Die algemeen geldende houding laat ook wel zien hoe weinig objectief onderzoeken naar dit onderwerp zullen zijn.

En als het aangeboren is, moeten er dus erfelijke factoren zijn die dat bepalen, lijkt me juist uitermate interessant om daar over te discussieren.

Ik denk overigens ook dat geaardheid, in elk geval voor het grootste deel, aangeboren is. Maar dat terzijde :)
Niet alles dat aangeboren is, is genetisch bepaald. Tijdens de ontwikkeling van de foetus kunnen invloeden van buitenaf heel wat bepalen.

Wat er op dit moment het meest voor de hand ligt, is een verstoord effect van testosteron op de foetus in het eerste trimester. Of er te weinig hormonen vrijkomen tijdens de zwangerschap, of dat de foetus niet zo gevoelig is, weet ik niet, maar dit wordt gezien als de oorzaak. Vrouwen die roken tijdens de zwangerschap hebben ook een grotere kans op lesbische dochters. Verder heb je als jochie met veel oudere broers meer kans dat je homo bent, wat ook wijst op een invloed van het lichaam (actief zorgen voor minder competitie, die oudere broers zorgen wel voor het nageslacht).

Verder heb ik ook eens een onderzoek gelezen waarbij een gen verantwoordelijk was voor grotere aantrekking tot mannen, wat bij de vrouwen in die familie zorgde voor meer kinderen, maar bij de mannen dus homoseksualiteit. Als dat klopt (dat artikel was nog niet definitief), zou het dus wel genetisch zijn, en via de moeder worden overgedragen.

Overigens is "Wij zijn ons brein" van Dick Swaab wel een aanrader in deze. Hij stelt dat praktisch alles is aangeboren, ook bijvoorbeeld tokkie-gedrag, autisme, verslavingsgevoeligheid en vetzucht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_137150931
Leuk filmpje voor TS: klikerdeklik
Wanneer koos je ervoor hetro te zijn?
pi_137151001
quote:
Het probleem is dat je stelling nergens op slaat.
- Ja, het is bewezen dat misbruikte kinderen grotere kans hebben om te gaan misbruiken
ECHTER
- Homosexualiteit heeft HELEMAAL NIETS met misbruik te maken.
Ergo: Voor deze discussie heeft het argument geen waarde.

Ik vindt de discussie over homosexualiteit: aangeboren of aangeleerd helemaal niet interessant. De belangrijkere vraag die hier leeft is: Is homosexualiteit een probleem van/voor de maatschappij? En ik heb nog nooit iemand ook maar één argument zien geven waarom homosexualiteit verboden zou moeten zijn. Er is geen enkele reden waarom homosexualiteit een probleem zou zijn voor de maatschappij en dus geen enkele reden om het te verbieden.
pi_137152382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 07:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Leuk filmpje voor TS: klikerdeklik
Wanneer koos je ervoor hetro te zijn?
Leuk geprobeerd maar zelf ga ik er al van uit dat seksuele voorkeur geen 'keuze' is. Wel een dom filmpje overigens, lijkt pownews wel

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 07:42 schreef Kumerian het volgende:

[..]
Ik vindt de discussie over homosexualiteit: aangeboren of aangeleerd helemaal niet interessant. De belangrijkere vraag die hier leeft is: Is homosexualiteit een probleem van/voor de maatschappij? En ik heb nog nooit iemand ook maar één argument zien geven waarom homosexualiteit verboden zou moeten zijn. Er is geen enkele reden waarom homosexualiteit een probleem zou zijn voor de maatschappij en dus geen enkele reden om het te verbieden.
Ieder weldenkend mens en land weet dat de homoseksualiteit in essentie geen probleem kan en mag zijn

Misschien moet ik mijn stelling wat aanscherpen:

Kan iemands seksuele voorkeur worden beïnvloed door seksueel experimenteren?

Zoals eerder al gezegd: seksualiteit is een veel te complex iets om zo simpel gecategoriseerd te worden: er zijn ontelbaar veel factoren van invloed of je met een kerel, vrouw of een mix van beide in bed eindigt. Als je maar lang genoeg droog staat ziet voor sommigen zelfs een geit er geyl uit, fuck it :')
pi_137152608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:37 schreef Blowmewhistle het volgende:
Kan iemands seksuele voorkeur worden beïnvloed door seksueel experimenteren?

Zoals eerder al gezegd: seksualiteit is een veel te complex iets om zo simpel gecategoriseerd te worden: er zijn ontelbaar veel factoren van invloed of je met een kerel, vrouw of een mix van beide in bed eindigt. Als je maar lang genoeg droog staat ziet voor sommigen zelfs een geit er geyl uit, fuck it :')
Maar als je dat meeneemt moet je je afvragen: Als een man één keer sex heeft met een andere man, omdat hij te lang droog gestaan heeft, maakt dat hem dan homosexueel? Ga je dan niet uit van een te beperkte definitie van het begrip?
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:51:01 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137152626
dey eatda poopoo
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:52:58 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137152674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:49 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Maar als je dat meeneemt moet je je afvragen: Als een man één keer sex heeft met een andere man, omdat hij te lang droog gestaan heeft, maakt dat hem dan homosexueel? Ga je dan niet uit van een te beperkte definitie van het begrip?
Jij denkt in te binaire termen.
Ik denk dat je hiermee al dichter in de buurt komt: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale :Y

Oh en het is homoseKSueel. :{
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2014 @ 09:55:12 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_137152722
quote:
Met fysiek geweld kan het wel zeker zo zijn, maar betreffende seksuele voorkeur niet dacht ik.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_137153213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:49 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Nee zeer zeker niet zelfs, hetgeen waar ik op doel is heel radicaal gezegd als volgt: bij geboorte is ieders seksualiteit als het ware een schone lei, maar na opgroeien in een oerwoud van hormonale impulsen ontwikkelt je brein een voorkeur (of geen voorkeur) die zo sterk is dat het geen keuze meer is. Dat was dan mijn gedachte, hoewel die nog aardig kan worden bijgespijkerd ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')