abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2002 @ 10:55:55 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_6206299
In het topic Toernooi - Zangers - nominaties is de selectie geweest van 256 solozangers welke met elkaar de strijd aangaan.
Hiervan zijn er in de 1e t/m 4e ronde (zie Toernooi - Solozangers - de strijd (1) en Toernooi - Solozangers - de strijd (2)) al 240 afgevallen, er zijn dus nog 16 over.
Deze staan hieronder 2 aan 2 gekoppeld. Het is de bedoeling dat je per tweetal degene die jij het beste vindt kiest.
Voor het overzicht en mijn gemak met het tellen is het het makkelijkst als je jouw keus bold maakt.

Nog even een paar regels:
- Het gaat hier om solozangers. Er zit een groot aantal zangers bij die ook bij een band hebben gezeten, probeer echter dit voor dit toernooi buiten beschouwing te laten en dus te concentreren op het solowerk.

- Als je een artiest niet kent, stem dan niet, of probeer er eerst achter te komen wie het is.

* De 5e ronde

1 Nick Cave vs. Bruce Springsteen
2 Jacques Brel vs. Elvis Presley
3 Neil Young vs. Eric Clapton
4 David Bowie vs. Frank Zappa
5 Jeff Buckley vs. Elvis Costello
6 Beck vs. Paul McCartney
7 Sting vs. John Lennon
8 Bob Dylan vs. Drs. P.

Succes maar weer...

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 10-10-2002 13:58]

donderdag 10 oktober 2002 @ 11:08:20 #2
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_6206543
7 Sting vs. John Lennon
8 Bob Dylan vs. Drs. P.
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_6206636
7 Sting vs. John Lennon
8 Bob Dylan vs. Drs. P.
pi_6206664
het zal toch niet zo zijn dat drs p bob dylan eruit keilt
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:17:59 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6206721
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:15 schreef julekes het volgende:
het zal toch niet zo zijn dat drs p bob dylan eruit keilt
Ligt eraan hoe succesvol de lobby van I.R.Baboon is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6206727
Tuurlijk kikt drs. P. Bob Dylan eruit. Bob Dylan kan namelijk wel mooie liedjes maken, maar hij kan absoluut niet zingen...
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:20:13 #7
1986 Jane
pi_6206773
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:18 schreef nirvana het volgende:
Tuurlijk kikt drs. P. Bob Dylan eruit. Bob Dylan kan namelijk wel mooie liedjes maken, maar hij kan absoluut niet zingen...
Hehehe! Ik heb niks tegen de drs., ik vind hem zelfs goed, maar een geweldige zangstem heeft hij nu ook weer niet.

Wat dat betreft is het een mooie strijd!

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 10-10-2002 11:20]

donderdag 10 oktober 2002 @ 11:20:16 #8
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6206774
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:18 schreef nirvana het volgende:
Haha! Alsof Drs. P wel kan zingen

Ik heb zelf wel gekozen voor Bob Dylan, maar als Drs. P de finale haalt vind ik dat ook wel een grap.... Wat lobby's niet kunnen aanrichten

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6206836
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:20 schreef Vamos het volgende:

[..]

Jij hebt mij ook niet horen zeggen dat Drs. P. wel kan zingen
pi_6206854
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:20 schreef Vamos het volgende:

[..]

Ik heb zelf wel gekozen voor Bob Dylan, maar als Drs. P de finale haalt vind ik dat ook wel een grap.... Wat lobby's niet kunnen aanrichten

IR zal wel in z'n nopjes zijn
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:27:57 #11
1986 Jane
pi_6206953
Trouwens, ondanks dat hij zangtechnisch niet begaafd is, kan ik persoonlijk de stem van Dylan goed hebben.

* Jane moet maar eens een mailtje naar Radio 2 sturen om te vragen of ze Hurricane ff willen draaien.

pi_6206987
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:27 schreef Jane het volgende:
Trouwens, ondanks dat hij zangtechnisch niet begaafd is, kan ik persoonlijk de stem van Dylan goed hebben.

* Jane moet maar eens een mailtje naar Radio 2 sturen om te vragen of ze Hurricane ff willen draaien.

meesterlijk nummer
'where justice is a game'
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:29:59 #13
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_6207000
1 Bruce Springsteen
2 Elvis Presley
3 Eric Clapton
4 David Bowie
5 Elvis Costello
6 Paul McCartney
7 Sting
8 Hier onthoud ik mij van stem.
"That's what Britney Spears said before he died.."
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:31:19 #14
1986 Jane
pi_6207029
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:29 schreef Antikal het volgende:
8 Hier onthoud ik mij van stem.
Is die Baboon nu ook al gaan dreigen?
pi_6207049
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:31 schreef Jane het volgende:

[..]

kut aap
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:41:30 #16
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_6207241
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 11:31 schreef Jane het volgende:

[..]

*grin*

Nee, maar Bob Dylan vind ik zuigen, en Drs. P. zegt me helemaal niks.

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_6209269
7 Sting vs. John Lennon
8 Bob Dylan vs. Drs. P.
pi_6209433
* De 5e ronde

4 David Bowie vs. Frank Zappa En de Thin White Duke zeilt de kwartfinales in...
7 Sting vs. John Lennon
8 Bob Dylan vs. Drs. P.

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 13:52:26 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6209646
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 09:39 schreef Vamos het volgende:

[..]

Dat krijg je niet als smaken verschillen. Dat krijg je door tegenstemmers.

Michael Jackson, Elton John, Phil Collins... allemaal grote zangers die veel tegenstemmers krijgen.

Even kijken dan... Elvis Costello vind ik beter dan Elton John, dus van mijn tegenstem daar is zeker geen sprake. Michael Jackson moest het afleggen tegen Eric Clapton, toch ook geen kleine naam in de muziekwereld. En Phil Collins vloog er uit tegen Ben Harper geloof ik? Niet erg bekend, maar wel populair. Maar ik zie wel in in hoeverre tegenstemmen bij die laatste een rol gespeeld hebben.
Maar vergeet niet: dat iemand veel platen verkoopt impliceert niet automatisch dat een artiest ook beter is dan een artiest die niet zoveel verkoopt. Ik kan me de uitschakeling van Michael Jackson en Elton John best voorstellen, waren toch lastige lotingen. Zelfs al ervaar je ze niet als zodanig.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 14:56:26 #20
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6210732
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 13:52 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Even kijken dan... Elvis Costello vind ik beter dan Elton John, dus van mijn tegenstem daar is zeker geen sprake. Michael Jackson moest het afleggen tegen Eric Clapton, toch ook geen kleine naam in de muziekwereld. En Phil Collins vloog er uit tegen Ben Harper geloof ik? Niet erg bekend, maar wel populair. Maar ik zie wel in in hoeverre tegenstemmen bij die laatste een rol gespeeld hebben.
Maar vergeet niet: dat iemand veel platen verkoopt impliceert niet automatisch dat een artiest ook beter is dan een artiest die niet zoveel verkoopt. Ik kan me de uitschakeling van Michael Jackson en Elton John best voorstellen, waren toch lastige lotingen. Zelfs al ervaar je ze niet als zodanig.

Laat ik nou denken dat Michael Jackson in de muziekwereld zowel qua zang als dans als een compleet wonderkind wordt beschouwd en Eric Clapton als een groot muzikant met als enige grote nadeel zijn stem.
Nee ieder zijn mening maar dat lijkt me toch echt een tegenstem geweest te zijn.

Maar goed laat ik nou maar niet voor MJ gaan pleiten.

I don't even know what I'm doing here.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 15:01:19 #21
1986 Jane
pi_6210824
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 14:56 schreef Skull het volgende:

[..]

Laat ik nou denken dat Michael Jackson in de muziekwereld zowel qua zang als dans als een compleet wonderkind wordt beschouwd en Eric Clapton als een groot muzikant met als enige grote nadeel zijn stem.

Maar we waren er al over uit dat we niet per se op de zangstem zouden hoeven stemmen. Hoe jij het doet moet je zelf weten, maar ik kijk iig naar de artiest als geheel. En tja, smaken verschillen nu eenmaal...
Ik persoonlijk heb me iig nog niet schuldig gemaakt aan tegenstemmen.
  donderdag 10 oktober 2002 @ 15:14:10 #22
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6211000
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 15:01 schreef Jane het volgende:

[..]

Maar we waren er al over uit dat we niet per se op de zangstem zouden hoeven stemmen. Hoe jij het doet moet je zelf weten, maar ik kijk iig naar de artiest als geheel. En tja, smaken verschillen nu eenmaal...
Ik persoonlijk heb me iig nog niet schuldig gemaakt aan tegenstemmen.

Laten we dan op "persoonlijkheid" gaan stemmen: hmm...Michael Jackson wint van grijze muis Clapton

Of laten we dan concerten vergelijken. Jackson wint... die concerten zijn (waren) immens.

Platenverkoop? Jackson wint. Bekendheid? Jackson wint . Zangstem? Jackson wint. Mythes/geruchten/roddels/achterklap? Jackson wint (en dat geeft dus alleen maar meer zijn unieke persoon aan).

etc etc

De enige pre die Clapton heeft is dattie beter een muziekinstrument kan bespelen. En om dan zover te komen in een beste zanger wedstrijd...

Kijk, ik hoor liever nummers van Clapton dan van Jackson en ik vind 'm een stuk vriendelijker overkomen... Maar iedereen zit te vitten dat Freddie Mercury solo niet zoveel heeft gedaan en vervolgens stemmen ze op een muzikant in een beste zanger wedstrijd

Ik stem wel mee, maar eigenlijk vind ik een beste zanger toernooi waar door de meeste mensen alleen maar wordt beoordeeld "vind ik zijn muziekgenre goed?" geen zanger toernooi, maar meer een oevre wedstrijd.

Ach, ik ben alleen pissed omdat mijn favorieten er al uit zijn

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  donderdag 10 oktober 2002 @ 15:18:56 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_6211084
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 15:14 schreef Vamos het volgende:
Ach, ik ben alleen pissed omdat mijn favorieten er al uit zijn
Zeg dat dan meteen
pi_6211127
Jongens, jongens.. wat een frustraties ineens. Ik zal er maar weer eens een dooddoener tegenaan gooien maar "het is maar een spelletje".

Okee, de term 'solozangers' is misschien een beetje misleidend omdat het suggereert dat het hier om de zangkwaliteiten van een artiest gaat, en niet om zijn totale werk. Maar toch, hoewel ik van beiden niet echt een grote fan ben luister ik ook liever naar Eric Clapton dan naar Michael Jackson, ook al kan de laatste misschien objectief gezien beter zingen, zeker beter dansen en heeft hij ook meer platen verkocht (als we plaatverkoop mee laten tellen dan kunnen we net zo goed ophouden, want dan wint MJ geheid het tournament).

Ik geloof niet zo in die tegenstemmen, maar aan de andere kant vind ik dat je ook geen rekening hoeft te houden met de 'algemene' waardering van een artiest. Phil Collins solo vind ik maar een zemelaar, toch heeft hij miljoenen platen verkocht. Ben Harper is misschien niet zo bekend, maar de platen die ik van hem heb vind ik schitterend. Geen wonder dus dat ik dan op de laatste stem.

Hmm.. het komt er een beetje warrig uit (meer koffie!), maar jullie begrijpen het wel.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 10 oktober 2002 @ 15:24:13 #25
1986 Jane
pi_6211183
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 15:21 schreef Zander het volgende:
Jongens, jongens.. wat een frustraties ineens.
Ja, bergen jullie je maar alvast voor mijn frustraties in het geval Lennon en McCartney er in deze ronde onverhoopt allebei uitvliegen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')