Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Dat klinkt wel heel echt ja. Hoewel bij mij het startgeld voor mijn volgende wedstrijd ook al is afgeschreven en die is pas in mei!
quote:
Je traint voor de 20, zo heet de wedstrijd nou eenmaal. Geen woord gelogen.
Daar heb je een punt. En eigenlijk maakt het me ook niet zo veel uit wat er op staat. Het ding is functioneel en ik had er nog een nodig dus dat kwam mooi uit.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende: Heb me ingeschreven voor mn eerste evenement de mini marathon van Rotterdam. Een vriend van me doet ook mee.
Dat is de middag voor de echte marathon en is 4.2km, beetje saai parcours, maar ach dat boeit niet.
Boeien! Superleuke manier om ervaring op te doen! Veel plezier!
Boeien! Superleuke manier om ervaring op te doen! Veel plezier!
Dank je, heb er ook wel zin in. Voor die tijd maar juiste kleding kopen in mn joggingbroek en standaard sportshirtje aan de start verschijnen vind ik niks
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself" "You go to heaven for the climate and hell for the company"
Ik zou 'm graag lopen, hou wel van ludieke loopjes. Maar helaas, het is een sponsorloop, dus dat ga ik niet doen. Ik heb wat schroom om andere mensen te laten betalen voor mijn hardlopen.
Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende: Heb me ingeschreven voor mn eerste evenement de mini marathon van Rotterdam. Een vriend van me doet ook mee.
Dat is de middag voor de echte marathon en is 4.2km, beetje saai parcours, maar ach dat boeit niet.
Het gaat om het gevoel dat je een keer een wedstrijd gelopen hebt. Mijn eerste loopje was bij een lokale atletiekvereniging. Met een klein groepje aan de start en gaan, ik ging dood op het eind (want veel te hard gestart achter al die ervaren loper aan) maar vond het geweldig.
quote:
Op dinsdag 25 februari 2014 23:28 schreef PeuRac het volgende: Dank je, heb er ook wel zin in. Voor die tijd maar juiste kleding kopen in mn joggingbroek en standaard sportshirtje aan de start verschijnen vind ik niks
Er bestaat niet zoiets als "de juiste kleding". Gewoon dragen waar jij je goed bij voelt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ja, de 10 van de marathon. Saai parcours wel, van de marathon van de Hoorn marathon. De 10 en de 21 lijken me wel erg mooi.
Vooral het stuk over de dijk is mooi. (Ik werk op het industrieterrein waar omheen gelopen wordt dus alleen daarom wil ik hem al lopen) Maar dat maakt het ook erg weersafhankelijk. Met wind vanaf het Markermeer en regen lijkt het me geen pretje om daar te lopen dus zit er niets anders op dan duimen voor een zonnetje en een redelijke temperatuur.
Op dinsdag 25 februari 2014 23:07 schreef Quoi het volgende: Zwabber die loopt als een pinguin. Hopelijk poep je niet als een pinguin, als ik die pinguin-docu mag geloven
Leuk! Gewoon van genieten, ondanks het parcours, het gaat toch leuk worden.
Peu! Jij hier?
Tof zeg! Eerste evenement bij een marathon en ook nog eens met een vriend lopen; doe je goed!! Veel plezier vast
Ik zit een beetje in dubio over welke training ik vanavond ga volgen.
De marathongroep gaat 4-8-4-8-4 minuten op DL3 lopen. Supernuttige snelheidstraining voor de marathon. Maar de oud-olympiër (4x100m estafette in Barcelona) van mijn gewone loopgroep gaat een baantraining geven met daarin 15x200. Dat is een leuke training natuurlijk, maar minder handig voor de marathonvoorbereiding.
De marathongroep gaat 4-8-4-8-4 minuten op DL3 lopen. Supernuttige snelheidstraining voor de marathon. Maar de oud-olympiër (4x100m estafette in Barcelona) van mijn gewone loopgroep gaat een baantraining geven met daarin 15x200. Dat is een leuke training natuurlijk, maar minder handig voor de marathonvoorbereiding.
Twijfeltwijfel...
Waarvoor ben je aan het trainen? En hoe reageert je lijf op die 200'tjes, in combinatie met je andere trainingen die je moet gaan lopen...
Ik ga vanavond misschien ook iets nieuws doen, een pyramideloopje ofzo... weet alleen nog niet goed of ik dat op afstand moet doen of op tijd...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Tsja...ik weet dat ik op de baan altijd veel harder loop dan nuttig is. Al heb ik volgens mij nog niet eerder zo'n training gedaan.
Geeft hij wel vaker die trainingen of niet? Dan zou je die natuurlijk ook na je marathon kunnen doen... Maar volgens mij heb je al besloten om die baantraining te gaan doen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Geeft hij wel vaker die trainingen of niet? Dan zou je die natuurlijk ook na je marathon kunnen doen... Maar volgens mij heb je al besloten om die baantraining te gaan doen
Ik neig juist naar de normale training
Ik weet niet of ze die training vaker gaat geven...ze is geen trainster, gewoon een loopster uit mn groep