Laat je niet bedonderen door haarkleuren. Das kan net zo zwart zijn als varken en een varkensharentip kan zo blond zijn als een dassenharensilvertip.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind dashaar kwa uiterlijk sowieso al mooiere dan varkenshaar en dan ben ik geen moslim, want die zullen varkenshaar mijden vanwege hun geloof.
Ik vind het juist mooi wanneer het haar een zwarte band heeft met witte tips. En bij varkenshaar word die zwarte band soms geverft om het op dashaar te laten lijken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:53 schreef Thorical het volgende:
[..]
Laat je niet bedonderen door haarkleuren. Das kan net zo zwart zijn als varken en een varkensharentip kan zo blond zijn als een dassenharensilvertip.
Vandaar dat in dit wereldje nog meer met haar gedaan wordt dan in een kapsalon.
Hoezo geen succes? Waar heb je je mee geschoren?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:03 schreef FastFox91 het volgende:
Vandaag mijn eerste scheerbeurt. Twee passes gedaan, nog niet echt een succes, maar oefening baart kunst. In ieder geval geen bloed.
Het zou me eerdere verbazen als zo'n eerste scheerbeurt met een krabber direct al een succes zou zijn. Want daarvoor is leercurve gewoon te hoog, je komt namelijk gewoon de scheertechniek te leren en dat duurt wel even voor je het onder de knie hebt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:36 schreef znarch het volgende:
[..]
Hoezo geen succes? Waar heb je je mee geschoren?
Ik heb een pakketje gekocht van Diqiu-Long, zie spoiler. Het was geen succes, want er zitten nog zat haartjes. Zo kan in ieder geval nog niet over straat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik lastig vind is de krabber in de goede hoek te houden over het hele gezicht. Soms had ik het gevoel dat ik alleen scheerschuim weg aan het vegen was (, wat misschien ook was).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het zou me eerdere verbazen als zo'n eerste scheerbeurt met een krabber direct al een succes zou zijn. Want daarvoor is leercurve gewoon te hoog, je komt namelijk gewoon de scheertechniek te leren en dat duurt wel even voor je het onder de knie hebt.Zou dat liggen aan je techniek, het materiaal of je adamsappel?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:49 schreef Erasmo het volgende:
Ik haal na jaren ook nog regelmatig mijn adamsappel open hoorIk hoop toch wel binnen een paar maanden dit redelijk te kunnen.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:59 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik heb een pakketje gekocht van Diqiu-Long, zie spoiler. Het was geen succes, want er zitten nog zat haartjes. Zo kan in ieder geval nog niet over straat.Dat ligt dan aan je techniek...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iig de Eagle brand, Superthin mesjes (mits echt), Palmolive en krabber zijn prima...
(Die combi heb ik hier ook nm, en werkt prima )One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
al op free shipping gekeken op ebay?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Amerika kun je blijkbaar voor minder dan $ 5 een Bay Rum scheerzeep kopen, en hier is nog een.
Maja reken de verzendkosten erbij en voor dat je het weet zit je op ¤ 20 voor een scheerzeep van $ 5, dat is mij het echt niet waard, al moet ik zeggen dat de Wickham Soap Company Bay Rum Scheerzeep me wel erg goed bevalt.
Maar dat is geen massaproductie zoals die twee goedkope Bay Rum scheerzepen.
http://m.ebay.com/itm/171115434976?nav=SEARCHquote:Op zondag 2 maart 2014 13:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Amerika kun je blijkbaar voor minder dan $ 5 een Bay Rum scheerzeep kopen, en hier is nog een.
Maja reken de verzendkosten erbij en voor dat je het weet zit je op ¤ 20 voor een scheerzeep van $ 5, dat is mij het echt niet waard, al moet ik zeggen dat de Wickham Soap Company Bay Rum Scheerzeep me wel erg goed bevalt.
46 dollar verzendkosten? Wat...?quote:Op maandag 3 maart 2014 09:39 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/171115434976?nav=SEARCH
oh lol. Ik had free shipping geselecteerd. Vreemd. Mobiele interface is ruk blijkt maar weer.quote:
Tussen de verschillende natuurlijke zilvertip kwasten zit al een groot verschil in prijs, kwaliteit, en hoe hij aanvoeld.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:10 schreef tja77 het volgende:
Is er een voelbaar verschil tussen zeg maar een top range kunsthaarkwast Mühle silvertip fibre sophist, en het soortgelijke type maar dan met dashaar? Prijstechnisch is de synthetische een stuk goedkoper. Maar met de hedendaagse technologie moet het toch mogelijk zijn dashaar tot in perfectie te immiteren.
Ja had ik hoor. Ik sorteer de zoekresultaten gewoon altijd op ''Prijs + verzendkosten: Laagste boven'' en eBay zet dan niet even een duur object boven aan zoals een niet nader te noemen webshop in scheerartikelen in Nederland wel blijkbaar doet.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:35 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
al op free shipping gekeken op ebay?
Thanks,quote:Op maandag 3 maart 2014 09:25 schreef doctor.starbucks het volgende:
@Shaggy8675 vet!
Hoeveel werk zit er in zo'n mes?
Ik heb de zeep, en de aftershave balm, totaal niet te vergelijken met proraso.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:24 schreef SosuaCafe het volgende:
Iemand hier dat musgo real wel eens geprobeerd? As en cream? Zo ja, is het de moeite waard? Een proraso killer?
hoe zou je de geur omschrijven?quote:Op maandag 3 maart 2014 21:43 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik heb de zeep, en de aftershave balm, totaal niet te vergelijken met proraso.
De cream zeep en de gewone aftershave staan nog op het verlanglijstje.
Ik kom niet verder dan prettig, compleet. Maar anderen zijn veel beter in het omschrijven van geuren dan ik.quote:
Als je je huiswerk doet, zie je dat deze zeep voor een stuk minder dan 20 euro kunt kopen. Kijk maar eens bij connaughtshaving.com.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Daar moet je toch echt je best voor doen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:47 schreef Sauslepel het volgende:
Naar aanleiding van dit topic maar een scheersetje gekocht (kwast, zeep, krabbertje). Zojuist voor het eerst geprobeerd. Hele gezicht open (zeker 5-6 wondjes) Moet zeggen dat ik qua scheerbewegingen ook wel erg onvoorzichtig was.
Voorheen schoor ik altijd met zo'n Wilkinson met 4 mesjes, merk toch wel dat ik met zo'n krabbertje een stuk voorzichtiger moet zijn. Dit had ik vandaag helaas niet gedaan, wijze les in ieder geval
Niet bepaald, gewoon onvoorzichtig geschoren. Op dezelfde manier waarop ik het voorheen altijd met een Wilkinson-setje deed. Alleen heeft die uiteraard meer mesjes. Heb er overigens wel van geleerdquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Daar moet je toch echt je best voor doen?
Connaughtshaving heb ik over het hoofd gezien, ik heb namelijk ook nog een leven naast klassiek scheren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:24 schreef MarcelR het volgende:
[..]
Als je je huiswerk doet, zie je dat deze zeep voor een stuk minder dan 20 euro kunt kopen. Kijk maar eens bij connaughtshaving.com.
Natuurlijk verbaast me dat niks, ik vind het alleen jammer dat we hier in west Europa niet een goedkope Bay Rum scheerzeep hebben, want De Vergulde Hand kan me gestolen wordenquote:Het verhaal van die kosten moet je toch niet meer verbazen, zo vaak als je het aanhaalt? Vergulde Hand is in de states ook vele malen duurder dan hier.
Ik denk vanwege de lage prijs? Al zou een Bay Rum Scheerzeep van ¤ 20 beter zijn, als ik die Col Conk voor ¤ 2 a ¤ 3 kon krijgen zou ik hem ook willen uitproberen denk ik.quote:Waarom mensen trouwens zo graag Col.Conk scheerzeep willen snap ik niet. Ik vind er geen reet aan en schuim maken gaat moeizaam, als je schuim hebt is het heel vaak instabiel schuim. Met mijn water dan welteverstaan.
Ja die vind ik ook interessant, maar ik wou zondag gewoon even snel weten of er ook budget Bay Rum scheerzepen te krijgen waren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:46 schreef SosuaCafe het volgende:
Dan kan je volgens mij beter voor die ogalalla oid gaan
wondjes als in echt gesneden? Of dat een plekje (irritatie zone, puistje etc) opengaat?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:47 schreef Sauslepel het volgende:
Naar aanleiding van dit topic maar een scheersetje gekocht (kwast, zeep, krabbertje). Zojuist voor het eerst geprobeerd. Hele gezicht open (zeker 5-6 wondjes) Moet zeggen dat ik qua scheerbewegingen ook wel erg onvoorzichtig was.
Voorheen schoor ik altijd met zo'n Wilkinson met 4 mesjes, merk toch wel dat ik met zo'n krabbertje een stuk voorzichtiger moet zijn. Dit had ik vandaag helaas niet gedaan, wijze les in ieder geval
Wel echt gesneden. Komt overigens wel weer goed, ik kreeg het nog wel eens voor elkaar om een wondje te krijgen met zo'n 4-mes ding, zal dus wel aan mijn skills liggenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:58 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
wondjes als in echt gesneden? Of dat een plekje (irritatie zone, puistje etc) opengaat?
Scheer mijzelf nu enkele weken met een krabber en echt gesneden heb ik mij niet. wel merk ik dat een onevenheid in de huid sneller opengaat
De eerste keer scheren met een krabber is altijd moeilijk en ik persoonlijk zeg dan altijd voor je begint de theorie leren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:47 schreef Sauslepel het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje, omdat het wel iets was wat me aansprak, leek me wel interessant om mee aan de slag te gaan. Maar deze tips ga ik zeker meenemen. Ik denk dat in dit geval ik weldegelijk de schuldige was aan het probleem, wellicht dat andere factoren het verergerd hebben, maar in het beginsel ben ik er veel te naief mee begonnen. Achja, groeit wel weer dichtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
De eerste keer scheren met een krabber is altijd moeilijk en ik persoonlijk zeg dan altijd voor je begint de theorie leren.
Ik deed dat door de YouTube video's van Mantic59 steeds opnieuw af te spelen, zodat ik de theorie bijna kon dromen. En zo ging het voor mij de eerste keer niet heel slecht.
Maar het duurt gewoon even tot je de scheertechniek onder de knie heb en zodra je het onder de knie heb zul je zien dat het veel beter gaat. Maar naast de scheertechniek heb je ook nog andere aspecten waardoor een scheerbeurt minder kan zijn.
Zo kan het mesje van invloed zijn, er zitten mesjes tussen dat is net scheren met een kaasschaaf en dan krijg je gewoon een rood geïrriteerde houd met allemaal wondjes. Maar de voorbereiding is minstens zo belangrijk, want je mesje kan nog zo scherp en smooth zijn, als je niet goed voorbereid bent dan is de kans groot dat de scheerbeurt niet zo prettig voelt.
Met voorbereiding bedoel ik, gezicht goed bevochtigen, door bijvoorbeeld voor het scheren te douchen en daarna natuurlijk niet je gezicht afdrogen en zo snel mogelijk je scheerzeep of scheercreme opkloppen tot scheerschuim.
dat gaat niet goed, je moet eigenlijk op nieuw leren scheren, no respect=punishment.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Niet bepaald, gewoon onvoorzichtig geschoren. Op dezelfde manier waarop ik het voorheen altijd met een Wilkinson-setje deed. Alleen heeft die uiteraard meer mesjes. Heb er overigens wel van geleerd
Heb scheerzeep van Wilkisonquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat gaat niet goed, je moet eigenlijk op nieuw leren scheren, no respect=punishment.
btw, welke scheerschuim/creme?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga sowieso opnieuw leren, rustiger doen en dergelijke. Ben er iets te veel head first ingedoken, is gewoon niet prettig.
mooi hoor, blinkt als een spiegelquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:58 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ok, mensen, klaar
Vandaag ook voor het eerst zelf een logo geëtst. Even vogelen, maar lukte aardig denk ik
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Alleen nog slijpen. En misschien wil ik er nog een houder oid voor maken, maar dat moet ik nog even kijken.
Ik denk niet dat je een betere krabber moet kopen. En ik denk dat wanneer je tevreden bent met je huidige krabber je ook geen nieuwe hoeft te kopen, maar het kan natuurlijk welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef hafez1234 het volgende:
Ik vroeg me af of ik een betere krabber moet kopen of die Chinese krabber blijven gebruiken, is er een groot verschil qua resultaat met een duurdere krabber?
Blijf eerst maar een tijdje met dezelfde setup scheren. Dan leer je het meest. Na een maand of drie als je alle ins en outs van jouw zeep, kwast, mesje en krabber weet kan je weer experimenteren in setup.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef hafez1234 het volgende:
Vandaag voor het eerst geschoren met een krabber. Ik had die Chinese krabber gebruikt die in dit topic een aantal keren was geplaatst. Het ging goed en het resultaat was goed. Je moet de krabber gewoon schuin houden, verder niet lastig. Ik vroeg me af of ik een betere krabber moet kopen of die Chinese krabber blijven gebruiken, is er een groot verschil qua resultaat met een duurdere krabber?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |