nouja kijk als je dat wil drinken prima moet je zelf weten. Maar doordat ze zei dat ze er een rot avond door heben gehad omdat dus inderdaad hun humeur erdoor word beinvloed... begin ik me wel een beetje zorgen te maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:13 schreef Apuleius het volgende:
Dat is een behoorlijke hoeveelheid om iedere dag te drinken. Als dat hun stemming ook nog eens gaat bepalen spreek je overduidelijk van alcoholisme, want ze zijn blijkbaar afhankelijk van een bepaalde hoeveelheid drank.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:13 schreef Apuleius het volgende:
Dat is een behoorlijke hoeveelheid om iedere dag te drinken. Als dat hun stemming ook nog eens gaat bepalen spreek je overduidelijk van alcoholisme, want ze zijn blijkbaar afhankelijk van een bepaalde hoeveelheid drank.
Weet jij precies wat er allemaal in hun leven speelt dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:17 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
nouja kijk als je dat wil drinken prima moet je zelf weten. Maar doordat ze zei dat ze er een rot avond door heben gehad omdat dus inderdaad hun humeur erdoor word beinvloed... begin ik me wel een beetje zorgen te maken.
Zo lekker functioneren ze blijkbaar niet als ze een keertje zonder zitten. Een hele fles, iedere dag & een blik bier is echt veel te veel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Lekker kortzichtig.
Alcoholist ben je pas als je niet meer kan functioneren zonder drank. Gewoon een (ongezonde) gewoonte.
Meh, weet jij veel hoe groot ze is.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:20 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zo lekker functioneren ze blijkbaar niet als ze een keertje zonder zitten. Een hele fles, iedere dag & een blik bier is echt veel te veel.
dat weet ik ja... ik weet dat ze onder zwaar financiele stress lijden. En nog een aantal prive zaken. Ze kunnen zich een dagje weg of een avondje uit eten ect niet veroorloven. En een avondje op de bank met drank maakt t voor hun fijn/ontspannen. Ik kan dat enigzins wel begrijpen. Maar als je gelijk n kut avond heb doordat er geen drank is...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Weet jij precies wat er allemaal in hun leven speelt dan?
komt het dus door de drank of de realisatie dat je geen blik bier van 52 eurocent kan kopen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:23 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
dat weet ik ja... ik weet dat ze onder zwaar financiele stress lijden. En nog een aantal prive zaken. Ze kunnen zich een dagje weg of een avondje uit eten ect niet veroorloven. En een avondje op de bank met drank maakt t voor hun fijn/ontspannen. Ik kan dat enigzins wel begrijpen. Maar als je gelijk n kut avond heb doordat er geen drank is...
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:21 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Meh, weet jij veel hoe groot ze is.
zoiets ja hahaquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Halve liters euroshoppers jwz
Dan komt dat niet omdat er geen drank is, maar omdat ze niet hun gebruikelijke vluchtroutine kunnen nemen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:23 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
dat weet ik ja... ik weet dat ze onder zwaar financiele stress lijden. En nog een aantal prive zaken. Ze kunnen zich een dagje weg of een avondje uit eten ect niet veroorloven. En een avondje op de bank met drank maakt t voor hun fijn/ontspannen. Ik kan dat enigzins wel begrijpen. Maar als je gelijk n kut avond heb doordat er geen drank is...
Nee hoor! Haha deze mensen kan ik helaas financieel niet meer helpen. Tenzij ik een loterij win...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS gaat dit trouwens over dezelfde persoon aan wie jij 650 euro hebt geleend?
Dan nog hou jij je geld lekker in je eigen zak,quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:26 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
Nee hoor! Haha deze mensen kan ik helaas financieel niet meer helpen. Tenzij ik een loterij win...
Aanname. Dat is het pas in jou ogen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Lekker kortzichtig.
Alcoholist ben je pas als je niet meer kan functioneren zonder drank. Gewoon een (ongezonde) gewoonte.
Nee toch. Waar iedereen zei dat het niet verstandig was, maar ze het toch deed?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS gaat dit trouwens over dezelfde persoon aan wie jij 650 euro hebt geleend?
Ik vind het nog steeds erg lief van TS, het bewijst dat er nog lieve, meelevende mensen bestaanquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee toch. Waar iedereen zei dat het niet verstandig was, maar ze het toch deed?
Plus dat er blijkbaar veel meer aan de hand is, waardoor naar de fles grijpen als een prettig alternatief klinkt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:34 schreef DuTank het volgende:
Er is sowieso sprake van alcohol misbruik, maar verslaving is lastig om te zeggen. Daarvoor zul je naar die criteria moeten kijken die hier boven al gepost zijn. Echter, ik zou ze zelf niet afvinken, want je zult nogal gevoelig zijn voor confirmation bias. Er zit meer achter die criteria en daarvoor is toch echt een klinische psycholoog nodig om dat te bepalen.
Van iemand die niet met de werkelijkheid geconfronteerd wil worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Serieus, van je laatste geld alcohol kopen is geen gedrag voor een verslaafde? Komop zeg
Nee dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Serieus, van je laatste geld alcohol kopen is geen gedrag voor een verslaafde? Komop zeg
Erm, volgens mij lijkt het er in de OP op dat ze niet meer normaal functioneerden omdat ze geen drank hadden?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Lekker kortzichtig.
Lees anders eens verder dan de OPquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm, volgens mij lijkt het er in de OP op dat ze niet meer normaal functioneerden omdat ze geen drank hadden?
En dan kom ik nog steeds tot dezelfde conclusie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:42 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Lees anders eens verder dan de OP
En dan komt de vraag, licht dat aan het gebrek van een vluchtmiddel of aan de situatie waarin ze zich bevinden? Beetje oppervlakkig om het zo te stellen lijkt me.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En dan kom ik nog steeds tot dezelfde conclusie.
Geen drank = ruzie
Dan functioneer je dus niet normaal zonder drank.
De info die we krijgen is ook nogal oppervlakkig he.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan komt de vraag, licht dat aan het gebrek van een vluchtmiddel of aan de situatie waarin ze zich bevinden? Beetje oppervlakkig om het zo te stellen lijkt me.
Dat dan weer welquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
De info die we krijgen is ook nogal oppervlakkig he.
Dat staat los van het feit dat elke dag een hele fles drank en 4 blikken bier ontzettend veel is.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Lekker kortzichtig.
Fixedquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Halve liters euroshoppers AH Basic jwz
Dat Jumbo eigen merk pils is nog wel te zuipen!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Halve liters euroshoppers jwz
Ik koop altijd van mijn eerste geld gelijk bier...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit. Daarnaast is het drinken van goedkope halve liter blikken bier al alcoholisme ten top, dat doe je niet voor je plezier.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een onzin, tenzij je een robot-koelkast hebt. Ik haat de hele tijd moeten lopen voor nieuw bier als je lekker met je hand in de broek van dag-tv aan het genieten bent.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:33 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dit. Daarnaast is het drinken van goedkope halve liter blikken bier al alcoholisme ten top, dat doe je niet voor je plezier.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat een onzin, tenzij je een robot-koelkast hebt. Ik haat de hele tijd moeten lopen voor nieuw bier als je lekker met je hand in de broek van dag-tv aan het genieten bent.
ga lekker ergens anders spelen puber...quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat een onzin, tenzij je een robot-koelkast hebt. Ik haat de hele tijd moeten lopen voor nieuw bier als je lekker met je hand in de broek van dag-tv aan het genieten bent.
Dit dus inderdaad, als je niet eens meer een paar blikken bier kunt kopen dan zijn de financiele problemen wel zeer ernstig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:03 schreef Geerd het volgende:
Volgens mij is geld het grotere probleem, wanneer je geen geld meer hebt om een kratje bier en wat wijn te kunnen kopen, is het ernstig gesteld denk ik, vooral met de gedachte wanneer het laatste brood uit de vriezer op is.
Ja ze werken... maar alles wat ze verdienen gaat naar een van de openstaande schulden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad, als je niet eens meer een paar blikken bier kunt kopen dan zijn de financiele problemen wel zeer ernstig.
Werken ze uberhaupt wel? Met twee personen moet je toch wel engiszins geld bij elkaar kunnen verdienen zelfs als het tegen het minimumloon is.
Dus ze houden genoeg geld over om af te lossen. Dan hadden ze ook nooit schulden hoeven maken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:11 schreef fluffy2 het volgende:
[..]
Ja ze werken... maar alles wat ze verdienen gaat naar een van de openstaande schulden.
Dors !! Heerlijk pilsje net weer 24 blikken en 1 krat gehaaldquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mijn persoonlijke top 5 goedkope halve liters
Op 5.
[ afbeelding ]
Op 4
[ afbeelding ]
OP 3 OK NU WORDT HET SPANNEND
[ afbeelding ]
OP TWEE JA LAAT JULLIE HOREN
[ [url=http://www.blik-op-blik.nl/2012_nieuwe_blikken/2012-NL-dors_pilsener_[500ml][Ball8747].jpg]afbeelding[/url] ]
EN OP 1 tromgeroffel
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |