Wie zegt dat er een voetventiel is?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Radiatorkraan dichtdraaien en voetventiel dicht draaien.
Zit er maar 1 loodgieter in de buurt dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:09 schreef Laniboekje het volgende:
Mailcontact met een loodgieter hier in de buurt leert mij dat hij 145 euro vraagt ex. btw wel incl. bijbehorend materiaal.
En dan heb je nog steeds die lelijke leidingen in het zicht..quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Radiatorkraan dichtdraaien en voetventiel dicht draaien. Daarna koppeling losdraaien, handdoek erbij en als er geen water meer is, dan de koppelingen helemaal losdraaien.
Een loodgieter zou er max 1-1,5 uur mee bezig moeten zijn, dus voor 100 euro moet het kunnen. Of je doet het zelf.
Eerder een uurtje werk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:39 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Afhankelijk van de installatie eerder 2 tot 3 uur werk
Dat nam ik aan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:33 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Wie zegt dat er een voetventiel is?
De TS zei dat er een radiator moest worden verwijderd, meer niet. Waarschijnlijk is er achter de radiator ook niet gestucced of geverfd, moet de loodgieter dit ook doen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:39 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
En dan heb je nog steeds die lelijke leidingen in het zicht..
Dus stapppenplan is anders, cv installatie uitzetten, leegtappen, radiator en leidingen verwijderen, leidingen afdoppen, cv vullen, overal ontluchten.
Afhankelijk van de installatie eerder 2 tot 3 uur werk
Nee maar een radiator verwijderen omdat je hem toch niet gebruikt en dan losse leidingen in het zicht houden is niet echt een esthetische oplossing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De TS zei dat er een radiator moest worden verwijderd, meer niet. Waarschijnlijk is er achter de radiator ook niet gestucced of geverfd, moet de loodgieter dit ook doen?
Misschien komen de leidingen uit de muur, of lopen ze langs het plafond. Dat is nog even niet helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:03 schreef JerryLee het volgende:
indien mogelijk zou ik de toevoerleidingen in de kruipruimte doorzagen .
Bovengronds blijf je altijd met twee wartels zitten
quote:
cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:55 schreef cvboer het volgende:
[..]inclusief vullen, ontluchten en opruimen? Optimistisch...
Ik vind 2 uur werk eerder in de buurt komen. Maargoed, even de foto's afwachten.
Aan de andere kant van de muur zit de woonkamer. Evt. kan de leiding daar wel af te doppen zijn bedenk ik mij nu. Het is een soort van T-splitsing. Een gaat door de muur naar de gang waar de werkloze radiator staat en de ander splitst zich af naar de radiator van de woonkamer die werkende is. Deze leidingen in de woonkamer zijn ook gewoon netjes 'verstopt' achter de gordijnen dus die zie je niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:01 schreef vannelle het volgende:
Wat zit er aan de andere kant van de muur?
Zijn de leidingen daar mss af te doppen?
Je weet dat je zelf ook een poster op FOK! bent?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef exlurker het volgende:
[..]
cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?
Onderhand zou ik dat inderdaad moeten weten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef exlurker het volgende:
[..]
cvboer, je weet toch onderhand wel dat de posters op FOK alles beter en sneller kunnen dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?
Voormalige huurwoning, stamt uit 1986. Zijn wel meer dingen in het huis waar niet over nagedacht is.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:13 schreef cvboer het volgende:
Nu ik de foto's gezien heb, blijf ik bij mijn eerste post. Ik zou hier dus 2 uur voor calculeren. Qua materiaal 2 knietjes.( T-stukken eruit, knietjes voor terug plaatsen). Voor wat het aftappen betreft, valt deze installatie in de categorie: niet over nagedacht. Of er moet bij de radiator al een aftappunt zitten.
Nodig hem uit op de koffie en hij doet het voor niets.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:37 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Voormalige huurwoning, stamt uit 1986. Zijn wel meer dingen in het huis waar niet over nagedacht is.
Voor twee uur werk met al het materiaal en gewoon gedaan door iemand die er verstand van heeft (ikke niet dus) is 145 euro ex. BTW een nette prijs? Heb het idee dat jij er veel verstand van hebt en ook wel weet wat men kan vragen.
Nou, in dat geval... Wat voor koffie: Nespresso, vers gemalen koffiebonen of ouderwets met snelfiltermaling?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nodig hem uit op de koffie en hij doet het voor niets.
Natuurlijk, anders zou ik niet kunnen reagerenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Je weet dat je zelf ook een poster op FOK! bent?
Irish coffee met een happy endquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:56 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Nou, in dat geval... Wat voor koffie: Nespresso, vers gemalen koffiebonen of ouderwets met snelfiltermaling?
;-)
En dan zeker ergens in de kop van Noord-Hollandquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:56 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Nou, in dat geval... Wat voor koffie: Nespresso, vers gemalen koffiebonen of ouderwets met snelfiltermaling?
;-)
Oh mooi, dat wordt dus een knietje zoals CVboer al aangaf.. Nu nog virtueel op zoek naar het laagste aftappunt waar je het water makkelijk weg kan laten lopen.. En dan de rest met een teiltje in de gang opvangen en de gootsteen in storten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:20 schreef Laniboekje het volgende:
Dit zit er achter het gordijn:
[ link | afbeelding ]
Wat een geheimen geef ik hier prijs!
Inderdaad ,vier keer minder kans op lekkagequote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:09 schreef naaa het volgende:
T-stukken hoeven er geen eens uit; je kan de uitgang die je
niet meer nodig hebt gewoon dichten met deze koppelingen:
[ afbeelding ]
Ik heb nooit geen lekkagequote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:33 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Inderdaad ,vier keer minder kans op lekkage
Dat is je geraden .quote:
Nee, ik laat ze vaak zitten. Ik stook de installatie op, laat hem afkoelen en draai daarna de wartel nog een slag na.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:44 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Dat is je geraden .
Vervang je de knelringen (interesse) ?
Als je ook storingsdiensten draait een zeer verstandig iets als je van je nachtrust houd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nee, ik laat ze vaak zitten. Ik stook de installatie op, laat hem afkoelen en draai daarna de wartel nog een slag na.
Grammaticaal gezien klopt het niet, echter is mijn punt wel duidelijk.quote:
Die draai ik niet, dat laat ik graag aan de collega's over.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je ook storingsdiensten draait een zeer verstandig iets als je van je nachtrust houd.
Mijn collega's weten dat als ik in de nacht de rotzooi van een ander moet opruimen dat ik ze uit bed bel.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die draai ik niet, dat laat ik graag aan de collega's over.
Gelijk heb je. Ik houd er ook niet van.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mijn collega's weten dat als ik in de nacht de rotzooi van een ander moet opruimen dat ik ze uit bed bel.
(gelukkig geen huizen o.i.d. trouwens)
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nodig hem uit op de koffie en hij doet het voor niets.
Gezellig leven kun je hebben, gewoon ontslag nemen en lekker bij leden klussen in ruil voor eten en drinken.quote:
Het idee is goed, de uitwerking ervan lijkt mij niet realistisch.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gezellig leven kun je hebben, gewoon ontslag nemen en lekker bij leden klussen in ruil voor eten en drinken.
Lijkt mij normaal dat je daar je vrije tijd dan wel voor op wilt offeren
2x in de maand voor volle prijs een nieuwe ketel hangen en de groothandelskorting zelf houden, dan lever je er vast niet al te veel op inquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het idee is goed, de uitwerking ervan lijkt mij niet realistisch.
Zo langzamerhand moet je toch wel weten dat een Fok!ker een complete prijsanalyse doet en vervolgens z'n keteltje via internet besteld?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
2x in de maand voor volle prijs een nieuwe ketel hangen en de groothandelskorting zelf houden, dan lever je er vast niet al te veel op in
Haha, maar komen er ook genoeg voorbij hier die laten blijken zonder problemen de hoofdprijs te betalen, zelfs al blijkt het gerenommeerde installatie bureau een dikke stinkerd in een oude mercedes te zijn die beweerd dat 2400,- normaal is voor een intergas 28KW, en dat CW3 voldoende is 3 bubbelbaden. Of nog erger ze denken dat de gaswacht een normale prijs hanteert voor een nieuwe ketel, ga daar 500,- onder zitten en je word nog slapend rijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:51 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zo langzamerhand moet je toch wel weten dat een Fok!ker een complete prijsanalyse doet en vervolgens z'n keteltje via internet besteld?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Haha, maar komen er ook genoeg voorbij hier die laten blijken zonder problemen de hoofdprijs te betalen, zelfs al blijkt het gerenommeerde installatie bureau een dikke stinkerd in een oude mercedes te zijn die beweerd dat 2400,- normaal is voor een intergas 28KW, en dat CW3 voldoende is 3 bubbelbaden. Of nog erger ze denken dat de gaswacht een normale prijs hanteert voor een nieuwe ketel, ga daar 500,- onder zitten en je word nog slapend rijk.
Yup.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:57 schreef cvboer het volgende:
[..]Daar heb je ook wel weer gelijk in. Laat ik maar de eerlijke jongen zijn dan. Uiteindelijk bereik je daar meer mee dan de categorie die snel de euro's naar binnen harken.
Mooie tijden waren dat. Beunen om het leven. Doordeweeks voor het zakgeld en in de weekenden voor het loon. Is nu allemaal geschiedenis. Heel af en toe wil ik nog wel een keer een keteltje schoonmaken, maar ook niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Yup.
2 mogelijkheden, fair bedrag vragen en door mond op mond reclame na verloop van tijd meer gekleurde klussen kunnen krijgen dan je ooit aankan, of elke keer op zoek moeten naar een "sukkel" die je een half maandloon aftroggelt.
Het eerste is leuker, en bood mij vroeger ook veel plezier. We waren gelukkig dan ook met een clubje van familie en vrienden, met loodgieter, stucker, timmerman, elektro, dakdekker aan boord elkaar helpen en een kratje bier erbij
Zie je bij veel lieden, ergens in de 30 word vrije tijd belangrijker dan het geld. Sommigen gaan er heel hun leven mee door. Verderop in de straat hier een stel van rond de 60 hij is nog maandelijks aan het beunen (voeger) om een dikke BMW te kunnen betalen waarmee de vrouw overdag boodschappen haalt terwijl hij in een polo naar zijn werk rijd. Doe je in mijn ogen toch iets fout.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mooie tijden waren dat. Beunen om het leven. Doordeweeks voor het zakgeld en in de weekenden voor het loon. Is nu allemaal geschiedenis. Heel af en toe wil ik nog wel een keer een keteltje schoonmaken, maar ook niet meer dan dat.
Zo denk ik als 30 plusser ook. Vind het wel prima zo. Mensen die (noodgedwongen) moeten beunen om een dikke BMW te rijden, hebben het niet helemaal begrepen. Ik heb helemaal geen auto, kan het prima doen met de bedrijfsbak.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zie je bij veel lieden, ergens in de 30 word vrije tijd belangrijker dan het geld. Sommigen gaan er heel hun leven mee door. Verderop in de straat hier een stel van rond de 60 hij is nog maandelijks aan het beunen (voeger) om een dikke BMW te kunnen betalen waarmee de vrouw overdag boodschappen haalt terwijl hij in een polo naar zijn werk rijd. Doe je in mijn ogen toch iets fout.
Zelf ben ik er helemaal klaar mee, klussen bij goede vrienden en familie in ruil voor een BBQ is prima, maar daar houd het ook mee op, als anderen wat willen heb ik nog wel geldgeile jongere collega's
(god wat klink ik zo als een ouwe lul)
Natte jassen en schoenen gaan mooi dichtbij de radiator in de hal hier. Ben er maar wat blij mee.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:01 schreef BartNH het volgende:
Waarom zou je willen stoken in een halletje bij de voordeur?
Ligt aan de situatie, wij hebben ook een beneden toilet in de hal van de voordeur.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:01 schreef BartNH het volgende:
Waarom zou je willen stoken in een halletje bij de voordeur? De verblijfstijd is nihil en elke keer als de voordeur open gaat is al die warmte alsnog weg. Persoonlijk gebruik ik de radiator in de hal uitsluitend om spullen op te hangen of leggen.
Maar het is een idee om het ding te vervangen door een enkele plaat (type 10) van de zelfde afmetingen, strak tegen de muur, bespaart je wel de moeite van het herstellen van de muur en het levert toch de (zicht)ruimte op.
FHF?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:34 schreef Laniboekje het volgende:
User naaa is mijn held! Net anderhalfuur bezig geweest en radiator/leidingen zijn verwijderd. Ik ben blij. Nu zelf nog opnieuw behangen en inrichten en dan is de gang (wat toch wel vaak het visitekaartje van een woning is) weer op en top. Toch wel heel blij dat ik de vraag hier gedeponeerd had, zoveel aanbod gekregen van mensen die mij wel uit de brand wilden helpen. Top
En ja, voor sommigen kan een radiator in de gang een uitkomst zijn maar voor mij was het echt een doorn in het oog en het ding heeft ook nooit aangestaan. Wat een ruimte nu ook ineens nu dat lompe, bruine ding verwijderd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |