abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137117041

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137117044
Afscheidscadeau van mij. :P
pi_137117256
Maaar wij zijn seculier ;<
pi_137117367
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 08:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Ga je weg?
pi_137117420
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 08:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Je was toch weg?
pi_137117462
Sws waar slaat die TT op?!
pi_137117496
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:10 schreef Stimorol- het volgende:
Sws waar slaat die TT op?!
Hepimiz kardesiz.

Wij zijn broeders.
pi_137117578
Heb geklikt. Hihaho.
pi_137120220
Nichtje doet nu opleiding als lerares bij de Fethullahci's, maar in een ander land. Ze hield contact via Facebook met haar moeder, maar ze moest dat verwijderen blijkbaar.

Eckte moslims :')
pi_137120283
/Care.
pi_137120483
Denk eens mee...

NWS / Run op luxe vertrekpremie.

Ik wist wel dat er een regeling was, maar dat het zo royaal was wist ik niet. Ik wil even uitzoeken om wat voor bedragen het gaat bij terugkeer naar Turkije. Twee personen.

Nu heb ik de volgende website gevonden met bedragen: http://www.st-ab.nl/normremi.htm. Die bedragen komen volgens mij overeen met de bedragen op http://wetten.overheid.nl/BWBR0011214/geldigheidsdatum_21-01-2014.

Eenmalig:
quote:
• Vergoeding kosten vervoer (NL -> TR): 250 euro per persoon (totaal: 500 euro)
• Vergoeding kosten vervoer (binnen TR): 25 euro per persoon (totaal: 50 euro)
• Vergoeding vervoer bagage: 335 euro per kubieke meter (laten we uitgaan van 0,5 kubieke meter per persoon) - (totaal: 335 euro)
Vergoedingen kosten vervoer totaal: 550 euro.
Vergoedingen vervoer bagage: 335 euro.
Totaal: 885 euro.

Maandelijks:
quote:
• Brutoremigratie-uitkering: categorie A - na april 2000 - samenwonend - zorgverzekeringswet - geen AOW: 515,99 euro
• Brutotegemoetkoming in de kosten van een ziektekostenverzekering: 102,09 euro
Maandelijks totaal: 618,08 euro.

Ik lees nergens dat de maandelijkse uitbetalingen per persoon zijn, maar ik vermoed van wel.

Betekent dit dus dat je als je vóór eind juni 2014 remigreert naar Turkije, per persoon per maand 618,08 euro krijgt tot je dood? Samen dus goed voor 1236,16 euro? Nu zo'n 3750 lira?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2014 11:43:41 ]
pi_137120564
Omg. Pasa stijl leven...
pi_137120616
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:39 schreef Stimorol- het volgende:
Omg. Pasa stijl leven...
Als het blijkt te kloppen... Ik ga er in ieder geval achteraan. :P.
pi_137120719
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als het blijkt te kloppen... Ik ga er in ieder geval achteraan. :P.
De vergoeding is pp, dua het klopt. Ik ken iemand die dit heeft gedaan.. is teruggekomen na 5 jaar. Hij kon er absoluut niet aarden ivm culturele issues. En dit was een man van 55 met gezin he..
Verder ken ik een meisje; mijn leeftijd. Kwam na 3 jaar terug.

Is echt niet wat het lijkt he.
pi_137120752
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De vergoeding is pp, dua het klopt. Ik ken iemand die dit heeft gedaan.. is teruggekomen na 5 jaar. Hij kon er absoluut niet aarden ivm culturele issues. En dit was een man van 55 met gezin he..
Verder ken ik een meisje; mijn leeftijd. Kwam na 3 jaar terug.

Is echt niet wat het lijkt he.
Hoe kunnen ze terugkomen? Je moet afstand doen van de Nederlandse nationaliteit...
pi_137120887
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:26 schreef Arcadia het volgende:
Nichtje doet nu opleiding als lerares bij de Fethullahci's, maar in een ander land. Ze hield contact via Facebook met haar moeder, maar ze moest dat verwijderen blijkbaar.

Eckte moslims :')
Ik vraag me echt af hoe mensen zich zo kunnen laten brainwashen..
pi_137120962
Misschien ga ik dat wel doen. Heb ik ook geen vangnet meer en moet ik daar wel blijven. Purrrrfect.
pi_137120971
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze terugkomen? Je moet afstand doen van de Nederlandse nationaliteit...
Geen idee. Ze zijn iig terug gekomen? Allemaal.
pi_137121094
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:51 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af hoe mensen zich zo kunnen laten brainwashen..
En mijn tantes blijven er goed vertrouwen in hebben he. Echt belachelijk. Ben blij dat ik weg ben van die hypocrieten :r
pi_137122074
quote:
Al gezien, vertalingen enzo + link naar liveleak stonden in het artikel.

Erdogan :')

quote:
Waarom zou je een Blackberry halen, zolang ze niet zijn overgestapt op android?
pi_137122133
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Omdat het OS smooth is. En omdat je Android-apps kunt sideloaden.
pi_137122174
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Omdat het OS smooth is. En omdat je Android-apps kunt sideloaden.
Sideloaden? En is het dan 139 na die 100 cashback, want dat is eigenlijk vrij goedkoop voor een 4g-apparaat met die specs.
pi_137122245
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:37 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Sideloaden?
Je kunt Android-apps draaien op dat toestel.

http://tweakers.net/nieuw(...)r-pc-sideloaden.html.

quote:
En is het dan 139 na die 100 cashback, want dat is eigenlijk vrij goedkoop voor een 4g-apparaat met die specs.
Precies.

En: Tot 17 dagen* stand-by-tijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2014 12:47:03 ]
pi_137122275
Ugh, ING ligt eruit. :').
pi_137122308
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Al gezien, vertalingen enzo + link naar liveleak stonden in het artikel.

Erdogan :')

[..]

Die bedragen waar ze over spreken, de smerige dieven... En dan ook nog als reactie van Bilal: ''Verdigin isleri bitirdik, Allah'in izniyle.'' :')
pi_137122544
Is dat sideloaden geen gedoe? Heb het zelf nog nooit gedaan op mijn tablet van BB.
pi_137122669
Zg, je moet wel je nationaliteit opgeven hé...

Dag chill reizen door de EU + over de wereld, hallo grote kosten paspoort etc. Hallo, visumaanvragen + eventueel geweigerd worden. Dag familie/vrienden.

Kan je liever zoals de oudjes nu met -vervroegd- pensioen en dan 6 maanden hier, 6 maanden daar doorbrengen :P

Oh, en je moet afstand doen van alle andere uitkeringen.
30/40 jaar lang je lichaam verneuken met kut baantjes en je dan laten afzetten met zo'n schamel bedrag :P
pi_137122799
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Is dat sideloaden geen gedoe? Heb het zelf nog nooit gedaan op mijn tablet van BB.
Geen idee, geen ervaring mee.
pi_137122955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef expans het volgende:

Dag chill reizen door de EU + over de wereld, hallo grote kosten paspoort etc. Hallo, visumaanvragen + eventueel geweigerd worden. Dag familie/vrienden.

Kan je liever zoals de oudjes nu met -vervroegd- pensioen en dan 6 maanden hier, 6 maanden daar doorbrengen :P

30/40 jaar lang je lichaam verneuken met kut baantjes en je dan laten afzetten met zo'n schamel bedrag :P
Ik reageer hier zometeen op. :P.
pi_137122984
Je NLse nationaliteit opgeven :')
pi_137123930
Nederlandse nationaliteit hebben :')
pi_137124011
Turkse nationaliteit hebben :')
pi_137124358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je hebt een jaar probeertijd. Als je na 12 maanden niet op je beslissing bent teruggekomen ben je je nederlandse nationaliteit voorgoed kwijt. Het bedrag is pp en tot je dood, als je getrouwd ben en ook minderjarige kinderen hebt hebben zij na je dood ook nog recht op een schamele vergoeding tot hun 18e jaar. Overigens is er voor deze regeling wel een minimumleeftijd om gebruik van te maken, volgens mij ouder dan 50 moet je zijn en 2 jaar ondoorbrekend werkloos en in de bijstand zitten. Geldt ook alleen voor allochtonen die in land van herkomst zijn geboren, eerste generatie dus.

Naast familielid heeft er gebruik van gemaakt en geen spijt. Hij heeft er al langer naartoe gewerkt en naast dit inkomen van circa 650 euro netto (verschilt per land) ook andere bronnen van inkomsten.

Bij je vertrek geven ze je gelijk (7 jaar geleden) een 5-jarig visum mee zodat je makkelijker je familie en kennissen in NL nog kan bezoeken.

Deze regeling is voor Spanjaarden ideaal, die geven de NLse nationaliteit op en zitten met hun Spaanse paspoort alsnog binnen de EU :D
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_137124367
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef expans het volgende:
Weet ik.

Voor ons is zoiets misschien niet handig, maar voor onze ouderen heeft het inleveren een kleiner impact, denk je niet? Denk aan je vader en moeder, als zij kunnen zich vast ook prima redden in Turkije zonder de Nederlandse nationaliteit. Denk ik.

quote:
Dag chill reizen door de EU + over de wereld,
Denk dat dat bij ons een hogere prio heeft dan bij onze ouders. Daarentegen kunnen ze door heel Turkije reizen in plaats van slechts een aantal weken verblijven. Denk dat daar ook wel genoeg te zien is.

quote:
hallo grote kosten paspoort etc.
533,7 TL voor 10 jaar. Omgerekend zo'n 175 euro. In Nederland zou een paspoort voor 10 jaar maximaal 100,70 euro kosten, maar vanaf 9 maart 2014 kost dat maximaal nog 50,35 euro.

17,50 per jaar voor een paspoort zie ik niet als 'grote kosten'.

quote:
Hallo, visumaanvragen + eventueel geweigerd worden. Dag familie/vrienden.
Je denkt denk ik te veel vanuit jezelf. Denk vanuit het perspectief van je ouders (en oma/opa). Ik vermoed dat zij er meer voordelen in zin dan de nadelen. Dag familie? Volgens mij juist welkom familie!

quote:
Waarom zou je dat doen? Wat voegt zoiets toe? Volgens mij kun je maximaal 3 maanden in het buitenland verblijven.

quote:
Ja, nou, de AOW is een vetpot zeg! Dat bedrag is hier misschien schamel, maar in Turkije leef je als een koning.

Vooral ook omdat de meesten wel een huis hebben daar. Moet je je voorstellen wat je kunt doen met 3500 TL in Turkije, en geen huur betaalt.

Aan al die uitkeringen heb je toch weinig hier, het leven is hier veel duurder. Ik vermoed dat de zorg wel beter is, wellicht een punt om op te letten.
pi_137124760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je hebt een jaar probeertijd. Als je na 12 maanden niet op je beslissing bent teruggekomen ben je je nederlandse nationaliteit voorgoed kwijt. Het bedrag is pp en tot je dood, als je getrouwd ben en ook minderjarige kinderen hebt hebben zij na je dood ook nog recht op een schamele vergoeding tot hun 18e jaar.
Oeh, dat is wel nice. Ik noteer het, toch maar even navragen.

quote:
Overigens is er voor deze regeling wel een minimumleeftijd om gebruik van te maken, volgens mij ouder dan 50 moet je zijn en 2 jaar ondoorbrekend werkloos en in de bijstand zitten. Geldt ook alleen voor allochtonen die in land van herkomst zijn geboren, eerste generatie dus.
Ik heb dit gevonden:
quote:
Rechthebbenden op de voorzieningen van de Remigratiewet kunnen zijn:
1. de aanvragers die zelf, of waarvan de ouders, één van de volgende nationaliteiten hebben of hebben gehad: Bosnië-Herzegovina, Federale Republiek Joegoslavië (Servië en Montenegro), Griekenland, Italië, Kaapverdië, Kroatië, Macedonië, Marokko, Portugal, Slovenië, Spanje, Suriname, Tunesië of Turkije; of
2. de aanvragers die vluchteling of asielgerechtigde zijn; of
3. de aanvragers die de Nederlandse nationaliteit hebben en in Suriname zijn geboren, of waarvan één van de ouders de Nederlandse nationaliteit heeft en in Suriname is geboren; of
4. de aanvragers of wier ouders die waren of zijn opgenomen in het register van de Wet Rietkerk-uitkering. Het betreft hier Molukkers die in 1951 of 1952 in groepsverband door de Nederlandse regering naar Nederland zijn gebracht.
Zou ook geldig moeten zijn voor ons, no?

Alhoewel...
quote:
De remigratie-uitkering is een bedrag dat u iedere maand krijgt voor uw levensonderhoud. Deze uitkering is alleen voor remigranten van 45 jaar of ouder. Als u in uw nieuwe land niet meer verzekerd bent voor de Nederlandse zorgverzekering, krijgt u ook een tegemoetkoming voor een ziektekostenverzekering.

http://www.svb.nl/int/nl/(...)_remigratieregeling/.
Maakt op zich niet zo uit, mijn ouders zijn ouder dan 45. :P.

quote:
Naast familielid heeft er gebruik van gemaakt en geen spijt. Hij heeft er al langer naartoe gewerkt en naast dit inkomen van circa 650 euro netto (verschilt per land) ook andere bronnen van inkomsten.
Zou hij zich redden met 650 euro per maand? In Marokko, gok ik?

650 euro per maand lijkt mij voldoende om een goed leven te hebben, mits je een eigen huis hebt.

quote:
Bij je vertrek geven ze je gelijk (7 jaar geleden) een 5-jarig visum mee zodat je makkelijker je familie en kennissen in NL nog kan bezoeken.
:D.

Wordt alleen maar mooier.

quote:
Deze regeling is voor Spanjaarden ideaal, die geven de NLse nationaliteit op en zitten met hun Spaanse paspoort alsnog binnen de EU :D
Hahaha, nice. _O-.
pi_137125556
Opzich een mooie deal voor veel mensen, niet voor mijzelf maar voor veel ouderen perfect!
pi_137125658
Wij hebben nog een heel leven voor ons. En wij leven in een ander tijdperk.

Wat als Nederland besluit te stoppen met de maandelijkse uitkeringen? Dan ben je namelijk wel hard de lul...
pi_137125742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:36 schreef zarGon het volgende:

Wat als Nederland besluit te stoppen met de maandelijkse uitkeringen? Dan ben je namelijk wel hard de lul...
Dat kan niet, was onlangs nog een rechtzaak over voor zover ik mij heug.
De rechter heeft de overheid teruggefloten.

Nujaaa het zou natuurlijk kunnen bij totale anarchie.
pi_137125791
Gaan jullie dit met je ouders bespreken? :@.
pi_137126108
Hoe oud zijn jullie ouders en werken ze niet ofzo??
pi_137126235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:39 schreef zarGon het volgende:
Gaan jullie dit met je ouders bespreken? :@.
Mijn ouders hadden altijd een modaal+ inkomen (WO+HBO) en bejaard dus die hebben geen intresse :P
Zou ik het voorstellen dan volgt er vast iets als.... wil je van ons af? :'(
pi_137126286
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:48 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe oud zijn jullie ouders en werken ze niet ofzo??
Allebei 45+. Wat maakt het uit of ze wel of niet werken?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:53:57 #46
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_137126295
Goeie deal
pi_137126382
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Allebei 45+. Wat maakt het uit of ze wel of niet werken?
Dit geldt voor mensen die al een tijdlang geen baan hebben meen ik?
pi_137126459
Mensen die een baan hebben leveren wat op. Mensen die een uitkering genieten kosten geld en willen ze weg hebben.
Lijkt mij.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:58:43 #49
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_137126470
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:56 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dit geldt voor mensen die al een tijdlang geen baan hebben meen ik?
boeien
pi_137126606
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

boeien
Wat praat jij nou weer poep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')