SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergoedingen kosten vervoer totaal: 550 euro.quote:• Vergoeding kosten vervoer (NL -> TR): 250 euro per persoon (totaal: 500 euro)
• Vergoeding kosten vervoer (binnen TR): 25 euro per persoon (totaal: 50 euro)
• Vergoeding vervoer bagage: 335 euro per kubieke meter (laten we uitgaan van 0,5 kubieke meter per persoon) - (totaal: 335 euro)
Maandelijks totaal: 618,08 euro.quote:• Brutoremigratie-uitkering: categorie A - na april 2000 - samenwonend - zorgverzekeringswet - geen AOW: 515,99 euro
• Brutotegemoetkoming in de kosten van een ziektekostenverzekering: 102,09 euro
De vergoeding is pp, dua het klopt. Ik ken iemand die dit heeft gedaan.. is teruggekomen na 5 jaar. Hij kon er absoluut niet aarden ivm culturele issues. En dit was een man van 55 met gezin he..quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als het blijkt te kloppen... Ik ga er in ieder geval achteraan..
Hoe kunnen ze terugkomen? Je moet afstand doen van de Nederlandse nationaliteit...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De vergoeding is pp, dua het klopt. Ik ken iemand die dit heeft gedaan.. is teruggekomen na 5 jaar. Hij kon er absoluut niet aarden ivm culturele issues. En dit was een man van 55 met gezin he..
Verder ken ik een meisje; mijn leeftijd. Kwam na 3 jaar terug.
Is echt niet wat het lijkt he.
Ik vraag me echt af hoe mensen zich zo kunnen laten brainwashen..quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:26 schreef Arcadia het volgende:
Nichtje doet nu opleiding als lerares bij de Fethullahci's, maar in een ander land. Ze hield contact via Facebook met haar moeder, maar ze moest dat verwijderen blijkbaar.
Eckte moslims
Geen idee. Ze zijn iig terug gekomen? Allemaal.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze terugkomen? Je moet afstand doen van de Nederlandse nationaliteit...
En mijn tantes blijven er goed vertrouwen in hebben he. Echt belachelijk. Ben blij dat ik weg ben van die hypocrietenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe mensen zich zo kunnen laten brainwashen..
Al gezien, vertalingen enzo + link naar liveleak stonden in het artikel.quote:
Waarom zou je een Blackberry halen, zolang ze niet zijn overgestapt op android?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:33 schreef zarGon het volgende:
http://www.alternate.nl/B(...)71944/?tk=15&lk=6538.
Omdat het OS smooth is. En omdat je Android-apps kunt sideloaden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Waarom zou je een Blackberry halen, zolang ze niet zijn overgestapt op android?
Sideloaden? En is het dan 139 na die 100 cashback, want dat is eigenlijk vrij goedkoop voor een 4g-apparaat met die specs.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat het OS smooth is. En omdat je Android-apps kunt sideloaden.
Je kunt Android-apps draaien op dat toestel.quote:
Precies.quote:En is het dan 139 na die 100 cashback, want dat is eigenlijk vrij goedkoop voor een 4g-apparaat met die specs.
Die bedragen waar ze over spreken, de smerige dieven... En dan ook nog als reactie van Bilal: ''Verdigin isleri bitirdik, Allah'in izniyle.''quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Al gezien, vertalingen enzo + link naar liveleak stonden in het artikel.
Erdogan
[..]
Waarom zou je een Blackberry halen, zolang ze niet zijn overgestapt op android?
Geen idee, geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Is dat sideloaden geen gedoe? Heb het zelf nog nooit gedaan op mijn tablet van BB.
Ik reageer hier zometeen op.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef expans het volgende:
Zg, je moet wel je nationaliteit opgeven hé...
Dag chill reizen door de EU + over de wereld, hallo grote kosten paspoort etc. Hallo, visumaanvragen + eventueel geweigerd worden. Dag familie/vrienden.
Kan je liever zoals de oudjes nu met -vervroegd- pensioen en dan 6 maanden hier, 6 maanden daar doorbrengen
Oh, en je moet afstand doen van alle andere uitkeringen.
30/40 jaar lang je lichaam verneuken met kut baantjes en je dan laten afzetten met zo'n schamel bedrag
Je hebt een jaar probeertijd. Als je na 12 maanden niet op je beslissing bent teruggekomen ben je je nederlandse nationaliteit voorgoed kwijt. Het bedrag is pp en tot je dood, als je getrouwd ben en ook minderjarige kinderen hebt hebben zij na je dood ook nog recht op een schamele vergoeding tot hun 18e jaar. Overigens is er voor deze regeling wel een minimumleeftijd om gebruik van te maken, volgens mij ouder dan 50 moet je zijn en 2 jaar ondoorbrekend werkloos en in de bijstand zitten. Geldt ook alleen voor allochtonen die in land van herkomst zijn geboren, eerste generatie dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze terugkomen? Je moet afstand doen van de Nederlandse nationaliteit...
Weet ik.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef expans het volgende:
Zg, je moet wel je nationaliteit opgeven hé...
Denk dat dat bij ons een hogere prio heeft dan bij onze ouders. Daarentegen kunnen ze door heel Turkije reizen in plaats van slechts een aantal weken verblijven. Denk dat daar ook wel genoeg te zien is.quote:Dag chill reizen door de EU + over de wereld,
533,7 TL voor 10 jaar. Omgerekend zo'n 175 euro. In Nederland zou een paspoort voor 10 jaar maximaal 100,70 euro kosten, maar vanaf 9 maart 2014 kost dat maximaal nog 50,35 euro.quote:hallo grote kosten paspoort etc.
Je denkt denk ik te veel vanuit jezelf. Denk vanuit het perspectief van je ouders (en oma/opa). Ik vermoed dat zij er meer voordelen in zin dan de nadelen. Dag familie? Volgens mij juist welkom familie!quote:Hallo, visumaanvragen + eventueel geweigerd worden. Dag familie/vrienden.
Waarom zou je dat doen? Wat voegt zoiets toe? Volgens mij kun je maximaal 3 maanden in het buitenland verblijven.quote:Kan je liever zoals de oudjes nu met -vervroegd- pensioen en dan 6 maanden hier, 6 maanden daar doorbrengen
Ja, nou, de AOW is een vetpot zeg! Dat bedrag is hier misschien schamel, maar in Turkije leef je als een koning.quote:Oh, en je moet afstand doen van alle andere uitkeringen.
30/40 jaar lang je lichaam verneuken met kut baantjes en je dan laten afzetten met zo'n schamel bedrag
Oeh, dat is wel nice. Ik noteer het, toch maar even navragen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt een jaar probeertijd. Als je na 12 maanden niet op je beslissing bent teruggekomen ben je je nederlandse nationaliteit voorgoed kwijt. Het bedrag is pp en tot je dood, als je getrouwd ben en ook minderjarige kinderen hebt hebben zij na je dood ook nog recht op een schamele vergoeding tot hun 18e jaar.
Ik heb dit gevonden:quote:Overigens is er voor deze regeling wel een minimumleeftijd om gebruik van te maken, volgens mij ouder dan 50 moet je zijn en 2 jaar ondoorbrekend werkloos en in de bijstand zitten. Geldt ook alleen voor allochtonen die in land van herkomst zijn geboren, eerste generatie dus.
Zou ook geldig moeten zijn voor ons, no?quote:Rechthebbenden op de voorzieningen van de Remigratiewet kunnen zijn:
1. de aanvragers die zelf, of waarvan de ouders, één van de volgende nationaliteiten hebben of hebben gehad: Bosnië-Herzegovina, Federale Republiek Joegoslavië (Servië en Montenegro), Griekenland, Italië, Kaapverdië, Kroatië, Macedonië, Marokko, Portugal, Slovenië, Spanje, Suriname, Tunesië of Turkije; of
2. de aanvragers die vluchteling of asielgerechtigde zijn; of
3. de aanvragers die de Nederlandse nationaliteit hebben en in Suriname zijn geboren, of waarvan één van de ouders de Nederlandse nationaliteit heeft en in Suriname is geboren; of
4. de aanvragers of wier ouders die waren of zijn opgenomen in het register van de Wet Rietkerk-uitkering. Het betreft hier Molukkers die in 1951 of 1952 in groepsverband door de Nederlandse regering naar Nederland zijn gebracht.
Maakt op zich niet zo uit, mijn ouders zijn ouder dan 45.quote:De remigratie-uitkering is een bedrag dat u iedere maand krijgt voor uw levensonderhoud. Deze uitkering is alleen voor remigranten van 45 jaar of ouder. Als u in uw nieuwe land niet meer verzekerd bent voor de Nederlandse zorgverzekering, krijgt u ook een tegemoetkoming voor een ziektekostenverzekering.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)_remigratieregeling/.
Zou hij zich redden met 650 euro per maand? In Marokko, gok ik?quote:Naast familielid heeft er gebruik van gemaakt en geen spijt. Hij heeft er al langer naartoe gewerkt en naast dit inkomen van circa 650 euro netto (verschilt per land) ook andere bronnen van inkomsten.
quote:Bij je vertrek geven ze je gelijk (7 jaar geleden) een 5-jarig visum mee zodat je makkelijker je familie en kennissen in NL nog kan bezoeken.
Hahaha, nice.quote:Deze regeling is voor Spanjaarden ideaal, die geven de NLse nationaliteit op en zitten met hun Spaanse paspoort alsnog binnen de EU
Dat kan niet, was onlangs nog een rechtzaak over voor zover ik mij heug.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:36 schreef zarGon het volgende:
Wat als Nederland besluit te stoppen met de maandelijkse uitkeringen? Dan ben je namelijk wel hard de lul...
Mijn ouders hadden altijd een modaal+ inkomen (WO+HBO) en bejaard dus die hebben geen intressequote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:39 schreef zarGon het volgende:
Gaan jullie dit met je ouders bespreken?.
Allebei 45+. Wat maakt het uit of ze wel of niet werken?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:48 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe oud zijn jullie ouders en werken ze niet ofzo??
Dit geldt voor mensen die al een tijdlang geen baan hebben meen ik?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Allebei 45+. Wat maakt het uit of ze wel of niet werken?
boeienquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit geldt voor mensen die al een tijdlang geen baan hebben meen ik?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit geldt voor mensen die al een tijdlang geen baan hebben meen ik?
quote:Voorwaarden voor een uitkering
Om een uitkering van de Remigratiewet te krijgen, is het nodig dat u aan deze voorwaarden voldoet:
• u woont in Nederland. Bent u tijdelijk in Nederland voor familiebezoek of voor een medische behandeling, dan kunt u geen gebruikmaken van de Remigratiewet.
• u bent 18 jaar of ouder.
• als u een partner heeft, gaat uw partner met u mee of hij of zij woont al in het land waar u gaat wonen.
• u en uw partner hebben geen schulden bij de Nederlandse overheid, zoals belastingschulden of onbetaalde boetes. Heeft u wel schulden, dan heeft u een afbetalingsregeling afgesproken.
• als u in een land gaat wonen waarvan u niet de nationaliteit heeft, dan heeft u een officiële verklaring dat u en uw gezinsleden minstens één jaar in dat land mogen wonen.
• als u erkend vluchteling of asielgerechtigde bent, heeft u een verklaring van de regering van het land waar u gaat wonen dat u daar mag wonen.
• als u een dubbele nationaliteit heeft, doet u vóór uw vertrek afstand van de Nederlandse nationaliteit.
• als u alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, doet u er in uw nieuwe land alles aan om de nationaliteit van uw nieuwe land te krijgen.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ie/voor_wie_bedoeld/.
Hm...quote:Extra voorwaarden voor de remigratie-uitkering
Voor een remigratie-uitkering is het nodig dat u ook nog aan de volgende voorwaarden voldoet:
• u bent 45 jaar of ouder.
• u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 3 jaar met een verblijfsvergunning in Nederland gewoond. Dit hoeft alleen als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft.
• u heeft voordat u de aanvraag indient minstens 6 maanden een Nederlandse uitkering gekregen.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)ie/voor_wie_bedoeld/.
Zelfs mensen met een minimaal inkomen uit arbeid kosten over het algemeen de staat geld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:58 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die een baan hebben leveren wat op. Mensen die een uitkering genieten kosten geld en willen ze weg hebben.
Lijkt mij.
Als je na een jaar je bedenkt heb je dus betaalde vakantie gehad van een jaar?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:39 schreef zarGon het volgende:
Daar lijkt het op.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je na een jaar je bedenkt heb je dus betaalde vakantie gehad van een jaar?
Mijn ouders overwegen wel om terug te gaan, want vader is nationalist (quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:39 schreef zarGon het volgende:
Voor werkenden geldt het sowieso niet (blijkbaar), je moet 6 maanden uitkering ontvangen hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:32 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Mijn ouders overwegen wel om terug te gaan, want vader is nationalist (). Maar niet met dat inkomen. Dat gaan ze niet redden. Bovendien is mijn vader workaholic dus ik denk dat 'ie dan eerst een baan moet zien te regelen.
Precies.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:36 schreef expans het volgende:
Ik denk dat dit alleen mooi is als je minimaal 50 oid bent, oftewel je gaat niet meer werken in land van herkomst.
Extra inkomsten zijn natuurlijk fijn, maar met zo'n bedrag red je het toch ook makkelijk? (Mits eigen huis.)quote:Als je dan nog een huis hebt en iets om je bezig te houden / inkomsten (bkz: tarla oid) dan kan het wel
Auto's, benzine, voedsel = duur. Ja, 'simpele' dingen via BIM achtige winkels is goedkoop maar de echte dingen zoals hier bij een AH lijken mij duurder.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Precies.
Jullie hebben jonge ouders zo te lezen....
[..]
Extra inkomsten zijn natuurlijk fijn, maar met zo'n bedrag red je het toch ook makkelijk? (Mits eigen huis.)
Of schat ik het allemaal te rooskleurig in?
Oh oke dat heb ik over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:35 schreef zarGon het volgende:
Voor werkenden geldt het sowieso niet (blijkbaar), je moet 6 maanden uitkering ontvangen hebben.
Hebben ze geen huis in TR? Zelfs met 2500 TL per maand kun je met z'n tweeën prima leven, no?
Auto en brandstof zijn inderdaad duur, maar daar is vast wel wat op te verzinnen. Voedsel is net zo duur als je het maakt, dat hoeft geen breekpunt te zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:45 schreef expans het volgende:
[..]
Auto's, benzine, voedsel = duur. Ja, 'simpele' dingen via BIM achtige winkels is goedkoop maar de echte dingen zoals hier bij een AH lijken mij duurder.
Op die manier. Ik dacht inkomsten door een baan.quote:En inkomsten hoeft niet veel te zijn, al is het maar 3/400 lira huur per maand extra ivm verhuren van een verdieping oid.
De welbekende tegenstrijdigheden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:51 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Oh oke dat heb ik over het hoofd gezien.
Ze hebben een zomerhuisje in zuidwest. Redelijk klein en de locatie is alleen levendig als het zomer is. Vader is momenteel wel opzoek naar een groter huis rondom Izmir, maar hij wil dus absoluut geen appartement. "Mustakil" zegt 'ie. Nou ja dan wordt het natuurlijk een dure grap. Ze twijfelen wel hoor. Mijn ouders vinden de Turkse mentaliteit tien keer niks. En dan wil ik het niet eens hebben over de Turkse artsen en ambtenaren die de arrogantie hebben die wereldleiders niet eens hebben.
True. Denk dat je als ouder koppel wel genoeg hebt aan dat geld hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Auto en brandstof zijn inderdaad duur, maar daar is vast wel wat op te verzinnen. Voedsel is net zo duur als je het maakt, dat hoeft geen breekpunt te zijn.
Waar het mij meer om gaat is dat je in landen als Turkije meer bewegingsvrijheid hebt als je geld hebt. In tegenstelling tot hier, waar je 'het systeem' veel meer merkt.
[..]
Op die manier. Ik dacht inkomsten door een baan..
Dat doen ze niet meer.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:00 schreef expans het volgende:
[..]
True. Denk dat je als ouder koppel wel genoeg hebt aan dat geld hoor.
Zeker als je daar ook nog iets naast hebt, je kan in Turkije toch geld storten oid zodat je met 'pensioen' kan gaan? Dat vanaf 65 oid krijg je dan ook geld van de overheid teruggestort. Weet even niet hoe het werkt.
Dude. Praat NLs of enkele woordjes Turks. Anders ga je lekker naar de Marokkanen topicreeks.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:08 schreef Crip het volgende:
Dour biha chibani dour bihaaaaa dour bihaaa nghdem e3liek wa a3liehaaaaaaaaa.
I'm a grownnnnn womannnn I can do whatever I want.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dude. Praat NLs of enkele woordjes Turks. Anders ga je lekker naar de Marokkanen topicreeks.
Nou ja, die mensen betalen ook allemaal belasting. Ik denk dat ze niet veel meer terugkrijgen dan dat ze hebben betaald. En ookal zou dat wel het geval zijn. Heel veel van hen doen zwaar en vies werk dat velen van ons niet eens zouden willen doen tegenover een hoger inkomen. Denk daarom dat de staat deze mensen wel nodig heeftquote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Zelfs mensen met een minimaal inkomen uit arbeid kosten over het algemeen de staat geld.
Hjm. Fok wil het zo.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:14 schreef Crip het volgende:
[..]
I'm a grownnnnn womannnn I can do whatever I want.
Maar ik heb dat wel geconstateerd bij jou en nog iemand. 3 dagen niet posten en dan ineens tegelijkertijd. En dat niet 1 keer ofzoquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Is crip jouw kloon? Jullie komen altijd tegelijkertijd online
Nee, ik ben geen toerkk.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Is crip jouw kloon? Jullie komen altijd tegelijkertijd online
Jij met je gamela gamela.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:16 schreef Crip het volgende:
[..]
>hjm
>wie trekt mond open in eerste instantie.
Rustig maarquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Maar ik heb dat wel geconstateerd bij jou en nog iemand. 3 dagen niet posten en dan ineens tegelijkertijd. En dat niet 1 keer ofzo
Het heet hier Turkentopic. Niet spreek hier Arabisch, Nora.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:19 schreef Crip het volgende:
[..]
>Vraagt aan mij turks te praten
> noemt Arabisch gamela gamela
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:23 schreef Crip het volgende:
[..]
Oyow arcadia inspector gadget.. op goeie spoor allessss.
Ja en dan? We zitten hier op een Nederlandstalig forum ik dwing je ook niet om alleen Nederlands te praten. Hhhhh. Nationalist alles.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het heet hier Turkentopic. Niet spreek hier Arabisch, Nora.
Weetje wat wel grappig is aan jou.. je neemt alles zo serieus. Hhhhquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]niet weten en dan praten. Yallah.
Ik heb dat toch ingetrokken. Je moet een constant niveau behouden wil je bir zijn en blijven.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:22 schreef Crip het volgende:
[..]
O RLLY, wie gaf laatst iets toe? Hmmm hmm?
Ik ben virtueel bijna nooit op niveau... fok vooral. Dit is mijn uitlaatklep.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik heb dat toch ingetrokken. Je moet een constant niveau behouden wil je bir zijn en blijven.
Weet je wat zo leuk is. Dit is tekst, dus hoe weet je dat ik srs ben?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:25 schreef Crip het volgende:
[..]
Weetje wat wel grappig is aan jou.. je neemt alles zo serieus. Hhhh
En nou die hendjes de lucht in, en kèk me lachend aanquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:25 schreef Crip het volgende:
Iemand zit carnavals muziek naast me te luisteren.
>dit is tekstquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Weet je wat zo leuk is. Dit is tekst, dus hoe weet je dat ik srs ben?
Kom Roosendaal "tullepoatenstad" carnaval vierenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En nou die hendjes de lucht in, en kèk me lachend aan
Dan zal er voor jou ok een wereld open gaan
[ afbeelding ]
Nee het was dit:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En nou die hendjes de lucht in, en kèk me lachend aan
Dan zal er voor jou ok een wereld open gaan
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |