Ze bereiken dat er minder geld bij de bestuurders komt, niks mis mee dus.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:30 schreef deadprez het volgende:
Maar goed, belachelijke wet natuurlijk. Vraag me alleen af wat ze denken te bereiken met de stopzetting van ontwikkelingshulp.
quote:Nederland verminderd de ontwikkelingshulp aan Oeganda.
Ja zo werkt het dus niet hè. Natuurlijk komt een gedeelte niet op de juiste plek terecht, maar de bevolking pak je hier natuurlijk het hardste mee.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:33 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ze bereiken dat er minder geld bij de bestuurders komt, niks mis mee dus.
Ik zou het wel lachen vinden als ze dan op hun beurt weer stoppen met het exporteren van koffie en olie aan het westen, waardoor de prijs omhoog gaat. Kijken hoeveel mensen dan echt voor mensenrechten staan, of dat ze liever een paar cent goedkopere benzine hebbenquote:Op maandag 24 februari 2014 20:33 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ze bereiken dat er minder geld bij de bestuurders komt, niks mis mee dus.
Sterker nog, vrijwel alle daders van 9-11 kwamen uit S.A. Welk land vallen ze aan? Afganistan!quote:Op maandag 24 februari 2014 20:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zou het wel lachen vinden als ze dan op hun beurt weer stoppen met het exporteren van koffie en olie aan het westen, waardoor de prijs omhoog gaat. Kijken hoeveel mensen dan echt voor mensenrechten staan, of dat ze liever een paar cent goedkopere benzine hebben![]()
Natuurlijk is dat in het geval van Oeganda niet zo significant, maar olie is natuurlijk wel de reden dat we geen kritiek uiteen op bijvoorbeeld Saudi Arabie (die gaan net zo erg met homo's om)
Dat komt waarschijnlijk vooral door het feit dat de trainingskampen van de CIA in Saudi-Arabië staan.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sterker nog, vrijwel alle daders van 9-11 kwamen uit S.A. Welk land vallen ze aan? Afganistan!
Logisch toch, de al-Qaeda-kampen waren in het Afghanistan van de Taliban en niet in KSA.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef xpompompomx het volgende:
Sterker nog, vrijwel alle daders van 9-11 kwamen uit S.A. Welk land vallen ze aan? Afganistan!
Mensen worden ook geacht om andere te verklikken als zij vermoeden dat een ander homo isquote:Op maandag 24 februari 2014 21:17 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen homoseksuele handelingen willen verbieden. Wat denken ze daarmee te bereiken.En is het alleen in het openbaar of wordt er in elk huis camera's geplaatst.
Enge ontwikkeling, straks loopt iedere homo met een bruine ster om z'n bovenarm daarquote:Op maandag 24 februari 2014 21:19 schreef TLC het volgende:
[..]
Mensen worden ook geacht om andere te verklikken als zij vermoeden dat een ander homo is
Dus je weet dat een gedeelte niet op de juiste plek terechtkomt, denk je dan echt dat er iets significants aankomt op de juiste plek?quote:Op maandag 24 februari 2014 20:35 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja zo werkt het dus niet hè. Natuurlijk komt een gedeelte niet op de juiste plek terecht, maar de bevolking pak je hier natuurlijk het hardste mee.
Misschien kan geertaku je wat pillen geven.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:06 schreef bijdehand het volgende:
IK HEB GEHOORD DAT JE DAAR OOK NIET MEER MAG ROKEN IN EEN CAFÉ!! DE MAAT IS VOL!!! STEM GEERTAKU KLIK-KLAK-TOK WILDARS!!
Onzin, zo zet je de bevolking juist aan tot zelfontplooiing.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:35 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja zo werkt het dus niet hè. Natuurlijk komt een gedeelte niet op de juiste plek terecht, maar de bevolking pak je hier natuurlijk het hardste mee.
Denk dat je door een totale stopzetting juist het tegenovergestelde bereikt. Er zou wel eens wat veranderd mogen worden, aangezien een deel sowieso al bij de verkeerde mensen terecht komt, maar met een plotselinge stopzetting help je niemand.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, zo zet je de bevolking juist aan tot zelfontplooiing.
Gezien de mate van corruptie in veel van die landen heeft hulp geen enkele zin en werkt het eerder maatschappij ontwrichtend.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Denk dat je door een totale stopzetting juist het tegenovergestelde bereikt. Er zou wel eens wat veranderd mogen worden, aangezien een deel sowieso al bij de verkeerde mensen terecht komt, maar met een plotselinge stopzetting help je niemand.
Dat ben ik ook wel met je eens, maar de ontwikkelingshulp van het ene op het andere moment stopzetten zal alleen maar voor ellende zorgen. Het zou dan gewoon langzaam afgebouwd moeten worden.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de mate van corruptie in veel van die landen heeft hulp geen enkele zin en werkt het eerder maatschappij ontwrichtend.
Juist met financiële hulp hou je Afrika afhankelijk, met inzamelde hulpgoederen hinder je lokale productie.
Dat zou je denken, maar het tegenovergestelde werkt in de praktijk vaak beter. Dit homo beleid kun je zien als een casus belli, alle hulp per direct stopzetten. Dan leert de bevolking ook dat er voorwaarden zijn aan het ontvangen van hulp.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel met je eens, maar de ontwikkelingshulp van het ene op het andere moment stopzetten zal alleen maar voor ellende zorgen. Het zou dan gewoon langzaam afgebouwd moeten worden.
Ik moest het googlen, maar wordt met die term niet een legitieme reden voor oorlog bedoeld?quote:Op maandag 24 februari 2014 22:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar het tegenovergestelde werkt in de praktijk vaak beter. Dit homo beleid kun je zien als een casus belli, alle hulp per direct stopzetten. Dan leert de bevolking ook dat er voorwaarden zijn aan het ontvangen van hulp.
Inderdaad herkoloniseren die handel.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik moest het googlen, maar wordt met die term niet een legitieme reden voor oorlog bedoeld?
Sja, laten wij ons vooral niet met anderen bemoeien. 'S lands wijs, s'lands eer. In het ene land mogen homo's trouwen, in het andere land gooien ze zuur in het gezocht van ontrouwe vrouwen of hakken ze albino's in stukjes. Wie zijn wij om daar wat van te vinden, alsof wij de waarheid in pacht hebben.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:31 schreef MrBanaan1 het volgende:
Vraag me vaak af waarom het westen zich overal mee moet bemoeien. Als zij dat daar willen hoeven wij dat niet te doen, maar het zit nu eenmaal in hun cultuur dat dat not done is, netals in het midden oosten. En alleen omdat het midden oosten genoeg geld heeft, doet het westen geen moeite die wetten af te schaffen.
Zeker als je ontwikkelingshulp geeft. Wie betaalt, bepaalt. Direct de geldkraan dichtdraaien, geld komt toch bij corrupte politici en helpt niet. Alleen nog projecten opzetten waar ze wel wat aan hebben, i.p.v. geld in een bodemloze put gooien.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:45 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Sja, laten wij ons vooral niet met anderen bemoeien. 'S lands wijs, s'lands eer. In het ene land mogen homo's trouwen, in het andere land gooien ze zuur in het gezocht van ontrouwe vrouwen of hakken ze albino's in stukjes. Wie zijn wij om daar wat van te vinden, alsof wij de waarheid in pacht hebben.
En dat zou ironisch genoeg ook nog slechts een positieve invloed hebben op de ontwikkeling in kwestie.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:54 schreef Hathor het volgende:
Banden verbreken en in hun sop laten gaarkoken.
Tsja, dat gaat vast een gezellige boel worden daar, want hoe kan iemand zich tegen een degelijke beschuldiging verdedigen?quote:Op maandag 24 februari 2014 21:19 schreef TLC het volgende:
Mensen worden ook geacht om andere te verklikken als zij vermoeden dat een ander homo is
quote:Op maandag 24 februari 2014 23:45 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Sja, laten wij ons vooral niet met anderen bemoeien. 'S lands wijs, s'lands eer. In het ene land mogen homo's trouwen, in het andere land gooien ze zuur in het gezocht van ontrouwe vrouwen of hakken ze albino's in stukjes. Wie zijn wij om daar wat van te vinden, alsof wij de waarheid in pacht hebben.
Precies. Het is niet ons probleem dat die onderontwikkelde idioten zich niet kunnen gedragen. Laten ze het maar lekker uitzoeken met zijn allen. Zolang ze maar niet deze kant op komen mogen ze elkaar vermoorden en verkrachten zoveel als ze willen.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:45 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
En dit volk is nog primitiever dan de gemiddelde Europeaan in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Halvegare mafklappers en de beslissing om de ontwikkelingshulp per direct stop te zetten lijkt me de enig juiste.
[..]
Tsja, dat gaat vast een gezellige boel worden daar, want hoe kan iemand zich tegen een degelijke beschuldiging verdedigen?
Deden we hier in de middeleeuwen ook hoor... 'heksenjacht' werd dat toen genoemd.
Jij bent een kenner?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En dit volk is nog primitiever dan de gemiddelde Europeaan in de middeleeuwen.
Hadden ze in de middeleeuwen geen mobieltjes? In heel Afrika heeft vrijwel iedereen gewoon een mobieltje, daar is ook niks vreemds aan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jij bent een kenner?
Ik ben vaak in oeganda geweest en in de middeleeuwen had niet iedereen (hoe arm je ook bent) een mobiele telefoon met internet. Iedereen heeft er 1, ook al heb je geen geld voor eten, toch hebben ze een mobiele telefoon.
btw. oeganda heeft ook olie en produceert heel veel suikerriet. Ook ananassen, bananen en citroenen komen daar vandaan. Het hoort bij 1 van de vruchtbaarste landen in afrika en staat hoog in de lijst van vruchtbaarste landen in de wereld.
neequote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hadden ze in de middeleeuwen geen mobieltjes?
Klopt dat schrijf ik dus ook. Eigenlijk heel de wereld, en of je eten kan kopen doet er niet toe, een mobiele telefoon is er altijd.quote:In heel Afrika heeft vrijwel iedereen gewoon een mobieltje, daar is ook niks vreemds aan.
DIt is mijn 2de alinea, wat geen reactie is op jouw blaat verhaal. Dit was meer een reactie op de vele reacties dat bv olie of grondstoffen een reden is om niks te roeptoeteren over homorechten. Oeganda is heel rijk is grondstoffen en kan een heel groot gedeelte van het afrikaanse continent van voedsel voorzien.quote:Wat basis landbouwproducten verbouwen is natuurlijk niet zo moeilijk. Vruchtbaarheid en beschikbaarheid van grondstofstoffen heeft niks te maken met het primitief zijn van de inwoners.
Ik zie het liever met eigen ogen. Een paar keer per jaar ga ik nl naar afrika (rond de evenaar) voor meerdere weken. Ik ben ook bezig om te zorgen dat ik er kan wonen (ik zit te denken aan tanzania) over een tijdje.quote:Ik raad je de volgende boeken aan "life in a medieval city" en "life in a medieval village" door Joseph en Francis Gies. Daarin kun je duidelijk een patroon van organisatie ontdekken wat in het huidige Afrika nog vaak ontbreekt. Ook zaken als eigendomsregistratie etc.
Ik ook.quote:Met Afrika bedoel ik in dit geval het Afrika te zuiden de Sahara.
Het is een vergelijking tussen 2 situaties, dan lijkt het me evident dat je kennis neemt van beide, voordat je een oordeel velt?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zie het liever met eigen ogen. Een paar keer per jaar ga ik nl naar afrika (rond de evenaar) voor meerdere weken.
ja, dat doe ik dus ook. De mensen in afrika rond de evenar zijn alles behalve primitief. Ze weten precies wat ze willen, rijden gewoon in auto's, motoren, en zijn echt niet allemaal ondervoed en dansen de regendans om een kruidendoktor of voodoo priester.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een vergelijking tussen 2 situaties, dan lijkt het me evident dat je kennis neemt van beide, voordat je een oordeel velt?
Dan kun je op organisatorisch gebied nog altijd primitief zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja, dat doe ik dus ook. De mensen in afrika rond de evenar zijn alles behalve primitief. Ze weten precies wat ze willen, rijden gewoon in auto's, motoren, en zijn echt niet allemaal ondervoed en dansen de regendans om een kruidendoktor of voodoo priester.
Dan is het extra jammer dat een potentieel kerngezond land als Oeganda steeds van die seniele leiders heeft waardoor ze nog steeds niet op eigen benen kunnen staan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jij bent een kenner?
Ik ben vaak in oeganda geweest en in de middeleeuwen had niet iedereen (hoe arm je ook bent) een mobiele telefoon met internet. Iedereen heeft er 1, ook al heb je geen geld voor eten, toch hebben ze een mobiele telefoon.
btw. oeganda heeft ook olie en produceert heel veel suikerriet. Ook ananassen, bananen en citroenen komen daar vandaan. Het hoort bij 1 van de vruchtbaarste landen in afrika en staat hoog in de lijst van vruchtbaarste landen in de wereld.
quote:
quote:Uganda's president Yoweri Museveni has approved a law that will see people convicted of homosexuality in Uganda jailed for life. In these extracts from director Roger Ross Williams' documentary God Loves Uganda, undercover filming by a Boston-based Anglican priest, Kapya Kaoma, shows how anti-gay evangelical campaigners from the United States have been influential in the debate, pushing Uganda to pass measures that would be unthinkable in the US.
quote:Lijst van homo's in krant Uganda
Toegevoegd: dinsdag 25 feb 2014, 12:51
Een Ugandese tabloid heeft een lijst van namen van 200 homoseksuelen gepubliceerd, onder wie mensen die zelf nooit gezegd hebben dat ze homo zijn.
De krant Red Pepper heeft de 'top-200' van homo's gepubliceerd onder de kop 'Exposed!'. Gisteren ondertekende president Museveni van Uganda een wet, waarmee homo's zwaarder kunnen worden gestraft.
Op de lijst staan naast homo-activisten ook een hiphop-artiest en een priester.
Wet minder streng
In de ontwerp-wet stond dat mensen die homo's niet aangeven bij de politie strafbaar zijn, maar inmiddels is duidelijk geworden dat deze bepaling uiteindelijk toch niet in de wet staat. Ook op een ander punt is de wet minder streng geworden: iemand die één keer homoseksueel contact heeft gehad, riskeert niet langer 14 jaar cel.
De actie van Red Pepper doet denken aan die van het Ugandese blad Rolling Stone, in 2011. Ook dat blad publiceerde een lijst namen van homo's, toen er een discussie was over de vraag of de doodstraf moest worden ingevoerd voor homoseksuelen. De krant zei toen kinderen te willen beschermen tegen "harteloze homoseksuelen".
Stenen
Na die publicatie werden verschillende homo's in Uganda aangevallen. Eén vrouw kwam bijna om het leven doordat buren haar met stenen bekogelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |