abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137094600
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Had haar er dan vanaf het begin zo opgewezen. Je brengt het niet zo netjes; het lijkt net of je dr af zit te kraken omdat ze het gezegd heeft.
Ik vind het inderdaad een minder slimme keuze
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  PR en moderator maandag 24 februari 2014 @ 16:35:12 #27
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_137094622
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:10 schreef VitamineL het volgende:
De term Borderline wordt toenemend gewoon plaatsvervangend voor elk negatief gedrag gebruikt (ook in het algemeen) en bijvoorbeeld nog recent van iemand als smoesje tegenover mij misbruikt, om zich voor zijn eigen kut (grenzend overschrijdend) gedrag in te dekken. Vandaar dat het me even bezig houd.

Mening?
Ben ik met je eens, en kan me voorstellen dat dat op den duur schijtirritant wordt als je zelf Borderline hebt en wéét dat heus niet álles daaraan ligt.
Tegenwoordig noemen veel mensen het ook ERS (Emotie Regulatie Stoornis), omdat veel mensen gewoon slechts een hele lichte vorm hebben die eigenlijk niet te associëren valt met de zware shit die mensen bij hardcore Borderliners bedenken.

Om te zorgen dat er voor jou zo min mogelijk 'misbruik' gemaakt wordt van die term zou ik het gewoon ook aan zo min mogelijk mensen vertellen, pas als ze echt iets opvalt aan je gedrag kun je zeggen dat je ERS hebt.
Mensen gebruiken de term Borderline te pas en te onpas zonder dat ze precies weten wat het nou daadwerkelijk inhoudt en in welke gradaties het voor komt.
Fuck the EBU.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:36:18 #28
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137094658
Zoals ik in mijn op zei, is mijn partner ermee gestopt. Dus dit speelt voor mij gelukkig geen rol meer.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:40:14 #29
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137094771
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, en kan me voorstellen dat dat op den duur schijtirritant wordt als je zelf Borderline hebt en wéét dat heus niet álles daaraan ligt.
Tegenwoordig noemen veel mensen het ook ERS (Emotie Regulatie Stoornis), omdat veel mensen gewoon slechts een hele lichte vorm hebben die eigenlijk niet te associëren valt met de zware shit die mensen bij hardcore Borderliners bedenken.

Om te zorgen dat er voor jou zo min mogelijk 'misbruik' gemaakt wordt van die term zou ik het gewoon ook aan zo min mogelijk mensen vertellen, pas als ze echt iets opvalt aan je gedrag kun je zeggen dat je ERS hebt.
Mensen gebruiken de term Borderline te pas en te onpas zonder dat ze precies weten wat het nou daadwerkelijk inhoudt en in welke gradaties het voor komt.
Ik ben niet van plan om een nieuwe identiteit en woonplaats te nemen, dus moet ik met de bestaande situatie dealen. ;)
  PR en moderator maandag 24 februari 2014 @ 16:46:30 #30
288245 crew  Moira
pi_137094967
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:40 schreef VitamineL het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan om een nieuwe identiteit en woonplaats te nemen, dus moet ik met de bestaande situatie dealen. ;)
Dat hoeft ook niet, en dat moet idd.
Maar voor de 'nieuwe' mensen die je leert kennen hoef je ze niet te zeggen dat je dat hebt, omdat ze dan dus idd al je gedrag aan Borderline af gaan schuiven.

Maar het is lastig idd, want de mensen die het wel weten zullen het toch wel te pas en te onpas blijven gebruiken.
Het enige wat je dan kunt doen is het gewoon het ene oor in en het andere oor uit laten gaan, en desnoods er een keer serieus voor gaan zitten en zeggen dat je het echt niet prettig vindt als ze alles wat je doet daarop afschuiven, terwijl het ook gewoon normaal menselijk gedrag kan zijn wat helemaal niks met je Borderline te maken heeft.

Sterkte!
Fuck the EBU.
pi_137095154
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef Moira. het volgende:

[..]

ERS? Is dat nieuw? Is dat net zoiets als zeggen dat een dom kind een Leer Stoornis heeft?
Jeetje.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  PR en moderator maandag 24 februari 2014 @ 17:17:40 #32
288245 crew  Moira
pi_137095991
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ERS? Is dat nieuw? Is dat net zoiets als zeggen dat een dom kind een Leer Stoornis heeft?
Jeetje.
Een artikel uit 2005 zegt dit:
quote:
"Borderline betekent grens. Oorspronkelijk dacht men dat personen die een borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) hadden, zich bevonden in het grensgebied van neurose (ineffectieve manier van omgaan met problemen) en psychose (toestand waarbij je het normale contact met de werkelijkheid kwijt bent). Omdat dit te vaag en veelomvattend is, is er een nieuwe term voor BPS: emotionele regulatiestoornis (ERS). Omdat deze term nog tamelijk onbekend is zal ik op deze site spreken over BPS."
Is niks nieuws, alleen onbekender omdat van deze term (nog) géén misbruik gemaakt is :P
Als iemand zegt dat 'ie ERS heeft dan behandel je diegene al anders (je kent het niet, je denkt dat het een 'normale' stoornis is en het gedrag van die persoon is niet opvallend 'borderline') dan wanneer iemand zegt dat 'ie Borderline heeft, dan heeft men vaak gelijk al z'n oordeel-plaatje ingevuld.

Ik vind ERS ook logischer voor de meeste gevallen; je hebt moeite met het reguleren van je emoties, je bent niet borderline psychotic. :P
Fuck the EBU.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:36:23 #33
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137096585
Een ander redenen waarom ik me nu hiermee bezig hou, is dat het mij soms in de weg zit met zelfreflectie. Zoals ieder ander vraag ik me weleens af : shit, ging ik te ver of had ik groot gelijk erin, hoe had het anders gekund etc? In situaties waarin onterecht Borderline geroepen wordt, ben ik dan alleen maar met dit onderwerp weer bezig en is er mega chaos waar geen eind aan lijkt te komen. Kijk ik bedoel : zoals ik aangaf heb ik ook af en toe behoorlijk zware shit gedrag vertoont. Dat heeft effect op de naasten en is niet gewoon in de zin van privacy achter te houden om niet op een onjuiste manier met de term benadert te worden. Ik kan niet gewoon de omgeving de schuld van alles geven, maar ga ook niet de Borderline zondebok uithangen. Wanneer het onterecht geroepen wordt door iemand die dichtbij me staat, dan brengt het me wel tijdelijk in de war. Dan heb ik het bijvoorbeeld over mijn vriend, die ook niet perfect is. Ook al lijkt het zo, ben ik binnen in zwaar onzeker en heb ik nog moeite om de balans tussen gezonde assertiviteit en loslaten als het gewoon geen nut heeft om te vinden. Bij misbruik van de term is het soms echt moeilijk dus, om te herkennen of ik juist fout of terecht zo reageer. Natuurlijk hebben laffe idioten uit mijn omgeving, waarmee ik emotioneel niets te maken heb, niet dit effect. Hopelijk is dit niet te warrig geschreven...
pi_137096685
Misschien doe je zelfreflectie dan verkeerd?
Dat staat namelijk los van wat anderen vinden, het heet niet voor niks zelfreflectie

Probeer jezelf daar in te sterken en dit maatschappelijke probleem los te laten
Genoeg boeken/websites/cursussen etc die gericht zijn op het (beter) beheersen van zelfreflectie
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 februari 2014 @ 18:01:38 #35
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137097382
Als ik over mijn eigen gedrag in een bepaalde situatie na denk, dan neem ik in mijn overwegingen ook de andere in mee. Anders was de situatie toch eerst niet ontstaan of anders verlopen, als de andere er niet was??

Ik begin me nu juist op een forum bijvoorbeeld ermee bezig te houden, omdat ik pur theoretisch hiermee niet verder kom.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:01:20 #36
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137099364
quote:
Ook mooi is het cliché: 'borderliners zijn goed in bed'. Je wordt gelijk gedegradeerd tot sekssletje. Goed voor de seks maar niet goed voor een relatie. Nee zo'n houding gaat goed gedrag bij een borderliner oproepen :')
Dit heb ik gelukkig nog nooit gehoord. Goed voor de seks, maar niet voor een relatie wordt trouwens ook al snel van een erg raar groepje mannen geroepen als een vrouw meer dan een sexpartner gehad had. Tis ook nooit goed ;)
  maandag 24 februari 2014 @ 20:10:37 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137102739
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik ook niet

En waarom vertel je dan ook aan mensen die niet je directe naasten zijn dat je borderline hebt?
Je kunt toch zelf ook wel beredeneren dat dat niet handig is?
Los van het feit dat het mensen niet aan gaat
Zodat mensen eventueel meer begrip voor je hebben? Er rekening mee kunnen houden?
pi_137102961
Ik zou willen dat mensen mij afrekenen op mijn gedrag en niet op de stempel
een stempel is toch enorm willekeurig

en het is alleen van belang voor mensen die echt dicht bij je staan, ouders, partner etc
die zou ik het dan wel zeggen maar dan blijft het allemaal nog op 2 handen te tellen
en dat zullen ook mensen zijn die er integer mee om gaan
of niet, maar dan moet je echt je partnerkeuze eens heroverwegen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_137103008
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:14 schreef erikkll het volgende:
Kom eens met een concreet voorbeeld? Ik ken iemand met borderline die wel eens denkt dat haar gedrag niet met borderline te maken heeft, maar waarbij ik er toch anders over denk.
Borderline is niets, het is een stempel die op bepaald gedrag en op een bepaalde persoonlijkheid wordt gedrukt. Je kunt je niet verschuilen achter bordeline, uiteindelijk is het het individu dat het gedrag vertoond. Dat daar complexe oorzaken voor kunnen zijn is natuurlijk waar, maar het individu moet zelf leren omgaan met zijn/haar 'extreme' persoonlijkheid (bijvoorbeeld doormiddel van therapie). Het is niet alsof 'bordeline' ineens iemand overneemt en dat iemand dus bepaald gedrag vertoond omdat hij borderliner is. Het is juist andersom, iemand wordt als borderliner bestempeld omdat ie bepaald gedrag vertoond.
  maandag 24 februari 2014 @ 20:43:41 #40
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137104503
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:16 schreef tanguay het volgende:

[..]

Borderline is niets, het is een stempel die op bepaald gedrag en op een bepaalde persoonlijkheid wordt gedrukt. Je kunt je niet verschuilen achter bordeline, uiteindelijk is het het individu dat het gedrag vertoond. Dat daar complexe oorzaken voor kunnen zijn is natuurlijk waar, maar het individu moet zelf leren omgaan met zijn/haar 'extreme' persoonlijkheid (bijvoorbeeld doormiddel van therapie). Het is niet alsof 'bordeline' ineens iemand overneemt en dat iemand dus bepaald gedrag vertoond omdat hij borderliner is. Het is juist andersom, iemand wordt als borderliner bestempeld omdat ie bepaald gedrag vertoond.
Kort door de bocht:

Rampzalige jeugd,lichamelijk en emotioneel mishandeld etc. Met 15 weg gelopen, korte tijd in een pleeggezin gezeten en dan in een internaat.
Op 18-jarige leeftijd een serieuze zelfmoordpoging waardoor de diagnose gesteld werd. Tot mijn 21de (1996) zo goed en slecht door heen geslaan, toen mijn ex-echtgenoot kennen geleerd.
Tot 2008 had ik een stabiel leven met hem en mijn kinderen, maar liep wel het huwelijk op de klippen.
Dus tijdens deze veilige jaren had ik vrij weinig last van borderline of hoe je het ook noemt. De laatste jaren van het huwelijk ging het met mij steeds slechter door een niet willende nasleep van een miskraam en (wat ik achteraf nu begrijp) werd ik helemaal overrompeld door de dood van mijn moeder. Relatie ging kapot, hij verliet me en toen vlamde het Borderline met extreme hevigheid op en hoe. Er was een VitamineL voor en een Vitamine L na 2008, bijna alle erge dingen die je kunt bedenken zijn gebeurd en gedaan, ik was totaal niet meer herkenbaar, het duurde jaren todat ik de draad weer kon oppakken.
Wat ik hiermee wil zeggen: de manier hoe ik met super nare situaties omga (omging) , duiden wel op een soort "ziekte" of hoe je het ook noemt?
Dat vindt ik vanmezelf, de diagnose op mijn 18de vindt ik wel vrij voorbaarig. Het was tenslotte nog maar kort geleden dat ik weg gelopen was.
Maar na 12 jaar stabiel en ook overwegend gelukkig geleefd te hebben in zo een extreme mate af te glijden kan ik tegenover mezelf ook niet zomaar verklaren zonder borderline of zo erbij te halen.

Naja daar ging het me tenminste nu in dit topic ook niet om/
pi_137107589
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:10 schreef VitamineL het volgende:
Ik snap wel, dat mensen (vooral de geliefden) in mijn omgeving soms echt last kunnen hebben van
mijn gedrag dat zich uit "mijn" Borderline, maar ik wil het wel eens over het misbruik van deze term hebben, dat net zo goed plaats vind.
Wat mij soms overkomt, is dat in een aanvaring met een ander deze term gewoon misbruikt word, om mijn argumentatie gewoon onderuit te halen.
Let op: ik hang nu niet het slachtoffer met deze aandoening uit, maar eens deze stempel erop gedrukt wordt, dan is de keerzijde van de medallie dat je ook in situaties, die ermee niets te doen hebben de "boosdoener" bent. Meest lastig was voor mij: Bij mijn vriend (hij kan net zo heftig zijn dan ik ) ging het soms zo ver, dat het op relationeel gebied een enorme ongelijkheid schepte. Wat er ook gebeurde, uiteindelijk lag het aan mij (=> Borderline) .
Gelukkig zitten we nu een poos al in rustig vaartwater en doen stinkend allebei ons best, dus houdt het me op dit gebied (voor mij ook het belangrijkste gebied) niet bezig.

De term Borderline wordt toenemend gewoon plaatsvervangend voor elk negatief gedrag gebruikt (ook in het algemeen) en bijvoorbeeld nog recent van iemand als smoesje tegenover mij misbruikt, om zich voor zijn eigen kut (grenzend overschrijdend) gedrag in te dekken. Vandaar dat het me even bezig houd.

Mening?
Dat moet je je vriend ook een keer zeggen. Dus dat niet alles met dat borderline te maken heeft. Het lijkt net alsof je vriend geen argumenten heeft en dan maar wanhopig borderline gaat roepen. Dat moet hij sowieso niet doen, ook al ligt het er wel aan (wat je vaak trouwens niet eens kan weten).
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_137107982
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:43 schreef VitamineL het volgende:

[..]

Wat ik hiermee wil zeggen: de manier hoe ik met super nare situaties omga (omging) , duiden wel op een soort "ziekte" of hoe je het ook noemt?

Dat vindt ik vanmezelf, de diagnose op mijn 18de vindt ik wel vrij voorbaarig. Het was tenslotte nog maar kort geleden dat ik weg gelopen was.
Maar na 12 jaar stabiel en ook overwegend gelukkig geleefd te hebben in zo een extreme mate af te glijden kan ik tegenover mezelf ook niet zomaar verklaren zonder borderline of zo erbij te halen.

Naja daar ging het me tenminste nu in dit topic ook niet om/
Ik bedoel ook niet te zeggen dat Borderline niets betekent. Wat ik bedoel te zeggen is dat het een stempel is voor de manier waarop jij je gedraagt.Daarmee wil ik ook niet zeggen dat het simpelweg je eigen stomme schuld is dat jij je zo gedraagt, zoals ik al zei, er zijn vaak zeer complexe oorzaken voor.

Maar uiteindelijk ben jij het (simpel gezegd) die dat gedrag vertoond en niet 'de ziekte borderline'. Je kunt je dus ook niet verschuilen, het is niet alsof de ziekte het van je overneemt en je daardoor niet meer aanrekenbaar bent voor je gedrag. Wanneer anderen je gedrag gaan verklaren 'omdat je nou eenmaal borderline hebt' zoals de OP zegt dan reduceren zij jou tot dat labeltje, terwijl het om jouw gedrag gaat, niet om het gedrag van dat labeltje. Uiteindelijk ben je er zelf verantwoordelijk voor hoe jij je gedraagt. Daarmee om leren gaan vergt waarschijnlijk wel heel veel van je.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:17:02 #43
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137109510
quote:
Dat moet je je vriend ook een keer zeggen. Dus dat niet alles met dat borderline te maken heeft. Het lijkt net alsof je vriend geen argumenten heeft en dan maar wanhopig borderline gaat roepen. Dat moet hij sowieso niet doen, ook al ligt het er wel aan (wat je vaak trouwens niet eens kan weten).
Hiermee is hij inmiddels gelukkig gestopt en daar ging het echt om zaken, waar duidelijk was, dat het gemakzucht of onvermogen was om naar zichzelf te kijken. Ook hij kon weleens ook echt rare/gemene dingen doen, waarop ik heftig reageerde, om vervolgens weer borderline gedrag (niet alleen van hem) voor mijn voeten gegooid te krijgen.
Wat er ook gebeurde: borderliner!
Als het per ongeluk weleens ooit nog mocht gebeuren,dan kan ik er mee leven - alsof ik mijn woordenschat in een emotionele ruzie altijd 100% onder controle heb....Maar een tijdlang was het echt dagelijkse kost dus, zelfs tijdens gewone discussies werd ik ermee monddood gemaakt, waardoor ik vaak in een ongelijkwaardige situatie zat.
Hij heeft het begrepen dus.
Net zo min ik namelijk een evil borderliner ben, is hij een gevoelloos klootzak.
Het gebeurt een tijdlang al niet meer en het mooie is, dat het mij weer meer ruimte geeft, om ook bij mijn fouten stil te staan en dat helpt ook, dat de rede meer de overhand kan krijgen.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:37:10 #44
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137110546
"Je kunt je dus ook niet verschuilen, het is niet alsof de ziekte het van je overneemt en je daardoor niet meer aanrekenbaar bent voor je gedrag."

Kan me niet een geval voorstellen, waar ik me achter de term kon of wilde verschuilen trouwens.
Voor elke foute actie die ik ooit deed,ik en niemand anders, kreeg ik geen aai over mijn bol, maar had wel met de consequenties te dealen.

Er zijn mensen die willen beweren, dat er een poging gedaan wordt om zo een vrijbrief voor fout gedrag ermee te krijgen, maar tis echt niet zo dat heftige situaties als lol trappen ervaren worden en voor herhaling vatbaar bevonden worden.

Zich achter de term Borderline verschuilen om zichzelf met opzet ongelukkig te maken (laat staan de naasten bijstander) is toch het meest onlogische wat er is.
pi_137112601
Ik herken het wel een beetje eerlijk gezegt. Gelukkig heb ik alle mensen die mij zien als 'borderliner' en niet als 'lizzy' uit mijn leven getrapt. Borderline is iets dat ik heb, niet iets dat ik ben. En dat ik moeilijk ben om mee te leven dat weet ik, maar niet alles is mijn schuld. (Of dat van de borderline) Soms lijkt het net alsof men denkt dat alles wat jij doet of zegt vanuit jouw borderline is, en niet vanuit jouw zelf. Toen een oude vriendin van mij erachter kwam dat ik borderline had gedroeg ze zich meteen heel anders. Voorheen als er iets aan de hand was praatte we het altijd uit, maar toen niet meer want 'je kan toch geen normaal gesprek voeren met een borderliner'. Terwijl we altijd normale gesprekken hebben gehad, maar blijkbaar ben ik sinds mijn diagnose daar niet meer toe in staat. :') Dit is overigens geen vriendin meer nu. Ik probeerde mede om dit soort dingen mijn borderline altijd te verschuilen. Maar sinds kort heb ik mijn instelling veranderd. Als je niet door mijn borderline heen kan kijken en niet de persoon kan zien die ik ben, los van de borderline, dan wil ik je nieteens in mijn leven hebben. :)
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 04:35:35 #46
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150481
Laten we niet, zoals zo velen, vergeten dat de borderliner er het meest onder lijdt voordat we zwelgen in zelfmedelijden en tot snijden overrgaan.....
R&P / Borderliner

[ Bericht 23% gewijzigd door Salmannassar op 26-02-2014 04:48:29 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  woensdag 26 februari 2014 @ 05:53:50 #47
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137150654
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 04:35 schreef Salmannassar het volgende:
Laten we niet, zoals zo velen, vergeten dat de borderliner er het meest onder lijdt voordat we zwelgen in zelfmedelijden en tot snijden overrgaan.....
R&P / Borderliner
En wat wil je nu hiermee zeggen??
Heb de moeite genomen en het topic gelezen, maar ik zie geen verband met mijn OP...
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 06:02:30 #48
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150667
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 05:53 schreef VitamineL het volgende:

[..]

En wat wil je nu hiermee zeggen??
Heb de moeite genomen en het topic gelezen, maar ik zie geen verband met mijn OP...
Het is een typerende case en interessant voor geinteresseerden. Het verband met jouw OP is afwezig, dat geef ik toe. Alleen het onderwerp Borderline hebben zij gemeen. Jij bent heel anders dan Lolayra...
Ter lering ende vermaeck. IK kan er zelf nog altijd om lachen zoals ik tegen haar te keer ga...
Sterkte met je strijd tegen het stigma. Weet er zelf alles van. Die strijd is eeuwigdurend maar het waard..Er zijn idd veel vooroordelen te bevechten, vooral rond borderline..
  woensdag 26 februari 2014 @ 06:44:17 #49
422904 VitamineL
Tot 10 tellen...
pi_137150732
Tja, ik irriteer me aan de vooroordelen idd, maar ik weet niet of ik zin heb om een leven lang te strijden tegen het stigma eerlijk gezegd.Lizzy heeft wel een punt met wat ze schrijft. Nog trek ik het mij teveel aan als het gebeurt (anders had ik ook niet de behoefte gehad om hier een topic erover te openen), maar ik wil uiteindelijk mijn energie niet meer aan zulk iets verspillen.
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 06:52:37 #50
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 06:44 schreef VitamineL het volgende:
Tja, ik irriteer me aan de vooroordelen idd, maar ik weet niet of ik zin heb om een leven lang te strijden tegen het stigma eerlijk gezegd.Lizzy heeft wel een punt met wat ze schrijft. Nog trek ik het mij teveel aan als het gebeurt (anders had ik ook niet de behoefte gehad om hier een topic erover te openen), maar ik wil uiteindelijk mijn energie niet meer aan zulk iets verspillen.
Dankzij de wet tot behoud van energie is het nooit verspilde moeite. Het doel heiligt de middelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')