Ik kan niet in jouw hoofd kijken, maar je moet dit niet zachtzinnig opvatten. Als ik kijk wat het deed met mijn zusje, word ik er zelf nog helemaal naar van.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:33 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ja ik weet dat ik nu de juiste voedingsstoffen binnen moet gaan krijgen want anders val ik nog een keertje flauw... Met alleen maar direct suikers binnenkrijgen ga ik straks andere (lichamelijke) problemen creeeren.
Stap naar huisarts voelt nog als een grote stap... Vooral omdat ik het normaal wel zelf weer onder controle krijg alleen nu gewoon niet... Vandaar de tips wat op korte termijn voedzaam voedsel kan zijn.
Heeft dit alleen te maken met een stressvolle periode? Of voel je je ook down?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:49 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Nee dat klopt en ik pak het ook niet zachtzinnig op, maar ik snap wat je bedoelt. En ik weet dat dit ook niet langer moet duren het niet kunnen eten.
Overigens, eten in gezelschap gaat wel iets makkelijker. Geen hele maaltijden maar dan krijg ik wel wat happen weg.
Fruit eet ik dmv shakes.
Op een goede dag eet ik wel een sneetje brood maar meer ook niet. Mijn lichaam vraagt nu ook echt om voedzame zaken vandaar dat ik er ook iets mee wil doen. Maar als ik al misselijk word bij de gedachte van een boterham dan ga ik het ook niet wegkrijgen.
En idd dit heeft niks met anorexia te maken.
Ik zit met een burn out thuis... dus het is iets meer dan alleen wat stress dit keer...quote:Op maandag 24 februari 2014 14:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heeft dit alleen te maken met een stressvolle periode? Of voel je je ook down?
werken aan de oorzaak probeer ik ook al, maar dat gaat minder makkelijk helaas dan ik zelf zou willen. Dus om lichamelijk niet helemaal kapot te gaan is dat een actie wat ik niet te lang kan laten liggen.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:31 schreef Maxbet het volgende:
Niet om hier de fanboy uit te lopen hangen, maar is Soylent niet een idee om in ieder geval iets binnen te krijgen als je zo enorm slecht eet?
Alle kritiek terzijde, het zal altijd beter zijn dan niks binnenkrijgen gok ik.
CUL / Soylent - "Eten van de toekomst"
Full disclosure: ik ben zelf fan van het idee van Soylent en ga het zelf ook proberen om bepaalde maaltijden te vervangen voor DIY Soylent. Het lijkt me best geschikt voor je, maar het zal altijd beter zijn om eerst aan je oorzaken van het slechte eten te werken.
Dan zoek je er hulp bij, dit is niet normaal.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:51 schreef smurfinnetje78 het volgende:
werken aan de oorzaak probeer ik ook al, maar dat gaat minder makkelijk helaas dan ik zelf zou willen.
Dat heb ik al geprobeerd en toen kreeg ik weinig terug van de huisarts.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dan zoek je er hulp bij, dit is niet normaal.
En toch ligt daar de oplossing: psycholoog/psychiater i.p.v. diëtist.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:55 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik wil niet dat ik lichamelijke klachten krijg door de gevolgen van er mentaal even doorheen te zitten...
Klopt, maar symptoombestrijding moet soms ook gebeuren, bijvoorbeeld omdat het wegnemen van de oorzaak tijd kost.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:19 schreef golfer het volgende:
[..]
En toch ligt daar de oplossing: psycholoog/psychiater i.p.v. diëtist.
Nee, maar het symptoom wel.quote:Je probleem heeft niks met CUL te maken.
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar TS moet aankomen en dat gebeurt niet als je alleen maar sappen drinkt. Als je ondergewicht hebt, dan helpen vitaminen ook niet veel...quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:13 schreef MistakeFur het volgende:
Is een sapcentrifuge en zelf groentesap maken een optie? Dan krijg je in elk geval de vitaminen binnen.
watquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Hoewel mijn huisarts zei als ik iig zorg dat ik elke dag een ei en een kiwi eet dan kan er op korte termijn niet veel gebeuren...
tja... blijkbaar zit daar genoeg in met wat mijn lichaam al heeft om iig geen voedingsstoffen te kort te krijgen. ik eet yoghurt en drink wel genoeg, oa fruitshakes.quote:
prima, dank je!quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:21 schreef Isabeau het volgende:
Smurfinnetje, ik vind je probleem beter in Lifestyle passen en ik hoop dat je daar nog veel advies en tips gaat krijgen!
dat kan nietquote:Op woensdag 26 februari 2014 18:02 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
tja... blijkbaar zit daar genoeg in met wat mijn lichaam al heeft om iig geen voedingsstoffen te kort te krijgen. ik eet yoghurt en drink wel genoeg, oa fruitshakes.
Of je hebt de situatie niet goed uitgelegd, of je huisarts is een lul de behanger. Op een ei, een kiwi en wat vruchtenshakes ga jij niet gezond leven hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:07 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Ik heb (nog) geen ondergewicht en dat wil ik ook proberen te voorkomen.
Ik vind het vooral belangrijk om te zorgen dat mijn lichaam wel de juiste voedingsstoffen tijdelijk binnen kan krijgen.
Heb inmiddels een doorverwijzing om het probleem bij de bron aan te pakken, maar tot die tijd wel proberen zo veel mogelijk voedingsstoffen binnen te krijgen.
Hoewel mijn huisarts zei als ik iig zorg dat ik elke dag een ei en een kiwi eet dan kan er op korte termijn niet veel gebeuren...
Ohhh de verwijzing had ik niet gelezen, excusesquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:16 schreef smurfinnetje78 het volgende:
De huisarts zegt dat het probleem bij de bron aangepakt moet worden, vandaar mijn verwijzing. Maar dat er op korte termijn niks kan gebeuren qua missen van de voedingsstoffen, gezien een nog gezond BMI. Maar dat voor nu het verstandig is om iig te proberen een ei en kiwi minimaal weg te krijgen icm met alles wat ik sowieso weg kan krijgen.
Het probleem is dat bij de gedachte aan (vast) voedsel ik al over mijn nek ga, vandaar dat ik iig probeer yoghurt en fruitshakes binnen te krijgen, aangevuld met eiwitsupplementen. Want dat gaat nog enigszins. En wanneer ik een goede dag heb ik wel probeer iets van een boterham oid weg te krijgen.
Het is niet het gevoel van te veel eten. Het is gewoon het niet kunnen eten en het heel makkelijk (eigenlijk veel te makkelijk) negeren van de hongersignalen van mijn lichaam.
No problem!quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohhh de verwijzing had ik niet gelezen, excuses
Rauwe spinazie?quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:23 schreef Bucketlist het volgende:
Denk ook aan groentenshakes of de combinatie groente+fruit.
Spinazie+Yoghurt en Banaan is bijvoorbeeld heerlijk. Ik denk dat het belangrijk is dat er voldoende variatie in zit in de shakes. Ook de opmerking dat je advocado door je shakes moet doen (weet niet wie het aangaf) is heel nuttig; zo te horen krijg je relatief weinig vetten binnen. Misschien kan je dingen zoeken om dat iets meer in balans te krijgen. Noten bevatten veel gezonde vetten, maar dat is lastig drinkenMisschien een beetje amandelmeel door shakes? Geen idee of dat lekker is.
Je moet sowieso proberen te zorgen dat je voldoende eiwitten en vetten binnen krijgt. De havermout die ik eerder noemde bestaat naast complexe koolhydraten uit vezels (zorgt dat je darmen goed functioneren, schoon blijven en een vol gevoel) maar het bevat ook relatief veel eiwitten.
Thanks!quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:37 schreef Jurk het volgende:
Ik ken het gevoel wel een beetje, alsof je slokdarm en maag een paar maten kleiner zijn gewordenIk hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
Ik maak regelmatig soep van groente, altijd een beetje hetzelfde principe:
Groente (broccoli, bloemkool, prei kunnen allemaal prima) even roerbakken in roomboter, dan eetlepel bloem toevoegen en een scheutje bouillon, even goed roeren en nog een litertje bouillon erbij. Minuutje of 20 laten pruttelen, pureren en scheutje room erbij.
Mocht het nou te dik zijn, kun je natuurlijk wat meer bouillon toevoegen.
En een sapcentrifuge is inderdaad een goede tip.
Ik kiep meestal een stuk of 3 soorten groene groenten erin met een twee appels en een stukje citroen. Blokje ijs erbij en het is prima te drinken.
Beterschap
Ja, gewoon Rauw. Gewoon zo'n zak uit de koeling van de supermarkt. Don't worry, de smaak van banaan overheerst. Het is zeker niet ontzettend groenteachtig, gewoon lekker.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:14 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Rauwe spinazie?
Die van de avocado zal ik iig eens proberen. Morgen nieuwe boodschappendag.
Havermout zal ik ook op het lijstje zetten.
Ok, we gaan het proberen!quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:49 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Ja, gewoon Rauw. Gewoon zo'n zak uit de koeling van de supermarkt. Don't worry, de smaak van banaan overheerst. Het is zeker niet ontzettend groenteachtig, gewoon lekker.
Zie ook bijvoorbeeld dit filmpje;
Hij doet het met water, maar jij kan het natuurlijk met melk doenNog meer voedingsstoffen.
Ik ben ook wel van het juicen en de shakes, deze ga ik ook proberenquote:Op donderdag 27 februari 2014 19:49 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Ja, gewoon Rauw. Gewoon zo'n zak uit de koeling van de supermarkt. Don't worry, de smaak van banaan overheerst. Het is zeker niet ontzettend groenteachtig, gewoon lekker.
Zie ook bijvoorbeeld dit filmpje;
Hij doet het met water, maar jij kan het natuurlijk met melk doenNog meer voedingsstoffen.
Graag!quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik weet wel een fijne maaltijdsoep die makkelijk te maken is mocht je dat lekker vinden? Ik pureer die zelf altijd helemaal plat.maar er zit wel vanalles in.
Dat is een jaar geleden al gedaan. Toen is er niks schokkends uitgekomen behalve wat vitamine tekorten die ik sinds die tijd aanvul.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:47 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Als je toch naar de huisarts gaat, zou ik even vragen om een bloedonderzoek. Kan je zien of je iets tekort komt ofzo...
Honig heeft van die potjes basis voor soep. Daar moet je tomaat helder van hebben. Dan schil je aardappelen, ik pak altijd aardappelen voor twee personen. Die snij je in kleine blokjes. 1 bij 1 cm ofzo. Die laat je alvast koken. Vervolgens rul je 250 gram gehakt in een koekenpan. Als het water voor de aardappelen kookt gooi ik er 450 gram fijngesneden soepgroenten in. In jouw geval zou ik of voor meer gaan of voor vers. Nou laat maar even lekker borrelen. Controleer af en toe of de aardappelen gaar zijn. Als ze gaar zijn pak je een staafmixer. Draai het gas uit. Mocht je de soep nou echt 100% glad willen gooi het gehakt ook maar in je pan. Nou en dan kun je gaan mixen. En dat doe je net zo lang tot je het glad genoeg vind. Het ziet er niet echt appetijtelijk uit zo. Dus je pakt je potje basis voor heldere tomatensoep en gooit dat erbij. En zet je pan weer op het vuur. En dan ga je roeren en dan wordt het vanzelf rood. Je moet even proeven of je er nog wat water bij moet of niet. Zorg dat je een grote pan pakt trouwens want het is meteen voor meerdere kerenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:39 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Graag!
Wil nu graag gewoon alles proberen al is het maar om mijn energielevel omhoog te krijgen.
Dank je! Ik ga eens kijken of ik zoiets makkelijker weg ga krijgen!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Honig heeft van die potjes basis voor soep. Daar moet je tomaat helder van hebben. Dan schil je aardappelen, ik pak altijd aardappelen voor twee personen. Die snij je in kleine blokjes. 1 bij 1 cm ofzo. Die laat je alvast koken. Vervolgens rul je 250 gram gehakt in een koekenpan. Als het water voor de aardappelen kookt gooi ik er 450 gram fijngesneden soepgroenten in. In jouw geval zou ik of voor meer gaan of voor vers. Nou laat maar even lekker borrelen. Controleer af en toe of de aardappelen gaar zijn. Als ze gaar zijn pak je een staafmixer. Draai het gas uit. Mocht je de soep nou echt 100% glad willen gooi het gehakt ook maar in je pan. Nou en dan kun je gaan mixen. En dat doe je net zo lang tot je het glad genoeg vind. Het ziet er niet echt appetijtelijk uit zo. Dus je pakt je potje basis voor heldere tomatensoep en gooit dat erbij. En zet je pan weer op het vuur. En dan ga je roeren en dan wordt het vanzelf rood. Je moet even proeven of je er nog wat water bij moet of niet. Zorg dat je een grote pan pakt trouwens want het is meteen voor meerdere kerenbon appetit. En ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:15 schreef smurfinnetje78 het volgende:
[..]
Dank je! Ik ga eens kijken of ik zoiets makkelijker weg ga krijgen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |