abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137140086
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:20 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja dat is behoorlijk irritant, zit je zo'n lijst door te kijken en zie je allemaal Technical Death Metal en Atmospheric Black Metal maar het klinkt voor mij allemaal als pokkeherrie gewoon. Hoor nu de verschillen wel, maar snap niet wat het zoveel beter maakt dan andere genres.
Heb ik ook. Maar dat heb ik in grote lijnen ook met hiphop, dance,.....

Uiteraard moet je metal-fans in hun waarde laten, maar toch denk ik dat ze anders tegen de wereld aan zouden kijken als ze ook andere muziek zouden luisteren.

Voorbeeld: Kan me niet voorstellen dat je kan genieten van een huppelend konijntje dat oversteekt terwijl je naar je werk fietst als je death metal aan het beluisteren bent.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_137140096
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:22 schreef Moody het volgende:

[..]

OMG :')

Naja, de eerste weken na een release zijn de beoordelingen nog niet representatief. Komt wel :)
Nou, vraag me dat een beetje af. Ben zelf slechts 19 dus dit klinkt heel vreemd uit mijn mond, maar heb het gevoel dat de nieuwe Hip-Hop generatie veel minder smaak heeft voor kwaliteit dan een jaar of 4/5 geleden. Alle releases van goede Hip-Hop groepen/artiesten zoals The Doppelgangaz of Black Milk worden compleet genegeerd en alles dat tekstueel erg sterk is wordt door deze gasten als saai gezien. Vraag het mezelf dus af of die ratings nog gaan veranderen, als je al ziet dat die recente albums van Kanye West en Kendrick Lamar als beste ooit worden gezien nu. :')

Zijn wel goed hoor, daar niet van, maar niet te vergelijken met de classics.
pi_137140180
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:26 schreef Moody het volgende:

[..]

Heb ik ook. Maar dat heb ik in grote lijnen ook met hiphop, dance,.....

Uiteraard moet je metal-fans in hun waarde laten, maar toch denk ik dat ze anders tegen de wereld aan zouden kijken als ze ook andere muziek zouden luisteren.

Voorbeeld: Kan me niet voorstellen dat je kan genieten van een huppelend konijntje dat oversteekt terwijl je naar je werk fietst als je death metal aan het beluisteren bent.
Haha true that. _O-

Kom zelf uit de Hip-Hop hoek, daar wordt veel gebruik gemaakt van samples, dus meestal luisteren Hip-Hoppers ook wel een beetje andere soorten muziek, anders dan de meeste Metalheads in elk geval, die bands afzeiken omdat het niet trve kvlt is en dan weet geen enkele niet-metalliefhebber waarom en waar ze het over hebben. _O-
pi_137140190
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137140248
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:26 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Nou, vraag me dat een beetje af. Ben zelf slechts 19 dus dit klinkt heel vreemd uit mijn mond, maar heb het gevoel dat de nieuwe Hip-Hop generatie veel minder smaak heeft voor kwaliteit dan een jaar of 4/5 geleden. Alle releases van goede Hip-Hop groepen/artiesten zoals The Doppelgangaz of Black Milk worden compleet genegeerd en alles dat tekstueel erg sterk is wordt door deze gasten als saai gezien. Vraag het mezelf dus af of die ratings nog gaan veranderen, als je al ziet dat die recente albums van Kanye West en Kendrick Lamar als beste ooit worden gezien nu. :')

Zijn wel goed hoor, daar niet van, maar niet te vergelijken met de classics.
Is dat niet de essentie waarom je in dit topic rondhangt? :P

Wij zijn allemaal verbaast over wat "de meute" prachtig vindt, terwijl er zoveel moois is dat nooit ontdekt wordt door diezelfde meute.

Aan de andere kant is het simpel. Wat wordt gedraaid, wordt bekend. Wat bekend is, wordt geliefd. Zo zal het altijd blijven. De platenbazen en radio-DJ's zullen het de komende jaren nog voor het zeggen hebben. Prima ook, want stel je voor dat bijv. Wilco opeens mainstream zou worden, dan kijken wij er ook weer anders tegenaan. Hoe zielig dat ook klinkt :')
'13 |
'14
pi_137140362
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:30 schreef Moody het volgende:

[..]

Is dat niet de essentie waarom je in dit topic rondhangt? :P

Wij zijn allemaal verbaast over wat "de meute" prachtig vindt, terwijl er zoveel moois is dat nooit ontdekt wordt door diezelfde meute.

Aan de andere kant is het simpel. Wat wordt gedraaid, wordt bekend. Wat bekend is, wordt geliefd. Zo zal het altijd blijven. De platenbazen en radio-DJ's zullen het de komende jaren nog voor het zeggen hebben. Prima ook, want stel je voor dat Wilco opeens mainstream zou worden, dan kijken wij er ook weer anders tegenaan. Hoe zielig dat ook klinkt :')
Hmm klopt grotendeels wel, al verwacht ik vaak wel meer van lui die op muziekfora etc. rondhangen. Want de meeste radiorappers zijn hier in Nederland niet mainstream. :P

Maar klopt voor de rest, ben juist blij dat ik allerlei geweldige muziek kan ontdekken, zonder afhankelijk te zijn van de pluggers op de radio die weer een nieuw dertien in een dozijn bandje gevonden hebben.
pi_137140379
quote:
Uiteraard _O_
Ik hoop dat ranja ook een Nederlands equivalent weet van Zita Swoon :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Moody op 25-02-2014 21:37:52 ]
'13 |
'14
pi_137140510
Ik kan me herinneren dat ranja Zita Swoon het Belgische Herman Brood heeft genoemd? Of was dat mijn moeder? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137140594
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:32 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Hmm klopt grotendeels wel, al verwacht ik vaak wel meer van lui die op muziekfora etc. rondhangen. Want de meeste radiorappers zijn hier in Nederland niet mainstream. :P

Maar klopt voor de rest, ben juist blij dat ik allerlei geweldige muziek kan ontdekken, zonder afhankelijk te zijn van de pluggers op de radio die weer een nieuw dertien in een dozijn bandje gevonden hebben.
Toch snap ik wel dat pubermeisjes uit hun dak gaan bij Bastille e.d.

We hebben vaak stagiaires van 16-19 jaar. Het is heerlijk om hun koppies te zien als je wat goede bands draait die ze niet op 3FM draaien :)
'13 |
'14
pi_137140632
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:37 schreef Moody het volgende:

[..]

We hebben vaak stagiaires van 16-19 jaar. Het is heerlijk om hun koppies te zien als je wat goede bands draait die ze niet op 3FM draaien :)
Haha op welke wijze dan, als ik wat goede dingen laat horen aan vrienden krijg ik meestal negatieve reacties. Werd compleet uitgelachen eerst toen ik Queens of the Stone Age opzette.
pi_137140638
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:37 schreef Moody het volgende:

[..]

Ze rennen dan gillend weg? Of vinden ze het goed.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_137140699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ze rennen dan gillend weg? Of vinden ze het goed.
:D Rustig beginnen, Fela. Eerst de toegankelijke "indie" muziek, na een paar maand de uithoeken.
Nog nooit rende iemand weg. Wellicht bang voor hun eindcijfer? :P
'13 |
'14
pi_137140752
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:39 schreef Moody het volgende:

[..]

:D Rustig beginnen, Fela. Eerst de toegankelijke "indie" muziek, na een paar maand de uithoeken.
Nog nooit rende iemand weg. Wellicht bang voor hun eindcijfer? :P
Peter Adams al geprobeerd? Ik denk jouw smaak wel wat toegankelijker is dan die bijv. die van Kerftminster. :+
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_137140829
pi_137140834
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:40 schreef Felagund het volgende:

[..]

Peter Adams al geprobeerd? Ik denk jouw smaak wel wat toegankelijker is dan die bijv. die van Kerftminster. :+
Nee, Peter draai ik nooit. Dat is juist mega-ontoegankelijke muziek onder werktijd :+

Ik houd het bij bijv. Wilco, Shins, Sufjan Stevens, Ryan Adams etc. Electronica en theatrale muziek onder werktijd is vrij storend :) Al die guppies lopen trouwens weg met Balthazar, helemaal geweldig vinden ze het.
'13 |
'14
pi_137140893
Wtf is dit?
pi_137140902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:40 schreef Felagund het volgende:

[..]

Haha kan anderen wel een beetje inschatten hoor, ga niet van die ontoegankelijke avant-garde dingen opzetten, want dan begrijp ik wel dat ze het niks vinden. _O-

Maar meeste leeftijdsgenoten vinden alles met een gitaar al saai en hebben liever meuk en gebeuk van Avicii en house mixes van allerlei nummers die als origineel beter klinken.
pi_137140912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef MCH het volgende:
Wtf is dit?
Ze maken bekend dat ze weer bij elkaar komen?
Album top 100 2024
pi_137140922
Nieuwe Moss staat nu op. Klinkt weer goed zeg.
'13 |
'14
pi_137140926
*O*
pi_137140929
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:42 schreef Moody het volgende:

[..]

Nee, Peter draai ik nooit. Dat is juist mega-ontoegankelijke muziek onder werktijd :+

Ik houd het bij bijv. Wilco, Shins, Sufjan Stevens, Ryan Adams etc. Electronica en theatrale muziek onder werktijd is vrij storend :) Al die guppies lopen trouwens weg met Balthazar, helemaal geweldig vinden ze het.
Ik vind elektronische muziek en/of Jazz juist wel fijn tijdens werk.
Album top 100 2024
pi_137140985
Sunday, February 23, 2014

Remastered Oasis' back catalogue set for release later this year

}:|
pi_137140993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vind electronica en/of Jazz juist wel fijn tijdens werk.
Maar je snapt ook dat wanneer er 3 anderen in de ruimte zijn die alleen 3FM luisteren het vervelend kunnen vinden?

Daarom staat 80% van de tijd de radio aan. Soms switch ik over naar Penguin, maar dat houdt ik nooit langer dan een half uur vol :P "Mag 3FM weer op? Koen en Sander komen zo" :')
'13 |
'14
pi_137141000
Ik zou zelf overigens ook voor Wilco gegaan zijn tijdens werktijd. Vooral Summerteeth. :P
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:47:17 #175
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_137141048
Wild Beasts heeft tot dusver toch de beste plaat van 2014.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_137141087
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:46 schreef Moody het volgende:

[..]

Maar je snapt ook dat wanneer er 3 anderen in de ruimte zijn die alleen 3FM luisteren het vervelend kunnen vinden?

Daarom staat 80% van de tijd de radio aan. Soms switch ik over naar Penguin, maar dat houdt ik nooit langer dan een half uur vol :P "Mag 3FM weer op? Koen en Sander komen zo" :')
Dat snap ik. Luister meestal via mijn hoofdtelefoon. Wil ook niet weten hoe mijn collega's op mijn muziek zouden reageren.
Album top 100 2024
pi_137141089
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:47 schreef DO2 het volgende:
Says who? :P
Sun Kil Moon is het hier :)
'13 |
'14
pi_137141093
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:47 schreef DO2 het volgende:
Nee.
pi_137141120
Doppelgangaz hier. _O_
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:48:50 #180
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_137141126
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:48 schreef Moody het volgende:

[..]

Says who? :P
Sun Kil Moon is het hier :)
Ja, ik, dus.