Onzin, ze zijn in eerste instantie gewoon voor de thuismarkt ontworpen maar door de ongeloofelijk stevige en betrouwbare bouw zijn ze later de standaard in alle clubs geworden. De sl1200 krijgt zelfs in audiofiele kringen steeds meer het respect (en terecht wat mij betreft). Het kan je model niet zijn, maar een buil kun je je eigenlijk niet vallen aan de aankoop van zo'n ding. Niet kapot te krijgen, super onderhoudsvriendelijk, vele (audiofiele) upgrade mogelijkheden, en zeer waardevast.quote:Op zondag 23 februari 2014 18:49 schreef kraakschandaal het volgende:
Een SL1200 is voor in de disco en heeft geen enkel voordeel in de huiskamer.
Ahh okay!quote:Op zondag 23 februari 2014 20:27 schreef kraakschandaal het volgende:
Er zijn betere huiskamer draaitafels, die Technics is zo duur vanwege de zware snelstart motor en dat is nutteloos wanneer je geen DJ bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja… maar zou je die willen? Neuh…quote:Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Zijn er eigenlijk ook platenspelers waar je zo boxen op aan kan sluiten?
Zolang ik thuis woon eigenlijk wel :$ Als ik op mezelf ga dan schaf ik wel goed spul aan uiteraard. Vader van m'n maat is audiofiel dus dat komt vast wel goed.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja… maar zou je die willen? Neuh…
Jawel, oa Dual heeft wel van die modelletjes met versterker gebouwd.. en die zijn niet heel slecht.. Maar het zijn niet echt zware versterkers, dus ben je erg beperkt in je speaker keuzequote:Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Zijn er eigenlijk ook platenspelers waar je zo boxen op aan kan sluiten?
Voor 500 euro kan je een prima draaitafel kopen, element en voorversterker kopen, bijvoorbeeld:quote:Op maandag 24 februari 2014 22:11 schreef Dromenvangertje het volgende:
Moet helemaal van 'scratch' beginnen ja. Mijn budget voor alles is ongeveer 500, moet lukken toch..?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een voorversterker, de Rega Fono Mini A2D (recensie).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:22 schreef highender het volgende:
[..]
Voor 500 euro kan je een prima draaitafel kopen, element en voorversterker kopen, bijvoorbeeld:
Rega RP-1 inclusief element (recensie)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een voorversterker, de Rega Fono Mini A2D (recensie).Nu nog een versterker en speakers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, een draaitafel met een snaaraandrijving of met tussen wiel zekerquote:Op zondag 23 februari 2014 20:27 schreef kraakschandaal het volgende:
Er zijn betere huiskamer draaitafels, die Technics is zo duur vanwege de zware snelstart motor en dat is nutteloos wanneer je geen DJ bent.
Als ik jouw was zou ik gewoon een goede audio set kopen, een versterker met phono-ingang! een paar goede speakers en een goede draaitafel voor een redelijke prijs heb je ze tweede hands.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:06 schreef Dromenvangertje het volgende:
deze hele site is gewoon een grote orgasme, ik wil alles
Nee! Wat zonde zeg!quote:Op maandag 24 februari 2014 23:58 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
De beste die ik ooit had was een Sony uit begin jaren 70 ik weet niet meer welk model..
Was een combi van buizenversterker radio en platenspeler ook met Sony speakers.
Gekregen van m'n buurman die HI-FI gek was en vaak nieuw duur spul kocht.
Helaas heeft het ding de tand des tijds niet overleefd![]()
Nooit meer heb ik zo'n goed geluid gehoord ook niet uit sets die meer kosten als mijn hele woning!
Had ik 'm nog maar misschien was het nog wel te maken geweest![]()
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 00:22 schreef highender het volgende:
[..]
Voor 500 euro kan je een prima draaitafel kopen, element en voorversterker kopen, bijvoorbeeld:
Rega RP-1 inclusief element (recensie)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een voorversterker, de Rega Fono Mini A2D (recensie).Rega, ik vind het een heerlijk merk. Ik heb zelf een 2e handse Rega P3-24 en dat ding is gewoon geweldig. Deze spelers zijn ook uitstekend up te graden met onderdelen van derden. Iets wat ik, omdat ik het geweldig vind om er mee te sleutelen, ook wel heb gedaan. Niet dat het eigenlijk nodig is, want van zichzelf hebben ze, mede dankzij de geweldige toonarm, een erg mooie klank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No escape from reality
Een snaar zorgt ervoor dat de trillingen van de motor niet worden overgebracht naar het draaiplateau. Je Wilt de muziek horen en niet de motor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:35 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Ja, een draaitafel met een snaaraandrijving of met tussen wiel zeker![]()
De snaar lubbert na verloop van tijd gewoon uit, of erger nog, het vergaat.
En direct drive is onverwoestbaar en nagenoeg onderhoudsvrij
Bij mijn direct drive is de draaischijf de rotor en de kast de stator. Welke trillingen?quote:Op zondag 2 maart 2014 04:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een snaar zorgt ervoor dat de trillingen van de motor niet worden overgebracht naar het draaiplateau. Je Wilt de muziek horen en niet de motor.
Je weet pas wat ik bedoel als je de stilte van een goed loopwerk hebt mogen ervaren.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij mijn direct drive is de draaischijf de rotor en de kast de stator. Welke trillingen?
Direct drive is gewoon geen hi end. Je wilt een loopwerk wat 100% stil is. Dat is een direct drive dus niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:00 schreef Luigi het volgende:
Toch een beetje de PC vs Mac discussie, de patat vs friet discussie en de wit brood vs bruin brood discussie ineen altijd... die direct drive vs belt drive verhalen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Paper_Tiger op 02-03-2014 22:15:20 ]a man convinced against his will is of the same opinion still
Die mist dan nog wel de broodnodige demping van de shell.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
Motor met snaar en de motor los van het chassis om geen geluiden ervan via de naald te horen. Direct drive is geen hifi.[ afbeelding ]
Extra massa van de armquote:Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef highender het volgende:
[..]
Die mist dan nog wel de broodnodige demping van de shell.
[ afbeelding ]
De SL-1200 is een snelstarter maar geen audiofiele speler. Ik ben ook blij dat ik van mijn Rega afwas. Daar was echt alles mis mee.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:28 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Hoewel ik persoonlijk ook een voorkeur heb voor belt drive (ik heb op mijn Rega zelfs een aangepaste pulley zodat die door twee riempjes nog minder trilt), zou ik direct drive niet direct afschrijven. Vergeet niet dat de Technics SL-1200 serie ook direct drive is. En dat is toch ook een speler met een grote schare aanhangers. Niet alleen in de dj wereld.
Het gehoor is het belangrijkste bij aanschaf van een nieuwe platenspeler. Neem een plaat met muziek mee die je kent en luister deze. Dat is veel zinvoller dan een discussie te beginnen over belt versus direct drive.
Ik had een P5 met P7 voeding. Het gat voor de pulley lagering was scheef in het spaanplaat geboord en de arm had voelbare axiale speling. Grootste miskoop die ik in mijn audio geschiedenis had gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:32 schreef Luigi het volgende:
Voor jou is niet veel goed genoeg he Paper_Tiger?.
Mmm, de P5 is normaalgesproken anders best wel een leuke speler. Kon je hem niet omwisselen voor een ander exemplaar?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik had een P5 met P7 voeding. Het gat voor de pulley lagering was scheef in het spaanplaat geboord en de arm had voelbare axiale speling. Grootste miskoop die ik in mijn audio geschiedenis had gedaan.
Ik heb hem omgeruild voor een VPI.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:39 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Mmm, de P5 is normaalgesproken anders best wel een leuke speler. Kon je hem niet omwisselen voor een ander exemplaar?
Idd. Zo gaat dat op FOK!quote:Op maandag 3 maart 2014 00:20 schreef Spezza19 het volgende:
Een topic van iemand die een eerste platenspelertje zoekt dat overspoelt wordt met kansloze discussies over belt drive en direct drive...alsof dat in haar situatie wat uitmaakt.
Daar heb je gelijk in. Een compete draaitafel voor 500 mag je i.d.d. niet te veel verwachten. Het enige advies dan is koop 2e hands en een zo modern mogelijke speler omdat de innovatie sinds de komst van de CD gewoon is doorgegaan. Let goed op de speling van de arm en controleer bij een speler met spaanplaat chassis is de Chinees het gat wel recht heeft geboord.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:20 schreef Spezza19 het volgende:
Een topic van iemand die een eerste platenspelertje zoekt dat overspoelt wordt met kansloze discussies over belt drive en direct drive...alsof dat in haar situatie wat uitmaakt.
quote:Op zondag 2 maart 2014 22:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Direct drive is gewoon geen hi end. Je wilt een loopwerk wat 100% stil is. Dat is een direct drive dus niet.Je snapt het niet. Er zijn twee typen direct drive, eentje die nog primitiever is dan snaaraandrijving, en eentje die een stuk verfijnder is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Zeker. De laatste zit in de prijsklasse VW Golf.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Er zijn twee typen direct drive, eentje die nog primitiever is dan snaaraandrijving, en eentje die een stuk verfijnder is.
Een heel leuke speler. Niet audiofiel, maar simpele techniek en een erg muzikale klank. In deze uitvoering moet je wel het riempje verleggen als je van LP naar single wisselt en andersom. Gelukkig is er nog zoiets als de TT PSU verkrijgbaar, die dat onnodig maakt.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Een compete draaitafel voor 500 mag je i.d.d. niet te veel verwachten. Het enige advies dan is koop 2e hands en een zo modern mogelijke speler omdat de innovatie sinds de komst van de CD gewoon is doorgegaan. Let goed op de speling van de arm en controleer bij een speler met spaanplaat chassis is de Chinees het gat wel recht heeft geboord.
Hoppa http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/166316/Rega-P3-24.html
Die upgrades had ik ook op mijn P5.... Ik heb nog een planar 3 staan op zolder bedenk ik me net.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:56 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Een heel leuke speler. Niet audiofiel, maar simpele techniek en een erg muzikale klank. In deze uitvoering moet je wel het riempje verleggen als je van LP naar single wisselt en andersom. Gelukkig is er nog zoiets als de TT PSU verkrijgbaar, die dat onnodig maakt.
Voor iedereen die zo van tweaken houdt als ik, is dit een gevaarlijke speler. Hij is namelijk ontzettend uit te breiden/up te graden. Ik heb op de mijne namelijk al een vervangende subplatter (Groovetracer reference), delrin platter, een andere pulley, vervangende pootjes en een beugel. Volgens mij hoef ik alleen nog een andere plint en een motor te kopen en ik kan zo een tweede speler in elkaar zetten.
En nog een goede stroboscoop annex clamp om de snelheid perfect af te regelen, zoals deze:quote:Op maandag 3 maart 2014 22:32 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Paper_Tiger, het is maar goed dat jij hem op zolder hebt en ik niet. Mijn handen zouden beginnen te jeuken als ik zo'n ding tegen kwam. Wat ik in ieder geval zou doen is:
- Goed schoonmaken
- Upgradekit met 24 volt motor toepassen (de 12 volt motor van dit model draait namelijk te snel)
- Uiteraard een nieuw riempje er op leggen
Verder zou, gezien de leeftijd, een nieuw element ook een goede optie kunnen zijn. Maar goed, dan ben je al snel weer een paar honderd euro verder.
Volgens mij is het een vooral kwestie van nieuwe armbekabeling. Hij speelde i.i.g. beter dan de miskoop die erna kwam.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:32 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Paper_Tiger, het is maar goed dat jij hem op zolder hebt en ik niet. Mijn handen zouden beginnen te jeuken als ik zo'n ding tegen kwam. Wat ik in ieder geval zou doen is:
- Goed schoonmaken
- Upgradekit met 24 volt motor toepassen (de 12 volt motor van dit model draait namelijk te snel)
- Uiteraard een nieuw riempje er op leggen
Verder zou, gezien de leeftijd, een nieuw element ook een goede optie kunnen zijn. Maar goed, dan ben je al snel weer een paar honderd euro verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |