abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137057948
Beste menschen,

Ik ben van plan soon een platenspeler aan te schaffen alleen heb ik geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf van een. Heb dus besloten dat het een technics wordt aangezien dat like everywhere wordt aanbevolen. Het gaat sowieso wel een aantal uren per dag gebruikt worden om plaatjes te draaien dus ik wil wel een van kwaliteit ( vanzelfsprekend ) maar ik heb ook geen zin om honderden euro's uit te geven.

Iemand die mij kan adviseren?
pi_137059451
Tja een Technics Sl 1200 MK is prijzig maar je zou voor een goed 2e handsje kunnen gaan.

http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr.
pi_137059523
Een SL1200 is voor in de disco en heeft geen enkel voordeel in de huiskamer.
  zondag 23 februari 2014 @ 19:00:19 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_137060106
Een oude Thorens.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_137060205
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:00 schreef mvdejong het volgende:
Een oude Thorens.
pi_137060513
Dual?
pi_137063172
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:49 schreef kraakschandaal het volgende:
Een SL1200 is voor in de disco en heeft geen enkel voordeel in de huiskamer.
Onzin, ze zijn in eerste instantie gewoon voor de thuismarkt ontworpen maar door de ongeloofelijk stevige en betrouwbare bouw zijn ze later de standaard in alle clubs geworden. De sl1200 krijgt zelfs in audiofiele kringen steeds meer het respect (en terecht wat mij betreft). Het kan je model niet zijn, maar een buil kun je je eigenlijk niet vallen aan de aankoop van zo'n ding. Niet kapot te krijgen, super onderhoudsvriendelijk, vele (audiofiele) upgrade mogelijkheden, en zeer waardevast.
pi_137065397
Er zijn betere huiskamer draaitafels, die Technics is zo duur vanwege de zware snelstart motor en dat is nutteloos wanneer je geen DJ bent.
pi_137066935
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:27 schreef kraakschandaal het volgende:
Er zijn betere huiskamer draaitafels, die Technics is zo duur vanwege de zware snelstart motor en dat is nutteloos wanneer je geen DJ bent.
Ahh okay!
pi_137068047
deze hele site is gewoon een grote orgasme, ik wil alles
pi_137080131
Heb je al een bestaande installatie waar je het op aan wil sluiten of moet je helemaal from scratch beginnen? Trouwens de platenspelers op de website waar je naar verwijst, ik ben bang dat je eerder je platen zult slopen dan dat je er een lange tijd van kunt genieten.

Ik zou eerder voor een oude Thorens, Dual, Lenco of een andere bewezen platenspeler gaan. Zijn een hoop onderdelen voor te vinden mocht er iets kapot gaan.

Nadeel van zo'n draaitafel is dan weer wel dat je of een versterker moet hebben met een phono ingang, of een phono-voorversterker voor je huidige installatie. Bij de technics die je opnoemt is dat overigens ook zo.

Mocht je meer willen weten over die oudere platenspelers dan zitten er meerdere mensen op het forum die die apparaten hebben. Voornamelijk MUZ / Vinyl #28 Resurrection of sound en MUZ / Het FOK! centraal audio topicje zijn ze te vinden.

Ikzelf heb weinig verstand van die generatie platenspelers. Heb zelf namelijk zo'n modern, strak apparaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137109226
Moet helemaal van 'scratch' beginnen ja. Mijn budget voor alles is ongeveer 500, moet lukken toch..?

Die jij hebt is ook echt heel tof O+
pi_137110869
Als je er mee begint, kan je misschien kijken naar een knappe Dual…. Die zijn prijstechnisch erg interessant voor een beginneling. Rond de 100 euro heb je al een knappe.
Daarna kan je altijd verder kijken naar een Thorens of een moderne.

Ik heb nog wel een knappe Denon versterker.. die mag je voor 50 euro zo overnemen…

Dan kan je nog voor 350 euro een setje knappe speakers kopen. ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:46:52 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_137111023
Zijn er eigenlijk ook platenspelers waar je zo boxen op aan kan sluiten?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_137111230
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja… maar zou je die willen? Neuh… :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:52:21 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_137111314
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:50 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja… maar zou je die willen? Neuh… :P
Zolang ik thuis woon eigenlijk wel :$ Als ik op mezelf ga dan schaf ik wel goed spul aan uiteraard. Vader van m'n maat is audiofiel dus dat komt vast wel goed.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 24 februari 2014 @ 22:58:05 #18
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137111576
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Jawel, oa Dual heeft wel van die modelletjes met versterker gebouwd.. en die zijn niet heel slecht.. Maar het zijn niet echt zware versterkers, dus ben je erg beperkt in je speaker keuze
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_137114087
De beste die ik ooit had was een Sony uit begin jaren 70 ik weet niet meer welk model..

Was een combi van buizenversterker radio en platenspeler ook met Sony speakers.

Gekregen van m'n buurman die HI-FI gek was en vaak nieuw duur spul kocht.
Helaas heeft het ding de tand des tijds niet overleefd -O-

Nooit meer heb ik zo'n goed geluid gehoord ook niet uit sets die meer kosten als mijn hele woning!

Had ik 'm nog maar misschien was het nog wel te maken geweest :{ ;(
pi_137114182
Een goede naald scheelt ook een hoop, maar voor thuis gebruik hoeven ze niet super duur te zijn.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:22:16 #21
224960 highender
Travellin' Light
pi_137114722
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:11 schreef Dromenvangertje het volgende:
Moet helemaal van 'scratch' beginnen ja. Mijn budget voor alles is ongeveer 500, moet lukken toch..?
Voor 500 euro kan je een prima draaitafel kopen, element en voorversterker kopen, bijvoorbeeld:

Rega RP-1 inclusief element (recensie)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een voorversterker, de Rega Fono Mini A2D (recensie).
SPOILER
pi_137116832
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:22 schreef highender het volgende:

[..]

Voor 500 euro kan je een prima draaitafel kopen, element en voorversterker kopen, bijvoorbeeld:

Rega RP-1 inclusief element (recensie)
SPOILER
En een voorversterker, de Rega Fono Mini A2D (recensie).
SPOILER
Nu nog een versterker en speakers.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:35:27 #23
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_137135127
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:27 schreef kraakschandaal het volgende:
Ja, een draaitafel met een snaaraandrijving of met tussen wiel zeker :')
De snaar lubbert na verloop van tijd gewoon uit, of erger nog, het vergaat.
En direct drive is onverwoestbaar en nagenoeg onderhoudsvrij :7
'It's a boy'
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:53:44 #24
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_137136058
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:06 schreef Dromenvangertje het volgende:
deze hele site is gewoon een grote orgasme, ik wil alles
Als ik jouw was zou ik gewoon een goede audio set kopen, een versterker met phono-ingang! een paar goede speakers en een goede draaitafel voor een redelijke prijs heb je ze tweede hands.

De draaitafels wat je van deze site refereer vind ik zelf kwalitatief niet zo denderend, vooral het type element wat er gebruikt word in combinatie (in mijn ogen) een iele toonarm.

Er zijn ook een z.g. OEM versies van de bekende Technics 1200SL draaitafels, bijvoorbeeld de Reloop draaitafel lijk erg veel op de Technics, maar is wel stukken goedkoper plus dat je genoeg geld overhoud voor een knap element ;)
'It's a boy'
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:55:01 #25
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_137136112
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:58 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
De beste die ik ooit had was een Sony uit begin jaren 70 ik weet niet meer welk model..

Was een combi van buizenversterker radio en platenspeler ook met Sony speakers.

Gekregen van m'n buurman die HI-FI gek was en vaak nieuw duur spul kocht.
Helaas heeft het ding de tand des tijds niet overleefd -O-

Nooit meer heb ik zo'n goed geluid gehoord ook niet uit sets die meer kosten als mijn hele woning!

Had ik 'm nog maar misschien was het nog wel te maken geweest :{ ;(
Nee! Wat zonde zeg! :'(
'It's a boy'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')