quote:
Op maandag 24 februari 2014 21:24 schreef picodealion het volgende:[..]
Om hier nog even op terug te komen nu ik weer voluit kan typen: daar kan ik zo een handvol argumenten voor opnoemen, maar die heeft iemand anders al een stuk beter geformuleerd in dat artikel. 11 verschillende punten met elk een onderbouwing, die jij in 1 keer afdoet als 'kutartikel' dat er alleen maar op uit is om mensen bang te maken. Terwijl ze vanuit meerdere hoeken beredeneren waarom je juist wél iets te verbergen hebt, iedereen.
Ik heb nergens gezegd dat het een kutartikel is.
quote:
Tussen kuttekst om te lezen en een kutartikel zitten een groot verschil.
quote:
Daarnaast is het prima dat jij vindt dat je niks te verbergen hebt, maar dat wil toch niet zeggen dat niemand maar iets te verbergen hoeft te hebben? Ik zeg zat dingen tegen mijn vrienden die ik niet tegen mijn ouders of collega's zou vertellen, bijvoorbeeld. Ik doe niks fout, maar ik zou ook niet willen dat zulke info om wat voor reden dan op straat komt te liggen.
Dat is jouw goed recht. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik ook dingen te verbergen heb? Ik heb algemeen gezegd, gewoon
zorgen dat je niks te verbergen hebt, dan hoef je je nergens druk om te maken. De 1 kan daar wel voor zorgen de ander niet.
quote:
Ik heb vrij persoonlijke gesprekken met een vriendin in Australië, we hebben weinig andere opties dan het digitaal te doen dus ik ben ook wel overgeleverd aan partijen waarvan ik niet weet of ik ze kan vertrouwen. Dan moet ik er maar vanuit gaan dat zulke informatie niet zomaar uitlekt.
Ga terug naar pen en papier als dat de veiligste optie is. Of gewoon wachten tot zij weer hier is, cq jij weer daar bent...
quote:
Zij is bevriend met mensen zeer dichtbij een beroemd persoon waar ik overigens ook meer over weet dan diegene ooit in de roddelbladen terug zou willen zien. Dan kan je wel zeggen 'dan moet je dat maar niet bespreken via het internet' maar dat is m.i. de wereld achterstevoren. Zij bespreekt dingen met diegene, bespreekt vervolgens haar problemen die ze met diegene heeft met mij, allemaal in vertrouwelijke sfeer. Niemand doet wat fout in dit verhaal, maar allemaal hebben we wél wat te verbergen.
Buiten dat zij misschien haar persoonlijke problemen met die andere persoon niet met jou hoort te bespreken? Maar daar kunnen meningen over verschillen.
quote:
Wist je trouwens dat sinds Facebook Graphs is uitgekomen (waarmee je heel gemakkelijk mensen kan vinden/filteren) op bepaalde criteria, er homohaters in Rusland actief zoeken naar mensen die homo zijn en ze dan in elkaar gaan slaan? Afgezien van of het dom van ze is om dat te delen, ze doen niks fout maar hebben absoluut wat te verbergen. Wat denk je van Uganda, waar homoseksualiteit sinds gisteren een celstraf van 14 jaar op staat? Hebben die mensen dan ook niks te verbergen omdat ze niks fout doen? Of doen ze volgens jou juist wel wat fout door homo te zijn in een land waar dat verboden is?
Tuurlijk klopt dit niet. En natuurlijk hebben die mensen het recht om er vooruit te komen dat ze op het zelfde geslacht vallen. Maar dit is tot nu toe de enige echt begrijpelijke groep die iets te verbergen heeft omdat het ze in gevaar brengt.
Als ik met mijn vriendinnetje aan het teksten ben, welke manier dan ook. En er komen pikante dingen in voor. Dan weet ik dat ik die naar buiten stuur. En dat er vast wel ergens iemand is die het op welke manier dan ook mee kan lezen. Dat interesseert me niet.
Ik weet ook dat als ik 's ochtends bij mij thuis de deur uit ga, de overheid heus wel weet waar ik naar toe ga. Ook dat interesseert me niet. Ik vind het dan wel belachelijk dat ze weten waar ik ben, maar niet zouden kunnen achterhalen wie op dat moment mijn huis aan het leeghalen is bijvoorbeeld.
Alles wat we doen en laten word genoteerd. Weet ik het, ja dat weet ik. Kan ik er wat tegen doen? In mijn eentje, nee. Met heel Nederland, waarschijnlijk ook niet. Ik kan niet zomaar digitaal verdwijnen. Ik heb verder niks te verbergen. Wat een ander te verbergen heeft moet hij/zij weten. Maar het is al jaren lang bekend dat alles wat gedaan word in de gaten gehouden word. Dus ga dan nou niet opeens als Snowden lopen zeuren...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"