abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138337686
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:26 schreef FrankElst het volgende:
Komende zaterdag de Open Huizen Dag.
Hopelijk gaat het dan regenen, dat drukt het aantal geïnteresseerden.
Praat het van je af, vertel het eens
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 20:33:03 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138337862
quote:
Jij moet wel een keer flink het schip in zijn gegaan, anders ben je niet zo rancuneus. Triest is 't wel :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_138338045
quote:
Ik schat dat 90% van de woningeigenaren dat net als ik niet eens wist.. :D

quote:
Hoe gefrustreerd kan iemand zijn zeg :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 30 maart 2014 @ 21:36:50 #204
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138341485
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik schat dat 90% van de woningeigenaren dat net als ik niet eens wist.. :D
Er is elke week wel ergens "open huis".
censuur :O
pi_138341535
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is elke week wel ergens "open huis".
Ook dat wist ik niet. :D
  zondag 30 maart 2014 @ 21:39:44 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_138341653
quote:
:')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:43:54 #207
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138341882
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ook dat wist ik niet. :D
In een lokaal krantje adverteerde een makelaar ermee dat elke bezoeker een "appeltaartpakket" krijgt :P :o
Ik weet niet waarom appeltaart het imago heeft huizen te verkopen...
  zondag 30 maart 2014 @ 21:47:15 #208
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_138342059
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In een lokaal krantje adverteerde een makelaar ermee dat elke bezoeker een "appeltaartpakket" krijgt :P :o
Ik ben wel eens een huis wezen bezichtigen waar een appeltaart in de oven stond. Lachen om het cliché natuurlijk, maar het doet een huis wel goed hoor.
pi_138342307
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ook niet, ik lust het niet eens. Zet dan een biertje klaar, daar kan ik wel wat mee. :o
  zondag 30 maart 2014 @ 22:29:55 #210
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138344465
Misschien ruik je met appeltaart niet of een oud huis muf (en dus vochtig) is?
pi_138345158
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Misschien ruik je met appeltaart niet of een oud huis muf (en dus vochtig) is?
Denk het niet, vooral nieuwbouwwoningen zijn muf en vochtig. (Weinig ventilatie, (op zijn best een mislukte mechanische afzuiging, die met een beetje pech ook nog gebruikt wordt voor de afzuigkap in de keuken...) want dat strookt niet met de te behalen isolatiewaarden)
pi_138353741
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De oplopende werkloosheid is een minpuntje (en niet alleen voor de huizenmarkt, maar voor de gehele economie), die hypotheekverstrekking viel best mee, en de HRA... Wat is daar mis mee?
Vergrijzing was ik trouwens nog vergeten. Dat gaat op termijn natuurlijk ook effecten hebben op de woningmarkt.

Hypotheekverstrekking is strenger geworden. De prijs wordt grotendeels bepaald door wat mensen kunnen lenen. Stel je zou nog maar maximaal 2x brutojaarsalaris lenen, dan zouden de prijzen fors dalen. :Y De veranderende omstandigheden op de arbeidsmarkt spelen ook mee trouwens: inkomens stijgen niet veel meer, veel mensen gaan achteruit qua inkomen en vaste contracten worden niet veel meer uitgedeeld.

Met de HRA is natuurlijk van alles mis. Je betaalt belasting en vervolgens gaat een bureaucratisch en inefficient administratiekantoor dat herverdelen. Schaf het gewoon af en laat mensen onder aan de streep netto meer overhouden. Daarnaast heeft een dalend inkomen in veel gevallen ook wel effect op het bedrag wat je terugkrijgt in de vorm van HRA.
pi_138356893
Wel grappig dat er zo vaak een "NVM openhuizen dag" wordt georganiseerd. Nieuw verdienmodel klaarblijkelijk. Niks doen en toch miljoenen verdienen :D
pi_138358831
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:26 schreef antfukker het volgende:
Wel grappig dat er zo vaak een "NVM openhuizen dag" wordt georganiseerd. Nieuw verdienmodel klaarblijkelijk. Niks doen en toch miljoenen verdienen :D
Ach zoveel verdienen de makelaars er ook niet aan. Een kennis van mij moest toendertijd 100 euro betalen om mee te kunnen doen met de open huizen dag. Maar goed elke euro omzet is er natuurlijk 1.

Om terug te komen op appeltaart, hebben die moderne luchtverfrissers ook niet al een appeltaart geurtje erbij zitten. Zo niet zie ik dat nog wel als niche product voor de makelaars om nog wat extra te verdienen. :D
  maandag 31 maart 2014 @ 12:53:20 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138359119
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach zoveel verdienen de makelaars er ook niet aan. Een kennis van mij moest toendertijd 100 euro betalen om mee te kunnen doen met de open huizen dag. Maar goed elke euro omzet is er natuurlijk 1.

Om terug te komen op appeltaart, hebben die moderne luchtverfrissers ook niet al een appeltaart geurtje erbij zitten. Zo niet zie ik dat nog wel als niche product voor de makelaars om nog wat extra te verdienen. :D
Of een opruim- en stylingdienst die tegen betaling je huis geschikt maakt voor het bezoek van potentiele kopers :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138359301
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of een opruim- en stylingdienst die tegen betaling je huis geschikt maakt voor het bezoek van potentiele kopers :P
Die zijn er al. :)
  maandag 31 maart 2014 @ 13:01:04 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138359352
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die zijn er al. :)
Maar niet via makelaarskantoren georganiseerd, of wel?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138359452
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar niet via makelaarskantoren georganiseerd, of wel?
Die bedrijfjes worden vaak wel aanbevolen via makelaars. Makelaars hebben er wel belang bij dat een woning zo snel mogelijk wordt verkocht.
pi_138359588
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind 100 euro verdienen met het uitdelen van een extra postertje wat de opdrachtgever achter zijn raam kan plakken en het plaatsen van de tekst 'open huis <datum>' erg makkelijk verdiend.

Een makelaar tikt met een minimale inspanning door er weer een open huizen dag tegenaan te gooien toch weer honderden euro's binnen.
pi_138359720
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:07 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik vind 100 euro verdienen met het uitdelen van een extra postertje wat de opdrachtgever achter zijn raam kan plakken en het plaatsen van de tekst 'open huis <datum>' erg makkelijk verdiend.

Een makelaar tikt met een minimale inspanning door er weer een open huizen dag tegenaan te gooien toch weer honderden euro's binnen.
Hij moet wat verzinnen om te laten zien dat hij z'n best doet en om wat omzet te genereren.
  maandag 31 maart 2014 @ 17:33:03 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_138369047
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 08:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vergrijzing was ik trouwens nog vergeten. Dat gaat op termijn natuurlijk ook effecten hebben op de woningmarkt.

Hypotheekverstrekking is strenger geworden. De prijs wordt grotendeels bepaald door wat mensen kunnen lenen. Stel je zou nog maar maximaal 2x brutojaarsalaris lenen, dan zouden de prijzen fors dalen. :Y De veranderende omstandigheden op de arbeidsmarkt spelen ook mee trouwens: inkomens stijgen niet veel meer, veel mensen gaan achteruit qua inkomen en vaste contracten worden niet veel meer uitgedeeld.

Kun je dit onderbouwen? Allereerst waarom zou het maximale leenbedrag ook maar in de buurt komen van 2x bruto? Dan krijg je maandlasten die de helft zijn van sociale huur, voor mensen die meer verdienen dan die daar in zitten? En waarom gaan inkomens achteruit? Er zijn enkele groepen op de nul-lijn gezet, bedoel je dat, dus inclusief inflatie? En zijn dat er veel?

quote:
Met de HRA is natuurlijk van alles mis. Je betaalt belasting en vervolgens gaat een bureaucratisch en inefficient administratiekantoor dat herverdelen. Schaf het gewoon af en laat mensen onder aan de streep netto meer overhouden.
Er is veel mis met de HRA, maar bureaucratisch en inefficiënt herverdelen is juist het enige waar ik geen probleem zie. Op mijn uurtje aangifte in het jaar na is er toch niemand mee bezig?
pi_138373020
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:26 schreef antfukker het volgende:
Wel grappig dat er zo vaak een "NVM openhuizen dag" wordt georganiseerd. Nieuw verdienmodel klaarblijkelijk.
NVM = Nieuw Verdien Model.. ^O^

NVM-open huizendag.....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_138557342
quote:
De 'Open Huizen Dag' heeft zaterdag ruim 140.000 bezoekers getrokken, zo'n 15.000 meer vergeleken met de laatste editie in oktober.
http://www.nu.nl/economie(...)-veel-bezoekers.html

Overigens... Ik merk persoonlijk dat kennissen die een huis te koop hebben staan plotseling allemaal hun huis op korte termijn verkocht hebben. Evenals een woning 100m verderop bij mij, waarvan ik niet eens wist dat die te koop stond (zag toevallig dat het er wel 'leeg' uitzag. Even zoeken op funda en bleek al 'verkocht onder voorbehoud' te zijn).
pi_138558347
Zelf ook een huis gekocht dat net 1.5 week te koop stond.

Voordeel: huis = af/goede materialen en goed onderhouden.
Nadeel: Staat net te koop, dus geen wonderen met bieden (hoewel minder betaald dan verwacht)

Vraagprijs was ook al meer dan netjes, voor wat het was, in deze buurt.

Merk het hier iig ook, huizen die gewoon op een goede locatie voor een goede prijs liggen + goede staat, die staan geen "maanden/jaren" te koop, alleen de echte klusobjecten blijven hier te koop staan zonder ook maar enige kijkers.

In deze regio iig weer een groei qua huizenverkoop aantallen.
pi_138559946
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 08:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met de HRA is natuurlijk van alles mis. Je betaalt belasting en vervolgens gaat een bureaucratisch en inefficient administratiekantoor dat herverdelen. Schaf het gewoon af en laat mensen onder aan de streep netto meer overhouden. Daarnaast heeft een dalend inkomen in veel gevallen ook wel effect op het bedrag wat je terugkrijgt in de vorm van HRA.
Neehee, je kunt juist méér lenen en de werkgelegenheid neemt weer toe.
Toch?
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')