En de echte diehards rennen hem vijftig keer op en neer, ondertussen het Rocky deuntje neuriëndquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:13 schreef Q. het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn luie flikkers en blijven de roltrap nemen.
In /r/Netherlands? Die ligt inmiddels overhoop door een ruzie ofzoquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:14 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ik kwam deze zojuist ook op reddit tegen
Wtf, ik zie het ineens ja... gisteravond kwam ik hem idd tegen in /r/Netherlandsquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
In /r/Netherlands? Die ligt inmiddels overhoop door een ruzie ofzo
/r/subredditdramaquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:50 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Wtf, ik zie het ineens ja... gisteravond kwam ik hem idd tegen in /r/Netherlands
http://www.reddit.com/r/S(...)demods_a_few_people/quote:
Vet die trap/tribune! Hopelijk wordt het plein ook nog wat. Wel vreemd dat je bij optredens tegen die lantaarnpalen aan zit te kijken.quote:
Ja, idd. Wordt tijd dat de Nederlandse steden er ook daadwerkelijk uit gaan zien als steden. De enige stad die dat op dit moment heeft gerealiseerd is Rotterdam, maar ja, die hadden dan ook alle ruimte daarvoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:48 schreef Blik het volgende:
Vind het sowieso ook wel een mooi gebouw. Begint zowaar een beetje een hoogbouw idee te krijgen icm de Rabotoren
We hebben dan ook gewoon geen steden man. In de meeste landen is Utrecht een dorp.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, idd. Wordt tijd dat de Nederlandse steden er ook daadwerkelijk uit gaan zien als steden. De enige stad die dat op dit moment heeft gerealiseerd is Rotterdam, maar ja, die hadden dan ook alle ruimte daarvoor.
Mee eens, we hebben dan ook simpelweg niet zo veel ruimte als de meeste landen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
We hebben dan ook gewoon geen steden man. In de meeste landen is Utrecht een dorp.
Dat zou juist een reden moeten zijn om grotere steden te ontwikkelenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mee eens, we hebben dan ook simpelweg niet zo veel ruimte als de meeste landen.
Zuid-As heeft ook aardig wat hoge gebouwen. Ik zou het Amsterdamse centrum niet willen opofferen voor hoogbouwquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, idd. Wordt tijd dat de Nederlandse steden er ook daadwerkelijk uit gaan zien als steden. De enige stad die dat op dit moment heeft gerealiseerd is Rotterdam, maar ja, die hadden dan ook alle ruimte daarvoor.
Meer hoogbouw, ja, maar grotere steden, nee. Hoe wilde je dat doen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat zou juist een reden moeten zijn om grotere steden te ontwikkelen
Ik de binnenstad van Utrecht ook niet, maar toch mist er iets en dit is zeker een stap in de goede richting. Oh ja, het centrum van Den Haag als je vanaf de snelweg komt is ook erg gaaf (als je onder die gebouwen doorrijdt enzo).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Zuid-As heeft ook aardig wat hoge gebouwen. Ik zou het Amsterdamse centrum niet willen opofferen voor hoogbouw
Eh, er is nog enorm veel ruimte hoor? Wel eens door het groene hart gefietst? Je komt 40 km lang geen gebouw tegen. Zou je helemaal vol kunnen zetten als je de ruimte nodig zou hebben (klein land dus).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Meer hoogbouw, ja, maar grotere steden, nee. Hoe wilde je dat doen?
[..]
Ik de binnenstad van Utrecht ook niet, maar toch mist er iets en dit is zeker een stap in de goede richting. Oh ja, het centrum van Den Haag als je vanaf de snelweg komt is ook erg gaaf (als je onder die gebouwen doorrijdt enzo).
Zeker en al het groen opofferen en de agrarische sector opdoeken. Ja, heel realistisch plan idd, gaat hem zeker wordenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eh, er is nog enorm veel ruimte hoor? Wel eens door het groene hart gefietst? Je komt 40 km lang geen gebouw tegen. Zou je helemaal vol kunnen zetten als je de ruimte nodig zou hebben (klein land dus).
De agrarische sector die toch alleen z'n broek omhoog kan houden met EU subsidies jaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker en al het groen opofferen en de agrarische sector opdoeken. Ja, heel realistisch plan idd, gaat hem zeker worden
Nee, das geen onzin, dat is de harde waarheid. Natuur- en stedelijke gebieden moeten met elkaar in balans zijn. Dat hebben mensen nou eenmaal nodig, Je kan niet zomaar alle natuur volbouwen, dat gaat niet. De ruimte in Nederland is al erg beperkt, Er zijn bijna geen gebieden meer in Nederland waar je rond kan kijken zonder dat je een gebouw, weg of hoogspanningsmast ziet staan. Daarbij bestaat echte natuur al niet meer in Nederland en is alles ontworpen op de tekentafel. Dat is jammer, maar helaas ook nodig, juist omdat de ruimte schaars is in Nederland.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De agrarische sector die toch alleen z'n broek omhoog kan houden met EU subsidies ja![]()
Dat is ook helemaal niet het punt man, er is ruimte zat om grotere steden te ontwikkelen, jij zegt dat gebrek aan ruimte de groei heeft tegengehouden. Wat natuurlijk klinklare onzin is. Maar goed, offtopic.
Hongkong, Singapore, Japan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, das geen onzin, dat is de harde waarheid. Natuur- en stedelijke gebieden moeten met elkaar in balans zijn. Dat hebben mensen nou eenmaal nodig, Je kan niet zomaar alle natuur volbouwen, dat gaat niet. De ruimte in Nederland is al erg beperkt, Er zijn bijna geen gebieden meer in Nederland waar je rond kan kijken zonder dat je een gebouw, weg of hoogspanningsmast ziet staan. Daarbij bestaat echte natuur al niet meer in Nederland en is alles ontworpen op de tekentafel. Dat is jammer, maar helaas ook nodig, juist omdat de ruimte schaars is in Nederland.
T is simpelweg niet te vergelijken met andere landen om ons heen (muv bijv. België of Luxemburg).
Als je vanuit historisch oogpunt kijkt heb je gelijk, maar in de moderne westerse visie (dat sluit de genoemde steden dus per direct uit) speelt groen zeker een belangrijke rol. Daarbij zie je ook bij Hongkong, Singapore etc. genoeg groen rondom de steden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hongkong, Singapore, Japan?
Kom op man, je gelooft toch niet zelf dat we geen grotere steden hebben omdat er te weinig ruimte was? Dat mensen 100 of zelfs 50 jaar terug bezig waren met "hebben we dan nog wel genoeg groen"? Er was simpelweg geen grotere stad nodig.
De stad heeft natuurlijk niks maar die dame. En het is paralympisch goud.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:12 schreef Blik het volgende:
Even wat anders, Utrecht heeft Olympisch goud
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)snowboardcross.dhtml
Welnee, Utrecht staat zelfs tussen de 2012 rankings van het GaWC ranked world cities. Weliswaar met een Gammastatus maar Utrecht is internationaal gezien wel degelijk een stad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
We hebben dan ook gewoon geen steden man. In de meeste landen is Utrecht een dorp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city#GaWC_studyquote:Gamma level cities are cities that link smaller economic regions into the world economy.
Dit vind ik eigenlijk ook wel. De Randstad 1 stad maken en de rest als natuur houden. Het gebied van de Randstad icm het aantal inwoners vormt een stad naar globaal niveau. Hier zitten echter nogal wat haken en ogen aan en ik vraag me af of uiteindelijk de voordelen opwegen tegen de nadelen evenals de kosten om dit uiteindelijk uit te voeren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:21 schreef pokkerdepok het volgende:
uiteindelijk moet de hele randstad gewoon een echte stad worden, vind ik. of zelfs heel nederland een stad, ik vidn het prima. gaan we gewoon met de magneettrein in duitsland in het bos lopen, toch..
en moderne stedenbouw zal toch veel groen hebben, dat is nu al de trend. kijk maar naar singapore.
De lucht is al zo lekker schoon in de randstad...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk ook wel. De Randstad 1 stad maken en de rest als natuur houden. Het gebied van de Randstad icm het aantal inwoners vormt een stad naar globaal niveau. Hier zitten echter nogal wat haken en ogen aan en ik vraag me af of uiteindelijk de voordelen opwegen tegen de nadelen evenals de kosten om dit uiteindelijk uit te voeren.
wij nederlanders bouwen dan gewoon een superschone wereldstad, natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De lucht is al zo lekker schoon in de randstad...
Zo'n groot stedelijk gebied, zo dichtbij het Ruhrgebied, is geen goed idee. Bij zuidoostenwind zou het Shanghai aan de maas worden.
ja het zal moeizaam gaan. maar of het nou stukje bij beetje gaat (misschien beter) of in een keer, uiteindelijk gebeurt het toch, denk ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk ook wel. De Randstad 1 stad maken en de rest als natuur houden. Het gebied van de Randstad icm het aantal inwoners vormt een stad naar globaal niveau. Hier zitten echter nogal wat haken en ogen aan en ik vraag me af of uiteindelijk de voordelen opwegen tegen de nadelen evenals de kosten om dit uiteindelijk uit te voeren.
Denk dat je gelijk hebt; met de globalisering is het wel nodig om onze concurrentiepositie in de wereld te behouden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wij nederlanders bouwen dan gewoon een superschone wereldstad, natuurlijk.![]()
en het ruhrgebied, daar is niet zoveel meer van over hoor, qua industrie. die maken nu ook een grote omschakeling naar andere dingen.
[..]
ja het zal moeizaam gaan. maar of het nou stukje bij beetje gaat (misschien beter) of in een keer, uiteindelijk gebeurt het toch, denk ik.
Jij lult pas onzin. Nederland is een wereldspeler op landbouwgebied. Een sector waar we voor 79 miljard per jaar exporteren. De Nederlandse boeren ontvangen ongeveer 1 miljard aan EU subsidie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De agrarische sector die toch alleen z'n broek omhoog kan houden met EU subsidies ja![]()
Dat is ook helemaal niet het punt man, er is ruimte zat om grotere steden te ontwikkelen, jij zegt dat gebrek aan ruimte de groei heeft tegengehouden. Wat natuurlijk klinklare onzin is. Maar goed, offtopic.
Ah, maar 1 miljard. Nee dan valt het wel mee.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij lult pas onzin. Nederland is een wereldspeler op landbouwgebied. Een sector waar we voor 79 miljard per jaar exporteren. De Nederlandse boeren ontvangen ongeveer 1 miljard aan subsidie.
Je kan het veel vinden maar het is onzin om te stellen dat de sector de broek niet op kan houden. Waar die 1 miljard voor nodig is als we vervolgens voor 79 miljard exporteren weet ik ook niet, maar goed, anders gaat het naar Frankrijk of Oost-Europa.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, maar 1 miljard. Nee dan valt het wel mee.
Wel als het afzet tegen die 79 miljard omzet. Daarbij, 1 miljard is idd niet veel als je het maar in de juiste verhouding zet en ziet wat t oplevert.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, maar 1 miljard. Nee dan valt het wel mee.
Stikken in je eigen kots, terwijl je niet ligt? Hoe ver heen ben je dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:29 schreef _Loki het volgende:
Ja dat wel idd
Lang leve twitter: https://mobile.twitter.co(...)reen_name=wessel1405
lolquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:38 schreef Silenus het volgende:
Wat? Erg veel dronken minderjarige meisjes in de stad?
En ik zat gewoon thuis! God-ver-domme.
quote:Schade van de avond. Schoolfeestje. Chick out op de brug. Chick out tegen een gebouw. 5 politiewagens. Drugshonden. 6x politie in burger. Chick helemaal hysterisch naast me op terras. Een rustige avond
Hoe ze aan die fles wodka komen, is dan ook onderdeel van het probleem.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, dat krijg je ervan. Nu 16-jarigen niet meer de kroeg inmogen drinken ze nu thuis een fles wodka in plaats van 4 bier in de kroeg. Daarvan ga je out.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |