abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:08:04 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137016663
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:09:00 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137016701
Nohhhh! Ik wilde hem dichtgooien met een heel mooi grapje! Boem, grapje weg. }:|
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:11:22 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137016790
Moet je sneller zijn >:)
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:12:01 #4
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137016818
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:11 schreef GotC het volgende:
Moet je sneller zijn >:)
Een goede grap moet goed uitgewerkt worden, GotC! Kssst!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:13:41 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137016900
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Een goede grap moet goed uitgewerkt worden, GotC! Kssst!
Ik ben al weg!
pi_137017012
Hoi O+

Ik val even binnen met een geniale tip: maxi cosi's passen prima in winkelmandjes op wieltjes! Telefoon was leeg dus geen foto, maar we trokken behoorlijk wat bekijks :D Dat niemand dat eerder bedacht heeft, want superhandig bij kleine boodschapjes! O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:19:22 #7
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137017100
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ben al weg!
Ik mis je!
pi_137017188
Skips :* ben t helemaal eens met alles wat iedereen zegt. En suiker kan het helemaal mooi verwoorden O+

xm :* voor je meisje en voor jullie

spirit dat moet er idd grappig uit hebben gezien :D jammer dat je geen foto hebt.
Ik heb nog niet 1x boodschappen gedaan sinds Mats er is :@ lang leve de bezorg dienst van appie
pi_137017432
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi O+

Ik val even binnen met een geniale tip: maxi cosi's passen prima in winkelmandjes op wieltjes! Telefoon was leeg dus geen foto, maar we trokken behoorlijk wat bekijks :D Dat niemand dat eerder bedacht heeft, want superhandig bij kleine boodschapjes! O+
Klopt! Ik doe dat ook altijd, heerlijk idd!
Home is where the O+ is...
pi_137017485
Pessie FOTOOOOO!!

Als klumsy hier nog leest, nog gefeliciteerd! Was ik vergeten :@

En weet je wat ook zo gek is? Als jullie ukken straks tien maanden zijn dan lijkt het zoooo lang geleden dat je je zo wanhopig voelde. En dan lijken die eerste maanden zo'n korte periode, écht geen big deal!
pi_137017534
Spirit ik snap m niet... I kan toch allang in het zitje? :?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:26:36 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137017535
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik mis je!
Kusjekroel!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:28:19 #13
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137017621
En Suiker, Mabawa en GotC! Ik zie nu pas dat ik jullie reacties (vanaf Suikers 1, 2, 3, 4) helemaal gemist heb in het vorige deel. Wut. :? Vanaf Sylver pas weer gezien.
pi_137017961
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef Suikertante het volgende:
Spirit ik snap m niet... I kan toch allang in het zitje? :?
Gedoe! En ze was zonder jas in de mc. ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_137018315
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Gedoe! En ze was zonder jas in de mc. ;)
Aha :) ik haal die mc nooit uit de auto. Vind ik gedoe :D
pi_137018691
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:42 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Aha :) ik haal die mc nooit uit de auto. Vind ik gedoe :D
Wij hebben geen isofix, dus je moet hem sowieso helemaal los maken voor je kind eruit kan, we hoefden alleen brood te hebben, maar de ah bij ons is huuuge en Isa weegt inmiddels aardig wat om aan peen arm rond te zeulen :D

Anyways, maxi cosi in mandje dus ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_137018777
Ik worstelde F altijd door de gordel heen :') maar je zal zien dat er volgende week toevallig een gelegenheid waarop ik heel blij ben met je tip! :+
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:04:59 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137019154
Ik voel me met mup van bijna 9 maand nog regelmatig wanhopig anders :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:17:33 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137019560
Family fix hier O+ Maxi cosi gaat nu nog elke keer mee naar boven.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:47:42 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137022255
Goed. Ik denk dat het een virus is. Want ik heb net gezellig met emmer op het toilet gezeten ;(.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:13:22 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137023074
Momo wa at klinkt dat lief!
Heb destijds ook voor Nathan zijn eerste verjaardag een taart gemaakt. Ik vermoed wel dat deze stiekem beter is :@ ik wist toen echt niets ervan af, helemaal niet van vullen. Het was dus biscuit met fondant :')

Xm, dat virus hebben we hier 2 weken geleden gehad.

Wij slapen pas sinds deze week beter en ook wij zijn tot kort geleden wel wanhopig geweest. Met Nathan waren we op den duur zo wanhopig dat we echt alles uit de kast hebben getrokken om hem maar te laten slapen maar de tijd was het antwoord. Hij werd ouder, minder gefrustreerd, relaxter ging beter eten en uiteindelijk beter slapen.

Skips, praten met je man lijkt me idd dde beste oplossing nu. Je zeurt niet, het is gewoon zwaar en het is ook zijn kind. Ik ben zelf thuis moeder en doe echt zoveel mogelijk maar manlief moet echt helpen om alles af te krijgen. Anders zou ik gewoon geen tijd hebben om te rusten. En op deze manier rusten we samen uit.
pi_137023845
Pessie, wat was die fb groep ook alweer? Kan 't niet terugvinden :@.

XM, beterschap!
pi_137024248
Beterschap XM! Wij hebben het alledrie 3 weken geleden gehad, het is een nare ;( Paar dagen niks eten, veel slapen en goed water en thee drinken :*
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:57:24 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137024713
Ok.. hoe lang gaan we er last van hebben?
Noor zit nu op dag 3 en ik begin net. Leuk zo ;(. Ik vind het zo'n armoe met je emmertje op de wc en aan twee kanten feest :X.

Ze slaapt ook echt veel meer ineens idd. Moeten haar overdag na dik twee uur echt wekken.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:01:04 #25
259886 pessie
pi_137024854
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor zit nu op dag 3 en ik begin net. Leuk zo ;(. Ik vind het zo'n armoe met je emmertje op de wc en aan twee kanten feest :X.

Ze slaapt ook echt veel meer ineens idd. Moeten haar overdag na dik twee uur echt wekken.
Bij Lauren was het een week en bij mij was het ergste een dag. Daarna nog 5 dagen herstellen.
pi_137025741
Pessie ben benieuwd naar de taart!

Beterschap XM!

Ik bedacht met net dat dit mijn ud was 22-2 O+ die voorbijging zonder baby :')
pi_137025813
Ow bah xm -O- Beterschap!
pi_137026266
xm beterschap
pessie mag ik het recept van je taart? Ik heb voor mijn verjaardag een bakblik gekregen waar ik alle letters en cijfers mee kan maken en nu moet ik dus in mei een 3 maken en in september een 1. Ik heb dus 0 ervaring en geen idee hoe te vullen ik het alleen biscuitdeeg in huis uit een pakje.

skips :*
apirit :* althans het laatste dat ik las was dat je die wel kon gebruiken.

Zo mijn uitdaging gisteren om om 08:30 met 2 kinderen in het ziekenhuis te zijn is gelukt. En hoe laat mocht ik naar binnen juist ja om 08:45 met een huilende sac -O- Dus ik rondje lopen door de wachtkamer met ean in mijn kielzoog. Valt sac in slaap en begint weer te huilen bij de arts in de kamer dit is ze blijven doen tot ik 5meter gereden had op de terugweg. Ik voel mij dan zo ongemakkelijk he. En thuis was het ik wil eten en wel nu.

Iemand vroeg nog of ze beter sliep met fruit en groente nou 2 nachten van 18:30 tot 05:30 maar afgelopen nacht was prut en ik was voor mijn doen laat thuis was na de 9mnd en hhb geweest. Dus :O vandaag
pi_137030063
XM is er een reden dat jullie Noor na 2 uur slapen wakker maken? Ik zou haar lekker laten slapen. Zeker nu ze ziek is. Dan slaapt ze het er misschien uit.
pi_137031093
Wat danic zegt!

En he, dat was niet lullig bedoeld ofzo he. voelen jullie je echt nog net zo wanhopig als in de eerste drie maanden van het moederschap? En zoja, er komt een tijd waarop je je dat bijna niet meer voor kunt stellen, echt! Misschien later dan, maar het komt! :Y
pi_137031150
En bij je tweede komt het dan gewoon weer terug. Al was het alleen wegens woeste peuter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137031167
FR, je moet daar echt proberen schijt aan te hebben hoor. Baby's huilen nu eenmaal!
Toch voel ik me ook wel eens ongemakkelijk. Maar ik probeer het los te laten. Dan is zo'n uitstapje ook meteen minder vermoeiend!

Hopelijk hebben jullie komende nacht meer slaap!
pi_137031306
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:07 schreef Suikertante het volgende:
FR, je moet daar echt proberen schijt aan te hebben hoor. Baby's huilen nu eenmaal!
Toch voel ik me ook wel eens ongemakkelijk. Maar ik probeer het los te laten. Dan is zo'n uitstapje ook meteen minder vermoeiend!

Hopelijk hebben jullie komende nacht meer slaap!
Volgens mij huilt de peuter hier vaker in het openbaar dan de baby... :@
pi_137031635
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:05 schreef Suikertante het volgende:
Wat danic zegt!

En he, dat was niet lullig bedoeld ofzo he. voelen jullie je echt nog net zo wanhopig als in de eerste drie maanden van het moederschap? En zoja, er komt een tijd waarop je je dat bijna niet meer voor kunt stellen, echt! Misschien later dan, maar het komt! :Y
Uh, ja :Y. Alleen om andere reden. Niet meer van "Waar is de gebruiksaanwijzing?" maar "Hoe ga ik vandaag weer met haar doorkomen?". Voor het gevoel is dat niet heel anders, al is de oorzaak dat wel.

Ik wacht met smart op de dag dat het makkelijker wordt!
pi_137031656
Waarom lezen jullie zo kritisch vandaag?!
Baby's en peuters dan. En kleuters. En schoonmoeders :+
pi_137031855
Mwehehe, mijn germspreader is weer bezig geweest: zowel man als schoonmoeder lopen nu met ontstoken ogen :D Ik moet zeggen dat man heel wat makkelijker te zalven is dan de baby :P

En goed bezig FR! Echt respect dat het is gelukt, ondanks huilende baby. Ik snap echt niet hoe het zo vaak voor kan komen dat dit soort afspraken om half 9 als is uitgelopen...maarjaaaa!!!
Sarcasme. Herken het.
pi_137031903
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:22 schreef Suikertante het volgende:
Waarom lezen jullie zo kritisch vandaag?!
Baby's en peuters dan. En kleuters. En schoonmoeders :+
:p Doen we toch altijd? ;)
Maar serieus, óf ik heb een hele makkelijke baby, of een soms lastige peuter, maar ik heb meer te stellen met Lars dan met Femke als we op pad zijn.

En tijd heelt veel idd. Kan me bijna niet meer voorstellen hoe wanhopig ik de eerste maanden bij Femke was, en dat terwijl ik toch eigenlijk al ervaring had.. :@ Heb laatst eens terug zitten lezen in dit topic, en ik kende mezelf amper terug.

Overigens... mijlpaaltje hier!! Ik voelde vanochtend bij Femke zomaar ineens een randje van een tandje!! Haar allereerste! *O* Had die luieruitslag afgelopen week toch voorspellende gaven ;)

Bedtijd hier, ik wens iedereen een hele goede nacht! :*
pi_137031950
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:57 schreef XcUZ_Me het volgende:

Bij Isa duurde het een dikke week voor ze koortsvrij was rn weer iets wilde eten. Ee boden maar gewoon aan wat ze graag had, vooral fruit, flesjes en diksap. Het overgeven en diarree duurde bij ons 2 a 3 dagen, met nog een flink aantal dagen je gewoon beroerd voelen.
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:37:00 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137032189
Oei XM, ook zelf ziek ;( Mijn vriend had er 1,5 dag echt last van, dus dat is hoopvol toch? En slaap is gezond, dus ik zou Noor ook zoveel mogelijk laten slapen :Y Heeft ze daarna misschien ook weer meer trek.

En een :* voor de wanhoop van sommigen hier, op welk vlak dan ook! Het zijn echt fases! En een goeie dag/nacht ertussen kan ook wonderen doen!

Verder was ik weer terug van de vrijgezellendag! Door Utrecht gesjouwd, prima weertje erbij. Enthousiasme van bruid&bruidegom to be had iets meer gekund, maar vooruit :') Ik heb t prima volgehouden met mn paracetamols, en ook kunnen kolven in een café-restaurant. E was bij een vriendin en haar 2 zoontjes en had zich prima vermaakt ^O^ en is net lekker gaan slapen O+
pi_137033320
Klinkt als een fijne daf LB!
Beterschap voor XM
En welterusten!
pi_137033449
*O* voor het tandje van Femke!

En Fieder nog maar een week :o hier dus nog maar 5 :o
Maar ik merk steeds meer dat ik een dreumes heb dan een baby.
Donderdag kroop ze op haar babywalker af, ging staan en liep er zo mee weg :o
En ze ziet zoveel logica in dingen. Zo leuk O+
Als ik haar alvast een stukje brood geef en later haar bord, plempt ze heel demonstratief haar boterham erop. Ze draait haar bord op zijn kop als ze klaar is met eten :D (niet aangeleerd) en als ze meer wilt houdt ze hem omhoog. Ze roert met een lepel in een leeg bakje van haar toetje. Alleen eindigt het restje toetje dan meestal op haar wang/neus/in haar haren.
Coördinatie, she has it not :P

Sorry voor de overdosis smiley's maar ik heb ook gewoon zo'n tof kind.
En het geweldige is: ik heb 2 van die exemplaren O+

En lieverds, het wordt echt makkelijker, maar ook ik heb regelmatig van die dagen dat ik me afvraag hoe ik het allemaal moet rondbreien. Maar het wordt makkelijker. Echt.
Betekend niet dat ik het niet serieus neem. Want het is een kutgevoel en ik wou dat ik het niet kende.....
pi_137033511
Oh en LB is het nog gelukt met die kolfplek in Utrecht? Beetje jammer van het knallende enthousiastme. ....

XM Beterschap. Zowel voor Noor als voor jou :*
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:23:51 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137033910
Dankjulliewel.. Elk uur mag ik zo ongeveer ;(.

Koorts heeft Noor gelukkig niet. Maar jullie hebben wel gelijk wbt het slapen.

Flesjes gingen vandaag slechter dan gister. En zodra ze iets vaster voedsel krijgt, begint ze meteen te kokhalzen. We houden het dus maar ff bij flesjes en fruit, diksap is ook nog wel een idee idd. Dan de bijvoeding maar ff laten voor wat ie is.

Heb ook nog wel een leuk nieuwtje. Voor ik puke-o-rama werd, heb ik vandaag nog een moederschip gekocht en ik heb mezelf verwend: een gloednieuwe Batavus mambo. Met limoengroen zitje van yepp (?)! Dag na m'n verjaardag ga ik m ophalen O+.
pi_137034445
Leukkkk!!! Fietsen is zo leuk O+

En beterschap, het klinkt niet fijn :{
pi_137037629
Leuk fietsen...

XM, beterschap! Heb je ipv diksap ook wel eens lauwe thee geprobeerd? Ow dronk echt heel weinig en met alleen nog een avondfles vond ik dat ook wat zorgelijk. Maar hij is nu dol op kruidenthee en drinkt een tuitbeker per dag leeg :)

Oh, en ik voel me met 13,5 maanden nog regelmatig wanhopig, dat ik gewoon niet weet wat hij wilt. Maar ook regelmatig trots, omdat ik m'n kind snap!

oeps, 13,5 maanden, ik hoor hier niet meer.. Ik had gegokt om op 23-2 te bevallen, telt dat ook? ;)
pi_137038328
Ooh XM, zo'n mambo fietst echt geweldig! Ik heb er ook 1 maar dan een model van 4 jaar geleden. Fietsen wordt zowaar leuk met dat ding. Alhoewel hij nu al een half jaar in de schuur staat met een lekke band ;(
En Beterschap!

vandaag ga ik met mijn zussen naar de huishoud/9mnd beurs. Ben benieuwd waar ik mee thuis kom :D
  zondag 23 februari 2014 @ 07:43:18 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137038359
Thee is ze niet dol op. Dus we gaan diksap maar eens proberen. Ze dronk net weer matig en krijgt nu ineens wel koorts :?. 38, 0 net. Raar zeg, afgelopen drie dagen voelde ze niet koortsig en nu wel. Raar virus...
pi_137038577
Koorts ging hier ook op en af, zelfs naar heel laag (36). We hebben een week lang pcm gegeven zodat ze zich ook wat beter voelde. Hielp goed!
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:24:31 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137038867
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 08:50 schreef Spirit82 het volgende:
Koorts ging hier ook op en af, zelfs naar heel laag (36). We hebben een week lang pcm gegeven zodat ze zich ook wat beter voelde. Hielp goed!
Ja, wij gaan haar ook op die manier een beetje ondersteunen. Wat een rotvirus zeg -O-. Was zij ook zo'n dag aan het spugen en vervolgens zolang slecht drinken enzo?
pi_137038927
Yep, spugen bij vast voedsel. Vooral niet teveel in 1x geven, want dat komt retour. Kleine beetjes, maar drinken is het belangrijkst. Mijn bootwerker heeft een hele week niet gegeten, echt niets, ze wilde geen brood, geen warme groentehap, niks, zelfs geen maisboogje. Ze heeft vooral water met diksap gedronken, paar kleine fruithapjes op een dag (appel met gedroogde abrikoos koken en pureren deed het goed) en ik heb 5x per dag ofzo een klein flesje melk aangeboden, maar zelfs 120 ging niet op. Volgens de huisarts maakte het allemaal niet uit, als ze maar voldoende vocht binnen kreeg en dat haalde ze uit de diksapflessen, daar dronk ze heel veel van en ik vond het allang prima dat ze zo ook wat suiker binnen kreeg.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:40:53 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137039065
Ok, thnx! Geruststellend :). Ik stuur de Duvel er even op uit voor diksap vandaag :Y. Gaf je dat in de fles? Edit: ja dus.

Lezen XM :')
pi_137039126
Ja, klein scheutje in de fles, water erbij en het zuipfestijn kan beginnen :+ Je hebt overigens een biologische variant van het ah huismerk, mocht je dat willen. Die hebben wij iig altijd.
Sarcasme. Herken het.
pi_137039492
Tja ik voel mij nogal ongemakkekijk wanneer ik een huilend kind heb. Nu huilde ean amper dus ik ben ook niks gewend daarin. En iedereen zegt dan wel het stoort niet maar ik kan er zelf gewoon heel slecht tegen :@
pi_137039766
Ik vind het ook vreselijk als L huilt en ik hem niet stil krijg.

Gister zijn we met vrienden gaan wokken en L deed het zo goed O+ alle uitjes van de afgelopen tijd gingen eigenlijk goed. Ik merk dat ik nog heel erg 'vastzit' in het gevoel van de eerste maanden toen hij zo ontzettend huilde en alles teveel prikkels gaf. Die tijd lijkt gewoon echt voorbij maar in mn hoofd is het er nog. :@ Gelukkig kan ik het na ieder succesvol uitje meer loslaten.

Danic wat knap allemaal! L draait zijn bord ook om maar tijdens het eten }:| nadat alle stukjes vakkundig op de grond zijn geknikkerd

Groetjes van L uit de wok: :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 februari 2014 @ 10:28:21 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137039827
Ohhh wat een knappe man Fieder! Z'n haar O+! en die lepel _O-

Beterschap XM!

Danic O+
pi_137039890
Geniale foto van L!
pi_137039899
_O- die lepel!!! O+
pi_137039939
Mijn baby wil alleen maar zitten en trekt zichzelf regelmatig van halfzit naar zit dmv buikspieren. }:| Hij moet nog lekker in mijn armen liggen!!! Moet ik dat tegenhouden ofzo. Ergens lijkt het me zo veel voor dat kleine lijfje :@
  zondag 23 februari 2014 @ 10:40:57 #59
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137040079
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:34 schreef Mabawa. het volgende:
Mijn baby wil alleen maar zitten en trekt zichzelf regelmatig van halfzit naar zit dmv buikspieren. }:| Hij moet nog lekker in mijn armen liggen!!! Moet ik dat tegenhouden ofzo. Ergens lijkt het me zo veel voor dat kleine lijfje :@
Tegenhouden lijkt me moeilijk, dat lukt hier niet. S. doet dat ook al een hele tijd.
Bij het cb zeiden ze dat je ze dan maar veel op de buik moest laten liggen. Maar dat was hier geen oplossing ;).
pi_137040229
Lekker laten oefenen mabawa! O+
pi_137040305
Als hij zelf gaat zitten mag het gewoon hoor, knap! ^O^
  zondag 23 februari 2014 @ 10:51:59 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137040357
What they said :Y
pi_137040605
Wat gaat dat hard he Mabawa? Mijn kind trekt zichzelf sinds enkele dagen op tot staan. Als je die stopknop hebt gevonden wel even laten weten waar ik hem kan vinden he!!
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 februari 2014 @ 11:10:52 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137040851
Die zit-vibes mogen deze kant wel op... Hier nog steeds niets wat op zitten lijkt. In de kinderstoel hangt ze ook meer dan dat ze zit.
pi_137040902
quote:
17s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:40 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Tegenhouden lijkt me moeilijk, dat lukt hier niet. S. doet dat ook al een hele tijd.
Bij het cb zeiden ze dat je ze dan maar veel op de buik moest laten liggen. Maar dat was hier geen oplossing ;).
Ja dat is zo. Misschien iets vaker op de buik en verder lekker oefenen dus.
Dank voor de tips.

Spirit ik heb m al ondersteboven gehouden maar zelfs toen niet gevonden :N
Ahh minispirit die gaat staan! Wat goed!
pi_137040986
Zelf gaan zitten kan Isa ook nog niet hoor. Wel vanuit zit keurig netjes naar op de buik liggen en soms gaat ze per ongeluk bij het tijgeren ineens op haar knietjes zitten, om zich daarna weer op haar buik te laten zakken om verder te tijgeren. En de kinderstoel is natuurlijk ook om in te staan, aldus Isa. Zitten is zoooo 2013 :{w
Sarcasme. Herken het.
pi_137041460
Wat grappig, ik zit juist telkens te wachten op de volgende skill! Ik vind het steeds leuker, echt niet dat ik hem op de rem wil zetten :{w
Het klinkt zo onaardig maar ik verheug me er gewoon zo op dat hij kan lopen en zelf fietsen en grapjes maken! O+

Spirit wij hebben het plankje een treetje lager gedaan zodat hij niet kan staan })
Maar dat kan niet met elke stoel natuurlijk.
pi_137041525
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:31 schreef Suikertante het volgende:
Wat grappig, ik zit juist telkens te wachten op de volgende skill! Ik vind het steeds leuker, echt niet dat ik hem op de rem wil zetten :{w
Het klinkt zo onaardig maar ik verheug me er gewoon zo op dat hij kan lopen en zelf fietsen en grapjes maken! O+

Spirit wij hebben het plankje een treetje lager gedaan zodat hij niet kan staan })
Ja hebben we geprobeerd, maar dan kan ze er helemaal niet meer bij met haar voetjes en dat leek me dan weer niet lekker zitten :P
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 februari 2014 @ 11:34:50 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137041554
Als ik Noor in zit op haar kleed zet, valt ze om. Direct.

En sorry voor het gezeur, maar het is dag 4 en ik heb eerder het idee dat het slechter gaat dan beter. Spugen valt mee, maar wel hele dunne luiers en net maar een half potje fruithap. Flessen vanochtend 170 (gister 200) en 160 (gister 180). Die opwaartse lijn mag nu wel een keer komen. Ze is ook weer bekaf, veel sneller dan anders. Kijkt flauw uit de oogjes. Zometeen maar naar bed en dan maar laten tukken.

Bah, ik vind het maar niks -O-.
pi_137041607
Het is ook niks XM, maar als jij niet lekker bent, eet je ook liever niet toch? En als je wilt dat ze wordt nagekeken, moet je gewoon de HA of HAP bellen. Heb ik ook gedaan toen, al was het maar om te overleggen, maar heb daar ook 2x gezeten die week :@
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 februari 2014 @ 11:37:28 #71
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137041625
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 07:16 schreef angelatje het volgende:
Ooh XM, zo'n mambo fietst echt geweldig! Ik heb er ook 1 maar dan een model van 4 jaar geleden. Fietsen wordt zowaar leuk met dat ding. Alhoewel hij nu al een half jaar in de schuur staat met een lekke band ;(
En Beterschap!

vandaag ga ik met mijn zussen naar de huishoud/9mnd beurs. Ben benieuwd waar ik mee thuis kom :D
Maisboogjes! Gratisch bij de maisboogiesstand! Ik was er donderdag trouwens. DRUK!

Veel plezier!

--

Beterschap voor XM en mini-XM!

--

Jeej voor mini-Spirit! En ook voor mini-Mabawa-zonder-afro!

--

En mini-Fieder! O+
pi_137041637
quote:

Ja dat is ook zo maar die fases duren veel langer en ik vind dit ook zo z'n charmes hebben.
Ik verheug me ook op kletsen en grappen met M O+
  zondag 23 februari 2014 @ 11:38:05 #73
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137041648
quote:

Ik ook! O+ Vind het fascinerend hoe ze dingen leren, toepassen en onthouden. T. is nu bv de hele dag aan het kletsen, met elke dag nieuwe geluidjes O+

XM, als je het niet vertrouwd, bel dan de HAP, al is het voor advies of een geruststelling van een arts/vpk :*
pi_137041664
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als ik Noor in zit op haar kleed zet, valt ze om. Direct.

En sorry voor het gezeur, maar het is dag 4 en ik heb eerder het idee dat het slechter gaat dan beter. Spugen valt mee, maar wel hele dunne luiers en net maar een half potje fruithap. Flessen vanochtend 170 (gister 200) en 160 (gister 180). Die opwaartse lijn mag nu wel een keer komen. Ze is ook weer bekaf, veel sneller dan anders. Kijkt flauw uit de oogjes. Zometeen maar naar bed en dan maar laten tukken.

Bah, ik vind het maar niks -O-.
Als je echt merkt dat ze suf wordt gewoon de hap bellen hoor! Dit soort virussen zijn heel naar en mss hebben zij nog tips. Heb je ORS in huis?
pi_137041712
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ook! O+ Vind het fascinerend hoe ze dingen leren, toepassen en onthouden.

XM, als je het niet vertrouwd, bel dan de HAP, al is het voor advies of een geruststelling van een arts/vpk :*
Ik dus ook, vind het zo leuk dat ze steeds weer iets nieuws leert! O+

En Mabawa, hier deed ze dat ook al heel vroeg. Daarna komt de fase van het niet meer wíllen liggen en die strijd ben ik niet aangegaan. Lekker veel op de buik idd, hier vind ze dat juist leuk.

Fieder, wat is 'ie leuk!! O+
  zondag 23 februari 2014 @ 11:43:41 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137041775
Denk dat ik morgen de huisarts wel ff bel ja. Ze krijgt volgens mij wel genoeg vocht binnen, maar ze knapt gewoon nog niet op en ik vind dat het onderhand wel eens wat beter mag gaan.
pi_137043467
Xm klinkt als een buikgriep virus en wij kregen destijds te horen dat je dan beter even niets anders kan geven dan flesvoeding, evt aangevuld met water. Dus geen fruit of diksap. En dan na 24 uur alleen dat pas voorzichtig met ander spul beginnen. En bereid je voor dat de dunne luiers nog wel een weekje kunnen duren. Niet eten is geen ramp als ze maar drinken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_137043791
Ik breek ook even in. Mabawa, het kan geen kwaad om hemt e laten zitten als hij dat zelf doet. Het is wel belangrijk om hem ook veel op zijn buik te laten zitten omdat hij daarmee zijn rug en nekspieren traint. En dan blijft alles een beetje in balans. En als hij niet op zijn buik op de grond wil, dan wil hij dat misschien wel op jouw borst, of op jouw knie.
  zondag 23 februari 2014 @ 13:26:09 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137045869
Wat Kyara zegt! :Y

Ik vond dit wel een mooi stukje:

quote:
Als baby’s net geboren zijn is de typische S-vorm van de menselijke ruggengraat nog niet ontwikkeld, men noemt dit totaalkyphose. Bij de geboorte is de rug gebogen zoals een C.
Als de baby zijn hoofd gaat oprichten na ongeveer 6 weken wordt de ontwikkeling richting een S-vorm gestart. Na ongeveer 4 maanden, wanneer de baby op zijn onderarmen kan steunen, is deze fase voltooid, dit noemt men halslordose.
Dan gaat het kind aanstalten maken tot zitten. Als een kind zelfstandig kan zitten is fase 2 afgerond, die noemen we borstkyphose. Met zelfstandig bedoelen we dat het kind zelf zonder enige hulp vanuit een rotatie tot zit kan komen.
Daarna gaat een kind zich optrekken tot staan, dat luidt de volgende fase van de ontwikkeling in. Als een kind zelfstandig kan staan, is de ontwikkeling nog niet af maar is wel de S-vorm van de ruggengraat gecreëerd, door de laatste fase van de ruggengraatontwikkeling: de lendenlordose.
Bron: http://www.dragenvankinde(...)5:artikelen&Itemid=3
(maar niet daar gelezen de eerste keer :+)

Had er nooit bij stilgestaan dat de ruggengraat nog zo gevormd moest worden en dat dat op deze manier gebeurde.
pi_137046083
*ontlurkt* babies die veel gedragen worden in een ergonomischer drager/doek ontwikkelen vanzelf de juiste houding en dan hoef je ook niet tegen de wil van je kind in de baby op de buik te liggen. Het schijnt dat de spieren van babies die veel gedragen worden tonischer zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 23 februari 2014 @ 13:35:18 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137046164
Ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat een baby leert op de buik te liggen en niet alleen op de rug... Kwestie van langzaam opbouwen qua minuten als het kindje het niet leuk vindt.
pi_137046249
Waarom dan?
  zondag 23 februari 2014 @ 13:38:50 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137046271
Nou, diksap lust ze niet :').
  zondag 23 februari 2014 @ 13:45:30 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137046462
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:38 schreef Morretje het volgende:
Waarom dan?
Omdat het belangrijk is om later vanuit buikligging tot zit te komen en te gaan kruipen, en de ontwikkeling van de motoriek. Daarbij voorkomt het ook een afplatting van het hoofd. Oh en dan kunnen ze ook spelen vanuit buikligging.

Neemt niet weg dat T. geregeld in een draagdoek wordt gedragen, maar niet omdat hij niet op z'n buik wil liggen :). Sterker nog, hij ligt graag op z'n buik, kan dan veel meer zien en voelt zich geborgen. Overdag slaapt hij op z'n buik.

Oftewel, ongetwijfeld heb je gelijk wb spieren en houding, maar voor mij schuilt er meer achter.

[ Bericht 5% gewijzigd door GotC op 23-02-2014 13:51:22 ]
  zondag 23 februari 2014 @ 14:23:48 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137047644
Iets anders: T. maakt nu ineens héle hoge piepjes :D Zo schattig en uiteraard heel mannelijk. (8>
pi_137049877
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, diksap lust ze niet :').
Raar kind heb je! :P
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 februari 2014 @ 15:41:33 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137050912
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Raar kind heb je! :P
Ja qua eten is ze niet heel makkelijk. Uit de fles wil ze melk. Punt. Geen thee, diksap, pap of water :{w. En ook uit een bekertje was ze geen fan.
pi_137052055
Zo was mijn oudste ook nu drinkt ze bijna alles en eet ze giga veel :Y)
Dat soort dingen komen echt vanzelf.

Volgens mij lacht R. echt O+
  zondag 23 februari 2014 @ 16:08:37 #89
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137052208
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:04 schreef Pvoesss het volgende:
Zo was mijn oudste ook nu drinkt ze bijna alles en eet ze giga veel :Y)
Dat soort dingen komen echt vanzelf.

Volgens mij lacht R. echt O+
O+! Die eerste echte lachjes.. O+
pi_137056820
Oh Jaap heeft lachstuipjes. Ook zo zoet. O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137057100
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:32 schreef Morretje het volgende:
*ontlurkt* babies die veel gedragen worden in een ergonomischer drager/doek ontwikkelen vanzelf de juiste houding en dan hoef je ook niet tegen de wil van je kind in de baby op de buik te liggen. Het schijnt dat de spieren van babies die veel gedragen worden tonischer zijn.
^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137061414
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:45 schreef GotC het volgende:

[..]

Omdat het belangrijk is om later vanuit buikligging tot zit te komen en te gaan kruipen, en de ontwikkeling van de motoriek. Daarbij voorkomt het ook een afplatting van het hoofd. Oh en dan kunnen ze ook spelen vanuit buikligging.

Neemt niet weg dat T. geregeld in een draagdoek wordt gedragen, maar niet omdat hij niet op z'n buik wil liggen :). Sterker nog, hij ligt graag op z'n buik, kan dan veel meer zien en voelt zich geborgen. Overdag slaapt hij op z'n buik.

Oftewel, ongetwijfeld heb je gelijk wb spieren en houding, maar voor mij schuilt er meer achter.
maar om te kunnen draaien, gaan zitten etc is idd de spierspanning en enige controle belangrijk. Dat krijg je of door ze op hun buik te leggen, of door veel te dragen. Het heeft dezelfde lichamelijke gevolgen en als je mini buikligging verschrikkelijk vindt, kun je dat dus de eerste tijd gerust laten, als je goed en genoeg draagt.
  zondag 23 februari 2014 @ 19:24:07 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137061576
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:21 schreef Morretje het volgende:

[..]

maar om te kunnen draaien, gaan zitten etc is idd de spierspanning en enige controle belangrijk. Dat krijg je of door ze op hun buik te leggen, of door veel te dragen.
Dat is zeker waar :Y! En een combi? Is dat ook voldoende of moet het 1 van beiden vaak/veel zijn?
pi_137061958
Oorspronkelijk zijn we natuurlijk draagapen ;) ik durf geen aantal uren oud te noemen, maar merendeels rechtop werkt sowieso goed. En goed om afplatting vh hoofdje tegengaan.
pi_137062223
/noteert: Jaap (meer) dragen.

Wil morgen Sjaak lopend van school halen. Schijnt onwijs mooi weer te worden. Wellicht neem ik Jaap wel dragend mee.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 23 februari 2014 @ 19:38:05 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137062476
Idd, ik ga ook meer dragen :Y Thanks voor de toelichting Morretje :)
pi_137063030
Dragen is zo fijn! Ik heb afgelopen week aan een paar collega's uitleg gegeven, en die waren ook best enthousiast. V. ging mee naar mijn werk, en had hordes verliefde pubers om zich heen.

We ontdekten gisteren haar eerste tandje! A. was er veel later mee.

Verder doet ze haar best om steeds meer te eten, en komen haar knietjes al bijna onder haar billen als ze haar best doet. Ze komt nog niet vooruit/achteruit, maar dat gaat niet lang meer duren.. Ze gaat echt veels te snel zo!
  zondag 23 februari 2014 @ 19:49:45 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137063235
Dragen is idd erg fijn O+ Moet toch ook wat meer knopen uitproberen.

Laiv wat gaat ze goed! En al een tandje. Leuk, die verschillen/gelijkenissen tussen broers/zussen die je hier af en toe leest
pi_137064363
Graag gedaan ;)
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dragen is zo fijn! Ik heb afgelopen week aan een paar collega's uitleg gegeven, en die waren ook best enthousiast. V. ging mee naar mijn werk, en had hordes verliefde pubers om zich heen.

<3 en 👍 voor je zendingswerk ;):D
pi_137068503
Ik krijg ook steeds vaker nieuwsgierige en enthousiaste reacties als ik Femke bij het kdv op m'n rug slinger ;) Ik zit er zelfs over te denken om het eens bij de oudercommissie in de groep te gooien of het misschien een optie is een soort draagconsult/infoavond te organiseren daar.

Laiv, ook al een tandje! Da's een stuk sneller dan die van mij! (Toch? Je staat niet in het lijstje... :@ ) Maar, volgens mij doet Fem er wel twee tegelijk! Of het wordt een héle brede ;) En ze is alsnog sneller dan Lars; die had z'n eerste witte streepje pas bij 11 maanden.

Vandaag voor het eerst boodschappen gedaan via ah.nl. Appie komt het morgen bezorgen (Tussen 16 en 21... :X en eigenlijk heb ik het nodig vóór etenstijd.. ik hoop maar dat ze vroeg zijn, anders moet ik maar iets uit de vriezer en de voorraadkast improviseren.) De reden is iets minder gezellig: na de wasmachine (die het stiekum toch nog doet) en de computer (die het zonder videokaart ook nog wel ok doet) is nu ook onze auto stuk. :( Radiator lek, dus motor oververhit etc. ML heeft er vrijdag al een heel avontuur mee beleefd op de snelweg bij Tilburg. Morgenochtend maar naar de garage brengen en dan met de bus naar het zwembad... Wordt weer een leuk avontuur 8)7

XM, hoe is het nu? Noor lekker bijgeslapen vandaag? En met jou?

Heh... T. met z'n hoge piepjes O+

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:15 schreef Spirit82 het volgende:
Zelf gaan zitten kan Isa ook nog niet hoor. Wel vanuit zit keurig netjes naar op de buik liggen en soms gaat ze per ongeluk bij het tijgeren ineens op haar knietjes zitten, om zich daarna weer op haar buik te laten zakken om verder te tijgeren. En de kinderstoel is natuurlijk ook om in te staan, aldus Isa. Zitten is zoooo 2013 :{w
Same here, behalve dat staan in de kinderstoel dan.
Femke heeft juist bedacht dat duimen heel fijn is. Niet alleen als je lekker moe in je bedje ligt, maar ook tijdens het eten :? Ik ben het nog niet zo met haar eens tbh.
pi_137069997
Ik ben blij dat mijn meiden niet ontdekken dat je ook in de kinderstoel kan staan :X hoewel ik Rosalie er wel voor aan zie dat ze er binnenkort achter komt.

Madame was vanmiddag al vroeg wakker door een poep luier (eigenlijk altijd na dat slaapje een poepluier) dus besloten om even met de meisjes naar de kinderboerderij te gaan. Rosalie heeft helemaal zen in het warme pak van de wandelwagen gezeten en vond het wel best.
Eenmaal thuis was het feest echter over dus rond 16.45 nog even op bed gelegd. Slapen heeft ze niet gedaan, misschien 10 minuutjes. Dus rond etenstijd er weer uit.
Ik had helemaal braaf worteltjes voor jaar gekookt want wij aten spinazie. Maar ik kon mijn spinazie dus inleveren :')
Helaas door het slaapgebrek een ernstig sacherijnig kind. Alleen maar krijsen! Omdat ze spinazie wilde, omdat ze de lepel zelf wilde, omdat ik haar handjes bij haar mond weg hield omdat ze steeds haar toetje uit haar mond prrte. Enz enz :{
Dus om 18.45 na een fles in bed gepletterd en niet meer gehoord. Het luikje van de voordeur stond open dus ik denk dat de hele buurt haar heeft gehoord :')

Morgen gaan we beginnen met de start van een nieuwe badkamer. Nadat ik op het cb ben geweest breng ik ze naar mijn schoonouders voor een week -O-
En daarna nog een week naar mijn ouders -O-
pi_137070305
Ooh.. twee weken zonder je meiden? -O- Da's best lang zeg... Maar... wel een prachtige badkamer straks, toch?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:43:56 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137070528
Zoooo danic da's wel even slikken lijkt me morgen!! Wat zul je ze lekker knuffelen als ze weer thuis zijn O+

En dat eten... :D Ik dacht even dat E haar na ging doen, maar die deed vanavond weer heel gedwee dr mondje open om lekker spaghetti bolognese te eten :Y)
Ik weet niet meer wie dat laatst vroeg, maar ik voed E grotendeels vegetarisch op, alleen mijn vriend eet soms biologisch vlees. En E krijgt af en toe een potje baby-eten met vlees, maar dan ook biologisch.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:08:16 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137072051
Oh en verder ben ik volgens mij nu echt ontzwangerd }:| ik heb het de godganse dag koud :X net als vroegah...
en da's sneu voor E als ik r met van die kouwe tengels moet aan-/uitkleden, maar t kolft ook bijzonder onprettig :o
pi_137072237
Ja dat wordt echt slikken. Ik heb mijn dag geruild met woensdag, maar dat zorgt er dus voor dat ik tussentijds ook weinig tijd heb om daar heen te gaan. Alleen donderdag, maar dan moet ik begin van de middag naar de psych. Start van het onderzoek. Dus dat schiet niet echt op....maar die badkamer wordt heel mooi als het goed is...

En in navolging tot het ontzwangeren van LB heb ik volgens mij chronische pms. IK MOET CHOCOLA!! Maar dan wel een k*tgevoel hebben over mijn gewicht/figuur :{
pi_137079643
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:21 schreef Morretje het volgende:

[..]

maar om te kunnen draaien, gaan zitten etc is idd de spierspanning en enige controle belangrijk. Dat krijg je of door ze op hun buik te leggen, of door veel te dragen. Het heeft dezelfde lichamelijke gevolgen en als je mini buikligging verschrikkelijk vindt, kun je dat dus de eerste tijd gerust laten, als je goed en genoeg draagt.
Like! Onze mini zit zo tussen de 3 en 8 u per dag geknoopt, dat lijkt me dan ruim voldoende. Mooi, want hij vindt het niet alleen stom, wij denken er ook nooit aan.
Niet dat ie 5 weken uren per dag op zijn buik zal hoeven, maar scheelt toch weer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 24 februari 2014 @ 04:03:59 #107
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137079756
Over die vorming van die ruggengraat hè.. Zijn er nou ook nog dingen die echt kwaad kunnen? Ik zit wel eens met mijn benen omhoog op de bank (soort V houding ofzo) en dan zet ik haar tegen mijn benen aan zodat ze me aankijkt en ik lekker grapjes met haar kan maken. Dan 'zit' ze onderuitgezakt. Ze vindt het geweldig en kijkt dan lekker rond en probeert rechtop te gaan zitten of naar d'r voetjes te buigen en/of grijpen. Maar ik vraag me wel af of het misschien niet handig is dat ik haar in die houding op schoot heb?

Ik draag trouwens wel (nóg niet dagelijks), maar het is meer een vraag in het algemeen.

Zo, voedertijd is weer klaar. Welterusten!

[ Bericht 4% gewijzigd door ProjSkippy op 24-02-2014 04:15:30 ]
pi_137079784
Lange tijd geleden dat ik hier gepost heb. Onze kleine mannetje is nu bijna 3 maanden (28-11-2013) en alles gaat voorlopig nog heel goed.

hij heeft nu een goed ritme. Wordt wakker rond een uurtje of 7-8 in de ochtend en is dan erg actief, aan het lachen en 'praten' en gaat rond 9-10 uur in bad. Elke 3 uur krijgt hij nu 4oz melk. We zijn volledig vorige week volledig overgestapt op formula. Mijn vrouw had nauwelijks meer melkproductie.

Overdag gaat hij eigenlijk overal mee naartoe, de natuur in, naar het winkelcentrum of uit eten, hij vind het allemaal geen probleem. Hij slaapt veel in de auto en af en toe nog een dutje. Rond een uur of 8 's avonds gaat hij weer in bad en dan naar bed. Dan slaapt hij van 8/9 tot een uurtje of 2/3 's nachts en dan tot 5/6 en dan nog een kort slaapje tot 7/8.

Over het algemeen is hij heel zoet. Huilen doet hij zelden. Alleen als hij honger heeft of ergens van schrikt en eigenlijk nooit langer dan ~5minuten.

Hij begint wel last van de hitte te krijgen. Hier in Chiang Mai is de winter nu zo'n beetje voorbij en is het overdag nu zo'n 33c. Hij heeft het soms er warm, zeker wanneer hij hard aan het werk is tijdens tummy time. De komende maanden wordt het alleen maar warmer, dus dat wordt veel extra water en binnen in de airco zitten.

In de spoiler wat foto's van ons mannetje! <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sicarius1985 op 24-02-2014 05:37:28 ]
Bijna Papa
pi_137079939
Bedankt voor de reacties en info mbt het zitten en de ontwikkeling van de ruggegraat. M ligt hier regelmatig op zijn buik, is een buikslaper, én wordt veel gedragen. Dus dat moet helemaal goed komen.

Sicarius wat een ontzettend knap mannetje heb je daar! Leuk om over hem te lezen, hij scheelt maar 2 daagjes met M :)

Danic 2 weken is een flinketijd. Maar wel voor een goed doel. Sterkte en succes met de verbouwing! :*
pi_137080070
Danic, twee weken is lang, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, knuffel ze nog maar eens lekker.

Shandaly, ze is van 9-8, dus ze is er op tijd bij. Gisteravond op het aankleedkussen kreeg ze het voor elkaar om zich vooruit te bewegen, gelukkig is de vloer wat gladder, en gaat het haar daar denk ik nog niet lukken.
pi_137080129
Ihkv dragen: hoe zat t ook alweer? Doek telt ook als laagje (kleding) toch? Dus Jaap in romper, longsleeve, doek en onder mijn jas zou warm genoeg moeten zijn?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 24 februari 2014 @ 07:59:01 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137080318
Goed. Nu naast koorts ook krijsen. Genoeg. Langs de huisarts vandaag.
  maandag 24 februari 2014 @ 08:08:03 #113
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137080389
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 07:31 schreef DJMomo het volgende:
Ihkv dragen: hoe zat t ook alweer? Doek telt ook als laagje (kleding) toch? Dus Jaap in romper, longsleeve, doek en onder mijn jas zou warm genoeg moeten zijn?
Ik gebruik dit als leidraad :)
http://durftedragen.nl/wa(...)aan-in-de-draagdoek/

:* XM
pi_137080460
Ach xm :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 24 februari 2014 @ 08:23:09 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137080508
Vanmiddag 15u. Het gaat elke dag juist slechter ipv beter. Lijkt me niet de bedoeling. De assistente was het met me eens.
pi_137080700
Succes met de badkamer perikelen Danic. Onthoud, aan het eind van de tunnel kan je weer douchen!

Ik draag ook niet zo vaak meer. Ik krijg hem niet meer lekker op mijn buik. Hij is gewoon te zwaar. Het moet kunnen, maak ik knoop gewoon niet goed genoeg. Op rug gaat ook wel, maar dan zonder jassen en met hulp. Ik moet écht beter en meer gaan oefenen. Want om nou te wachten tot het warm wordt en we geen jas meer aan hoeven *zucht*

:* XM, Ik hoop dat dat stomme virus snel voorbij is. Dit is niks zo.
pi_137080894
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 04:03 schreef ProjSkippy het volgende:
Over die vorming van die ruggengraat hè.. Zijn er nou ook nog dingen die echt kwaad kunnen? Ik zit wel eens met mijn benen omhoog op de bank (soort V houding ofzo) en dan zet ik haar tegen mijn benen aan zodat ze me aankijkt en ik lekker grapjes met haar kan maken. Dan 'zit' ze onderuitgezakt. Ze vindt het geweldig en kijkt dan lekker rond en probeert rechtop te gaan zitten of naar d'r voetjes te buigen en/of grijpen. Maar ik vraag me wel af of het misschien niet handig is dat ik haar in die houding op schoot heb?

Ik draag trouwens wel (nóg niet dagelijks), maar het is meer een vraag in het algemeen.

Zo, voedertijd is weer klaar. Welterusten!
Ze leunt dan toch tegen jouw benen? Dus hoeft ze dr rug niet zelf te stabiliseren, geen probleem dus.
pi_137080908
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 07:31 schreef DJMomo het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik gebruik dit als leidraad :)
http://durftedragen.nl/wa(...)aan-in-de-draagdoek/

:* XM
:Y
pi_137080935
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:41 schreef Hilzillah het volgende:
Succes met de badkamer perikelen Danic. Onthoud, aan het eind van de tunnel kan je weer douchen!

Ik draag ook niet zo vaak meer. Ik krijg hem niet meer lekker op mijn buik. Hij is gewoon te zwaar. Het moet kunnen, maak ik knoop gewoon niet goed genoeg. Op rug gaat ook wel, maar dan zonder jassen en met hulp. Ik moet écht beter en meer gaan oefenen. Want om nou te wachten tot het warm wordt en we geen jas meer aan hoeven *zucht*

:* XM, Ik hoop dat dat stomme virus snel voorbij is. Dit is niks zo.
Over je jas is ook stom knopen! Ik heb een fleecevest gekocht, wel lekker warm, maar ik kan er beter in bewegen en ook knopen erover heen gaat makkelijker dan bij mijn jassen.
Hoe zwaar is ie nu, en welke doek heb je?
Woont er niet iemand in de buurt die kan helpen met knopen? Of maak es een foto, en zet die in het draagdoekentopic, misschien zijn er zo ook wel tips te geven..?
pi_137081517
Mini is 9.3 kilo
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:56 schreef Morretje het volgende:

[..]

Over je jas is ook stom knopen! Ik heb een fleecevest gekocht, wel lekker warm, maar ik kan er beter in bewegen en ook knopen erover heen gaat makkelijker dan bij mijn jassen.
Hoe zwaar is ie nu, en welke doek heb je?
Woont er niet iemand in de buurt die kan helpen met knopen? Of maak es een foto, en zet die in het draagdoekentopic, misschien zijn er zo ook wel tips te geven..?
Mini is 9.3 kilo, heb een littlefrog, diddymos en een gekregen waar ik de naam niet meer van weet. Een dunnetje voor de zomer iig. Zal als hij zo wakker en gedoucht is weer eens een poging wagen :)
  maandag 24 februari 2014 @ 09:58:57 #121
259886 pessie
pi_137082050
Lauren heeft geslapen vannacht! De hele nacht! Van 8 tot 6.45! *O* En daarna nog even verder tot 8!!!!!!! Ik heb oooooook geslapen! En manlief heeft geslapen!
SLAAAAAAAAAP!!!!!

En morgen is ze echt helemaal jarig en nooit meer mijn baby :'(

Ok, sorry, ben een beetje ego...
pi_137082626
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanmiddag 15u. Het gaat elke dag juist slechter ipv beter. Lijkt me niet de bedoeling. De assistente was het met me eens.
Vervelend dat je dan toch pas zo laat op de dag terecht kunt.
pi_137082935
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:33 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja hebben we geprobeerd, maar dan kan ze er helemaal niet meer bij met haar voetjes en dat leek me dan weer niet lekker zitten :P
Beetje een late reactie, maar bij de ikeastoel zit niet eens een voetenplankje, daarom durfde ik het wel aan om dat plankje te verlagen :@
Maar F heeft ook nog niet echt door dat hij eruit zou kunnen gelukkig!
pi_137083335
*O* Yay voor de slaap Pessie!

XM succes vanmiddag, jammer dat je zo lang moet wachten. :*
pi_137084448
Sicarius die warmte lijkt me wel een obstakel ja! Ik krijg een beetje heimwee van je foto's :@ En wat heb je een knappe zoon (en vrouw)! Die tweelingbloesjes :D

Pessie wat heerlijk dat je een goede nacht hebt gemaakt O+

Danic een fijne badkamer is wel super ja! Maar je moet er wel wat voor over hebben.. :X
Wij krijgen een dakraam van mijn schoonouders!!!! *O* *O* Ik ben er echt heel blij mee :) Is wel een stuk minder ingrijpend dan een badkamer!

Ik doe F gewoon een jasje aan en dan doe ik hem in de draagzak, zelf doe ik mijn vest of jas open. Het is nog helemaal geen winter man! :D
pi_137084751
slaap O+ fijn pessie!

sic, twee keer per dag in bad? echt? is dat niet wat veel? hier gaan ze 3x per week :o

jaap slaapt de hele nacht en dag al heel onrustig, echt brullen, en dan blijkt ie nog gewoon te slapen? herkenning? Hij had net wel veel windjes, dus mss wat kraampjes? Ik heb hem nu in de draagdoek gehesen. Pff, moet wel netter leren knopen. Maar bij mij draaien die slierten altijd zo die je achter je rug moet doen (FWCC) en dat is dan weer lastig met strak aanhalen enzo.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137084975
DJMomo zeker herkenning, F piept ook in zijn slaap. Dromen denk ik!

En het helpt wel om te verkoelen he, dat douchen! In de zomer zetten we F ook wel eens extra in bad omdat het hier binnen dan bijna 30 graden was.
pi_137086692
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:58 schreef pessie het volgende:
Lauren heeft geslapen vannacht! De hele nacht! Van 8 tot 6.45! *O* En daarna nog even verder tot 8!!!!!!! Ik heb oooooook geslapen! En manlief heeft geslapen!
SLAAAAAAAAAP!!!!!

En morgen is ze echt helemaal jarig en nooit meer mijn baby :'(

Ok, sorry, ben een beetje ego...
Ik snap dat je emo bent hoor. Maar ik ben wel blij dat je bij de dreumesjes komt. O+
pi_137086706
XM sterkte vanmiddag :*
pi_137087262
XM, sterkte vanmiddag!

Ik wil alleen even jullie de ogen uitsteken door te melden dat Limone O+ hier was. Met baby O+ En ik heb de baby vast gehouden O+ En mijn baby heeft de voeten van haar baby afgelebberd. Homies for life nu! *O*
pi_137088219
Danic 2 weken je kindjes missen :o maar goed dan krijg je er wel een nieuwe badkamer voor, nice!! Nu maar extra knuffelen.

Xm succes bij de ha met je meisje. Hopelijk kunnen ze wat voor jullie betekenen. Ben jezelf weer een beetje opgeknapt?

LB had jij het ook altijd zo warm in je zwangerschap? Balen van die koude handen nu.

mats krijft vanmiddag zijn eerste prikjes. Ik ben er een beetje zenuwachtig voor :@

wat een weer he!!! Heerlijk. We hebben net lekker een uurtje gewandeld en hij sliep zo lekker in de kinderwagen dat ik hem maar heb laten liggen. Hij staat nu dus in de schuur :D
  maandag 24 februari 2014 @ 13:25:15 #132
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137088350
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:52 schreef L-E het volgende:
XM, sterkte vanmiddag!

Ik wil alleen even jullie de ogen uitsteken door te melden dat Limone O+ hier was. Met baby O+ En ik heb de baby vast gehouden O+ En mijn baby heeft de voeten van haar baby afgelebberd. Homies for life nu! *O*
Voetenlikker! :9

Pessie *O*! En nog 1 dag!

Ik wil naar de *nieuwe* Marks & Spencer :9. Maar salaris is er nog niet. }:|

Ohh en een badkamer en dakraam plannen! Lekker hoor dames, ik ben jaloers! Al weet ik niet wat onze bovenburen van een dakraam zouden vinden :+! (Woon in een flat)

[ Bericht 8% gewijzigd door GotC op 24-02-2014 13:34:31 ]
pi_137088437
Ja hoor L-E maak me maar jaloers! O+

Spannend Ikke, de prikjes!

Dakraam voor Suiker en co. *O* Mooi vervolg op jullie plan!
pi_137090440
Joehoe L-E! :W O+ Ik vond het heel gezellig! En M. is nu nog onder de indruk van Stickers kussenbewerkings-skills! O+ En die twee broertjes... Super schattig!

Het is een dag van eersten. Ik was voor het eerst alleen met M. met de auto. Ik vond het vorige week, toen ik er aan moest denken, heel spannend, maar toen ik eenmaal in de auto zat was er natuurlijk niets aan de hand. Wel dat M. zo stil was dat ik af en toe even achterom moest kijken of ik haar niet per ongeluk vergeten was. :@ :D Dus Mabawa en GotC en alle anderen: ik ben weer een stuk mobieler. Er kan dus gewoon gemeet worden! :P

En ik ben voor het eerst in een jaar weer ongesteld! *O* Dat verklaart wel een hele hoop. Bijvoorbeeld: de slechte nachten van de afgelopen dagen, het regelen gister, niets eruit krijgen bij het kolven, de weeën ( :o ) afgelopen weekend... Die weeënachtige krampen..blijft dat zo?
pi_137091414
Het was gezellig ja! O+ Volgende keer kunnen we in de voortuin zitten want Kleuter heeft eigenhandig van bakstenen en planken een heel onstabiel bankje gemaakt naast de voordeur :') :D

Ik ben vorige week ook voor het eerst weer ongesteld geworden, maar ik herken het allemaal niet Limone, dus aan mijn ervaring in dezen heb je geen ene fuck. Ik merkte zelfs niets aan mijn productie, gek genoeg.

Kyara, hoe is het met J?

Suiker, wat verschrikkelijk lief, een dakraam als kado! O+
pi_137091889
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:52 schreef L-E het volgende:
Ik wil alleen even jullie de ogen uitsteken door te melden dat Limone hier was. Met baby En ik heb de baby vast gehouden En mijn baby heeft de voeten van haar baby afgelebberd. Homies for life nu!
Ik heb dus niet alleen jou en sticker gemist, maar ook Limone met mini -O- :'(

(met J gaat het stukken beter, achteraf gezien had het misschien wel gekund, maar we hebben nu vanochtend ook lekker rustig aan kunnen doen en dat scheelde misschien ook wel)
pi_137092732
Xm? Wat zei ha?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 24 februari 2014 @ 16:26:41 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137094357
Slijm in de longetjes, maar lastig te beoordelen omdat ze ziekig is. Ze moet nu echt gaan opknappen. Als ze morgen weer wakker wordt met koorts, weer langskomen en waarschijnlijk ab-kuur. Ben ik niet zo dol op, maar eens zien, dat hoestje is wel echt naar. Maar die voortand piept nu echt door het tandvlees heen en de vorige keer had ze de meeste last toen ie net door was. Dus ja, wat is waar de oorzaak van. Oortjes en keel waren goed. Alleen dus veel gerochel.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:38:18 #139
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137094716
Mobiele citroen! *O* Snel maar een meet afspreken O+! Oh en tip: https://m.bol.com/nl/p/br(...)/autospiegel/sf/true
Handig!

XM, goed dat je even bent geweest dus :Y! Hoop wel dat ze zich snel beter voelt!
Vraagje, je hebt een baby cooker ding toch? Waar je tevreden over bent? Welke is dat ook alweer?
  maandag 24 februari 2014 @ 16:39:33 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137094750
Avent! Prima ding wel. Ik heb m geleend. Nadeel vind ik wel dat de pureerstand geen variatie kent. Dus het is al snel echt weer heel papperig.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:50:01 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137095075
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Avent! Prima ding wel. Ik heb m geleend. Nadeel vind ik wel dat de pureerstand geen variatie kent. Dus het is al snel echt weer heel papperig.
Hmm dat is wel irritant. Ben nog even aan het afwegen of ik zelf pureren een straf vind of niet :+
pi_137095111
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:28 schreef Limone het volgende:

En ik ben voor het eerst in een jaar weer ongesteld! *O* Dat verklaart wel een hele hoop. Bijvoorbeeld: de slechte nachten van de afgelopen dagen, het regelen gister, niets eruit krijgen bij het kolven, de weeën ( :o ) afgelopen weekend... Die weeënachtige krampen..blijft dat zo?
Ik heb geen ervaring met bv, maar die krampen de eerste keer is inderdaad wel herkenbaar en dat blijft gelukkig niet zo!
pi_137095728
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Slijm in de longetjes, maar lastig te beoordelen omdat ze ziekig is. Ze moet nu echt gaan opknappen. Als ze morgen weer wakker wordt met koorts, weer langskomen en waarschijnlijk ab-kuur. Ben ik niet zo dol op, maar eens zien, dat hoestje is wel echt naar. Maar die voortand piept nu echt door het tandvlees heen en de vorige keer had ze de meeste last toen ie net door was. Dus ja, wat is waar de oorzaak van. Oortjes en keel waren goed. Alleen dus veel gerochel.
In het ziekenhuis zeiden ze dat slijm in de longen / longontsteking 9 van de 10x een virus is. Ze hebben het bij mijnes getest door een beetje snot uit de neus af te nemen. Is dat misschien de moeite waard om bij de huisarts aan te kaarten? Ik zou ook oppassen met zomaar ab.

Sterkte en beterschap voor arme Noor!
Ben je zelf wel een beetje opgeknapt nu?

:*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137095801
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met bv, maar die krampen de eerste keer is inderdaad wel herkenbaar en dat blijft gelukkig niet zo!
De eerste 5/6x was het echt afzien :X Zonder pijnstilling was het echt niet te doen. Maar nu is de pijn weer redelijk genormaliseerd.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 februari 2014 @ 17:13:14 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137095841
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]

In het ziekenhuis zeiden ze dat slijm in de longen / longontsteking 9 van de 10x een virus is. Ze hebben het bij mijnes getest door een beetje snot uit de neus af te nemen. Is dat misschien de moeite waard om bij de huisarts aan te kaarten? Ik zou ook oppassen met zomaar ab.

Sterkte en beterschap voor arme Noor!
Ben je zelf wel een beetje opgeknapt nu?

:*
Als we morgen weer moeten, zal ik dat zeker aankaarten. Thnx O+.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:29:38 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137096364
He bah XM, ik hoop dat dat opknappen nu echt gaat gebeuren! En idd, hoe gaat t met jouzelf?

Hier ga ik vanavond voor t eerst weer naar koorrepetitie... moet dan om 7u de deur uit, en dat betekent dat de oppas (een vriendin) mijn kleine Eefje op bed moet leggen :'( Ik zie er nu al tegenop, erg he :')

Maargoed, ik mis mijn vrienden ook wel, die spreek ik namelijk vooral daar... dus als dit goed gaat hebben we een win-win situatie ^O^
pi_137096674
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:57 schreef L-E het volgende:
Het was gezellig ja! O+ Volgende keer kunnen we in de voortuin zitten want Kleuter heeft eigenhandig van bakstenen en planken een heel onstabiel bankje gemaakt naast de voordeur :') :D

Ik ben vorige week ook voor het eerst weer ongesteld geworden, maar ik herken het allemaal niet Limone, dus aan mijn ervaring in dezen heb je geen ene fuck. Ik merkte zelfs niets aan mijn productie, gek genoeg.

Kyara, hoe is het met J?

Suiker, wat verschrikkelijk lief, een dakraam als kado! O+
Relaxed, zo'n kleuter! Doet hij ook werk op bestelling?

Evengoed bedankt voor je ervaring, hè!

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ohja, in dat lijstje lijkt het of ik die weeën koppel aan de bv, maar zo bedoelde ik dat niet!
Gelukkig dat ze niet blijven! Want ik vond het best 'gezellig' zo op zaterdagochtend, maar het was ook wel een beetje pijnlijk.

Edit: Oh boehoe, Phaidra. ;(

Ohja en ik wilde ook nog zeggen: wat een goed cadeau, zo'n dakraam! En wat fijn dat F. en jij zaterdagochtend zo fijn samen hebben geslapen *; (daar wilde ook heel graag nog iets over zeggen. :') )

Ja GotC, die achteruitkijkspiegel hebben wij inderdaad ook!

Ik duim voor een goede avond en nacht, XM! Wat sneu zeg.

Veel plezier met je vrienden, LB! Ik krijg heel veel energie van met vrienden zijn en even zonder baby *O* En dan morgenochtend heel veel knuffelen!

quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb dus niet alleen jou en sticker gemist, maar ook Limone met mini -O- :'(

(met J gaat het stukken beter, achteraf gezien had het misschien wel gekund, maar we hebben nu vanochtend ook lekker rustig aan kunnen doen en dat scheelde misschien ook wel)
Ja boe! Een volgende keer dan!
pi_137096771
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De eerste 5/6x was het echt afzien :X Zonder pijnstilling was het echt niet te doen. Maar nu is de pijn weer redelijk genormaliseerd.

SPOILER
Oef, gelukkig deel ik die ervaring niet, balen man!
  maandag 24 februari 2014 @ 17:45:16 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137096874
Bij mij is het na 3 dagen 3 druppels ofzo alweer over :? :D

Of ik er pijn van heb gehad weet ik niet zo goed want ik hield mezelf stoned ivm die voorhoofdsholteontsteking oO<
pi_137096991
Ik ben nu voor de tweede keer ongesteld. De eerste keer was tijdens mn vakantie :') en heeft 2 weken geduurd. En nu ben ik inmiddels al weer 3,5 week ongesteld. En ik gebruik de prikpil :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137097294
Pessie wat een heerlijk verjaardagscadeau van Lauren aan jullie!

En een dakraam voor Suiker! Lekker zeg! Echten dakraam of een dakkapel?

XM, :* voor Noor en jou. Ik snap dat je ab niets vindt, maar als ze ervan opknapt....Waarom niet? Rosalie heeft ook het meeste last als het tandje er net doorheen piept. Dat herken ik wel.

Ik heb vandaag lekker geknuffeld met mijn meiden. Maar moest ook nog troosten, want we moesten naar het cb voor prikjes. Ze heeft GEKRIJST :'(
Ze was echt zó boos. Op een gegeven moment wilde ik haar haar speentje geven voor troost (want ook moe, klusjesmannen tijdens slaaptijd werkt niet) en die gooide ze zo de ruimte in. Ze was BOOS :(
Gelukkig was het snel over en heeft ze onderweg naar oma heerlijk in de auto geslapen.
Stats: 8660 gram en bijna 74 cm. Ze volgt jaar eigen lijntje heel strak tussen de 0 en de -1 lijn ^O^

Bij oma is ze na het eten en een flesje om 13.00 naar bed gegaan. Toen ik om 16.15 een appje stuurde sliep ze nog :o altijd leuk die prikjes.
Ik ben daarna nog echt blijven hangen want wilde niet weg, totdat eva me een duwtje gaf met de mededeling "ga maar weg mama! Ga de meneren in de badkamer maar helpen" :D O+ ;(

Oh en kreeg op het cb te horen dat Rosalie vanaf een jaar gewone melk mocht. Gewoon halfvol, geen vol. Toen ik vroeg waarom omdat ik dacht dat dit beter was vanwege de vetten, vertelde ze dat vetten inderdaad goed zijn, maar dan plantaardige vetten. Dierlijke vetten zouden niet goed zijn.
Meer mensen die dit wisten?
  maandag 24 februari 2014 @ 18:39:54 #152
259886 pessie
pi_137098545
Danic, ik ben het niet eens met de CB mevrouw. Dierlijke vetten zijn nodig voor een gezonde hersen ontwikkeling. Verder vind ikzelf het stom dat we kinderen tegenwoordig "light" opvoeden. Alsof ze al op dieet moeten... Mijn kinderen krijgen alles vol. Werkt ook veel beter tegen snaai gedrag (want langer verzadigt gevoel).

En rottig dat je je kindjes 2 weken kwijt bent :*
pi_137099948
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:39 schreef pessie het volgende:
Danic, ik ben het niet eens met de CB mevrouw. Dierlijke vetten zijn nodig voor een gezonde hersen ontwikkeling. Verder vind ikzelf het stom dat we kinderen tegenwoordig "light" opvoeden. Alsof ze al op dieet moeten... Mijn kinderen krijgen alles vol. Werkt ook veel beter tegen snaai gedrag (want langer verzadigt gevoel).

En rottig dat je je kindjes 2 weken kwijt bent :*
+1!
pi_137100915
Kon de cb dame haar statement beargumenteren danic?
pi_137101714
Hier ook op t cb geweest en de eerste prikjes zijn een feit. Hij moest heel zielig huilen. Niet leuk :N
wel weer goed gegroeid. 58cm en 4915 gram
  maandag 24 februari 2014 @ 19:56:24 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137102044
Zielig he ikke, die prikjes? Ze kunnen zo intens verdrietig huilen dan.. Wel mooi gegroeid zeg! Flinke man!

Danic ook mooie stats, goed dat ze haar eigen lijntje volgt! ^O^ Wel ook een zielige dame na prikjes dus.. slapen is dan het beste. Enne, aftellen, nog maar 14 dagen en dan zijn ze terug :* :*
pi_137102062
Mijn baby heeft gister en vandaag op het potje gepoept :o
pi_137102093
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef L-E het volgende:
Kon de cb dame haar statement beargumenteren danic?
Eeeh nou, dat plantaardige vetten gezonden goed voor je waren en dierlijke vetten dat niet waren. En dat het klopte dat kindjes vetten nodig hadden om te groeien en te ontwikkelen, maar dat het wel de gezonde vetten moesten zijn.
Meer niet. Maar ik heb ook niet verder gevraagd. Dat bedenk ik allemaal pas als ik weer thuis ben :')
  maandag 24 februari 2014 @ 19:59:36 #159
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137102212
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:56 schreef Tally het volgende:
Mijn baby heeft gister en vandaag op het potje gepoept :o
Omg! :o _O_
pi_137102220
Ik heb juist altijd te horen gekregen dat alles vol moest zijn en vooral geen halfvol.
pi_137102279
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:59 schreef GotC het volgende:

[..]

Omg! :o _O_
Blijkbaar vind ze het vies in d'r luier :'). Ze laat merken dat ze moet poepen en dat zetten we dr op dr potje.
pi_137102287
Ik vind het nogal een slecht advies. Juist dierlijke vetten zijn heel hard nodig voor een kind in de groei.

Tally, wtf, je pasgeboren baby? :D
pi_137102292
Ja ik ook. Vandaar dat ik er naar vroeg. Ze zei in eerste instantie alleen tegen me dat ze vanaf een jaar geen flesvoeding meer hoefde maar gewone melk mocht. Toen heb ik gevraagd of dat volle of halfvolle moest zijn.

En je baby op het potje :o Hoe kan dat?
  maandag 24 februari 2014 @ 20:01:36 #164
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137102313
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Blijkbaar vind ze het vies in d'r luier :'). Ze laat merken dat ze moet poepen en dat zetten we dr op dr potje.
Maar..hè?! :D
pi_137102391
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:01 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar..hè?! :D
Zo zat ik ook ja. WTF :')
pi_137102454

O+
  maandag 24 februari 2014 @ 20:04:35 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137102460
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Zo zat ik ook ja. WTF :')
Ik ben echt flabbergasted _O-

En de foto! Bewijs! O+ :D
pi_137102496
O+

Mijnes is daar nog niet aan toe, zeg maar :')
pi_137102521
Tally, wauw! Wat knap O+. Hoe geeft ze dat aan dan?
pi_137102590
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:05 schreef Cwen het volgende:
Tally, wauw! Wat knap O+. Hoe geeft ze dat aan dan?
Ze piept wat, doet net alsof ze gaat poepen (persgeluidjes) en als we dr niet snel genoeg op het potje zetten dan gaat ze huilen tot ze op het potje zit :')
pi_137102709
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Ze piept wat, doet net alsof ze gaat poepen (persgeluidjes) en als we dr niet snel genoeg op het potje zetten dan gaat ze huilen tot ze op het potje zit :')
Wauw! _O_
  maandag 24 februari 2014 @ 20:10:41 #172
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137102741
quote:

[..]

Hoe kán dit! :D _O_
pi_137102784
Ze is verder dan dr zus. Die is bang voor het potje. Hopelijk word dat minder nu ze dr baby (!!!) zusje op het potje ziet. Ze was zo trots op dr zusje maar zelf dr op poepen ho maar :(
pi_137102827
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Hoe kán dit! :D _O_
We zijn er per ongeluk achter gekomen afgelopen weekend :')
  maandag 24 februari 2014 @ 20:16:31 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137103017
Wow tally wat stoer!! :D
pi_137103122
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:04 schreef Tally het volgende:
[ afbeelding ]

O+
_O_ O+ O+ O+ *O* w/ :Y)
Superknap en wat een snoetige foto!
pi_137103170
quote:

[..]

Das gewoon bzc joh! (baby zindelijkheids communicatie) ^O^
pi_137103329
Tally!! Haha wat goed!! Ze zit er ook zo mooi op O+ misschien gaat haar grote zus t nu idd ook wel doen.
zal ik dat met mijn "ikpoepnietinmijnluier" baby ook eens gaan proberen? :')
  maandag 24 februari 2014 @ 20:23:51 #179
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137103389
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:22 schreef ikke_84 het volgende:
Tally!! Haha wat goed!! Ze zit er ook zo mooi op O+ misschien gaat haar grote zus t nu idd ook wel doen.
zal ik dat met mijn "ikpoepnietinmijnluier" baby ook eens gaan proberen? :')
Als dát lukt.. :D _O_ :D
pi_137103563
Wauw Tally! Ik heb mijn peuter van bijna vier pas sinds een week of twee zo ver! :o :o
En ik betwijfel of Femke überhaupt zou kunnen blijven zitten, maar goed, die is ietsjes jonger nog natuurlijk. Geniet ervan! Klinkt alsof je snel uit de luiers bent ;)
pi_137103724
Nu ik er over nadenk. Fee poepte eigenlijk alleen maar als ik haar luier open had gedaan of in bad :( O+
pi_137103845
Tally wat stoer

Riley krijgt halfvolle melk. Ik lust zelf geen volle melk :@
pi_137104186
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:50 schreef GotC het volgende:

[..]

Hmm dat is wel irritant. Ben nog even aan het afwegen of ik zelf pureren een straf vind of niet :+
Ik hou van de avent! Heb hem net een week ofzo :') Inderdaad pureert ie heel fijn, maar voor eerste hapjes juist ideaal. En voor sausjes enzo, en appelmoes! Rijst en pasta moet je toch apart koken, en aardappels kun je gewoon prakken, maar dat stomen is zo fijn O+ Ik ben zo'n kneus die alles laat overkoken of te lang of te kort of wat dan ook als ik niet 100% oplet :@
Sarcasme. Herken het.
pi_137104253
Daarom ben ik blij met mijn stoomkoker O+
pi_137104437
Wow Tally :o zover is mijn peuter nog niet eens Dat snoetje O+
  maandag 24 februari 2014 @ 20:45:22 #186
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137104589
Ik heb zelf een stoompan, dus het is een kwestie van water koken, groente in de stoompan flikkeren en 5 minuten Fok!ken :').
Maarrrr het is wel 1 pan, 1 stoompan en een vies pureer...ding, ipv alles in dat Avent gebeuren. Is het makkelijk schoon te maken enzo?
pi_137104671
Ik heb dan zo'n stoomtoren van Tefal. Wij eten zelf ook gestoomd. Ik zou niet eens meer weten hoe ik een aardappel zou moeten koken :')
pi_137104726
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:32 schreef Omentielvo het volgende:
Tally wat stoer

Riley krijgt halfvolle melk. Ik lust zelf geen volle melk :@
Ik ook niet. Eva lustte ook geen melk. Die drinkt karnemelk. Dus even kijken wat Rosalie doet. Maar tot nu toe last die alles behalve tomaat en Eva lustte lange tijd alleen maar tomaat :D
pi_137104736
Gewoon iets korter Tally :) knap zeg van je meissie trouwens!
  maandag 24 februari 2014 @ 20:47:51 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137104751
Ja is makkelijk schoon te maken :)
pi_137104880
Zozo Tally, dat doet ze goed die kleine. Wat een schatje! Enne dat potje is natuurlijk wel heel 'aantrekkelijk' he ;)
pi_137105024
Eigenlijk prak ik gewoon wat eten, ik wilde eerst ook graag zo'n apparaat maar ik heb misschien een week de staafmixer gebruik en daarna alleen maar een vork.
  maandag 24 februari 2014 @ 20:55:33 #193
259886 pessie
pi_137105172
Wow Tally!

Danic, ik kocht voor Nathan gewoon volle melk. Voor Lauren heb ik ook volle melk staan mocht ze weer eens pap willen eten. Nathan is na een tijdje wel op halfvolle overgegaan. Verder eten we volle yoghurt, magere vind ik zo zuur en op deze manier hoeft er geen zoet maker in.
pi_137105319
Nin begint het eten ook steeds meer door te krijgen! Gisteren heeft ze een heel stuk banaan opgegeten en de afgelopen dagen zijn er ook al heuse stukjes tomaat, mandarijn, sugarsnap, sla, aardappel en brood naar binnen gegaan! Nog geen hele maaltijden ;) Maar wel al echte hapjes O+ Ze is ook elke keer super enthousiast als ik een bordje voor d'r klaar maak :D

Oja, likjes kwark en yoghurt heeft ze ook geproefd laatst, viel ook wel in de smaak, ze maakte d'r extreem schattige smakgeluiden bij :D
pi_137105861
Ja dat vindt F ook superlekker!

Vandaag ging ik mijn vinger tussen z'n lippen wiebelen als hij eeeee zei en toen wilde hij dat de hele tijd doen.
Bebebebebebebrrrrrbebebebe krijg je dan O+
  maandag 24 februari 2014 @ 21:10:04 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137106014
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:52 schreef Suikertante het volgende:
Eigenlijk prak ik gewoon wat eten, ik wilde eerst ook graag zo'n apparaat maar ik heb misschien een week de staafmixer gebruik en daarna alleen maar een vork.
Oh ja, staafmixer, zo heette dat :')
pi_137106250
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:07 schreef Suikertante het volgende:
Vandaag ging ik mijn vinger tussen z'n lippen wiebelen als hij eeeee zei en toen wilde hij dat de hele tijd doen.
O+
pi_137106410
Oh en hij geeft de uil een kus in het geluidenboekje "De natuur" O+ echt zo lief :D ook echt geen andere pagina, alleen de uil.
pi_137106943
omg Tally, dat snoetje O+ Wat een lieve foto!

Suiker een dakraam! Zeker nu jullie besloten hebben voorlopig het huis niet te koop te zetten (heb ik dat goed onthouden?) zal het wel heel fijn zijn om toch een beetje dingetjes te kunnen veranderen die meer ruimte enzo geven.

Die adviezen van het CB..ik vind het moederzijn af en toe al ingewikkeld zat, maar tegenstrijdige adviezen van allerlei kanten vind ik echt rete-irritant. Het CB adviseerde helemaal in het begin ook andere dingen dan de kraamhulp en nu lees ik hier weer over halfvolle producten vs. vol. Ik bedoel..waar moet je nou vanuit gaan :?

En zeg, worden er allerlei leuke meets gepland hier? Vinnikookleuk maar het voelt een beetje raar om mezelf en kind in de aanbieding te gooien hier ;)
pi_137107071
Ik 'moet' nog eens thee en koekjes maken voor Suiker :P
  maandag 24 februari 2014 @ 21:33:50 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137107252
Juud je moet gewoon mee! Geen andere mogelijkheid :Y
pi_137107410
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:42 schreef Kyara het volgende:
Wow Tally :o zover is mijn peuter nog niet eens Dat snoetje O+
+1
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137107420
Mee? Naar waar?
  maandag 24 februari 2014 @ 21:47:00 #204
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_137107895
Onze kleine van 3,5 maand is ziek

Verkouden, 38.4 koorts en onrustig. T is zo'n zielig pruttelend hummeltje nu... :(
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_137107977
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:07 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat vindt F ook superlekker!

Dat vinger-tussen-lippen-wiebelen vindt M ook helemaal de bom! Hij pakt vaak mijn hand en stopt hem zelf in zijn mond om vervolgens met een afwachtende blik naar mij te kijken.

Oh en ik las nog over verjaardagslijstjes, die is hier ook in wording. Er staat ook een Nin-xylofoon op O+

Ik heb net een heel topic bijgelegen, maar onthouden wat daar in stond, ho maar 8)7 volgens mij komt het echt nooit meer goed met mijn geheugen.

Er was iets met ongesteld. Ik ben het nu 1 keer geweest en verwachtte vorige week de tweede keer, maar tot nu toe niks...

En een minimeet van L-E en Limone

En dragen en dat dat goed is. Ik ga woensdag maar gewoon proberen om een ruck te gaan knopen. Spannend! Maar ik vind het zo zonde om mijn doek te laten verstoffen. Ik ben zelfs stiekem verliefd geworden op een andere doek. Maar ik mag er pas een kopen van mezelf als ik weer meer ga dragen.

Al typend komt er meer naar boven wat ik blijkbaar toch ergens onthouden heb!

Een dakraam voor Suiker!

Lauren die haar een na laatste nacht als baby heeft doorgeslapen *O*

Een zielige Noor die nog niet echt aan het opknappen is :*

Shandaly die met de bus naar het zwembad gaat met twee kinderen, held! _O_

Een op het potje poepende baby van Tally! Goed zeg, zou M ook eens moeten doen, poepluiers zijn absoluut niet mijn lievelings...

Danic die de badkamer gaat verbouwen en nu twee weken zonder kinders is. Succes met zowel het verbouwen als met zo lang zonder de meiden :*

Ik had vanmiddag trouwens even een :X momentje. Ik ging de jongens ophalen op het Kdv. Zie ik M aan de andere kant van de groep en het leek wel alsof hij een speen in had of zo (hij blieft geen speen, maar het leek echt zo, dus ik dacht 'het zal wel'). Loop ik naar hem toe, zie ik dat hij helemaal groen is rond zijn mondje en ook zijn handjes waren groen. De leidster had net een luier verschoont van een ander kindje, dus die had het nog niet gezien. Zij schrok er ook behoorlijk van, dus wij gingen zoeken naar de oorzaak. Maar er lag echt niks in de buurt wat groen was, laat staan wat zo af kan geven.
Blijkt een andere leidster vlak ervoor knutselt met crêpe papier van de muur gehaald te hebben en is er een stukje op de grond gevallen wat Matthijs heeft opgegeten. Nu hebben we dus een groen uitgeslagen mannetje in huis :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_137108141
Tally, wow, en dat koppie van haar ook!
  maandag 24 februari 2014 @ 21:59:08 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137108524
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:37 schreef Juud-- het volgende:
Mee? Naar waar?
Naar de meet die nog geregeld moet worden :+
pi_137108674
Ooowh ik nog helemaal teruglezen enzo van..heb ik ergens iets over het hoofd gezien.
Muts :+ ;)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:09:21 #209
259886 pessie
pi_137109078
Piekie :X maar wel herkenbaar. Hier had Lauren eens een blauwe tong, had ze de playmais van grote broer opgegeten :')

Morgenochtend wordt mijn baby nog wakker en om 15:11 is ze echt helemaal jarig. Maar aangezien we dan in het zwembad liggen krijgt ze haar cadeau bij het ontbijt O+
pi_137109471
Pessie vier je het ook morgen?
Die eerste verjaardag vieren. Ik vond het zo emotioneel en zo mooi en zo bijzonder. En Riley genoot van de aandacht. O+
pi_137109548
gaat het hier nou ook al over playmais? ;)

Fijne verjaardag morgen Pessie! O+
pi_137109598
Je mag ook zelf een (mini)meet organiseren hoor ;) Genoeg dames hier die bij jou in de buurt wonen (Of die willing zijn om een eindje te rijden) Btw.. je was er toch bij in januari in Utrecht? Of haal ik nu meiden door elkaar?

Piekie, dat zal schrikken geweest zijn, dat groene bekkie. Kreeg je het er nog een beetje afgepoetst?

Pessie, bijna geen baby meer in huis! Alvast gefeliciteerd! Veel plezier in het zwembad!

En wbt eten... voor Femke maakt het allemaal niets uit, die eet echt alles wat ik haar aangeef. Vanmiddag voor het eerst spinazie op, ze vond het heerlijk! (Maar goed ook, met die twee popeye's hier in huis ;) ) Vandaag zelf wel heel fout een pot Chicken Tonight gegeten, onze paniekmaaltijd, want Albert bezorgd tussen 16 en 21, maar dat is dus vlak voor 21 geworden, en we wilden toch echt eerder eten dan dat ;)

quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:17 schreef Kyara het volgende:
gaat het hier nou ook al over playmais? ;)

Fijne verjaardag morgen Pessie! O+
Er zijn er meer waarbij baby-, dreumes- en peutertopic wat door elkaar lopen ;)
  maandag 24 februari 2014 @ 22:20:45 #213
259886 pessie
pi_137109744
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:16 schreef Omentielvo het volgende:
Pessie vier je het ook morgen?
Die eerste verjaardag vieren. Ik vond het zo emotioneel en zo mooi en zo bijzonder. En Riley genoot van de aandacht. O+
Zondag een beetje gevierd en morgen verder. Zondag de mooie taart ook al gedaan. Voor morgen heb ik net bamnanenmuffins gebakken. Die vind ze wel heel lekker, itt de taart waar ikm5 uur mee bezig ben geweest :')
  maandag 24 februari 2014 @ 22:22:21 #214
259886 pessie
pi_137109809
Shandaly gewoon een pot tikkamassala kopen vvan Albert, heb je jeje panpaniek mmaaltijd alaltijd in huishuis.
pi_137109933
Dit was nog voorraad van vóór de fb-groep he? Voorraadkast gaat wat langzamer om ;)
(En ow ja, ik zou nog een recept uitschrijven... brb!)
pi_137109947
Limone en Le leuk dat jullie gemeen hebben

Snif. Iedereen meet met elkaar en dan maak ik me zorgen dat ik niet leuk genoeg ben om te meeten en ik hoor hier niet eens meer :'( :@
pi_137110790
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:22 schreef pessie het volgende:
Shandaly gewoon een pot tikkamassala kopen vvan Albert, heb je jeje panpaniek mmaaltijd alaltijd in huishuis.
:D
Paniekaanvalletje?
pi_137110838
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef Omentielvo het volgende:

Snif. Iedereen meet met elkaar en dan maak ik me zorgen dat ik niet leuk genoeg ben om te meeten en ik hoor hier niet eens meer :'( :@
Gaan wij lekker een keer meten.
over 5 weken heb ik ook geen baby meer :o
pi_137110898
quote:

:* :D

Jij hebt een dreumes! :o
  maandag 24 februari 2014 @ 23:00:16 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137111651
quote:

*boks

Behalve dat ik hier nog wel drie maandjes legaal rondhang.
pi_137112572
Dames, nog even een vraagje tussendoor...
Onze auto is nog steeds stuk en ik ben nu een beetje aan het puzzelen hoe we Lars en Femke morgen bij de opvang krijgen. Lars achterop de fiets, en Femke in de draagdoek op m'n rug... is dat een verantwoorde optie? Het is slechts 700m ofzo, maar eerst lopend daarnaartoe, dan weer lopend naar huis, om met m'n fiets vervolgens zo ongeveer langs het kdv naar m'n werk te fietsen voelt zo inefficiënt... :@
(Overigens doe ik dat bij het ophalen 's avonds wel, eerst naar huis, dan lopend met lege wandelwagen en doek erheen, en lopend met volle wagen en doek terug. Zal blij zijn als Femke straks in een fietszitje kan)
pi_137112688
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:41 schreef danic het volgende:

[..]

:D
Paniekaanvalletje?
Hhiihiihi :D
pi_137113143
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:19 schreef Shandaly het volgende:
Onze auto is nog steeds stuk en ik ben nu een beetje aan het puzzelen hoe we Lars en Femke morgen bij de opvang krijgen. Lars achterop de fiets, en Femke in de draagdoek op m'n rug... is dat een verantwoorde optie? Het is slechts 700m ofzo, maar eerst lopend daarnaartoe, dan weer lopend naar huis, om met m'n fiets vervolgens zo ongeveer langs het kdv naar m'n werk te fietsen voelt zo inefficiënt... :@
(Overigens doe ik dat bij het ophalen 's avonds wel, eerst naar huis, dan lopend met lege wandelwagen en doek erheen, en lopend met volle wagen en doek terug. Zal blij zijn als Femke straks in een fietszitje kan)
Met fiets aan de hand lopend?
pi_137114016
Denk dat het dat gaat worden, Olf. Er van uitgaande dat Lars 's ochtends nog fris en vrolijk dat stuk wel kan lopen...
En nu moet ik echt slapen anders wordt het morgen weer zo'n drama...
  dinsdag 25 februari 2014 @ 02:51:20 #225
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137116095
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:33 schreef GotC het volgende:
Juud je moet gewoon mee! Geen andere mogelijkheid :Y
Ik bied me ook aan! Heuj! Hoppa! Zo mezelf in de verkoop.

--

Suiker, wat lief! O+

--

Pessie gefeliciteerd!

--

Aanstaande verbouwingen!

--

XM beterschap voor Noor!
pi_137116490
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:55 schreef Shandaly het volgende:
Denk dat het dat gaat worden, Olf. Er van uitgaande dat Lars 's ochtends nog fris en vrolijk dat stuk wel kan lopen...
En nu moet ik echt slapen anders wordt het morgen weer zo'n drama...
Dragend fietsen wordt afgeraden inderdaad. Ik deed het wel, maar ik zou denk ik niet tegelijk nog een kind durven vervoeren. Maar als Lars al achterop kan dan kan Femke toch voorop? Of heb je maar een stoeltje?
Edit: zie nu dat Femke nog niet in 't stoeltje zit, pardon!
pi_137116515
Mijn kind is stuk!! Ze ligt nog steeds naast me te slapen... Wat moet ik nou met mijn dag?? -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_137116534
Oh men.
Jij verdient echt een pak slaag. Doe snel je ogen dicht gek! o|O
pi_137116580
Ik lag om half 10 in bed gisteravond omdat mijn kind niet slaapt :') Ik was om 5:30 al wakker :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 07:42:34 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137116617
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 02:51 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik bied me ook aan! Heuj! Hoppa! Zo mezelf in de verkoop.

--

Suiker, wat lief! O+

--

Pessie gefeliciteerd!

--

Aanstaande verbouwingen!

--

XM beterschap voor Noor!

^O^!

Spirit, niks maar, slapen! :P

Ik ben echt niet vooruit te branden 's ochtends als ik moet werken :O Verlof heeft de langzame ik wakker gemaakt!
pi_137116687
Ha Spirit wat goed!

Hier ook een goede nacht. 23 - 3.30 - 7.30!!! En het tweede gedeelte gewoon in z'n wiegje ipv op mij :o
Ik weet niet wat me overkomt!

XM hoe gaat het daar?

Oh Gotc daar vrees ik ook voor.
pi_137116697
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:29 schreef Tally het volgende:
Ik 'moet' nog eens thee en koekjes maken voor Suiker :P
Als jij F leert hoe hij op de pot gaat mág je de thee laten schieten :+
  dinsdag 25 februari 2014 @ 07:55:43 #233
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137116711
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 07:54 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Als jij F leert hoe hij op de pot gaat mág je de thee laten schieten :+
Koekjes niet? :D

Mabawa wat fijn! Dan heb je zelf ook een stuk meer rust.
pi_137116724
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 07:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Koekjes niet? :D

Mabawa wat fijn! Dan heb je zelf ook een stuk meer rust.
Koekjes moet je nooit laten schieten :P
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 08:03:59 #235
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137116784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 07:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

QFT!
pi_137116950
Goodmorning! Ik zit vandaag voor de verandering een keer in de trein, kan me niet heugen wanneer de laatste keer was. En schuin tegenover me zit een vrouw die net (no kidding) 5 wollen truien over elkaar heen heeft aangetrokken, sjaal om haar hoofd, sjaal om haar nek en een bontjas aan. En ze trekt zojuist een blikje bier open. Cheers mate.

Oh en ontopic: ik kreeg een halve hartaanval vannacht, E. begon opeens keihard te huilen en toen ik ging kijken lag ze nog met haar ogen dicht. Nachtmerrie ofzo? Zo sneu, ze lag echt nog een tijd na te snikken terwijl ik haar een beetje zat te sussen en te aaien. Maar gaaaappp, lekkere onderbreking van de nacht.

Spirit, je kind! Yay!
pi_137116981
Oh en nog even offtopic: tijdens het tikken van mijn vorige berichtje kwam er een man naast me zitten..lookalike van Pelle gewoon, jumm! Jammer dat ik precies vandaag van die wallen onder mijn ogen heb die zich vanmorgen niet weg lieten schminken :( ;)
pi_137117019
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 07:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

^O^ :9

Juud sneu he, F heeft dat ook wel eens ja. Dat nasnikgeluid doet hij bijna elke nacht.
pi_137117072
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 07:42 schreef GotC het volgende:

[..]

^O^!

Spirit, niks maar, slapen! :P

Ik ben echt niet vooruit te branden 's ochtends als ik moet werken :O Verlof heeft de langzame ik wakker gemaakt!
Had jij een snelle ik dan? :o Mijn langzame ik heeft alle andere ikken opgegeten, denk ik.

Heerlijk Spirit! Voel je je nu ook uitgerust?

Wat lekker Mabawa. M. Slaapt vaak het laatste uurtje tegen mij aan, maar dat is meer omdat ik dat gezellig vind.. :@

Tjee, Tally! Wat bizar, maar handig! :D

Fijne treinreis Juud!
pi_137117223
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 08:22 schreef Juud-- het volgende:
Oh en nog even offtopic: tijdens het tikken van mijn vorige berichtje kwam er een man naast me zitten..lookalike van Pelle gewoon, jumm! Jammer dat ik precies vandaag van die wallen onder mijn ogen heb die zich vanmorgen niet weg lieten schminken :( ;)
Heb je toch weer voordeel van die wollen vrouw met haar bier. In verhouding kom je er zeker beter uit ;)

Lekker zo'n nacht Spirit!

Ik heb toch gefietst... :@ Moederschip in bedwang houden gaat toch eigenlijk het makkelijkst als je er op zit ipv aan de hand houdt. En het was maar een kort stukje. Komend weekend misschien toch maar eens het voorzitje ook weer aan mijn fiets maken zodat Femke daar gewoon in kan zitten. Voor zo'n klein stukje moet dat best nog gaan.
Ik heb al wel het gevoel dat ik er al een halve dag op heb zitten... en het moet nog 9 uur worden.. c_/
pi_137117233
Juud, ik vind Pelle echt zo enorm niet aantrekkelijk, maar geniet ervan he! :P

Vannacht droomde ik dat we weer een prematuur kindje kregen, met 1 oog in het midden van zijn voorhoofd. Een cycloopje O+
pi_137117242
:o _O- ik zou dat wel als een nachtmerrie bestempelen, denk ik!
pi_137117248
Oh, en 'iedereen meet met elkaar'. Ik heb 1 iemand gezien gisteren, laten we niet overdrijven he! ;)
pi_137121724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 08:52 schreef L-E het volgende:
Oh, en 'iedereen meet met elkaar'. Ik heb 1 iemand gezien gisteren, laten we niet overdrijven he! ;)
Die Limone die meet ook maar met iedereen :P
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:26:23 #245
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137121821
Dus, hoe wat waar wanneer? Iedereen van het babytopic is sowieso uitgenodigd ^O^ En de rest ook. :P
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:06:50 #246
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137122894
Ok, even op zoek naar herkenning of iets dergelijks :s)

SPOILER
pi_137122966
Herkenbaar gotc. Later meer, moet nu weg maar wilde je vast gerust stellen, die dwangbuis hoeft nog niet! :)
pi_137123170
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:19 schreef Shandaly het volgende:
Dragend fietsen doe ik wekelijks. Zo'n fietsstoeltje beschermd nauwelijks mocht je een ongeluk krijgen, het is geen autostoel die daarop getest is. Goed kijken, extra voorzichtig je in het verkeer bewegen.
pi_137123788
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:09 schreef pessie het volgende:
Piekie :X maar wel herkenbaar. Hier had Lauren eens een blauwe tong, had ze de playmais van grote broer opgegeten :')

Morgenochtend wordt mijn baby nog wakker en om 15:11 is ze echt helemaal jarig. Maar aangezien we dan in het zwembad liggen krijgt ze haar cadeau bij het ontbijt O+
Omg!! Dit is echt te eng. Ik ben exact, op de minuut af, 29 jaar eerder geboren dan jouw meisje :o :D

Gefeliciteerd en tot ziens bij de dreumesjes! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:46:52 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137124075
Gefeliciteerd met je dreumes pessie!! *O* *O*!

/zeef :@
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:48:47 #251
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137124145
Wow Phaidra :o , dat is idd bizar! Jij ook van harte :D

Gefeliciteerd Pessie *O*! Jeetje, L. al een dreumes!
pi_137125906
! !Yay! Gefeliciteers Pessie & Phaidra!

Later kom ik weer aanhaken. Ik heb ruzie met upc via pc. Wifi heb ik ineens wel weer via telefoon :')
pi_137125934
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:43 schreef Hilzillah het volgende:
! !Yay! Gefeliciteers Pessie & Phaidra!

Later kom ik weer aanhaken. Ik heb ruzie met upc via pc. Wifi heb ik ineens wel weer via telefoon :')
Modem/router herstarten als hij het wel doet via de telefoon.
pi_137126021
Gefeliciteerd Pessie *O* (en Phaidra :D )

GotC, herkenbaar hoor van je spoiler, zulke gedachten heb ik nu ook vaker. Bedenk dan altijd maar dat dit zo is omdat ik zooo veel van T (en mijn man) hou dat dit dan je grootste angst is. En het daarom (onbewust) vaker naar boven komt..

Juud met haar trein avonturen :D, nog meer meegemaakt onderweg?

[ Bericht 47% gewijzigd door Suusz op 25-02-2014 14:52:27 ]
pi_137126165
Verjaardagen! *O*

Xm, hoest vandaag?

Zojuist vent naar bed gestuurd. Sjaak speelt heel zoet met nieuwe garage en Jaap ligt in mijn armen te slapen. O+ /geluksmomentje
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137126449
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:50 schreef DJMomo het volgende:
Verjaardagen! *O*

Xm, hoest vandaag?
Ja dat vroeg ik me ook af! Doe eens updaten XM?

Tnx voor de verjaardagswensen! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 25-02-2014 15:21:46 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137127071
Pessie gefeliciteerd met je dreumes! *O*

En Phaidra, wat bizar :o (jij ook gefeliciteerd natuurlijk!)

Ben ook benieuwd hoe het met XM is (nou ja, eigenlijk hoe het met N. is ;) )
pi_137127209
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:43 schreef Tally het volgende:

[..]

Modem/router herstarten als hij het wel doet via de telefoon.
Nee dat is het niet. Ik heb UPC Horizon, dan heb ik via mijn PC wifi maar mijn telefoon pikt het niet op. Wel vol ontvangst maar geen internet. Nu een extra modem via UPC, nu heb ik dus wel wifi op telefoon maar niet via PC :')
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:39:13 #259
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_137127710
Ah, ik ben een keer op tijd: gefeliciteerd Pessie met je dreumes! *O*
En Phaidra gefeliciteerd met je 30ste (toch?) verjaardag! w/

GotC; heel herkenbaar! Ik denk idd vanwege de redenen die Suusz noemt, maar het is wel heel erg irritant. Probeer ook constant mezelf te helpen herinneren dat ik in het hier en nu moet leven en afgezien van goed opletten je niet veel kan doen en het ook niet helpt om constant aan doemscenerario's te denken (tot zover de theorie, de praktijk werk ik nog aan).

En ik ben ook benieuwd hoe het in huize XM is! Dochtertje van een vriendin van mij is ook al sinds donderdag ziek met dezelfde klachten. Misschien heerst er weer iets?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_137127850
*O* Gefeliciteerd Pessie O+ Hoe vindt ze het?

GotC :* Lijkt me heel naar! Ik heb een paar dagen na de bevalling een hele enge nachtmerrie gehad over Nin en die heeft ervoor gezorgd dat ik nu 's avonds in het donker nooit bij haar durf te kijken, mijn lief moet dan altijd als eerste gaan. Maar verder heb ik gelukkig geen last van angsten oid. Eigenlijk meer het tegenovergestelde juist. Ik lees vaak dat mama's bezorgd zijn om hun kindjes, dat er iets mee kan gebeuren, dat er zich doemscenario's in hun hoofd afspelen en zo, dat heb ik dus juist helemaal niet. Tuurlijk vind ik het sneu als ze valt of toen ze laatst ziek is geweest, maar met eten en kokhalzen bijv., dat vind ik echt helemaal niet eng, koorts ook niet. Doemscenario's heb ik ook echt nooit over haar of ons. Hopelijk trekt het bij jou ook weer weg.
pi_137130445
OMG... Mijn baby slaapt al ruim 2,5 uur! :o

Doemscenario's hier gelukkig niet veel. Ik ben alleen bang voor zombie-invasies en het vergaan van de wereld, nu :@ :?. Geen idee waarom :D

Pessie en Phaidra, gefeliciteerd!

[ Bericht 2% gewijzigd door Cwen op 25-02-2014 17:30:31 ]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:34:06 #262
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137131088
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:13 schreef Cwen het volgende:
OMG... Mijn baby slaapt al ruim 2,5 uur! :o

Doemscenario's hier gelukkig niet veel. Ik ben alleen bang voor zombie-invasies en het vergaan van de wereld, nu :@ :?. Geen idee waarom :D

Pessie en Phaidra, gefeliciteerd!
Ik ben sinds we met M. uit het ziekenhuis zijn bang dat dat meisje uit 'The Ring' uit de TV komt zetten.

Ik heb mezelf nu inmiddels maar wijsgemaakt dat ze heul niet in de TV past omdat het een flatscreen is en ze daar veel te dik voor zou zijn.

:')
pi_137131194
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:34 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik ben sinds we met M. uit het ziekenhuis zijn bang dat dat meisje uit 'The Ring' uit de TV komt zetten.

Ik heb mezelf nu inmiddels maar wijsgemaakt dat ze heul niet in de TV past omdat het een flatscreen is en ze daar veel te dik voor zou zijn.

:')
Sorry ik moest lachen... Ben benieuwd wat mij te wachten staat...
S. 2014
J. 2016
pi_137132120
Skip _O-. Zoooo bizar, die nieuwe angsten!

En OMG... Mijn baby sliep toch zo lang hè? Mijn man ging haar er na 3 uur slaap maar uit halen, want anders wordt het vanavond zo laat. Maar toen bleek dat de babyfoon het niet deed... Ellie sliep nog, maar ik heb dus geen idee of ze tussendoor wakker is geweest en heeft gehuild om ons en dat we er toen niet waren en en en :'(. Ik voel me nu best wel rot - en met Ellie is uiteraard niets aan de hand, die moest heel lang wakker worden en ligt nu lekker op het kleed te spelen. Maar toch... Ik vind 't zo erg voor haar!
pi_137135514
:o skip zoiets heb ik ook!!! Alleen ben ik steeds bang dat die van "the grudge" naast zijn bed staat als ik savonds bij hem ga kijken.

Pessie gefeliciteerd *O* phaidra ook gefeliciteerd met je 30ste verjaardag *O*

cwen je meisje heeft vast heerlijk geslapen en maak jij je nu voor niks druk :*
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:48:41 #266
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137135791
Pessie gefeliciteerd en phaidra ook *O*

Cwen vervelend is dat he -O-

Mijn meisje drinkt de laatste dagen haar laatste fles niet leeg. Terwijl ze normaal alle flessen helemaal leeg drinkt. Verder is ze vrolijk en normaal. Herkent iemand dit rond de 5 maanden toevallig?
pi_137136331
Ik heb alleen dat soort angsten als ik naar haar kijk via de nachtcamera bij mijn ouders :') Ben dan zoooo bang dat er ineens iets voor de camera langs zweeft ofzo :@

Verder de "normale" angsten over Isa en mijn man. Vooral de eerste maanden was dat heel heftig, zat ik gewoon op de bank te huilen vanwege het idee dat er iets kon gebeuren, maar dat is nu gelukkig minder aan het worden.! Zal iook wel een stukje hormoon zijn ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_137137483
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:17 schreef Suikertante het volgende:
Oh en hij geeft de uil een kus in het geluidenboekje "De natuur" O+ echt zo lief :D ook echt geen andere pagina, alleen de uil.
O+ en terecht

Tally omg kijk dr dan zitten :o :D

Ik was voor L al een bangeschijterd dus dat is niet veranderd. Het ligt er bij mij wel aan of ik moe ben, dan ben ik veel banger en durf ik soms niet eens naar boven. Maar andere keren loop ik gewoon in t donker heel t huis door.

Wel denk ik bij heel veel dingen die hij doet dat hij kan vallen of struikelen of stikken. Dat lijkt me heel normaal als het je leven maar niet gaat beheersen.

SPOILER
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:36:28 #269
259886 pessie
pi_137137727
Wow Phaidra! Dat vind ik wel heel bijzonder! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Maar goed. Ik heb een dreumes en dus is het tijd voor de afscheidspost :') O+

Ik doe ze even in een spoilers veeeeeeeel foto's
SPOILER
Verjaardagsspam
SPOILER
Ik vind het geweldig dat ze al zo'n grote meid is. Ze is zo leuk en kan al zoveel:
Rollen
Kruipen
Lopen aan 1 hand
5 seconden los staan
Meedoen met "klap eens in je handjes"
Ze is altijd vrolijk, dol op spelen (momenteel vooral voorwerpen in/uit bakjes doen/halen).

En toch, nu is ze nooit meer mijn kleine baby. Het kindje dat een jaar geleden vers in de wieg lag, is nu een dreumes geworden.

Ik vond het leuk hier te hebben rondgehangen, heb niet altijd even veel tijd voor jullie gehad omdat het met 2 kinderen best aanpoten is maar ik heb advies kunnen vragen en kunnen geven. Als jullie me weer es willen "zien", kun je in het dreumestopic kijken. Ik kan dit topic niet ook bijhouden helaas, tijdgebrek... Veel plezier iedereen, en tot ziens in het volgende topic!
pi_137137848
Wat een mooie foto's Pessie! Wat gaat zo'n 1e jaar dan toch snel! O+
pi_137137865
Pessie O+ je ziet haar gewoon de wieg uitgroeien :D goeie spam O+
Tot over een paar daagjes :W :P
pi_137137911
Gefeliciteerd Pessie! En wat een heerlijke foto's O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_137137980
Wat een geweldig overzicht pessie!! O+

Inderdaad 30 geworden vandaag :D Tnx voor de felicitaties, dat was heul niet mijn bedoeling hoor! :@ :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:50:48 #274
259886 pessie
pi_137138315
Nu denk ik er pas aan dat de verloskundige die de bevalling heeft gedaan vandaag dus 31 is geworden
pi_137139333
Pessie wat een mooie spam. O+

Gotc :*
pi_137139447
Van harte Pessie, Phaidra en Verloskundige!

Die spam Pessie! O+ Was dat een gender-reveal-taart? Ik kan je laatste buikfoto nog herinneren :o En van die foto van dat meisje in haar mooiste jurk kreeg ik tranen in mijn ogen. Ik weet ook niet waarom mij die juist zo ontroert. Waarschijnlijk omdat ze daar zo 'perfect' is. :@

En die foto waar jullie samen de kaarsjes uitblazen! O+

Nou doei hè! :') :W
pi_137139689
Pessie O+ Geweldige spam! Ik vind het elke keer zo leuk om die groei van dat hele eerste jaar zo voorbij te zien komen in vogelvlucht. Hoe snel gaat dat he, hoe wijs zijn ze al na 1 jaar O+ En wat geniet ze van d'r verjaardag, zo lief om te zien!
Bijzonder ook dat je vk precies ook jarig was vorig jaar!

Oja, die laatste buikfoto herinnerde ik me ook nog :D

Limone = lief
pi_137139874
Pessie O+. Wat een superspam!

Vraagje, hè: mijn baby beweegt zich op haar buik achterwaards door de kamer :o. Is er een manier om het voorwaarts te stimuleren? Er einidigt hier namelijk nogal veel in gefrustreerd gekrijs momenteel :D.
pi_137139938
Gefeliciteerd pessie! Leuke fotospam :Y
pi_137139966
Hihi, dat is heel normaal Cwen! Eerst zijn de armspieren nog sterker, vandaar dat ze daarmee harder afzet en per ongeluk naar achteren schuift. Binnen de kortste keren worden haar benen ook sterker en gaat ze naar voren als het goed is ;) O+
pi_137140039
Wat een prachtspam Pessie O+ Gefeliciteerd met je dreumes! *O*
Phaidra ook van harte!!

Jullie maken me heel erg bang door al die enge film engerds! Ben een extreme bangeschijterd :@

GotC ik herken je angst niet op dat gebied. :* Ik heb het meer met verstikking enzo.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:29:38 #282
259886 pessie
pi_137140225
Cwen zie je die foto dat ze half onder de stoel ligt? Zoals jij beschrijft is ze daar dus gekomen destijds!

En jullie zijn lief O+
Limone welke foto bedoel je? Die feeën jurk? Kreeg ik van een vriendin O+
pi_137140596
Ja, die is ook perfect, natuurlijk, maar ik bedoelde die met die kersen. O+ :D
pi_137140613
Ooh... ik bedenk me net dat ik gister helemaal vergeten ben een even-lang-in-als-uit-de-buik foto te maken... :'( :'( Had al maanden geleden uitgerekend dat dat op 24 feb was, vorige week al zitten bedenken wat voor foto ik wilde maken... en door alle drukte gister ben ik het helemaal vergeten :'( :'(

Pessie, wat een prachtige fotospam! Gefeliciteerd!

En Phaidra ook gefeliciteerd! (Doet geen pijn he, 30? ;) )

Die angsten over je kinderen zijn heel normaal denk ik. Bijwerking van moedergevoelens ;) Ik heb het met name als ik met m'n kinderen in de auto zit, zonder ml. Zo'n fout onbestemd gevoel van achterlijk hoge verantwoordelijkheid over de vreselijk hoge waarde die op dat moment in de auto zit... :@ En als ik mijn moeder moet geloven gaat het ook voorlopig niet over ;)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:42:18 #285
259886 pessie
pi_137140806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:37 schreef Limone het volgende:
Ja, die is ook perfect, natuurlijk, maar ik bedoelde die met die kersen. O+ :D
Die vind ik ook leuk O+ zie je de hydrofiel? Spuugbaby O+ :')
Het jurkje was een cadeautje van eenEngelse vriendin van mijn moeder. Komt ui Engeland. En wat je niet ziet is dat er een luierbroekje in dezelfde print bij zat. :D
pi_137141422
Shandaly: nee hoor! Ik ben de jongste in de familie (van mijn generatie dan) en heb ook voornamelijk 30+ vrienden, dus ik heb nu het gevoel dat ik er eindelijk ook bij hoor :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137142375
Pessie gefeliciteerd met je meiske, wat een leuke foto's!
En Phaidra ook jarig, hieperdepiephoera!

XM, hoe is het met Noor? En met jou, ben je zelf ook al opgeknapt of zit je nog met een emmer op de pot?

@trein: verder niks spannends meegemaakt, maar ik vond Pelle (LE, het is ook mijn type niet zo hoor maar dit was echt een Knappe Man gewoon) wel gezellig zo even naast me ;) Oja ik heb wel mijn tong verbrand aan mijn koffie, in case anyone cares. En dat doet gewoon heel de dag al zeer.

GotC, zouden het nog hormonen kunnen zijn die je zo van slag maken? Sowieso denk ik dat het moederschap een heel apart luikje in je hart opent. Het maakt je heel erg bewust van alles wat er kan gebeuren en de kwetsbaarheid van je kind en van het leven an sich. Ik meen me te herinneren dat het er een keer over gegaan is hier en ik geloof dat bijna iedereen hier wel heeft dat gruwelijke nieuwsberichten (met name over kinderen, maar ook overige gruwelijkheden in de wereld) je regelrecht naar de strot grijpen. De reden trouwens dat ik geen babyfoon met beeldcamera heb is ook dat ik bang ben dat ik er opeens iets op zie waar ik bang van word. Weetikveel, dat het beeld opeens begint te storen en dat ik dan in een paniekaanval schiet en roep van AAAHHHH GEESTEN ofzo. Terwijl ik daar helemaal niet in geloof. Ok nou sorry, beetje warrig verhaal, maar ik denk niet dat je rijp bent voor de dwangbuis. Het is alleen wel iets om in de gaten te houden en dat je actie onderneemt als je het gevoel hebt dat je angsten je leven gaan beheersen.
pi_137142476
Oja, babymeet *O* Wiewatwaarwanneer? Rotterdam represent hier! Het mag ook best hier, ik woon vlakbij park en dierentuin en we kunnen best een keer in mei/juni/iig voorjaar een keer afspreken en dan lekker met de kindjes een wandelingetje maken ofzo. Of zeg ik nou hele gekke dingen?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:17:30 #289
378192 -mandy-
I am who I am
pi_137142477
Mooie fotospam Pessie.

Phaidra van harte gefeliciteerd!

Verder nog niet bijgelezen, daar ga ik morgen een poging voor doen en dan uitgebreider reageren.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_137143058
Ik heb ook van die dingen hoor. Ik word er niet panisch van maar zie vaak dingen voor me. Dingen zoals in het water terecht komen met de auto en de twee kindjes op de achterbank. Of dat er ingebroken word hier en wij liggen op bed en dat ze ons iets aan doen. :') Ik vind het niet vervelend in mijn uppie thuis maar vind het wel lekkerder als ik niet alleen thuis ben met de kindjes.
pi_137144849
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Die vind ik ook leuk O+ zie je de hydrofiel? Spuugbaby O+ :')
Het jurkje was een cadeautje van eenEngelse vriendin van mijn moeder. Komt ui Engeland. En wat je niet ziet is dat er een luierbroekje in dezelfde print bij zat. :D
Nee joh! Ik zie toch alleen een baby met een prachtig rond hoofd (sinds ik zelf een baby heb is dat voor mij echt één van de zeven schoonheden, sorry. :') ), een mooie kleur, blosjes, lange (spek :9 ) benen, met een hele ontspannen uitstraling! :*

Netjes hoor van die Engelsen!

Tot over negen maanden. :W
pi_137150049
Mooie foto's Pessie, en nog gefeliciteerd! (Oeps, iets te laat ;) )

En leuk om 's nachts jullie angsten te lezen :') , durfde net niet op de webcam te kijken en naar Ow te gaan.. Maar ik heb nog geen zombies gezien. Hier vooral de angst dat er iets met vriendje gebeurt en ik alleen zwanger en met Ow achterblijf :'(
pi_137150849
Pessie beetje laat maar niet minder gemeend: heel erg gefeliciteerd met je mooie meisje!
Over 5 weekjes zijn wij er ook weer.

En angsten. ...ik herken het ook wel een beetje. Dat je er veel meer mee bezig bent dan voordat er kinderen kwamen. Pas had ik een klant aan de telefoon waarbij was ingebroken terwijl zij en haar baby thuis waren. Dan krijg ik toch de rillingen. Het idee dat er ineens mannen boven zijn terwijl mijn vriend aan het werk is en ik niet bij mijn kindjes kan komen :'(
De vluchtte bij brand heb ik ook al 100x afgespeeld. Maar ik heb ook dan maar 2 opties: het schuine dak op via een veluxraam of op de zolder uit een raampje en dan over een rand (grindbak) van zo'n 60 cm breed naar de buren lopen. Br rrrrrosie

En ik kan mezelf inderdaad ook wel eens gek maken door te lang naar die webcam te kijken. Dat je inderdaad verwacht dat er iets voorbij komt. Of met een "BOE!" Ineens om de boek van die cam kijkt :N

Voor zover mijn vrolijke bijdrage :P
ik ga hier nog eens even wat stof wegpoetsen voordat ik naar mijn werk moet. Stofstofstof. Ik eet het, drink het en slaap erin momenteel. 'Maar je krijgt er wel wat moois voor terug' blijf ik maar denken.
pi_137151027
Mooie spam post Pessie! O+ En ik ben het met Limone eens, dat kersenjurkje O+ O+
En de 25e mooie verjaardagsdag box. Vriendje was ook gisteren jarig :D

De angsten, Ik heb er gelukkig niet meer last van dan anders. Wel overal rookmelders opgehangen en koolmonoxide meters. Wij slapen een verdieping hoger dan de Senn. Vluchtroutes zijn makkelijk hier. Ik kan in iedere kamer via het schuine dak naar buiten. En via de dakgoot is het maar een metertje of 2. En griezels... Ik heb een honkbalknuppel naast mijn bed staan. Toen ik nog alleen was had ik een slagersmes in mijn nachtkastje. Maar toen ik mezelf daar een keer gruwelijk aan opengehaald heb met iets uit de la willen pakken heb ik hem maar weer in de keukenla gelegd.

Schiet je badkamer al een beetje op Danic?

En een meet.... Ik ben er voor!! Was de meet hier in Hellevoet nog een goed idee? Of is het een beetje te ver weg voor iedereen. Het maakt mij niet uit hoor. Ik ben verplaatsbaar dus kan ook naar een meer centraler punt komen :)
(Als ik niet zo stom ben om mijn AH boodschappen op die dag te laten bezorgen :') )
  woensdag 26 februari 2014 @ 07:57:38 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137151101
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:29 schreef Tally het volgende:
Ik heb ook van die dingen hoor. Ik word er niet panisch van maar zie vaak dingen voor me. Dingen zoals in het water terecht komen met de auto en de twee kindjes op de achterbank. Of dat er ingebroken word hier en wij liggen op bed en dat ze ons iets aan doen. :') Ik vind het niet vervelend in mijn uppie thuis maar vind het wel lekkerder als ik niet alleen thuis ben met de kindjes.
Precies dit heb ik! Het voor me zien, de bizarre dingen bedenken (het inbreken bv, dan zie ik voor me hoe T. in z'n bed ligt en helemaal overstuur is van de honger en wij dood in bed liggen en niemand hem hoort :'( schiet er gelijk vol van :{).

Maar de 'normale' dingen zoals stikken, vallen etc (behalve van een balkon :')) heb ik geen last van. Nieuwsberichten ook nauwelijks..
Maar wel iets om in de gaten te houden zoals Juud zegt, denk ik.

Sorry voor de topickaap :@.

Pessie wat een prachtige spam! Idd het kersenjurkje O+!!

Juud, klinkt als een goed plan ^O^ Misschien een datumprikker doen?

XM, hoe gaat t daar? Hoop dat jullie je weer wat beter voelen :*
pi_137151179
Zelfs mijn vriend zei net nog "ik wil hem echt niet meer kwijt hoor. Als ik eraan denk dat iemand hem af zou pakken moet ik al bijna huilen" ;( O+
pi_137151236
Kan iemand mij nog even uitnodigen voor die vreetgroep op FB?
pi_137151251
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:15 schreef Suikertante het volgende:
Kan iemand mij nog even uitnodigen voor die vreetgroep op FB?
Mij ook graag? Ik zag een paar topics geleden een linkje staan, maar die deed het niet..
  woensdag 26 februari 2014 @ 08:21:42 #299
378192 -mandy-
I am who I am
pi_137151288
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_137151303
quote:
Ik krijg dit te zien: Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.

Dus vrees dat ik echt toegevoegd moet worden..
pi_137151461
Ik weet niet wie je ben op facebook :@ maar wil je wel toevoegen. Ik Hilmar Vos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')