Ik ben al weg!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Een goede grap moet goed uitgewerkt worden, GotC! Kssst!
Klopt! Ik doe dat ook altijd, heerlijk idd!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi
Ik val even binnen met een geniale tip: maxi cosi's passen prima in winkelmandjes op wieltjes! Telefoon was leeg dus geen foto, maar we trokken behoorlijk wat bekijksDat niemand dat eerder bedacht heeft, want superhandig bij kleine boodschapjes!
Gedoe! En ze was zonder jas in de mc.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef Suikertante het volgende:
Spirit ik snap m niet... I kan toch allang in het zitje?
Ahaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Gedoe! En ze was zonder jas in de mc.
Wij hebben geen isofix, dus je moet hem sowieso helemaal los maken voor je kind eruit kan, we hoefden alleen brood te hebben, maar de ah bij ons is huuuge en Isa weegt inmiddels aardig wat om aan peen arm rond te zeulenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:42 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ahaik haal die mc nooit uit de auto. Vind ik gedoe
Bij Lauren was het een week en bij mij was het ergste een dag. Daarna nog 5 dagen herstellen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok.. hoe lang gaan we er last van hebben?
Noor zit nu op dag 3 en ik begin net. Leuk zo. Ik vind het zo'n armoe met je emmertje op de wc en aan twee kanten feest
.
Ze slaapt ook echt veel meer ineens idd. Moeten haar overdag na dik twee uur echt wekken.
Volgens mij huilt de peuter hier vaker in het openbaar dan de baby...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:07 schreef Suikertante het volgende:
FR, je moet daar echt proberen schijt aan te hebben hoor. Baby's huilen nu eenmaal!
Toch voel ik me ook wel eens ongemakkelijk. Maar ik probeer het los te laten. Dan is zo'n uitstapje ook meteen minder vermoeiend!
Hopelijk hebben jullie komende nacht meer slaap!
Uh, jaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:05 schreef Suikertante het volgende:
Wat danic zegt!
En he, dat was niet lullig bedoeld ofzo he. voelen jullie je echt nog net zo wanhopig als in de eerste drie maanden van het moederschap? En zoja, er komt een tijd waarop je je dat bijna niet meer voor kunt stellen, echt! Misschien later dan, maar het komt!
:p Doen we toch altijd?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:22 schreef Suikertante het volgende:
Waarom lezen jullie zo kritisch vandaag?!
Baby's en peuters dan. En kleuters. En schoonmoeders
Bij Isa duurde het een dikke week voor ze koortsvrij was rn weer iets wilde eten. Ee boden maar gewoon aan wat ze graag had, vooral fruit, flesjes en diksap. Het overgeven en diarree duurde bij ons 2 a 3 dagen, met nog een flink aantal dagen je gewoon beroerd voelen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok.. hoe lang gaan we er last van hebben?
Noor zit nu op dag 3 en ik begin net. Leuk zo. Ik vind het zo'n armoe met je emmertje op de wc en aan twee kanten feest
.
Ze slaapt ook echt veel meer ineens idd. Moeten haar overdag na dik twee uur echt wekken.
Ja, wij gaan haar ook op die manier een beetje ondersteunen. Wat een rotvirus zegquote:Op zondag 23 februari 2014 08:50 schreef Spirit82 het volgende:
Koorts ging hier ook op en af, zelfs naar heel laag (36). We hebben een week lang pcm gegeven zodat ze zich ook wat beter voelde. Hielp goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenhouden lijkt me moeilijk, dat lukt hier niet. S. doet dat ook al een hele tijd.quote:Op zondag 23 februari 2014 10:34 schreef Mabawa. het volgende:
Mijn baby wil alleen maar zitten en trekt zichzelf regelmatig van halfzit naar zit dmv buikspieren.Hij moet nog lekker in mijn armen liggen!!! Moet ik dat tegenhouden ofzo. Ergens lijkt het me zo veel voor dat kleine lijfje
![]()
Ja dat is zo. Misschien iets vaker op de buik en verder lekker oefenen dus.quote:Op zondag 23 februari 2014 10:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Tegenhouden lijkt me moeilijk, dat lukt hier niet. S. doet dat ook al een hele tijd.
Bij het cb zeiden ze dat je ze dan maar veel op de buik moest laten liggen. Maar dat was hier geen oplossing.
Ja hebben we geprobeerd, maar dan kan ze er helemaal niet meer bij met haar voetjes en dat leek me dan weer niet lekker zittenquote:Op zondag 23 februari 2014 11:31 schreef Suikertante het volgende:
Wat grappig, ik zit juist telkens te wachten op de volgende skill! Ik vind het steeds leuker, echt niet dat ik hem op de rem wil zetten![]()
Het klinkt zo onaardig maar ik verheug me er gewoon zo op dat hij kan lopen en zelf fietsen en grapjes maken!
Spirit wij hebben het plankje een treetje lager gedaan zodat hij niet kan staan![]()
Maar dat kan niet met elke stoel natuurlijk.
Maisboogjes! Gratisch bij de maisboogiesstand! Ik was er donderdag trouwens. DRUK!quote:Op zondag 23 februari 2014 07:16 schreef angelatje het volgende:
Ooh XM, zo'n mambo fietst echt geweldig! Ik heb er ook 1 maar dan een model van 4 jaar geleden. Fietsen wordt zowaar leuk met dat ding. Alhoewel hij nu al een half jaar in de schuur staat met een lekke band![]()
En Beterschap!
vandaag ga ik met mijn zussen naar de huishoud/9mnd beurs. Ben benieuwd waar ik mee thuis kom
Ja dat is ook zo maar die fases duren veel langer en ik vind dit ook zo z'n charmes hebben.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:31 schreef Suikertante het volgende:
Wat grappig, ik zit juist telkens te wachten op de volgende skill! Ik vind het steeds leuker, echt niet dat ik hem op de rem wil zetten![]()
Het klinkt zo onaardig maar ik verheug me er gewoon zo op dat hij kan lopen en zelf fietsen en grapjes maken!
Ik ook!quote:Op zondag 23 februari 2014 11:31 schreef Suikertante het volgende:
Spirit wij hebben het plankje een treetje lager gedaan zodat hij niet kan staan![]()
Maar dat kan niet met elke stoel natuurlijk.
Als je echt merkt dat ze suf wordt gewoon de hap bellen hoor! Dit soort virussen zijn heel naar en mss hebben zij nog tips. Heb je ORS in huis?quote:Op zondag 23 februari 2014 11:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als ik Noor in zit op haar kleed zet, valt ze om. Direct.
En sorry voor het gezeur, maar het is dag 4 en ik heb eerder het idee dat het slechter gaat dan beter. Spugen valt mee, maar wel hele dunne luiers en net maar een half potje fruithap. Flessen vanochtend 170 (gister 200) en 160 (gister 180). Die opwaartse lijn mag nu wel een keer komen. Ze is ook weer bekaf, veel sneller dan anders. Kijkt flauw uit de oogjes. Zometeen maar naar bed en dan maar laten tukken.
Bah, ik vind het maar niks.
Ik dus ook, vind het zo leuk dat ze steeds weer iets nieuws leert!quote:Op zondag 23 februari 2014 11:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ook!Vind het fascinerend hoe ze dingen leren, toepassen en onthouden.
XM, als je het niet vertrouwd, bel dan de HAP, al is het voor advies of een geruststelling van een arts/vpk
Bron: http://www.dragenvankinde(...)5:artikelen&Itemid=3quote:Als baby’s net geboren zijn is de typische S-vorm van de menselijke ruggengraat nog niet ontwikkeld, men noemt dit totaalkyphose. Bij de geboorte is de rug gebogen zoals een C.
Als de baby zijn hoofd gaat oprichten na ongeveer 6 weken wordt de ontwikkeling richting een S-vorm gestart. Na ongeveer 4 maanden, wanneer de baby op zijn onderarmen kan steunen, is deze fase voltooid, dit noemt men halslordose.
Dan gaat het kind aanstalten maken tot zitten. Als een kind zelfstandig kan zitten is fase 2 afgerond, die noemen we borstkyphose. Met zelfstandig bedoelen we dat het kind zelf zonder enige hulp vanuit een rotatie tot zit kan komen.
Daarna gaat een kind zich optrekken tot staan, dat luidt de volgende fase van de ontwikkeling in. Als een kind zelfstandig kan staan, is de ontwikkeling nog niet af maar is wel de S-vorm van de ruggengraat gecreëerd, door de laatste fase van de ruggengraatontwikkeling: de lendenlordose.
Omdat het belangrijk is om later vanuit buikligging tot zit te komen en te gaan kruipen, en de ontwikkeling van de motoriek. Daarbij voorkomt het ook een afplatting van het hoofd. Oh en dan kunnen ze ook spelen vanuit buikligging.quote:
Ja qua eten is ze niet heel makkelijk. Uit de fles wil ze melk. Punt. Geen thee, diksap, pap of waterquote:
quote:Op zondag 23 februari 2014 16:04 schreef Pvoesss het volgende:
Zo was mijn oudste ook nu drinkt ze bijna alles en eet ze giga veel![]()
Dat soort dingen komen echt vanzelf.
Volgens mij lacht R. echt
quote:Op zondag 23 februari 2014 13:32 schreef Morretje het volgende:
*ontlurkt* babies die veel gedragen worden in een ergonomischer drager/doek ontwikkelen vanzelf de juiste houding en dan hoef je ook niet tegen de wil van je kind in de baby op de buik te liggen. Het schijnt dat de spieren van babies die veel gedragen worden tonischer zijn.
maar om te kunnen draaien, gaan zitten etc is idd de spierspanning en enige controle belangrijk. Dat krijg je of door ze op hun buik te leggen, of door veel te dragen. Het heeft dezelfde lichamelijke gevolgen en als je mini buikligging verschrikkelijk vindt, kun je dat dus de eerste tijd gerust laten, als je goed en genoeg draagt.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Omdat het belangrijk is om later vanuit buikligging tot zit te komen en te gaan kruipen, en de ontwikkeling van de motoriek. Daarbij voorkomt het ook een afplatting van het hoofd. Oh en dan kunnen ze ook spelen vanuit buikligging.
Neemt niet weg dat T. geregeld in een draagdoek wordt gedragen, maar niet omdat hij niet op z'n buik wil liggen. Sterker nog, hij ligt graag op z'n buik, kan dan veel meer zien en voelt zich geborgen. Overdag slaapt hij op z'n buik.
Oftewel, ongetwijfeld heb je gelijk wb spieren en houding, maar voor mij schuilt er meer achter.
Dat is zeker waarquote:Op zondag 23 februari 2014 19:21 schreef Morretje het volgende:
[..]
maar om te kunnen draaien, gaan zitten etc is idd de spierspanning en enige controle belangrijk. Dat krijg je of door ze op hun buik te leggen, of door veel te dragen.
<3 en 👍 voor je zendingswerkquote:Op zondag 23 februari 2014 19:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dragen is zo fijn! Ik heb afgelopen week aan een paar collega's uitleg gegeven, en die waren ook best enthousiast. V. ging mee naar mijn werk, en had hordes verliefde pubers om zich heen.
Same here, behalve dat staan in de kinderstoel dan.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:15 schreef Spirit82 het volgende:
Zelf gaan zitten kan Isa ook nog niet hoor. Wel vanuit zit keurig netjes naar op de buik liggen en soms gaat ze per ongeluk bij het tijgeren ineens op haar knietjes zitten, om zich daarna weer op haar buik te laten zakken om verder te tijgeren. En de kinderstoel is natuurlijk ook om in te staan, aldus Isa. Zitten is zoooo 2013![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |