abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137009008
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Waar het ging over cito's, rapporten, en langer kleuteren of juist niet.
:)
pi_137009027
crap ik gooide em dicht :')
Anyroads, game on over waar we t over hadden. Mijn laatste post:

ik heb eigenlijk geen idee :o ik ben van januari, ik zal dan wel 2,5 gekleuterd hebben? Eens vragen aan mn moeder :)

En voor mn oudste maakt het niet uit, die werd een week voor de start van t schooljaar 4 dus kon moeiteloos aansluiten :D mn jongste zal dan ook wel langer kleuteren, die is van begin feb., ik ben benieuwd, in haar geval weet ik nog zo net niet of dat fijn is voor haar of dat ze liever door zou gaan.

Hier geen cito in groep 1 en ook geen rapporten, alleen aan het eind van het jaar een soort verslag over hoe het gaat in de klas. En dan een gesprek ergens nog geloof ik. Oudste draait lekker mee hier, de gemengde 1/2 groep is fijn voor haar. Ze kan haar creatieve ei zoveel mogelijk kwijt en als ze dan toch eens iets anders wil doen dan mag/kan dat. Leuk ook om te zien die interactie tussen oudere/jongere kindjes.
pi_137009093
kleuters zijn in feite mini pubers je moet gwn straffen als ze ongehoorzamen slotje
pi_137009229
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:50 schreef RegularShow het volgende:
kleuters zijn in feite mini pubers je moet gwn straffen als ze ongehoorzamen slotje
Ja, ieder jaar dat ze ouder wordt, wordt de zweep een tikje dikker en mag ik iets harder slaan O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137009490
Wij hebben nu twee verslagavonden gehad, maar daar is (het vermogen tot) leren, laat staan taal en/of rekenen niet ter sprake gekomen. Ook geen cito-toets. Wel hebben we het over hoe ze zich voelt en gedraagt in de groep ed. En hoe ze in dr vel zit.

Edit: tijdens het eerste gesprek is er trouwens wel een soort rapportje behandeld, bedenk ik me net. Dat ging over het vermogen om bepaalde werkjes/spelletjes uit te voeren. Dat waren volgens mij specifieke Montessori-werkjes.
pi_137009500
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ieder jaar dat ze ouder wordt, wordt de zweep een tikje dikker en mag ik iets harder slaan O+
ieder jaar een riempje extra. ♡
pi_137009705
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:05 schreef -Spring het volgende:

[..]

ieder jaar een riempje extra. ♡
met van die spikes eraan ~O>
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137009850
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

met van die spikes eraan ~O>
Ik dacht dat dat pas vanaf een jaar of zes kon?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:21:36 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137009883
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat pas vanaf een jaar of zes kon?
De oudste van Vicky is 8 he, die loopt voor met straffen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137009937
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:21 schreef Saffier het volgende:

[..]

De oudste van Vicky is 8 he, die loopt voor met straffen.
:D
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:28:27 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137010061
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:D
Ik ben zelf meer voor de eenzame opsluiting en water en brood. Dat zal het verschil wel zijn tussen jongens en meisjes op deze leeftijd?
Ylana
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:30:23 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137010100
En als je puur op kalenderjaar kijkt, worden Vicky d'r oudste en mijn oudste dit jaar 9. Dan kunnen we ons nog wel wat meer veroorloven.
.
.
.
/sarcasme.
Ylana
pi_137011427
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:30 schreef Saffier het volgende:
En als je puur op kalenderjaar kijkt, worden Vicky d'r oudste en mijn oudste dit jaar 9. Dan kunnen we ons nog wel wat meer veroorloven.
.
.
.
/sarcasme.
ja idd

wij meppen ws ook net even wat harder
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137019940
Wat ik trouwens heel grappig vond om te merken...

R is veel meer geïnteresseerd in letters, schrijven en lezen dan S dat was (en misschien wel is), en daardoor wekt hij de indruk misschien harder te gaan in zijn cognitieve ontwikkeling, of verder te zijn. S kwam laatst met een blaadje thuis waarop ze patroontjes eerst moest overtrekken en dan verder af moest tekenen. Ze had dat hartstikke goed en mooi gedaan. R riep dat hij het dat ook wel kon en wilde en ik dacht dat eigenlijk ook wel (gezien zijn interesse op dat vlak en zijn gevorderde tekenkunsten), dus ik heb het blaadje voor hem nagemaakt... Hij bakte er echt helemaal niks van :o.

Voor mij was dat echt een bevestiging van het feit dat al die zogenaamd snellere ontwikkelingen, helemaal nog niet zo geïntegreerd of verankerd zijn in de totale ontwikkeling. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Het gaat echt om het totaalplaatje. S scoort trouwens wel I+ op alle citotoetsen tot nu toe, dus daar ligt het niet aan. Ze heeft gewoon echt een minder uitgesproken interesse op dat vlak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Groofsken-jeweetwel op 22-02-2014 17:35:58 ]
pi_137020009
S is trouwens ook echt een kind dat zich nooit verveelt. Ze is van april dus heeft straks ruim twee jaar gekleuterd en ze zou er zonder problemen nog een jaar achteraan kleuteren, denk ik :P .
pi_137025443
Wat is I+? ik weet niet zo hoe die citoscores werken :D of hoe dat uitgedrukt wordt.

Grappig hè die verschillen tussen je kinderen en dat het dan ineens zo helder wordt hoe dat dan moet zijn met alle kinderen.
Mijn jongste legt al sinds ze 2/2,5 is moeiteloos puzzles van 32 stukjes, we hebben er zelfs een van 64 stukjes die ze zo neerlegt. Duurt wel langer, maar ze komt er zo. Maar ze tekent nog geen figuurtjes, nog geen koppoters of iets anders.
Mn oudste is juist tegenovergesteld, heeft nooit wat met puzzels gedaan, en puzzel van 12 stukjes kan ze al zuchtend bij zitten, ik moet haar er echt doorheen praten om hem af te maken. Ze kan het wel, maar vindt het niet leuk. Daarentegen maakt ze wel al heel lang koppoters en inmiddels sinds een half jaar ook popjes met kleding aan enz. Die ontwikkeling tussen die twee is zo anders, ze hebben zo duidelijk een andere focus. Grappig om te zien, en houdt je ook wel een beetje de ogen open. Niet blind staren op 1 ding want het 'geheel' is volgens mij idd nog inet zo gevormd.
pi_137026275
Je hebt eigenlijk zo'n zelfde plaatje als voor de gewichts- en lengtecurves. Met een middengebied, een boven- en ondergebied en een nog meer daarboven- of nog verder daarondergebied :P . Elk gebied heeft een letter (bij ons dan). I+ is boven de bovenste lijn. Maar zoals gezegd, S heeft ook twee vriendinnetjes die al hele boeken lezen (die ook I+ scoren), waar S vooral rondsjouwt met een boek en een heel interessante boekenlegger en eigenlijk nog helemaal niet zoveel leest. Ik bedoel dus inderdaad te zeggen dat dat soort kunsten (wel superknap natuurlijk!) op deze leeftijd meer lijken te zeggen over interesses dan over cito-gemeten-inzicht.

En verder denk ik er inderdaad precies zo over als jij beschrijft, geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken-jeweetwel op 22-02-2014 20:40:53 ]
pi_137026342
De rapporten op onze basisschool zijn trouwens verder puur kwalitatieve beschrijvingen en citoscores worden ook alleen maar echt besproken in de rapportagegesprekken als daar iets opvallends mee is. Ze zitten wel in een klein grafiekje bijgevoegd achter het rapport.
pi_137026501
Ook heel grappig vond ik het feit dat er bij S beschreven stond dat ze niet zo goed tegen haar verlies kon op school. Ik herkende het helemaal niet van thuis. Zij is er eigenlijk altijd heel makkelijk onder; R heeft er veel meer moeite mee. :D

Dus ik vroeg haar verrast of dat klopte, omdat ik dat thuis nog nooit zo gemerkt had. Zegt madammeke op nonchalant-eigenwijze toon dat het niet erg is om te verliezen van je broertje en je moeder, maar dat het wel heel erg is om te verliezen van je beste vriendinnetjes :o _O- .
pi_137028921
oh wat grappig dat het zo uitgedrukt wordt in zo'n curve! dat wist ik niet :D
ik weet alleen nog dat ik een 548 had? maar hoe die getallen zich tot elkaar verhouden of waar ze voor staan, géén idee :') maar bij de kleuters gaat dat dus niet met van die getallen.

S. met dr vriendinnetjes :D hahaha maar het klopte dus wel :D
ik ben benieuwd door al die verhalen naar de rapporten hier. Ik weet dat het goed gaat en dat ze goed meedraait, maar hoe en wat weet ik niet zo precies.

Mn grote mag half maart straks ook eindelijk naar het CB voor de laatste afspraak :') Ze mocht eigk half januari, maar die afspraak is toen uitgesteld in overleg met de anesthesist ivm vaccinatie/narcose enz. En toen moest ze afgelopen donderdag maar met die waterpokken wilde ik haar niet meenemen naar het cb met al die kleine baby's. Dus weer uitgesteld. Beter laat dan nooit ;)
pi_137029418
De 500 zoveel score gaat over de Cito eindtoets in groep 8 (in mijn tijd klas 6). Bij die toets scoor je tussen de 500 en 550 punten.
pi_137029512
Oh men, R moet ook nogsteeds. Ik moet er toch eens achteraan bellen, er staat nog helemaal geen afspraak en volgens mij moest de ogentest opnieuw en moet-ie zelfs nog een prik. Tis wat.

En wat betreft cito, volgens mij zijn er ook nog andere letters dan bij ons op de basisschool gehanteerd worden. Misschien dat Moonah of Amaranta daar meer over kunnen vertellen.

Waar ik zelf werk hebben de brugklassers en ook de tweedeklassers ook twee keer per jaar cito. Ik ben wel voor. We krijgen dan percentielscores op drie verschillende niveaus: vmbo-t, havo en vwo. Het geeft toch wel een goed beeld van (niet gekleurd door ogen van ouders en docenten) het niveau van de leerling. Het voegt bij mij altijd wel wat toe aan het beeld dat ik zelf van de leerling heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door Groofsken-jeweetwel op 22-02-2014 21:36:04 ]
pi_137029658
ohja dan zal dat het wel zijn Lily. Ik kan me niet herinneren dat ik meer dan die groep 8 cito gemaakt heb, ik herinner me iig alleen die uitslag :D

Ja Groofs idd die prik! daarom hebben we het de eerste keer uitgesteld, en nu heeft ze waterpokken dus mja. Uitzieken maar. Een paar dagen na het CB mogen we ook weer op audiëntie bij de kinderarts, hebben we dat ook weer gehad. Ik hoop dat die niet ook wil prikken, dat zou fijn zijn, maar we zien het wel.
pi_137029793
Oef. dat prikken is en blijft toch vervelend hè. Ik moet toevallig ook komende week met beide kinderen naar het ziekenhuis (R naar de orthopeed ivm heup en S naar de kinderarts ivm de hypo/suiker), maar gelukkig is dat verder zonder vervelende dingen.

Dat citovolgsysteem is ook iets van de laatste tijd, toch? Dat was in onze tijd nog niet hoor (oké, ik ben een stuk ouder, I know). Ik heb zelfs geen citotoets gehad in groep 8. :P
pi_137029960
Ik heb geen idee joh! ik weet alleen dat ze in elk jaar waarin ik ergens mee begon iets nieuws hadden :')
in de onderbouw was er iets, ik weet alleen niet meer wat :') toen ik naar de bovenbouw ging had een of ander licht in den haag dat 'studiehuis' met zn 21 vakken bedacht. Toen ik van school af ging hebben ze het toch maar wat afgeslankt. Toen op de universiteit hebben ze de bachelor-master structuur ingevoerd ipv gewoon doctoraal pffrt :P
t zou me niet verbazen als mijn groep 8 ook een proefmodel was qua cito :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')