Klopt, ik neig tot paniek, want zonder inkomen wordt het bestaan lastig.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Met zo'n op vragen om een antwoord dat in je straatje past is een beetje kansloos, maar ik zal een poging wagen.
Je bent een typisch geval dat van een handicap een excuus maakt. Heb je al begeleiding op je zwakke punten? Simpelweg "kanniknie" zeggen getuigt niet echt van welwillendheid. Ja, je hebt kunnen genieten van wat wij verzorgingsstaat noemen, maar nu is het over. Ga iets doen om je motivatie aan te tonen, want je hele post straalt desinteresse uit, neigend naar paniek omdat je comfortabele bestaan op de tocht staat.
Iedereen wordt herkeurd, maar als je nog tot de oude wajong behoord mag je je wajong behouden. Alleen gaat er 5% vanaf simpel alleen voor de bezuinigen. Nieuwe wajongers dreigen wel in de bijstand te komen als ze goed gekeurd worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:56 schreef Gewas het volgende:
Ik vind alle nieuwe regelgeving omtrent de Wajong ook heel erg onduidelijk. Ene keer lees je dat iedereen herkeurd wordt, dan lees je weer dat ze de Wajong ontzien. Die onzekerheid is vervelend.
Ik ben trouwens volledig afgekeurd vanwege schizofrenie.
Heb jij hiervan een bron?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 06:59 schreef Hicham. het volgende:
Iedereen wordt herkeurd, maar als je nog tot de oude wajong behoord mag je je wajong behouden.
+1quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Met zo'n op vragen om een antwoord dat in je straatje past is een beetje kansloos, maar ik zal een poging wagen.
Je bent een typisch geval dat van een handicap een excuus maakt. Heb je al begeleiding op je zwakke punten? Simpelweg "kanniknie" zeggen getuigt niet echt van welwillendheid. Ja, je hebt kunnen genieten van wat wij verzorgingsstaat noemen, maar nu is het over. Ga iets doen om je motivatie aan te tonen, want je hele post straalt desinteresse uit, neigend naar paniek omdat je comfortabele bestaan op de tocht staat.
Daar heb je je antwoord.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Je kunt natuurlijk ook overwegen te gaan werken. Heb je opeens wel een bedrag om mee rond te komen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, ik neig tot paniek, want zonder inkomen wordt het bestaan lastig.
De berichten over de nieuwe regeling zijn erg verwarrend.
Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen wat exact de gevolgen zijn en of ik dus straks met nul euro per maand rond moet zien te komen.
Aanvullende vraagjes voor TS:quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:51 schreef GS-Raw het volgende:
Wat exact de gevolgen zijn? Tjah dat is per persoon verschillend natuurlijk. Wat ik begrepen heb moet iedereen een herkeuring doorlopen en moet je echt compleet gehandicapt zijn om volledig afgekeurd te worden. Het is denk ik in ieders belang dat elke burger (in meer of mindere mate) meedoet aan het arbeidsproces dus vanuit dat oogpunt is het hartstikke terecht dat de bezem er door gaat.
Ook ik vraag me af of 'mensenschuwheid' de reden is dat je in de WAJONG zit, als dat het is dan vraag ik mij inderdaad af of je ook in de toekomst nog voor een WAJONG in aanmerking kan komen. Er zijn trouwens toch genoeg banen waar je nagenoeg niet onder de mensen hoeft te komen? Bijvoorbeeld schoonmaken in de avonduren, postbode, thuiswerk weet ik veel wat....
Willen en kunnen zijn zo verschillend. Ik zie bijna dagelijks de worsteling van iemand die heus wel wil en bij wie het écht niet lukt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 06:57 schreef Pugg het volgende:
T.S is prototype waar deze wet overgaat.
Niets kunnen/ willen maar wel zeuren op Fok.
Vanaf nu: Ik wil wel en ik kan wel.
Mensenschuw heet in DSMtaal 'sociale fobie'.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aanvullende vraagjes voor TS:
1.Heb je ook een officiële naam voor "mensenschuw" ? Iets dat in de DSM-V staat?
2. Los van je handicaps, ben je bereid om te werken?
3. heb je een opleiding gehad? En een diploma behaald?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Als je TS en zijn posthistory had doorgelezen had je genoeg geweten.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Gelukkig geloof je van je vriendin wél dat ze echt niet kan helpen en vertel je haar niet ook dat ze een luie zak shit is. Ga je solliciteren op de vacature van herkeurder bij je gemeente? Lijkt me een geschikte baan voor je.
Iemand die haar armen niet kan gebruiken en amper kan lopen zal niet snel goedgekeurd worden nee, toch gaat ze later een goede baan krijgen, daar ben ik van overtuigdquote:Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Gelukkig geloof je van je vriendin wél dat ze echt niet kan helpen en vertel je haar niet ook dat ze een luie zak shit is. Ga je solliciteren op de vacature van herkeurder bij je gemeente? Lijkt me een geschikte baan voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |