abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 februari 2014 @ 05:31:59 #1
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137005412
Ik krijg waarschijnlijk veel haatreacties op deze vraag, maar er zijn meer FOK¡kers met WAJONG hier en ik kan nergens op het internet de exacte gevolgen vinden van de recente wijzingen in de WAJONG aangenomen door de PvdA en de VVD met wat wijzigingen dankzij steun van enkele oppositiepartijen.

Ik zit zelf in de WAJONG van voor 2010 en ben 45-55% afgekeurd. Mijn gezondheid is echt beroerd, maar vooralsnog ben ik dus half afgekeurd.

Ik ben behoorlijk mensenschuw, serieus, behalve wat goede vrienden, kom ik liever niemand tegen. Lastige werksituatie dus. Zelfs op vakantie is het lastig (daar kom ik ook veel mensen tegen helaas).

Nu begrijp ik dat er herkeuringen komen en ik denk dat ik dan wederom voor de helft wordt afgekeurd.

De WAJONG zou worden verlaagd met 5%, dat boeit me niet, mijn uitkering is voldoende om van te leven en dan ga ik voortaan wel wat dichterbij op vakantie en alleen in een tent of zo. Dus daar gaan mijn zorgen dan ook niet om. Al zouden ze 15% korten zou ik niet bezorgd zijn.

Maar ik begrijp dat iedereen die niet volledig is afgekeurd in de bijstand komt en dus sollicitatieplicht krijgt. En mijn mensenschuwheid is enorm verergerd, ik zou bij Allah en Krishna en Zeus niet weten welk werk ik zou kunnen verrichten. Met vrienden is het tof, maar met onbekenden is het gewoon kut.

Ik hoop op serieuse reacties, in elk geval een aantal serieuse reacties dan (dit is FOK¿ en ik weet dat serieuse reacties en FOK¿ net zo goed samen gaan als mensenrechten en de VVD).

Groeten van Linkse_Boomknuffelaar

P.S. Ik heb waarschijnlijk even een paar dagen geen toegang tot internet, dus ik kan pas over een paar dagen reageren.
pi_137005425
Met zo'n op vragen om een antwoord dat in je straatje past is een beetje kansloos, maar ik zal een poging wagen.

Je bent een typisch geval dat van een handicap een excuus maakt. Heb je al begeleiding op je zwakke punten? Simpelweg "kanniknie" zeggen getuigt niet echt van welwillendheid. Ja, je hebt kunnen genieten van wat wij verzorgingsstaat noemen, maar nu is het over. Ga iets doen om je motivatie aan te tonen, want je hele post straalt desinteresse uit, neigend naar paniek omdat je comfortabele bestaan op de tocht staat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 05:46:28 #3
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137005431
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Met zo'n op vragen om een antwoord dat in je straatje past is een beetje kansloos, maar ik zal een poging wagen.

Je bent een typisch geval dat van een handicap een excuus maakt. Heb je al begeleiding op je zwakke punten? Simpelweg "kanniknie" zeggen getuigt niet echt van welwillendheid. Ja, je hebt kunnen genieten van wat wij verzorgingsstaat noemen, maar nu is het over. Ga iets doen om je motivatie aan te tonen, want je hele post straalt desinteresse uit, neigend naar paniek omdat je comfortabele bestaan op de tocht staat.
Klopt, ik neig tot paniek, want zonder inkomen wordt het bestaan lastig.

De berichten over de nieuwe regeling zijn erg verwarrend.

Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen wat exact de gevolgen zijn en of ik dus straks met nul euro per maand rond moet zien te komen.
pi_137005443
Ik vind alle nieuwe regelgeving omtrent de Wajong ook heel erg onduidelijk. Ene keer lees je dat iedereen herkeurd wordt, dan lees je weer dat ze de Wajong ontzien. Die onzekerheid is vervelend.

Ik ben trouwens volledig afgekeurd vanwege schizofrenie.
pi_137005484
In de link staat wat er ongeveer besloten is.

www.rijksoverheid.nl/best(...)-participatiewet.pdf
  zaterdag 22 februari 2014 @ 06:57:58 #6
225540 Pugg
Friends forever
pi_137005490
T.S is prototype waar deze wet overgaat.

Niets kunnen/ willen maar wel zeuren op Fok.

Vanaf nu: Ik wil wel en ik kan wel.
pi_137005491
Hoe is dat zo ontstaan die mensenschuwheid?
ADHD-C
pi_137005493
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 05:56 schreef Gewas het volgende:
Ik vind alle nieuwe regelgeving omtrent de Wajong ook heel erg onduidelijk. Ene keer lees je dat iedereen herkeurd wordt, dan lees je weer dat ze de Wajong ontzien. Die onzekerheid is vervelend.

Ik ben trouwens volledig afgekeurd vanwege schizofrenie.
Iedereen wordt herkeurd, maar als je nog tot de oude wajong behoord mag je je wajong behouden. Alleen gaat er 5% vanaf simpel alleen voor de bezuinigen. Nieuwe wajongers dreigen wel in de bijstand te komen als ze goed gekeurd worden.
pi_137006444
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 06:59 schreef Hicham. het volgende:
Iedereen wordt herkeurd, maar als je nog tot de oude wajong behoord mag je je wajong behouden.
Heb jij hiervan een bron?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137006658
quote:

+1
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137006680
quote:

Daar heb je je antwoord.
pi_137006682
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 05:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Klopt, ik neig tot paniek, want zonder inkomen wordt het bestaan lastig.

De berichten over de nieuwe regeling zijn erg verwarrend.

Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen wat exact de gevolgen zijn en of ik dus straks met nul euro per maand rond moet zien te komen.
Je kunt natuurlijk ook overwegen te gaan werken. Heb je opeens wel een bedrag om mee rond te komen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137006718
Is die mensenschuwheid ook de/een reden van je afkeur?
pi_137009104
Wat exact de gevolgen zijn? Tjah dat is per persoon verschillend natuurlijk. Wat ik begrepen heb moet iedereen een herkeuring doorlopen en moet je echt compleet gehandicapt zijn om volledig afgekeurd te worden. Het is denk ik in ieders belang dat elke burger (in meer of mindere mate) meedoet aan het arbeidsproces dus vanuit dat oogpunt is het hartstikke terecht dat de bezem er door gaat.

Ook ik vraag me af of 'mensenschuwheid' de reden is dat je in de WAJONG zit, als dat het is dan vraag ik mij inderdaad af of je ook in de toekomst nog voor een WAJONG in aanmerking kan komen. Er zijn trouwens toch genoeg banen waar je nagenoeg niet onder de mensen hoeft te komen? Bijvoorbeeld schoonmaken in de avonduren, postbode, thuiswerk weet ik veel wat....
pi_137046446
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:51 schreef GS-Raw het volgende:
Wat exact de gevolgen zijn? Tjah dat is per persoon verschillend natuurlijk. Wat ik begrepen heb moet iedereen een herkeuring doorlopen en moet je echt compleet gehandicapt zijn om volledig afgekeurd te worden. Het is denk ik in ieders belang dat elke burger (in meer of mindere mate) meedoet aan het arbeidsproces dus vanuit dat oogpunt is het hartstikke terecht dat de bezem er door gaat.

Ook ik vraag me af of 'mensenschuwheid' de reden is dat je in de WAJONG zit, als dat het is dan vraag ik mij inderdaad af of je ook in de toekomst nog voor een WAJONG in aanmerking kan komen. Er zijn trouwens toch genoeg banen waar je nagenoeg niet onder de mensen hoeft te komen? Bijvoorbeeld schoonmaken in de avonduren, postbode, thuiswerk weet ik veel wat....
Aanvullende vraagjes voor TS:
1.Heb je ook een officiële naam voor "mensenschuw" ? Iets dat in de DSM-V staat?
2. Los van je handicaps, ben je bereid om te werken?
3. heb je een opleiding gehad? En een diploma behaald?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 23 februari 2014 @ 19:24:39 #16
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_137061605
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 06:57 schreef Pugg het volgende:
T.S is prototype waar deze wet overgaat.

Niets kunnen/ willen maar wel zeuren op Fok.

Vanaf nu: Ik wil wel en ik kan wel.
Willen en kunnen zijn zo verschillend. Ik zie bijna dagelijks de worsteling van iemand die heus wel wil en bij wie het écht niet lukt.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Aanvullende vraagjes voor TS:
1.Heb je ook een officiële naam voor "mensenschuw" ? Iets dat in de DSM-V staat?
2. Los van je handicaps, ben je bereid om te werken?
3. heb je een opleiding gehad? En een diploma behaald?
Mensenschuw heet in DSMtaal 'sociale fobie'.
Prrrrr
pi_137061953
Hoe kan jij daar van leven? Aanvulling vanuit de bijstand? Zie op de website van het UWV dat je dan 519 euro krijgt?
pi_137062337
Volgens mij worden alleen wajongers herkeurd die momenteel niet werken, ofwel de volle 70/75% wajong ontvangen.
Wie voor 2001 wajong aanvroeg kreeg zelfs het volledige miniumumloon als je na 2 jaar geen werk kon vinden ;) deze groep is erg klein maar netjes is het niet want je werkplicht vervalt.

Werk je gedeeltelijk en dan ontspring je de dans, ook wel terecht :)

Hoe moeilijk is het om deels te werken?
Heb zelf ook wajong gehad... werk nu 32 uur... bevalt prima (als chauffeur) alleen je bent een stuk sneller moe, maar daarom werk ik ook geen 40 uur, heel veel die ik ken denken voor die 200,- extra ga jij werken... ik zit lekker achter mn computer WOW te spelen of op FOK!/Facebook! en studeerd HBO met extra vertraging, kom lekker overal onderuit door mij stempel! en woon lekker in een woonvorm wat 200,- pm kost of op zolder bij ouders... zucht...trieste lui. Wajong is netto trouwens ruim 950,- inmiddels (23+) Bruto + - 1150,-

Vind je gek dat ze in Den Haag niet meer weten en dus maar gaan herkeuren, volledig wajong krijgen terwijl je amper woonlasten hebt is ook zo scheef als weet ik niet wat...

Wat is er mis met baantjes in de supermarkt vakken vullen?
Ikea staat bekend dat ze wajongers aannemen in het magazijn, deze jongens werken best hard
Momenteel zijn er geen vacatures maar als je langs bedrijven gaat en je legt je verhaal uit dat je subsidie krijgt en minder kost dan een doorsnee medewerker, dan staan ze vaak voor je open maar je moet het wel willen ;)

Het probleem is dat de Wajong uitkering best hoog is momenteel, tov wat je gaat verdienen als je part-time werkt, dat stimuleert dus niet. Kijk als je baan kwijt bent en je vangt dan de 950,- om je kosten te kunnen betalen, en intussen zoek je naar nieuw werk, geen problemen mee, maar ga je bijv een puinhoop ervan maken, uitslapen gamen, fokken facebook en je woont niet zelfstandig, dan ben je gewoon een eerste klas fraudeur...

overigens, als je bijv goedgekeurd wordt maar je hebt toch een handicap zoals slecht zien, lichte ADHD enz, dan vind ik wel dat je niet 100% gelijkgetrokken mag worden met een doorsnee bijstander die volledig gezond is... dat vind ik ook fout, je blijft bijvoorbeeld meer (zorg) kosten hebben, maar woon je bijvoorbeeld bij je ouders, dan vang je een heel klein deel, woon je begeleid vang je bijv 50%, woon je volledig zelfstandig de volle 70/75%

[ Bericht 7% gewijzigd door Zwolsboy op 23-02-2014 19:47:18 ]
Interessant he ?
pi_137062363
Genoeg baantjes waar je niet of nauwelijks iemand tegen hoeft te komen.

Maar die sluiten natuurlijk niet perfect aan op TS' interesses of opleiding, dus dan is het inderdaad logisch om daar maar niet aan te willen beginnen ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_137063132
quote:

^O^

en speciaal voor ts!!! :')

Kort samengevat jij hebt al 3/4 jaar "gratis" geld gekregen en het bevalt je zo erg, dat je bang bent om in de toekomt jouw levensstijl aan te passen? Goed bezig zeg :') :r
I want some NASTY !!!
pi_137076182
Echt joh, met zo'n instelling blijf je zwakzinnig..
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_137077503
quote:

Dit.

Mijn vriendin vang ook Wajong, maar die kán gewoon niet werken, helaas. Tenminste, voor bijbaantjes willen ze de kosten die een aangepaste werkplek met zich meebrengen niet nemen. Neemt niet weg dat ze nog vrijwilligerswerk doet en actief naar werk zoekt dat je wel kan doen. Als ze klaar is met studeren zit het wss wat beter. TS komt over als een luie zak shit, dat blijkt uit dit maar ook uit vele andere posts van hem. Zou goed zijn als ze hem herkeuren en hij niets meer krijgt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 februari 2014 @ 21:12:59 #23
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_137106184
Gelukkig geloof je van je vriendin wél dat ze echt niet kan helpen en vertel je haar niet ook dat ze een luie zak shit is. Ga je solliciteren op de vacature van herkeurder bij je gemeente? Lijkt me een geschikte baan voor je.
Prrrrr
pi_137106491
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Gelukkig geloof je van je vriendin wél dat ze echt niet kan helpen en vertel je haar niet ook dat ze een luie zak shit is. Ga je solliciteren op de vacature van herkeurder bij je gemeente? Lijkt me een geschikte baan voor je.
Als je TS en zijn posthistory had doorgelezen had je genoeg geweten.
pi_137106828
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Iemand die haar armen niet kan gebruiken en amper kan lopen zal niet snel goedgekeurd worden nee, toch gaat ze later een goede baan krijgen, daar ben ik van overtuigd ^O^. TS is hier op FOK altijd aan het patsen over zijn vele reizen en vakanties.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')