Nu heb ik laatst van iemand een tip gekregen om het middel Benzoylperoxide Hydrogel 10% PCH te gebruiken. En het is echt een wondermiddel volgens mij! Na 2 dagen al aanzienlijke vermindering!
Dit middel is niet verkrijgbaar bij de drogist, maar wel bij de Apotheek, zonder recept!.
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met dit middel?
[edit]Pas trouwens op met die troep, 't bleekt je kleren en dekbed etc enorm uit!!
quote:Gebruikt m'n zusje ook, wonderspul..
Op woensdag 9 oktober 2002 22:59 schreef Gijsbrecht het volgende:
Ik had nogal wat last van puistjes op mijn gezicht. Ik heb bijna alle soorten middeltjes van de drogist al geprobeert, maar natuurlijk niets helpt.Nu heb ik laatst van iemand een tip gekregen om het middel Benzoylperoxide Hydrogel 10% PCH te gebruiken. En het is echt een wondermiddel volgens mij! Na 2 dagen al aanzienlijke vermindering!
Dit middel is niet verkrijgbaar bij de drogist, maar wel bij de Apotheek, zonder recept!.
Hydrofiele créme en niet te zuinig ook!!! de hoogste dosering!! kijk uit dat over een paar dagen je hele huid niet als een korst van je kop komt
Niet toepassen op beschadigde huid.
Benzoylperoxide heeft een blekende werking op textiel. Indien in de loop van de behandeling bijwerkingen optreden, moet op een lagere concentratie worden overgegaan of de behandeling moet worden gestaakt. Staken van de behandeling is ook noodzakelijk indien jeuk en zwelling, al dan niet met vochtafscheiding, optreden. Indien de klachten aanhouden, verergeren of terugkeren, dient u uw arts te raadplegen.
Bijwerkingen
De volgende bijwerkingen kunnen voorkomen:
- roodheid van de huid
- branderig gevoel
- jeuk
- schilfering
- kloven
- overgevoeligheid voor licht
- allergische reacties.''
beetje mee opletten dus!
quote:gebruikt(e) klasgenoot van me ook
Ik had nogal wat last van puistjes op mijn gezicht. Ik heb bijna alle soorten middeltjes van de drogist al geprobeert, maar natuurlijk niets helpt.Nu heb ik laatst van iemand een tip gekregen om het middel Benzoylperoxide Hydrogel 10% PCH te gebruiken. En het is echt een wondermiddel volgens mij! Na 2 dagen al aanzienlijke vermindering!
quote:Dit valt echt mee hoor. Ik heb een redelijk gevoelige huid, maar ik gebruik deze creme nu al een paar weken en ik heb nog nergens last van gehad. Ik heb direct de hoogste dosering genomen.
Op woensdag 9 oktober 2002 23:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:Hydrofiele créme en niet te zuinig ook!!! de hoogste dosering!! kijk uit dat over een paar dagen je hele huid niet als een korst van je kop komt
Natuurlijk is het belangrijk dat je het wel eerst even test of je huid er echt gevoelig voor is.
quote:Laat me raden: Roaccutane?
Op woensdag 9 oktober 2002 23:01 schreef Archie het volgende:
Jups, heb het zelf geprobeerd...werkte niet. Droogt je huid enorm uit en doet verder vrij weinig vond ik, bij anderen hielp het wel.
Bij mij is het overgegaan nadat ik bij de dermatoloog zware medicijnen heb gekregen!![edit]Pas trouwens op met die troep, 't bleekt je kleren en dekbed etc enorm uit!!
Ach, mijn advies is: Kijk eens waar je veel naar eet, en minder dat. Mijn boosdoener was mijn kaasverslaving (=zuivel). 's avond grote brokken kaas eten. Chocola at ik nooit, maar sinds ik gestopt ben met (veel) kaas eten is het bijna weg.
En als ik er wel weer last van krijg slik ik weer een maandje Roaccutane, en dan is het weer helemaal goed. (mag wel niet van de dokter, maar hij weet niks van de herhalingsreeptjes die ik hier heb liggen.
)
quote:Ik waarschuw slechts, het is heel persoonlijk maar het KAN heel erg zijn....
Op woensdag 9 oktober 2002 23:07 schreef Gijsbrecht het volgende:[..]
Dit valt echt mee hoor. Ik heb een redelijk gevoelige huid, maar ik gebruik deze creme nu al een paar weken en ik heb nog nergens last van gehad. Ik heb direct de hoogste dosering genomen.
Natuurlijk is het belangrijk dat je het wel eerst even test of je huid er echt gevoelig voor is.
Als je als mannetje erg veel Acné hebt is het vaak een hormonaal probleem, gaat over ...dat wel .....maar help het met een juist dieet en voldoende water en weinig zuivel samen met dit soort middeltjes. Meisjes kunne vaak volstaan met de pil
quote:Bij een drogist verkopen ze geneesmiddelen waar je geen doktersrecept voor nodig hebt, plus verzorgingsproducten als zeep, shampoo, make up, haarborstels, crèmes... van alles om jezelf te verzorgen. Vaak ook nog heel veel andere spullen.
Op woensdag 9 oktober 2002 23:13 schreef ASSpirine het volgende:
ff offtopicwat is het verschil tussen drogist en apotheker ?
ik woon in Belgie, that explains it all
quote:Apotheker bij ons verkoopt echt alles
Op woensdag 9 oktober 2002 23:16 schreef Angeles het volgende:[..]
Bij een drogist verkopen ze geneesmiddelen waar je geen doktersrecept voor nodig hebt, plus verzorgingsproducten als zeep, shampoo, make up, haarborstels, crèmes... van alles om jezelf te verzorgen. Vaak ook nog heel veel andere spullen.
Bij een apotheek haal je medicijnen die de dokter voorschrijft. Ze verkopen er ook medicijnen die niet op voorschrift zijn en soms nog wat crèmes, maar het assortiment is op dat gebied veel kleiner dan bij een drogist.
quote:Bij ons maken ze ook zelf medicijnen, maar ze verkopen niet al die cosmeticaproducten. Onze apotheker verkoopt wel een paar crèmes van Vichy, verder alleen medicijnen met en zoner recept en dropjes/keelsnoepjes.
Op woensdag 9 oktober 2002 23:18 schreef ASSpirine het volgende:[..]
Apotheker bij ons verkoopt echt alles
Ze maken ook hun eigen medicijnen (wat toch normaal is)
Je kan er vickssnoepjes kopen, shampoo's en nog andere dingen die bij "jullie" in de dorgist staan
quote:Bij de apotheker lopen de mensen in witte doktersjassen, bij de drogist niet (bij ons dan tenminste)
Op woensdag 9 oktober 2002 23:13 schreef ASSpirine het volgende:
ff offtopicwat is het verschil tussen drogist en apotheker ?
ik woon in Belgie, that explains it all
quote:En dit is ook handig om misverstanden mbt voeding uit de wereld te helpen:
Adviezen
Laat uw huid zoveel mogelijk met rust.
Was uw huid met lauw water en geen of weinig zeep. Dep de huid voorzichtig droog. Overmatig wassen, gebruik van marmerzeep, een ruwe washand, wrijven en masseren is onverstandig. Het irriteert de huid en helpt niet.
Door uitknijpen, uitdrukken en krabben kunnen nieuwe puistjes en littekentjes ontstaan. Open mee-eters kunt u eventueel voorzichtig uitdrukken met de zijkant van uw vingers. Doe dit niet met de nagels. Een comedonen-quetscher (een minilepeltje met een gaatje in het midden, verkrijgbaar bij de drogist) is een handig hulpmiddeltje. Was voor het uitdrukken uw huid met lauw water.
Gebruik liever geen make-up. Cosmetica bevatten vaak stoffen die het ontstaan van acne bevorderen. Als u toch cosmetica gebruikt, kies dan producten op waterbasis. Verwijder deze met water en weinig zeep. Ook reinigingscrèmes kunnen de acne verergeren.
Een verband tussen voeding en acne is nooit aangetoond. Het volgen van een speciaal dieet heeft geen zin.
Zonlicht kan in een droge omgeving (wintersport) verbetering geven maar in een vochtige omgeving (tropen) juist niet. Dagelijks gebruik van een hoogtezon kan vermindering van acne geven.Middelen voor op de huid
Acne geneest uiteindelijk altijd vanzelf. De volgende middelen kunnen de verschijnselen verminderen:
Benzoylperoxide 5% (meestal als gel) werkt op drie manieren: Het gaat de verdikking van de bovenste huidlaag tegen, het remt de ontsteking én de groei van bacteriën. De gel kunt u 's avonds, na wassen met lauw water, dun aanbrengen, en 's ochtends weer afwassen. In het begin van de behandeling kan de huid rood of schilferig worden. Als uw huid de benzoylperoxide goed verdraagt, kunt u het ook 's ochtends aanbrengen. Verbetering ziet u pas na een paar weken, geef dus niet te gauw op. De gel kan een blekende werking hebben op textiel.
Salicylzuur in lotion of crème werkt goed als u vooral last heeft van mee-eters, zonder roodheid of puskopjes. Er zijn verschillende sterktes, van 2% tot 10%. Begin met 2%.
Deze middelen zijn bij apotheek en drogist verkrijgbaar. Ze worden niet vergoed, ook niet met een recept.
Acne ontstaat niet door te weinig wassen, bepaalde voeding, stress of seksuele gewoonten.
Bronnen: Nederlands Huisartsen Genootschap
http://nhg.artsennet.nl/patbrieven/s5a.htm
en http://nhg.artsennet.nl/patbrieven/s5b.htm
Bij die laatste staan ook alle middeltjes genoemd.
Tis heel zielig om te zien. Die pijn dan.
De eczeem doet me nix, tis niet besmettelijk en ik hoop dat er geen rot antwoorden op komen.
Zalfjes helpen niet en haar dermatoloog zit al met z'n handen in het haar wat hij haar nu weer kan voorschrijven.
Mijn vriendin is 23 en lijd haar hele leven al aan eczeem.
Frustrerend.
quote:Jullie hebben toch wel een ETOS of een DA in belgie?
Op woensdag 9 oktober 2002 23:18 schreef ASSpirine het volgende:[..]
Apotheker bij ons verkoopt echt alles
Ze maken ook hun eigen medicijnen (wat toch normaal is)
Je kan er vickssnoepjes kopen, shampoo's en nog andere dingen die bij "jullie" in de dorgist staan
quote:Ik had vroeger behoorlijk erge eczeem op mijn handen ...daar ben ik helemaal van genezen door ' Sicorten' (zoiets dergelijks..lang geleden)..weet niet of het nog bestaat
Op woensdag 9 oktober 2002 23:32 schreef Cici het volgende:
Kennen jullie ook een goed werkend middel tegen eczeem dan?
Een vriendin lijd hier erg aan en heeft ze erge pijn door de eczeem/wonden.Tis heel zielig om te zien. Die pijn dan.
De eczeem doet me nix, tis niet besmettelijk en ik hoop dat er geen rot antwoorden op komen.Zalfjes helpen niet en haar dermatoloog zit al met z'n handen in het haar wat hij haar nu weer kan voorschrijven.
Frustrerend.
elke tip geef ik aan haar door.
Ze is radeloos namelijk.
Moeten het wel gemeende tips zijn en dus geen geouwehoer he.
inderm werkt ook niet echt super...
zucht.
quote:Ja maar dat is ook zo slecht voor je beddengoed
Op donderdag 10 oktober 2002 10:08 schreef Strolie75 het volgende:
Napalm
En nu weer serieus verder
quote:Komtie nu mee
Op donderdag 10 oktober 2002 10:04 schreef Lois het volgende:Goed uitkijken voor je kleren en beddengoed maar het helpt wel!
quote:Voila!
quote:Ja, maar paar maanden terug nog wel bij drogist, en die kwam nu dus met een verhaal dat t nie meer gemaakt werd, maar ik zal de apotheek s proberen.
Op donderdag 10 oktober 2002 12:27 schreef Lois het volgende:[..]
Voila!
quote:Geweldig middel idd
quote:Natuurlijk mag het niet van de dokter, want hij is waarschijnlijk wel op de hoogte van de langdurige bijwerkingen die roaccutane kan hebben. Zo hebben roaccutane-gebruikers een significant hogere kans op onder meer depressies en zelfmoord(pogingen).
Op woensdag 9 oktober 2002 23:07 schreef TumTum het volgende:
En als ik er wel weer last van krijg slik ik weer een maandje Roaccutane, en dan is het weer helemaal goed.(mag wel niet van de dokter, maar hij weet niks van de herhalingsreeptjes die ik hier heb liggen.
)
quote:Wel als je buitenspeler bent op een voetbalveld met sintelbaan, met sterke neiging tot het maken van slidings.
Op donderdag 10 oktober 2002 13:13 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Helpt veel sporten ook tegen puisten?
quote:Dat vraag ik me dus ook wel s af. Ik weet wel dat stress en onzekerheid puistjes oplevert.
Op donderdag 10 oktober 2002 13:13 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Helpt veel sporten ook tegen puisten?
Ik durf niet te stellen dat het altijd werkt, maar het lijkt me een poging waard. Zoek een leuke klasgenote die ook acne heeft en vertel haar dat je bedoelingen puur medisch zijn.
Cici: heeft je vriendin al gewone calendulazalf gebruikt? Het is geen geneesmiddel maar verzacht wel de pijn van (droge) eczeem en het heeft geen bijwerkingen. Zoek tussen de homeopathische spullen van je drogist naar Calendulan van het merk VSM. Er zijn op Fok meer topics over geweest en in een daarvan werd een nog beter middel genoemd, ik geloof dat dat "Rescue" heette en als een spray werkte... zoek maar wat rond.
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 10:08 schreef Strolie75 het volgende:
Napalm
ik heb namelijk het idee van wel
Heb het zelf ook maar werkt niet erg goed.Gebruik nu ook clindamycin maar werkt ook niet
Zonnebank heb ik zondag geprobeerd en dat werkt wel een beetje ,maakt het pigment ook gelijk.Ik wacht trouwens nog op het ultieme middeltje...
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 12:52 schreef Halinalle het volgende:[..]
Natuurlijk mag het niet van de dokter, want hij is waarschijnlijk wel op de hoogte van de langdurige bijwerkingen die roaccutane kan hebben. Zo hebben roaccutane-gebruikers een significant hogere kans op onder meer depressies en zelfmoord(pogingen).
'k heb wel voor ik het mocht gebruiken een leverwaarde test moeten doen, 'k neem aan dat het toch wel een aanslag op je lever ofzo doet.
Sinds ik aan sport doe kom ik veel meer buiten en het verschil is wel zichtbaar. Het verbetert niet van de ene op de andere dag, maar na een aantal weken begon het mij op te vallen.
Regelmatig onder een zonnebank helpt ook wel denk ik...
Bij "zware gevallen" heb je wel zware middelen nodig denk ik, maar die hebben allemaal van die enge bijwerkingen.
Gelukkig zijn echte medicijnen nooit nodig geweest bij mij.
[Dit bericht is gewijzigd door VolleMaan op 11-10-2002 13:01]
Ik word er ook helemaal tureluurs van hoor Al vanaf mn 13e loop ik met die kutdingen rond en ik heb ALLES geporbeerd, echt ALLES.
Van die blubberzooi waar dit topic over gaat tot tandpasta en de meest rare andere middeltjes die er te koop zijn.
Ik zuip me helemaal klem aan karnemelk (zuivert zogenaamd je bloed?) Ja, me **rs, Vind het inmiddels wel erg lekker dus drink het gewoon zomaar En heb pillen van de dokter die tot de antibioticagroep behoren maar halen ook geen ene f*ck uit.
Het enige wat mij voor 2 weken volledig van mijn puistjes afhielp was een hele zware antibioticakuur omdat ik vorig jaar keelontsteking had, de 2 gelukkigste weken van mijn leven
IK WORDT GEK VAN DIE &%$^%$&%$^%$*&^%@#$^^*^&@# ONDINGEN!!!!!!!!!!!
Misschien was het ook wel eens tijd voor mij.. van mijn 12e tot nu bijna 18 ongeveer
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 12-10-2002 13:43]
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 12-10-2002 13:44]
]
Ook met dezelfde actieve werkzame stof gewoon te koop in de drogist daar. Echt super
quote:Zeker weten dat het WEL kan ontstaan door bepaalde voeding, te weinig/niet goed wassen en stress...
Op woensdag 9 oktober 2002 23:28 schreef Mr.Zop het volgende:
Acne ontstaat niet door te weinig wassen, bepaalde voeding, stress of seksuele gewoonten.
Als ik alleen al maar een patatje eet (zonder enige saus) krijg ik een half uur later al de eerste dikke vette gore ranzige.. eh.. laat ook maar.. dat is te ranzig om over door te typen..
en dat terwijl ik minimaal 3 kwartier tot een uur per dag besteed om die troep zoveel mogelijk weg te houden.. (kheb het in een nogal erge vorm)
Ik heb nu een ander zalfje gehad omdat ik 2puistjes had opengekrabt, dat zijn toen gewoon wondjes geworden, ik heb daar dan dus zalf voor gehad, en dat werkt dus echt super goed, ik heb het ook op mn andere puistjes gesmeerd, en het werkt perfect!! Na 2 dagen voel je ze gewoon weggaan!
quote:Wat is dat voor zalfje dan?
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:29 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Ik heb dat spul ook eens gehad van de dokter voor mn puistjes, omdat ik ze altijd openkrab als ik ze heb (gelukkig niet super vaak),
maar het helpte bij mij nou niet echtIk heb nu een ander zalfje gehad omdat ik 2puistjes had opengekrabt, dat zijn toen gewoon wondjes geworden, ik heb daar dan dus zalf voor gehad, en dat werkt dus echt super goed, ik heb het ook op mn andere puistjes gesmeerd, en het werkt perfect!! Na 2 dagen voel je ze gewoon weggaan!
quote:Ik heb even gekeken en het heet:
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:59 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wat is dat voor zalfje dan?
quote:kortom een hydrofiele creme werkt het beste
Op vrijdag 11 oktober 2002 21:53 schreef Freaky_pauwie het volgende:[..]
Ik heb even gekeken en het heet:
fucidin, hydrofiele créme
quote:Het ontstaat er niet door, het kan er wel door verergerd worden.
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:17 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Zeker weten dat het WEL kan ontstaan door bepaalde voeding, te weinig/niet goed wassen en stress...
quote:Idd... Ik merk het ontzettend goed aan wat ik heb gegeten. Als ik een keer lekker slagroom heb genomen bij een toetje heb ik gegarandeerd een paar mooie puisten erbij... Ook bij een lekkere snack merk ik het ook, wel iets minder erg. Erg frustrerend, want het is erg lekker
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:17 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Zeker weten dat het WEL kan ontstaan door bepaalde voeding, te weinig/niet goed wassen en stress...
Als ik alleen al maar een patatje eet (zonder enige saus) krijg ik een half uur later al de eerste dikke vette gore ranzige.. eh.. laat ook maar.. dat is te ranzig om over door te typen..
en dat terwijl ik minimaal 3 kwartier tot een uur per dag besteed om die troep zoveel mogelijk weg te houden.. (kheb het in een nogal erge vorm)
Het enige wat ECHT goed hielp bij mij was Roaccutana, maar dat is eigenlijk maar rotspul dus daar doe ik nie meer aan... En zooo erg is het ook niet meer bij mij gelukkig. Ligt eraan wat ik eet
quote:Geloof me nou maar.. zelfs als m'n huid al dagen of weken lang kaarsglad is en er geen puist te zien of te voelen is (op de littekens na
Op zaterdag 12 oktober 2002 01:20 schreef the.big.ticket het volgende:[..]
Het ontstaat er niet door, het kan er wel door verergerd worden.
* dikkebanaan hoopt dat het snel eens een keer stopt en eindelijk die ranzige littekens kan laten weghalen...
Alleen door die 2 jaar kwakkelen heb ik veel littekens eraan overgehouden.. Ik zit ook al te denken aan zo'n laser peeling om de littekens weg te krijgen..
Die vit b5 wist de huidtherapeute en dermatoloog niks van trouwens, heb dat ergens op een site gelezen (die site is nu offline --> http://home.hetnet.nl/~sanderkriek/ ). Als ik de reacties van mensen mag geloven is b5 het wondermiddel, ik slik het nou ruim een week.. het is eerst erger geworden maar nu wordt het snel minder..
Ben benieuwd! Ik verwacht er iig niks van, valt het altijd mee
Weet iemand nog iets wat helpt tegen de littekens? Iets dat ze beetje vervaagd ofzo? Had wel gehoord van zink tabletten..
[Dit bericht is gewijzigd door roobje op 12-10-2002 13:37]
Beter dan al die andere shit
quote:Tot nu toe vind ikzelf nat scheren nog het beste werken om ze een beetje te laten 'vervagen'..
Weet iemand nog iets wat helpt tegen de littekens? Iets dat ze beetje vervaagd ofzo?
quote:sjongjongejonge
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:43 schreef Nyles het volgende:
-edit- graag serieuze reacties
quote:je krijgt er zo'n droge/schilferige huid van...
Benzoylperoxide Hydrogel
Clearasil heeft bij mij nooit wat uitgehaald. Het werd er zo mogelijk alleen maar erger van. Niet bij iedereen, maar wel bij veel mensen heeft het natuurlijk ook te maken met de slaap / eetgewoonten; Als ik weinig sliep en veel vet eten gegeten had, was het bij mij een bolwerk van smerige vurige puisten, terwijl als ik genoeg sliep en gezond eten nam, het echt minder was.
quote:en hoeveel van die pillen at je dan per dag?
Op dinsdag 5 november 2002 10:30 schreef Afwezig het volgende:
Biergist tabletten helpen ook heel goedIn de tijd dat ik enorm veel puistjes had had ik na een week of 3 a 4 al resultaat met die dingen. Het gaat er alleen niet van over, maar het wordt alleen minder. Ik heb er nu nogsteeds een beetje last van, maar ik slik die pillen dan ook niet meer
Clearasil heeft bij mij nooit wat uitgehaald. Het werd er zo mogelijk alleen maar erger van. Niet bij iedereen, maar wel bij veel mensen heeft het natuurlijk ook te maken met de slaap / eetgewoonten; Als ik weinig sliep en veel vet eten gegeten had, was het bij mij een bolwerk van smerige vurige puisten, terwijl als ik genoeg sliep en gezond eten nam, het echt minder was.
quote:9
Op dinsdag 5 november 2002 10:39 schreef hallo het volgende:[..]
en hoeveel van die pillen at je dan per dag?
3 voor het ontbijt, 3 voor de lunch en 3 voor het avondeten. Klinkt heel veel, maar als je het een maandje doet, slik je net zo makkelijk 5 van die pillen in 1 keer door.
Maar de laatste tijd blijven oude puistjes gewoon zitten, als kleine rode vlekjes (terwijl er wel nieuwe bijkomen). Straks zit heel m'n gezicht onder als ze niet weggaan, weet iemand hoe dit komt?
quote:Je bedoeld zeker testosteron? Bedankt voor de tip
Op dinsdag 5 november 2002 17:17 schreef ramsesii het volgende:
het schijnt dat je puistjes krijgt van teveel tostesteron... dus de oplossing is: minder AFTREKKEN !!!!
quote:yup dat was ie
Op dinsdag 5 november 2002 17:34 schreef Herfst het volgende:[..]
Je bedoeld zeker testosteron? Bedankt voor de tip
quote:Zijn ze vies, zijn ze duur, hebben ze nog nare bijwerkingen of zijn ze ergens niet goed voor?
Op dinsdag 5 november 2002 10:51 schreef Afwezig het volgende:[..]
9
3 voor het ontbijt, 3 voor de lunch en 3 voor het avondeten. Klinkt heel veel, maar als je het een maandje doet, slik je net zo makkelijk 5 van die pillen in 1 keer door.
quote:Naar mijn weten niet. Het is niet veel meer als een vitaminepil, er zitten geen enge stofjes in waarvan je 'bij-effecten' kan krijgen. Mij werd alleen geadviseert om als ik aan 'de dunne' was ze niet te slikken, want daar zou het niet beter op worden. Dit alles is naar mijn weten
Op dinsdag 5 november 2002 23:08 schreef heaven7 het volgende:[..]
Zijn ze vies, zijn ze duur, hebben ze nog nare bijwerkingen of zijn ze ergens niet goed voor?
-edit-
bij de etos betaalde ik iets van 5 euro of 5 gulden .. iets met 5 in ieder geval .. voor een pot met 500 pillen. Niet echt heel debiel duur dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Afwezig op 06-11-2002 20:47]
quote:Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik denk dat ik wel eens iets vergelijkbaars heb gezien. Bij een groot deel van de schoonheidsspecialistes hebben ze een apparaat wat je dus op je puisten / mee-eters kan zetten, en dat het dan 'weggezogen' wordt. Dat werkt in ieder geval wel kan ik je vertellen, en het heeft ook nog eens de voordelen dat je dan niet met je handen in je gezicht hoeft te zitten, niets hoeft uit te knijpen, etc. Maar ik heb de tellsell versie nog nooit gezien
Op woensdag 6 november 2002 10:40 schreef Herfst het volgende:
Ik zag vanochtend zo'n tellsell reclame, het ging over de "skin cleanzer" die je porieen leeg zuigt en puisten weghaalt enzo, maar dat zal ook wel niet werken (zoals de meeste tellsell producten). Heeft iemand het gezien?
anyway, euhm.. hielp die 5% eigenlijk? ik weet het niet, ik vraag me wel eens af of ik niet last heb van het placebo effect
Zuip nu alleen nog maar water en zonnebank 2 x in de week.
En heb iets van de Etos en daar maak ik mijn gezicht zeker 5 a 6 maal per dag mee schoon neem het gewoon mee naar mijn werk.
En niet sjorre werkt ook ja.
quote:Hmz... dat trek ik niet hoor
Op woensdag 27 november 2002 10:39 schreef Gijsje het volgende:
En niet sjorre werkt ook ja.
quote:weet ik ook niet, ik smeer het alleen op de 'probleemgebieden'..
Op woensdag 27 november 2002 18:40 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Dat spul he, benzoylperoxide hydrogel: smeer je dat dan op je hele gezicht, of alleen op probleemgebieden (oftewel, is het een soort 'algehele' creme of niet?) Sorry als dit een domme vraag blijkt...
quote:Allergietest gedaan ?
Een vriendin lijd hier erg aan en heeft ze erge pijn door de eczeem/wonden.Tis heel zielig om te zien. Die pijn dan.
De eczeem doet me nix, tis niet besmettelijk en ik hoop dat er geen rot antwoorden op komen.Zalfjes helpen niet en haar dermatoloog zit al met z'n handen in het haar wat hij haar nu weer kan voorschrijven.
Frustrerend.
quote:Niet inmasseren! Benzoylperoxide moet je alleen gebruiken op een puistje zelf, dus niet op normale huid. Of je moet graag met een geschilferd gezicht willen lopen... BP schroeit als het ware je huid af.
Op woensdag 27 november 2002 18:51 schreef d.n3rd het volgende:[..]
weet ik ook niet, ik smeer het alleen op de 'probleemgebieden'..
op de verpakking staat ook duidelijk "niet inmasseren"
quote:Jahoor, gewoon zonder recept, zie ook de openingspost;
Op zondag 29 december 2002 15:21 schreef wingdings het volgende:
Benzoylperoxide Hydrogel: kan je dat zonder recept halen bij de apotheek?
quote:
Dit middel is niet verkrijgbaar bij de drogist, maar wel bij de Apotheek, zonder recept!
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:26 schreef Herfst het volgende:[..]
Jahoor, gewoon zonder recept, zie ook de openingspost;
[..]
Ik heb ook eerst die benzyltralalala creme gehad, maar dat werkte absoluut niet, ik droogde alleen maar uit.
De Inderm heb ik van mijn zus, zij heeft 'm op recept van de huisarts.
Mijn schoonmaakschema :
's Avonds eerst alle make-up eraf wassen met Betadine Scrub (daar wassen chirurgen hun armen mee voor een operatie), daarna met Dove face-wash en de Philips Visapure ff nawassen.
Dan eventuele dingen uitknijpen daarna een wattenstaafje nemen, Inderm erop, en voorzichtig alles aanstippen wat puist is.
En dan gebruik ik om de dag 's avonds nog een nachtcreme (Hema) om de korstjes sneller te laten genezen.
Plus ik doe nu elke zaterdag een maskertje en een lichte knijpsessie. Voordat ik Inderm gebruikte kon ik geen maskers nemen omdat ik dan van die hele dikke pijnlijke onderhuidse puisten kreeg.
Maar het is echt uitproberen, wat voor mijn huid (eindelijk !) werkt, hoeft voor iemand anders niet zo te zijn.
De PC-L-E creme van Biodermal bijvoorbeeld, waar mijn moeder bij zweert om kleine pukkellittekens weg te krijgen, kan ik helemaal niet verdragen. (kreeg juist meer dikke onderhuids puisten ervan).
quote:Is dit ook bij de Apotheker te krijgen? Of kan ik gewoon naar de huisarts gaan en vragen of hij dit heeft? (Ik ben geen extreem geval ofzo dus misschien krijg ik het niet mee).
Op maandag 30 december 2002 15:02 schreef Zomerpeer het volgende:De Inderm heb ik van mijn zus, zij heeft 'm op recept van de huisarts.
en iedereen maar zeggen sóchtends en in de avond je gezicht wassen,onzin...ik waste mn gezicht maar eens in de 4 dagen met zeep,verder gewoon alleen water.
als je elke dag staat te schrobben met water gaat je huid extra vet aanmaken omdat je huid droog is door dat schrobben.
maar het kan zijn dat dit alleen in mijn geval was
ik heb sommige mensen op mn school gezien die leken wel op de wagen van bassie en adriaan met al die stippen
vraag me af of er ook mensen zoals mij waren,nooit puistjes en geen zorgen daarover
quote:Daar was ik ook bang voor, ik wist nl. al dat het een goed middel was. Mijn zus is in Utrecht naar haar huisarts geweest, zij kreeg het dus wel. Ze heeft niet extreem veel pukkels, maar ze zit altijd elk minibultje uit te duwen.
Op woensdag 8 januari 2003 18:28 schreef Herfst het volgende:[..]
Is dit ook bij de Apotheker te krijgen? Of kan ik gewoon naar de huisarts gaan en vragen of hij dit heeft? (Ik ben geen extreem geval ofzo dus misschien krijg ik het niet mee).
Maar ff gewoon, ik denk dat je het beste gewoon een afspraak kunt maken, leg uit dat het voor jou wel een probleem is, dat je ervan af wilt en dat je eens Inderm wil proberen. Zeg ook dat je alles van de drogist al gehad hebt. Ik kreeg van mijn huisarts ooit een hele grote fles Betadine scrub mee. Dat is ook wel goed, maar Inderm werkt veel dieper en sterker door. Ik gebruik de Betadine wel nog (zie verhaal boven).
quote:ghe ghe, ja ik ken je soort, maar echt dan ben jet type van 21 wat er nog als 16 uitziet en als 15 word geschat.
Op woensdag 8 januari 2003 18:53 schreef the_contract_killer het volgende:
ik ken dit probleem helemaal niet want ik heb nog nooit puitjes gehad,ik had er maar 2 per jaar en dat waren echt hele kleintjes die je amper zag.en iedereen maar zeggen sóchtends en in de avond je gezicht wassen,onzin...ik waste mn gezicht maar eens in de 4 dagen met zeep,verder gewoon alleen water.
als je elke dag staat te schrobben met water gaat je huid extra vet aanmaken omdat je huid droog is door dat schrobben.
maar het kan zijn dat dit alleen in mijn geval was
ik heb sommige mensen op mn school gezien die leken wel op de wagen van bassie en adriaan met al die stippen
vraag me af of er ook mensen zoals mij waren,nooit puistjes en geen zorgen daarover
Maar serieus, puistjes zijn zo weg. Goed slapen goed eten, zorg voor weinig stress en je huid ziet er al veel beter uit, en wat heel belangrijk is, is je kussensloop regelmatig verschonen.
try it . Het werkt echt!! Is het niet geweldig john???
quote:Als ik een avond het gezichtwassen oversla heb ik de volgende dag gegarandeerd puistjes
Op woensdag 8 januari 2003 18:53 schreef the_contract_killer het volgende:
ik ken dit probleem helemaal niet want ik heb nog nooit puitjes gehad,ik had er maar 2 per jaar en dat waren echt hele kleintjes die je amper zag.en iedereen maar zeggen sóchtends en in de avond je gezicht wassen,onzin...ik waste mn gezicht maar eens in de 4 dagen met zeep,verder gewoon alleen water.
maar het kan zijn dat dit alleen in mijn geval wasik heb sommige mensen op mn school gezien die leken wel op de wagen van bassie en adriaan met al die stippen
Mijn huid is eel erg gevoelig.. als ik er goed uit wil zien een avondje dmv make-up dus, moet ik de 5 dagen die erna komen op de blaren zitten met puistjes dus.
Zo werkt het echt niet bij iedereen.
quote:Was het maar zo makkelijk ja.. dat helpt bij mij dus ECHT niet. En ik eet super gezond, slaap veel, en ben niet gestressed
Op vrijdag 10 januari 2003 22:59 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Maar serieus, puistjes zijn zo weg. Goed slapen goed eten, zorg voor weinig stress en je huid ziet er al veel beter uit, en wat heel belangrijk is, is je kussensloop regelmatig verschonen.
quote:Nope. Als ik trouwens m'n gezicht was met een klein straaltje lauw water, dan krijg ik juist meer
Op vrijdag 10 januari 2003 23:30 schreef heaven7 het volgende:[..]
Als ik een avond het gezichtwassen oversla heb ik de volgende dag gegarandeerd puistjes
Mijn huid is eel erg gevoelig.. als ik er goed uit wil zien een avondje dmv make-up dus, moet ik de 5 dagen die erna komen op de blaren zitten met puistjes dus.
Zo werkt het echt niet bij iedereen.
Sinds maart 2002 heb ik ook dat benziblablabla en het is wel minder geworden. Vroeger was ik een krentenbol. Nu is het veel minder, maar toch nog steeds irritant om je er voor te schamen
M'n huid droogt trouwens wel uit door dat spul, maar ik gebruik nivea om de droge huid een beetje op te peppen en de puistjes worden niet echt aanzienlijk meer daardoor.
Goodluck!
Ikzelf heb puistjes echt al heel lang. Zelf ben ik nu 23 en heb puistjes al vanaf de basisschool.:r Weet een van jullie bij welke leeftijd die stomme dingen weg zijn?? Of weet iemand een wondermiddeltje??
Ik hoor graag van jullie!
quote:Het kan heel lang doorgaan bij sommigen. Al eens bij je huisarts geweest?
Op dinsdag 14 januari 2003 14:27 schreef PIANOMAN het volgende:Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb nl. geen zin om AL die berichtjes te lezen. Daarom plaatst ik dit berichtje.
Ikzelf heb puistjes echt al heel lang. Zelf ben ik nu 23 en heb puistjes al vanaf de basisschool.:r Weet een van jullie bij welke leeftijd die stomme dingen weg zijn?? Of weet iemand een wondermiddeltje??
quote:KABOOM!
Op donderdag 10 oktober 2002 16:27 schreef vandijk87 het volgende:
StrideX werkt t best!
* Defcon2 zweert ook bij StrideX...
en dan wel de 'Pads' met rode verpakking (=extreem agressief )
quote:dat ben ik idd,ik ga naar de grote 20 toe maar lijk nog maar 17,
Op vrijdag 10 januari 2003 22:59 schreef Artfull-Devlin het volgende:[..]
ghe ghe, ja ik ken je soort, maar echt dan ben jet type van 21 wat er nog als 16 uitziet en als 15 word geschat.
try it . Het werkt echt!! Is het niet geweldig john???
quote:dat zal misschien wel helpen maar het laat wel eerder vlekjes achter
Op woensdag 15 januari 2003 16:59 schreef Freakjuh het volgende:
Tandpasta er op smeren!En je chocola aan iemand anders geven
maarruh, heeft er iemand wel eens die TELLSELL zooi geprobeerd?
pore cleanzer, dermafina of anderen!!! Trouwes, in het filmpje op tv over dermafina, hebben die amerikanen het altijd over dermaloose, en het nederlandse stukje gaat over dermafina!! gaar!! Strax is dermafina gewoon water in een flesje!!! Het is trouwens een of ander 4-stappen plan (net zoiets als Clearskin van dr. van der Hoog) en werkt VOLGENS HUN bij 98% van de patienten!!!
WEET IEMAND HIER IETS VAN?????:'(
quote:Mm..vlekjes ?
Op woensdag 15 januari 2003 19:53 schreef Duiveltja het volgende:[..]
dat zal misschien wel helpen maar het laat wel eerder vlekjes achter
quote:Ja, dat je minder TellSell moet kijken
Op donderdag 16 januari 2003 16:10 schreef TidalNature het volgende:
IEDEREEN DIE IETS NEGATIEFS SCHRIJFT OVER PUISTJES WEGGAAN! EN DERGELIJKE HEEFT AANDEEL IN DE STRESSVERHOGING BIJ IEDEREEN!!! EN MEER STRESS, MEER PUUSTEN, EN MEER PUUSTEN, MEER KNIJPEN, EN MEER KNIJPEN, NOG MEER PUUSTEN!!!!!!!!!!!! DUZ NIE MEER DOEN AUB!!:Xmaarruh, heeft er iemand wel eens die TELLSELL zooi geprobeerd?
pore cleanzer, dermafina of anderen!!! Trouwes, in het filmpje op tv over dermafina, hebben die amerikanen het altijd over dermaloose, en het nederlandse stukje gaat over dermafina!! gaar!! Strax is dermafina gewoon water in een flesje!!! Het is trouwens een of ander 4-stappen plan (net zoiets als Clearskin van dr. van der Hoog) en werkt VOLGENS HUN bij 98% van de patienten!!!WEET IEMAND HIER IETS VAN?????:'(
quote:we zijn niet doof!
Op donderdag 16 januari 2003 16:10 schreef TidalNature het volgende:
IEDEREEN DIE IETS NEGATIEFS SCHRIJFT OVER PUISTJES WEGGAAN! EN DERGELIJKE HEEFT AANDEEL IN DE STRESSVERHOGING BIJ IEDEREEN!!! EN MEER STRESS, MEER PUUSTEN, EN MEER PUUSTEN, MEER KNIJPEN, EN MEER KNIJPEN, NOG MEER PUUSTEN!!!!!!!!!!!! DUZ NIE MEER DOEN AUB!!:Xmaarruh, heeft er iemand wel eens die TELLSELL zooi geprobeerd?
pore cleanzer, dermafina of anderen!!! Trouwes, in het filmpje op tv over dermafina, hebben die amerikanen het altijd over dermaloose, en het nederlandse stukje gaat over dermafina!! gaar!! Strax is dermafina gewoon water in een flesje!!! Het is trouwens een of ander 4-stappen plan (net zoiets als Clearskin van dr. van der Hoog) en werkt VOLGENS HUN bij 98% van de patienten!!!WEET IEMAND HIER IETS VAN?????:'(
Weet iemand waar je dit aparaat kunt halen, in de winkel? Ik zag hem eens op TellSell, en ze zeggen er dan altijd bij dat het niet in de winkel te krijgen is, maar er zijn wel altijd wel varianten te vinden. Dus.. heeft iemand hem al ergens zien liggen?
quote:Niemand?
Op zaterdag 25 januari 2003 20:58 schreef Herfst het volgende:
quote:neem OP ZIN MINST ff de moeite om de rest door te lezen....
Op dinsdag 14 januari 2003 14:27 schreef PIANOMAN het volgende:Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb nl. geen zin om AL die berichtjes te lezen. Daarom plaatst ik dit berichtje.
wel er voor zorgen dat je dit met beleid doet anders is de rest van je hoofd oo binnen no time te schraal. Je moet wel uitkijken als je IR licht icm ultrvuiolet licht(zonnebank e.d.) gebruikt want daar verbrand je als de neten van, maar dt mag wel algemeen bekend worden geacht...
quote:Hydrocortison zwaarste dosis, echt een paardemiddel
Frustrerend.
ps: Op de een of andere manier word de huid van
mijn zoontje ook beter als hij olijven eet.
Echt blij dat me huisarts 't toen aangeraden heeft..
quote:Bedoel je zoiets;
Op zondag 26 januari 2003 19:16 schreef mabit het volgende:
wat echt helpt is infrarood licht, daarvan drogen je puistjes op je voorhoofd zo hard uit dat er binnen 2 dagen alleen nog maar korsten overblijven die er van zelf afvallen, je hoeft dus nooit meer te knijpen...wel er voor zorgen dat je dit met beleid doet anders is de rest van je hoofd oo binnen no time te schraal. Je moet wel uitkijken als je IR licht icm ultrvuiolet licht(zonnebank e.d.) gebruikt want daar verbrand je als de neten van, maar dt mag wel algemeen bekend worden geacht...
De BioBeam anti-acné is uitgebreid klinisch getest. De resultaten van dit werk zijn gepresenteerd op een internationaal congres in Canada in 1992 en zijn enthousiast ontvangen in medische kringen. De volgende conclusies kwamen uit bovenstaande tests:
De Biobeam anti-acné is een effectief middel tegen acné in de ontstekingsfase. De positieve resultaten zijn zichtbaar binnen 3 tot 6 weken na de start van de behandeling. Binnen 6 weken is 20% van de patiënten geheel genezen, bij 50% van de patiënten is een aanzienlijke verbetering opgetreden en bij 20% van de patiënten is enige verbetering opgetreden. In het geval van ernstige acné wordt een combinatie van antibiotica en een behandeling met de Biobeam geadviseerd.
Volg de instructies zorgvuldig op en stop niet met de behandeling als u een behandeling mist!
Gevonden op www.wehkamp.nl Alleen is hij wel duur, zo'n 160 euro. Maar hey, als het werkt, heeft iemand er ervaringen mee?
IR licht (komt ook voor in zonlicht) zorgt ervoor dat je huid warmte voelt...
Als je puistjes warm worden, drogen ze uit... Maar om daar nou 160 euro voor te gaan betalen...
(Niet de rode want dan doet het au)
- elke dag paar keer je gezicht wassen.
- VEEL water drinken (ongeveer 2 liter extra per dag)
- NIET vet eten... dus geen varkensvlees, geen chocola.. you got the point..
- biergist tabletten slikken (vitamine B)
- elke dag de sloop van je kussen verwisselen.
Als je dit weet vol te houden zie je zeker weten na 1 of 2 weken al duidelijk resultaat... het vergt wat doorzettingsvermogen maar dan heb je ook wat..
En ik bedoel dan grote dosissen B5, niet dat lullige beetje wat in biergist zit. Op het moment slik ik 9 capsules a 550 mg per dag. Helpt top hoor, nog beter in combinatie met een dieet.. weinig vette dingen (kaas, volle melk etc..) en veel water. Dr zit een hele theorie achter maar het zorgt er uiteindelijk voor dat je huid FLINK minder vet wordt. Voordat ik B5 slikte was mijn huid aan het einde vd dag gewoon supervet, kon het met een vinger eraf vegen. Nu is het aan het einde van de dag gewoon normaal, heel klein beetje vet..
Ook heb ik hier thuis een klein tubetje liggen met een chemische peeling van de huidtherapeute.. ph 1,44.. brrr.. maar dat helpt ook wel dus, peelen..
Ik had het in het begin flink erg, ze wouden me eigenlijk op de roaccutane zetten maar dat wou ik echt pas doen als er NIKS meer was te proberen. Toen las ik zelf ergens op een site over B5..
Enne, kent iemand dat ding op tellsell (of hoe heet dat tegenwoordig), dat je over je huid moet bewegen en die dan je porien schoonzuigt? Soort van stofzuigertje lijkt het wel! Ben de naam alleen ff kwijt.. benieuwd of dat helpt..
http://www.telsell.com/shopping.asp?UID=02121122200936&CNT=NL&LAN=NED&MN=PR2720
T is niet zo heel erg duur, 36 euro. Denk dat ik het eens ga proberen. Het idee erachter is namelijk wel goed. Ik ben voor het grootste gedeelte van mn acne af maar zie nog wel hier en daar kleine witte vlekjes als ik mn huid strak trek, de bekende meeeters.. of eigenlijk gewoon een verstopte porie. Kan drukken wat ik wil, krijg ze niet weg En dat worden dus wel puistjes.. maybe kan het met dit ding wel
Ben wel beetje huiverig voor die telsell dingen maar ik heb ook gehoord dat ze ook best wel kwaliteit spul hebben.. naja het is iig geen 200 euro ofzo.
quote:Mocht je hem bestellen, kun je het hier dan je ervaringen plaatsen? Daar ben ik wel benieuwd naar. En waar heb je die B5 gekocht, bij de apotheker?
Op woensdag 29 januari 2003 00:27 schreef roobje het volgende:
Ik heb t gevonden!http://www.telsell.com/shopping.asp?UID=02121122200936&CNT=NL&LAN=NED&MN=PR2720
T is niet zo heel erg duur, 36 euro. Denk dat ik het eens ga proberen. Het idee erachter is namelijk wel goed. Ik ben voor het grootste gedeelte van mn acne af maar zie nog wel hier en daar kleine witte vlekjes als ik mn huid strak trek, de bekende meeeters.. of eigenlijk gewoon een verstopte porie. Kan drukken wat ik wil, krijg ze niet weg
En dat worden dus wel puistjes.. maybe kan het met dit ding wel
Ben wel beetje huiverig voor die telsell dingen maar ik heb ook gehoord dat ze ook best wel kwaliteit spul hebben.. naja het is iig geen 200 euro ofzo.
quote:Dit werkte bij mij redelijk. Helaas hadden al mijn T-shirts na verloop van tijd witte randjes langs de hals, waren mijn kussenslopen en bovenrand van mijn dekbedhoed uitgebleekt en ga zo maar door.
Nu gebruik ik het nog, en als ik heel veel erop smeer gaan ze alemaal weg, als ik er niets op smeer komen ze terug.
Dus nog maar even een tube halen morgen.
/edit
Ik denk als ik mijn eet gewoonte zou aanpassen dat ik er maar een beetje op hoef te smeren. Want ik eet bijna elke dag een reep chocolade, en ook bijna iedere dag uit school een patatje oorlog..
Maar vind het prima zo..
quote:Heb m inmiddels maar gewoon besteld ook, kan dr altijd nog mee gaan tenissen ofzo
Op vrijdag 31 januari 2003 12:57 schreef Herfst het volgende:[..]
Mocht je hem bestellen, kun je het hier dan je ervaringen plaatsen? Daar ben ik wel benieuwd naar. En waar heb je die B5 gekocht, bij de apotheker?
Over die B5, dat bestel ik bij een online winkel omdat dat nogal scheelt, het is best duur spul. Eigenlijk niet zo heel duur maar je slikt er zo veel van.. Zeg maar 70 euro/maand. Ik heb dan ook tientallen dingen eerder geprobeerd, het was of B5 of roaccutane. Keuze snel gemaakt. Ik zou eerst nog ff allerlei andere dingen proberen, t is beetje laatste redmiddel. Ik ga dat 10% benzol spul ook eens proberen trouwens, ik heb nu bijna geen puistjes meer maar ben wel benieuwd wat het met de huid doet. Klinkt nogal agressief namelijk..
quote:Lees nou eens dan..
Op dinsdag 4 februari 2003 12:17 schreef Tyzmanian het volgende:
Als je echt last hebt van puistjes, en niet zoals in de reclames waar al de jongens en meisjes ineens 1 puisje hebben.
Ga dan gewoon naar je huisarts. Ik kreeg ERYTHROCINE-ES voorgescheven. Werkt perfect bij mij.
maar ze zitten vol vocht.. uitknijpen wordt alleen maar lelijker toch..? en ik WIL ZE PERCE weg eigenlijk
Het is dus voor mensen die ALLES al geprobeerd hebben (alles uit de drogist, homeopatische artsen, chineze artsen, alles van de huisarts, de pil, antibiotica, voedingspatroon veranderen, etc. etc. )
Als niks helpt, kan je aan de Roaccutane. Wel is het een erg omstreden medicijn omdat er zoveel ernstige bijwerkingen zijn (het medicijn staat op nummer 4 van de lijst van medicijnen met ernstigste bijwerkingen ofzo). Ik heb er een half jaar over nagedacht of ik het zou doen of niet. Maar ik doe het! Ik ben doodsbenauwd voor de bijwerkingen, maar ik ga het toch proberen! Al helpen al die horrorverhalen op het internet niet echt: de positieve verhalen op het internet hebben me over de streep getrokken!!!
Nou, vandaag begint dus mijn avontuur. En het is nog online te volgen ook!!! Alle ranzigste details zal ik met jullie delen. En zo hoop ik beeld te geven van mijn ervaringen. En over 6 maand hoop ik weer clean and clear te zijn.
Dus, twijfel je ook nog over accutane, of wil je gewoon meer info, ga dan eens naar mijn site. Ben je zelf ook aan de accutane, en wil je je ervaringen delen, of tips geven of vragen stellen, schrijf dan eens in het gastenboek!!!
klinkt ranzig, is het ook...maar het helpt wel
quote:Na jouw bericht gelezen te hebben, ga ik dit ook maar eens testen.
Op woensdag 29 januari 2003 00:04 schreef roobje het volgende:
En ik bedoel dan grote dosissen B5, niet dat lullige beetje wat in biergist zit. Op het moment slik ik 9 capsules a 550 mg per dag. Helpt top hoor, nog beter in combinatie met een dieet.. weinig vette dingen (kaas, volle melk etc..) en veel water. Dr zit een hele theorie achter maar het zorgt er uiteindelijk voor dat je huid FLINK minder vet wordt. Voordat ik B5 slikte was mijn huid aan het einde vd dag gewoon supervet, kon het met een vinger eraf vegen. Nu is het aan het einde van de dag gewoon normaal, heel klein beetje vet..
Hier wat info over vitamine B5 (pantotheenzuur) voor de andere fokkers:http://www.b5supplements.com
quote:Roobje, bij welke onlineshop heb jij het vandaan en welke precies?
How it works - the importance of B5 as an essential nutrient.
While you may have heard that acne is caused by different factors including bacteria, the micro-texture of the skin, stress, diet, the immune system, poor hygiene, etc... the truth is that these are merely sub-causes.
While one could focus on the sub-causes of acne with applied skin products, B5 takes the same approach as Accutane (isotretinion) by focusing closer to the root cause, which is why it's so much more effective. The ultimate root cause is genetics, but short of genetic engineering we cannot fix this problem. We can however focus right above it.
Without overproduction of oil acne wouldn't be possible and none of the other sub-causes would be able to play even the slightest role in acne. Applied products fail because they cannot successfully regulate skin oils. The key to curing acne is to stop the overproduction of oil at its source. That's why Accutane (isotretinion) is so effective, but it has numerous side effects and other downsides. B5 on the other hand, has virtually zero side effects.
Hier wat meer search links:
http://www.google.nl/search?num=20&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&q=%2Bb5+%2Bacne&btnG=Google+zoeken&lr=
Heb je nog last gehad van deze mogelijke bijwerkingen?
quote:www.vitadvice.nl . Ik haal altijd het merk 'Solgar', ik haal potten van 250 stuks. Twee potten per keer, hoef je geen verzendkosten te betalen..
Op maandag 24 maart 2003 03:24 schreef mwuhaha het volgende:
Roobje, bij welke onlineshop heb jij het vandaan en welke precies?
quote:
Op maandag 24 maart 2003 03:24 schreef mwuhaha het volgende:
Heb je nog last gehad van deze mogelijke bijwerkingen?</li>
- A lightening of the stool is the main side effect.
Yup..
Maar dat was bij mij tijdelijk, wat ik wel heb ondervonden is dat als ik veel vette dingen eet terwijl ik B5 slik ik hier last van krijg maar zolang ik daar vanaf blijf ik er geen last van heb. Ik weet niet zeker of het daaraan ligt hoor..
- Mild diarrhea happens in some cases but is not very common.
Zie hierboven
- Severe diarrhea is very unusual. Please stop taking B5 however, if you get severe diarrhea. Generally within the first three months, the body will adjust to the high B5 intake levels and stool thickness will return to normal.
Zie hierboven, ik heb er inmiddels geen last meer van.. dus zou heel goed kunnen kloppen
- Mild stomach irritation happens occasionally. Take B5 in lower amounts and at greater frequencies if this happens. Try to take it with food. If it persists reduce the amount of B5 taken per day. Again, the body tends to adjust to this and the stomach irritation fades over time.
Nope..
- Skin flushing (a sporadic warming sensation on the skin) is an effect from the niacin, which is one of the nutrients added to our B5 formula. It is not exactly a side effect because it is part of the cleansing process. The niacin helps increase bloodflow to the epidermis. It is however, an effect you should be aware of. It also fades over time.
Dit snap ik niet helemaal, ik slik gewoon B5, geen niacin. Dit gaat om een bepaalde B5 formula?
- Sensitive teeth is an extremely rare side effect.
Ehh.. nee..
- Possible headaches during the initial detoxification (the 1st week or so of starting). It is a rare effect. It is more common among women.
Geen last van gehad
- Some people experience an increase in energy and sense of well being while taking B5.
Geen idee eigenlijk! Zou best kunnen maar ik heb niet echt iets bijzonders gemerkt.
- Some people experience a decrease in energy and sense of well being while taking B5.
Zie hierboven
Ik heb net weer een nieuwe lading B5 gehaald, als dat op is ga ik die B5 van die site van jou eens proberen..
Weet je trouwens of het ook vergoed wordt door de zekering als het als recept via je huisarts gaat?
(ben particulier verzekerd)
quote:Bijenkorf
Op maandag 24 maart 2003 19:12 schreef mwuhaha het volgende:
Ik ga morgen bij de Bijenkorf ff een klein potje halen.Weet je trouwens of het ook vergoed wordt door de zekering als het als recept via je huisarts gaat?
(ben particulier verzekerd)
Vitaminen worden niet vergoedt, worden niet erkend als geneesmiddel T is wel prijzig dus..
quote:Helpt dat echt om minder zuivel en chocolade te eten
Op woensdag 9 oktober 2002 23:07 schreef TumTum het volgende:[..]
...
Ach, mijn advies is: Kijk eens waar je veel naar eet, en minder dat. Mijn boosdoener was mijn kaasverslaving (=zuivel). 's avond grote brokken kaas eten. Chocola at ik nooit, maar sinds ik gestopt ben met (veel) kaas eten is het bijna weg.
...
Ik zou wel wat meer info willen over de mogelijkheden om litteken(tjes) te verwijderen, er is een methode genaamd "micro-dermabrasie".
Misschien iemand ervaring?
quote:Aan het begin van dit topic is dit te lezen....
Op woensdag 9 oktober 2002 23:28 schreef Mr.Zop het volgende:[..]
En dit is ook handig om misverstanden mbt voeding uit de wereld te helpen:
Niet dus, killa bee
quote:hehe, doet deugd dat te horen, rap nog een yoghurtje met een glas melk nr achteren slaan
Op dinsdag 25 maart 2003 22:59 schreef RaTz het volgende:[..]
Aan het begin van dit topic is dit te lezen....
Niet dus, killa bee
quote:Vandaag ff klein potje gehaald bij een vitamineshop in Rdam (Bijenkorf had wel Solgar B6, maar geen B5), en straks ff online bestellen bij VitAdvice. Als het daarna goed bevalt, haal ik het uit het buitenland.
Op maandag 24 maart 2003 23:36 schreef roobje het volgende:
BijenkorfVerkopen ze dat daar? En een klein potje zou ik niet aanraden, ben je zo door heen.. en je betaalt waarschijnlijk veeeel te veel. Komt nog bij dat je het wat langer moet gebruiken om resultaat te zien.
Vitaminen worden niet vergoedt, worden niet erkend als geneesmiddel
T is wel prijzig dus..
check:
http://www.just-lotions-links.com/pantothenic_acid_acne.htm
De links werken niet, die moet je copy/pasten, anders kom je steeds op dezelfde website.
Wat dacht je van dit ?
http://www.herbaladvisor.com/search/products.asp?txtSearch=Pantothenic
quote:Wordt iets van $18 per maand dan
Pantothenic Acid (B-5) 500mg (200 Caps) by Twinlab
Our Price $13.204 for $51.32 Save $49.24
8 for $99.82 Save $101.30
12 for $145.74 Save $155.94
Edit: rekenfoutje
[Dit bericht is gewijzigd door mwuhaha op 26-03-2003 13:18]
quote:Ik zou wel halfvolle melk en halfvolle joghurt nemen, zo min mogelijk vet binnen krijgen helpt wel hoor. Ik eet ook (bijna) geen kaas meer, kaas is echt heel vet.
Op dinsdag 25 maart 2003 23:18 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
hehe, doet deugd dat te horen, rap nog een yoghurtje met een glas melk nr achteren slaan
quote:Wow dat is wel stukken goedkoper natuurlijk, ik hoop wel dat het goede kwaliteit is. Het moet wel uit de VS komen he, komen wel shipping kosten bij.. die zijn meestal niet goedkoop. En de douane doet meestal ook erg lastig, dit vond ik op die onderste website:
Op woensdag 26 maart 2003 03:26 schreef mwuhaha het volgende:[..]
check:
http://www.just-lotions-links.com/pantothenic_acid_acne.htm
De links werken niet, die moet je copy/pasten, anders kom je steeds op dezelfde website.Wat dacht je van dit ?
[..]Wordt iets van $18 per maand dan
(Verzendskosten niet meegerekend.)Edit: rekenfoutje
quote:
Problems encountered frequently, when shipping to the following countries:Europe (except for U.K., Switzerland, and Austria): Almost all nutritional supplements are considered as drugs, and will be returned by the Customs.
Hoeveel wil je er per dag gaan slikken trouwens? Als je in de VS gaat bestellen, laat me ff weten hoe t ging..
quote:hmm..toen ik dat een keer gebruikte verdoofde het mijn lippen toen het er per ongeluk op kwam...
Op woensdag 9 oktober 2002 22:59 schreef StefanFM het volgende:
Clearasil deed bij mij altijd wel goed...
quote:Brrr.. roacutane? Huidtherapeute wou mij ook dat roaccutane aansmeren.. ik heb mn eigen research gedaan en ben nu mooi voor 90-95% van mn acne af, zonder bijwerkingen. Vitamine B5
Op zaterdag 29 maart 2003 09:42 schreef tiemo het volgende:
Ik had een tijd geleden pas echt troep voor die klote puistjes, waren pillen die je in het begin 4x moest slikken nou ik het een maand (iets minder) lopen slikken en het hielp wel het enigste wat er erg aan was dat ik heeel veel bijverschijnselen kreeg zoals: bloedneus,gezichts verlies,droge huid. Het is mischien troep maar ik weet wel dat dat het enigste middel is wat echt helpt.
quote:Ik begon met 10, nu op de 15 om wat sneller effect te kunnen krijgen.
Op zaterdag 29 maart 2003 09:38 schreef roobje het volgende:
Hoeveel wil je er per dag gaan slikken trouwens? Als je in de VS gaat bestellen, laat me ff weten hoe t ging..
Voor B5 gebruikte ik ook benzoylperoxide 5%, wat ook wel een beetje helpt. Ik smeerde het toen over mijn hele gezicht, wat volgens sommigen alleen op de puistjes moet. Ik ben er nu mee gestopt, omdat mijn gezicht er iets roder door werd.
Volgens mij heeft veel water drinken altijd al best wel grote invloed gehad op mijn gezicht. Begon toevallig samen met B5 meer water te drinken. Ipv 1L puur water, neem ik nu 2L ongeveer.
Ik merk wel verschil, talg/vet wordt volgens mij dunner wat denk ik door B5 komt.
Had de dag na B5 wel lichte hoofdpijn, wat meer mensen hebben, maar de dag daarna niet meer. Op 1 site met userreviews hadden een paar ook haaruitval, iets wat ik absoluut niet wil hebben.
Hier een goede link met info over B5 http://b5foracne.vze.com . Staan ook wat shop links bij (en die userreviews).
Heb nog wat naar prijzen gezocht in VS:
http://www.iherb.com/pantothenic.html
Goedkoopste wat ik heb is $13,20 per maand bij 10caps/dag van 500mg. Dit is in een grote hoeveelheid van 12x 250caps. Alleen de verzendskosten bij deze winkel zijn ontiegelijk duur, $40, waardoor je op $17,20 uitkomt.
Er zijn ook wat 2 shops met $16 per maand, alleen de verzendskosten staan er niet bij vermeld. Deze shops moet ik nog emailen.
http://www.vitaminshoppe.com
http://www.swansonvitamins.com
http://www.supervaluevitamins.com/vitaminb_products1.htm
http://www.vitacost.com/Store/products/Products.cfm?SubCategoryID=3317&dropdown1=product
Douane.... zou idd behoorlijk irritant zijn als er opeens onverwacht 19% btw erop komt of er iets anders mis gaat. En hoe het betaald gaat worden.
Misschien dat er in de UK of Duitsland ook nog wat shops zijn.
We kunnen het natuurlijk ook met meerdere mensen hier kopen in grote hoeveelheden, zodat verzendskosten sterk verlaagd worden.
ik dacht dat als je veel rukt dat je testosteron-level toch alleen maar daalt ?? ( als je extreem veel rukt that is )
Zou er een kwaliteitsverschil zitten tussen verschillende merken ?
Die dingen van vita-send zijn wel ongeveer 2x zo goedkoop dan die van Solgar 100 voor 11,50, tegen 50 voor 12,07 euro.
[Dit bericht is gewijzigd door viking op 30-03-2003 00:22]
Bij 10/dag is
Solgar: 45.60 Euro
Vita-send: 34.50 Euro
Amerika: kan voor minimaal 13. daarna 16 en hoger (zonder verzendskosten meegerekend)
Kwaliteit kan misschien uitmaken van de manier waarop de B5 verwerkt is, dus caps, vega-caps?, tabletten etc.
Slikken die tabletten een beetje gemakkelijk weg?
Verder zag ik vaak het middel Benzoylperoxide staan...
Daar ben ik vanaf gestapt omdat het ENORM kut is dat het je kleding en haar bleekt.
Als je echt een beetje puistjes hebt kun je beter Acid A Vit bij de dokter halen. Werkt tien keer beter en bleekt niet.
Effectieve stof is Tretinoine 0.05%
Wel om denken dat je je huid eerst met een zalfje als dokter van der hoogh day & night creme insmeerd anders ga je dood van de pijn en krijg je een rode kop.
bye bye
quote:en ze is nergens allergisch voor?
Frustrerend.
quote:Niet dus. Ik ken mensen die 25 zijn die het echt nog steeds erg hebben.
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:23 schreef HansDeHork het volgende:
Zijn jullie niet bang dat je over tien jaar met een lichtgevend gezicht rondloopt als je al die troep aan je gezicht smeert?
Ik vind het allemaal maar uiterlijk vertoon die antipuistencreme over 5 jaar heb je er toch niet zoveel last meer van en die gladde clearasilgezichten in de disco vind ik net zo triest eigenlijk
Dat is het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb.
300gram B5 voor $25 (exclusief verzendskosten) (met wat gratis B5 gel)
17$ voor shipping naar NL.
Dan komt er waarschijnlijk, als de douane het onderschept, nog 19% btw bovenop de totale kosten en als het goed is hoeven er voor B5 geen douanerechten betaald te worden.
Zelfs als je dit maar 1x uit de VS besteld (met verzendskosten etc meegerekend), ben je dan al goedkoper uit dan het in NL te halen. (En dus vooral als je het meerdere aantallen neemt.)
Met 100gram per keer, kan je niet zo lang doen. 10 dagen op normale/hoge dosis, 20 dagen op een lage.
daarnaast nog naar huidspecialist geweest. behandeling met zuur gehad>>>prikt errug maar helpt heel goed (ook tegen littekens van onder andere acne)
quote:kun je het niet ook bij het kruidvat kopen?
Op donderdag 3 april 2003 16:11 schreef mwuhaha het volgende:
Ik ga waarschijnlijk B5 bestellen van:
http://www.acnemiracle.comDat is het goedkoopste
wat ik tot nu toe gevonden heb.
300gram B5 voor $25 (exclusief verzendskosten) (met wat gratis B5 gel)
17$ voor shipping naar NL.
Dan komt er waarschijnlijk, als de douane het onderschept, nog 19% btw bovenop de totale kosten en als het goed is hoeven er voor B5 geen douanerechten betaald te worden.Zelfs als je dit maar 1x uit de VS besteld (met verzendskosten etc meegerekend), ben je dan al goedkoper uit dan het in NL te halen. (En dus vooral als je het meerdere aantallen neemt.)
VITAMINE B COMPLEX
Kruidvat Vitamine B Complex is het krachtigste voedingsupplement van alle B vitaminen. Dit ideale voedingssupplement wordt speciaal aangeraden bij sporten, zware geestelijke inspanning, bij herstel na ziekte en als aanvulling bij afslanken.
Een evenwichtige voeding bevat voldoende vitaminen.
Inhoud
310 tabletten
Ingredienten
vitaminen, verdikkingsmiddel (calcium carbonaat, microkristallijne cellulose, hydropropylmethyl, cellulose, silicium dioxide) glansmiddel (stearinezuur, magnesium stearaat).
Samenstelling
50 mg vitamine b1 (3571% adh), 50 mg vitamine b2 (3125% adh), 50 mg vitamine b3 (278%), 50 mg vitamine b5 (833%), 50 mg vitamine b6 (2500%), 50 mcg vitamine b12 (5500%), 500 mcg foliumzuur (250%), 500 mcg biotine (333%), 50 mg choline bitartraat, 50 mg inositol, 50 mg paba.
Volume/Aantal: 310 st (ppe: ¤ 0.01 per st)
quote:Nope, vitamine B5 (pantothenic acid/pantotheen zuur) kan je meestal alleen bij vitamine speciaal zaken kopen.
Op maandag 14 april 2003 17:14 schreef Tante_Bet het volgende:[..]
kun je het niet ook bij het kruidvat kopen?
Vitamine B Complex bevat te weinig vitamine B5, want je moet juist een hoge dosis B5 nemen, zon 10gram per dag. 1 Pil van B5 is daarom meestal ook 500mg, terwijl bij die multivitamine dat 50mg is.
In de VS is het iig een stuk goedkoper. Zelfs met die verzendskosten.
Heb het helaas nog niet binnen uit de VS, als het goed is deze week.
Het gaat trouwens niet speciaal om vitamine B5, maar eigenlijk om Coenzym-A. B5 is nodig voor de productie van dit enzym, maar er schijnen ook andere natuurlijke producten te zijn die dit beinvloeden, volgens:
http://www.pantothenic-acid.com/
Heb het nog niet helemaal doorgelezen.
Ik bedoel, wat gebeurt er dan?
quote:Dan krijg je allemaal rooien vlekken in je gezicht, die enorm branden! Vooral als je ook nog gaat zweten in de zon, dan is t helemaal erg.
Op woensdag 16 april 2003 16:14 schreef ds het volgende:
Weet iemand toevallig waarom je met roacutane niet in de zon mag komen?Ik bedoel, wat gebeurt er dan?
quote:En?
Op maandag 3 februari 2003 23:24 schreef roobje het volgende:[..]
Heb m inmiddels maar gewoon besteld ook, kan dr altijd nog mee gaan tenissen ofzo
Wordt binnenkort geleverd.. kzal de bevindingen hier wel posten.
Over die B5, dat bestel ik bij een online winkel omdat dat nogal scheelt, het is best duur spul. Eigenlijk niet zo heel duur maar je slikt er zo veel van..
Zeg maar 70 euro/maand. Ik heb dan ook tientallen dingen eerder geprobeerd, het was of B5 of roaccutane. Keuze snel gemaakt. Ik zou eerst nog ff allerlei andere dingen proberen, t is beetje laatste redmiddel. Ik ga dat 10% benzol spul ook eens proberen trouwens, ik heb nu bijna geen puistjes meer maar ben wel benieuwd wat het met de huid doet. Klinkt nogal agressief namelijk..
quote:Niet geprobeerd, niet nodig
Op zondag 11 mei 2003 01:46 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
En?
Het is sowieso een slechte manier om acne tegen te gaan, zie deze link --> http://www.b5supplements.com . Je kan het beter (zo dicht mogelijk) bij de bron aanpakken
quote:Hey dat klinkt goed
Op zaterdag 5 april 2003 22:41 schreef mwuhaha het volgende:
Ik heb gisteren al ff 5x300gr besteld bij Acnemiracle. (Ook voor iemand anders.) Totaal $150, waarbij waarschijnlijk nog btw bij komt.Met 100gram per keer, kan je niet zo lang doen. 10 dagen op normale/hoge dosis, 20 dagen op een lage.
quote:Jep, ik! De eerste paar dagen ging het goed, best goed resultaat... Tot op een gegeven moment mn huid helemaal droog werd. En dan bedoel ik niet een beetje droog, maar echt VERSCHRIKKELIJK! Het leek net of ik schurft had ofzo... dus pas wel op met het gebruik van dit middel!
Op woensdag 9 oktober 2002 22:59 schreef Gijsbrecht het volgende:Nu heb ik laatst van iemand een tip gekregen om het middel Benzoylperoxide Hydrogel 10% PCH te gebruiken. En het is echt een wondermiddel volgens mij! Na 2 dagen al aanzienlijke vermindering!
quote:ja klopt, het helpt goed, ik heb dit via mijn huisarts gekregen
quote:klopt dat helpt ook goed..
Op donderdag 10 oktober 2002 12:22 schreef engeltje_1983 het volgende:
ALs meisje zijnde kan je aan de pil, bij mij helpt t wel. En je wordt ni zwanger ook. De pil wordt bij mij vergoedt door de verzekering. Dus tis ook ni duur
.
quote:Yep, is poeder, dus eigenlijk gewoon de inhoud van een capsule bij Solgar, wat oplost in water. Het is puur B5 met wat OptiZinc wat ook goed schijnt te zijn. Verder krijg je nog wat gratis topical B5 erbij, wat je direct op de huid kan smeren.
Op zondag 11 mei 2003 12:17 schreef roobje het volgende:[..]
Hey dat klinkt goed
Maar dat is poeder zie ik ? Moet je dat dan oplossen in water ?
Alleen zijn de verzendskosten zijn hoog, $25. Maar voor de rest stukken goedkoper dan in NL of andere internationale bedrijven.
Heb nu 5x 300gr binnen, inc verzendskosten was het totaal 142Euro. Zelfs geen btw kosten of douanerechten (kan zijn dat het geluk was).
Kan dus bijna een half jaar mee doen, en zelfs langer omdat je op een gegeven moment overgaat op een lagere onderhoudsdosis.
Wel balen dat ik net nieuwe B5 in nederland heb besteld, kzal die link ff goed onthouden voor de volgende keer.
Trouwens, Zinc stimuleert de aanmaak van nieuwe huidcellen. Helpt beetje tegen lidtekens en vooral het voorkomen van lidtekens
quote:Zinc?
Op zondag 11 mei 2003 15:31 schreef roobje het volgende:
Ik zit al een tijdje op die onderhoudsdosis![]()
Wel balen dat ik net nieuwe B5 in nederland heb besteld, kzal die link ff goed onthouden voor de volgende keer.
Trouwens, Zinc stimuleert de aanmaak van nieuwe huidcellen. Helpt beetje tegen lidtekens en vooral het voorkomen van lidtekens
quote:Deze zink http://www.lef.org/prod_desc/item00232.html zit erin verwerkt dacht ik. 50mg zink per 10g B5. Iets bodybuilders ook vaak gebruiken, ZMA, dus komt voor mij goed uit
Op zondag 11 mei 2003 15:37 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Zinc?
Waar is nou het goedkoopst B5 te koop dan?
Goedkoopste wat ik in NL heb gezien is http://www.vita-send.nl/prijs.htm en goedkoopste internationaal wat ik heb gezien en gebruik is http://www.acnemiracle.com (de poeder vorm "Pure B5 W/ OptiZinc", dus niet topical, maar zit er wel gratis bij)
ik eet amper chocolade en chips meer en eigenlijk nooit echt meer last van puistjes, jah op zondag ofzo soms na een avondje goed drinken.
quote:Dieet aanpassen is idd een mogelijkheid tegen acne. Meer info daarover zie http://www.freeacnebook.com/ .
Op maandag 12 mei 2003 15:23 schreef -THaVinNY- het volgende:
ik wil niet bijdehand doen hoor over jullie wondermiddeltjes want er zijn meer mensen die echt last van acne hebben, maar je kan de puistjes beter bij de oorzaak aanpakken, namelijk je eten. let erop dat je gewoon gezond eet, vooral weinig vet. dan heb je er veel minder last van.ik eet amper chocolade en chips meer en eigenlijk nooit echt meer last van puistjes, jah op zondag ofzo soms na een avondje goed drinken.
Want daar ben ik nu 3 weken mee bezig maar ik kan er bijna niet meer tegen, wordt echt alleen maar erger.
quote:Je zou het hier http://pub106.ezboard.com/fabsoluteacneinfofrm1 kunnen proberen te vragen, misschien dat ze daar een antwoord hebben.
Op maandag 12 mei 2003 16:44 schreef atomicbster het volgende:
Weet iemand eigenlijk of je B5 mag gebruiken icm de Roaccutane kuur?
quote:Ziek word ik van dit soort mensen die denken dat het zo simpel is
Op maandag 12 mei 2003 15:23 schreef -THaVinNY- het volgende:
ik wil niet bijdehand doen hoor over jullie wondermiddeltjes want er zijn meer mensen die echt last van acne hebben, maar je kan de puistjes beter bij de oorzaak aanpakken, namelijk je eten. let erop dat je gewoon gezond eet, vooral weinig vet. dan heb je er veel minder last van.ik eet amper chocolade en chips meer en eigenlijk nooit echt meer last van puistjes, jah op zondag ofzo soms na een avondje goed drinken.
Sorry voor mijn felheid maar de oorzaak ligt echt niet bij je eten, dat was ook het eerste wat de huidarts en huidtherapeute mij zeiden. Ok, je moet natuurlijk niet elke dag 3 patatjes eten maar als je een beetje gezond doet verergert je eetgedrag je acne niet. Denk je trouwens ook niet dat ik dat niet al lang geprobeerd heb ? Dit zijn net van die uitspraken zoals 'Kijk die jongen heeft last van acne, hij maakt zn huid dus niet goed schoon.. wat een viezerik'.
Voordat je dat soort dingen doet mag je wel ff weten waar je over praat, acne zit namelijk in je genen. Als je wilt weten hoe en wat precies moet je hier kijken -- > www.b5supplements.com .
quote:Zou ik zeker niet doen! Ze interferen niet met elkaar maar ze doen eigenlijk hetzelfde, namelijk zorgen dat je huid minder vet wordt. Straks met Roaccutane wordt je huid al superdroog, dus ik zou het niet doen. Lijkt me niet echt goed voor je huid.
Weet iemand eigenlijk of je B5 mag gebruiken icm de Roaccutane kuur?Want daar ben ik nu 3 weken mee bezig maar ik kan er bijna niet meer tegen, wordt echt alleen maar erger.
Gewoon doorzetten met die kuur, Roaccutane is een paardemiddel.. dat gaat vast wel helpen
Ik ga nu sinds 2 maanden naar de Homeopaat, en ik geloof wel dat het helpt ja. Enige nadeel is dat nu ik pilletjes slik en nog wat meer dat ik nu een excuus heb om te snoepen, wat ik nu dus ook massaal doe.
Ik zal even opschrijven hoe mijn 'kuur' in zijn werk gaat:
Iedere dag 3 x 2 pilletjes "Hepar Sulphur, potentie D4"... Dus bij het opstaan 2, om 3 uur 2, en voor het slapen gaan nog 2 pilletjes.
Iedere ochtend onder de douche je huid wassen, ikzelf doe het met een hele harde 'masseer' douchestraal, je huid moet in ieder geval goed schoon zijn. Dan, wanneer je onder de douche vandaag komt, je hoofd afspoelen met koud water om je poriën te 'sluiten'. En als je huid dan droog is ga je er met een soort flesje met een 'depper' (zo'n ding dat je indrukt en dan komt er vloeistof uit) over je huid en smeer je die vloeistof uit over de plekken waar je puistjes zitten. Die vloeistof is: "Aknemycin erythromycine 20mg/g"
'S avonds voor het slapen gaan smeer ik mijn huid dan nog in met het al eerder genoemde Benzoylperoxide, 5%
Verder moet je dan nog eenmaal in de week 5 granules "Suplhur D200 Granules", soort van korreltjes. (die overigens best lekker smaken )
Het lijkt vrij veel, maar het valt best mee en het is ook wel aan te raden. De Homeopaat dus, gewoon even een afspraakje maken en hij schrijft zo het een en ander voor je uit.
quote:Ik kwam dit nog tegen:
Weet iemand eigenlijk of je B5 mag gebruiken icm de Roaccutane kuur?
quote:
Can I take Accutane (isotretinion) and B5 at the same time?B5 will not interfere with Accutane (isotretinion), but it is not recommended to take them at the same time. They both prevent acne in similar ways and taking both at the same time isn't necessary.
quote:
Can I take B5 as I'm coming off of Accutane (isotretinion)?Yes. However, if Accutane (isotretinion) has already cleared your skin it may be perfectly possible to remain acne free just by keeping good maintenance with applied products. Otherwise, start taking B5 two weeks before you stop taking Accutane (isotretinion).
Me huid was al na 1 week totaal opgedroogd en me lippen ook.
Verder ook last van spierpijn, hoofdpijn en lichte depressie ( wat ik daarvoor ook wel al had)
Nu maar hopen dat het ook echt werkt. Morgen weer bloed prikken en volgende week weer naar de huidarts.
En als je verder een gladde huid wil zonder littekens gebruik kruidvat zeealgen/honing en kamillemasker >k weet de naam niet meer
succes allemaal
quote:als dat zo goed helpt, wrom heb je dan puisten en pukkeltjes????
Op vrijdag 23 mei 2003 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
gewoon de allergoedkoopste zeep op je kop smeren elke dag, dat je huid er van uitdroogt. helpt fantastisch en beter als al die middeltjes
quote:Hee!! Nog nooit geprobeerd..Ik had eerst vannalles geprobeerd..Clearasil, DDD-zeep etc. maar het beste is toch wel, een beetje talkpoeder op de plaatsen, daardoor droogt het uit, een beetje sauna, kan ook helpen.. of een stoombadje. maar toen het bij mij wel weg ging, maar nog niet goed genoeg, ben ik naar de dokter gegaan, gewoon zeggen waar je last van hebt, en voilla, je krijgt een receptje mee, dat superrrr goed helpt!! het heeft een supermoeilijke naam,maar het zit in een doorzichtig flesje met een depper erop!!
quote:...En Dan..?? Kunnen Ouderen Trouwens Geen Last Hebben Van Puistjes..?.. ByeBye!
Op vrijdag 23 mei 2003 22:35 schreef Yipo_Palaffis het volgende:
Offtopic: het is toch echt een jongerenforum dat fok, gezien het aantal views van dit topic.
Dan worden je puistjesaantal wel wat veel minder
quote:Probeer eens hoge dosis vitamine B5 zoals in dit topic al beschreven is.
Op maandag 26 mei 2003 00:21 schreef Damnit het volgende:
...
quote:Die heb ik ook gehad in het begin.
Op maandag 26 mei 2003 22:04 schreef Erwin17 het volgende:
Ik heb SOLGAR B-5 PANTOTHENIC ACID 550MG VEGICAPS 250 ST
gekocht. Kan iemand mij vertellen hoeveel ik er per dag moet slikken om een goed resultaat te krijgen?
Dus in het begin met een lichte dosis beginnen bijv. eerste 3 dagen 2,50gram (4 a 5 pillen)per dag, daarna opbouwen naar een hoge dosis van 10gram (dus 19 pillen) per dag verdeeld over de dag. Met elke dag multivitaminnen los erbij, normale dosis. Verder ernaast veel water blijven drinken.
Houdt er rekening mee dat je in het begin van het gebruik kan je kans hebt op een lichte vermeerdering van acne (outbreak), daarna wordt het minder. Ik had ook de eerste dag lichte hoofdpijn, wat wel meer hebben. En de eerste paar weken een iets lichtere stoelgang.
quote:Ik gebruik het momenteel ook maar het helpt voor geen meter
quote:De kans dat Ouderen jeugdpuistjes hebben is gering, ja, hoezo? Ben je ergens door beledigd?
Op vrijdag 23 mei 2003 22:48 schreef Lil-WoMaN het volgende:[..]
...En Dan..?? Kunnen Ouderen Trouwens Geen Last Hebben Van Puistjes..?.. ByeBye!
quote:Wanneer val je in de categorie 'oudere'?
Op maandag 26 mei 2003 23:02 schreef Yipo_Palaffis het volgende:[..]
De kans dat Ouderen jeugdpuistjes hebben is gering, ja, hoezo? Ben je ergens door beledigd?
quote:Vraag maar aan degene die het woord het eerste gebruikte, zou ik zeggen. Het ontstoken raken van haarzakjes, waardoor onderhuids pus ontstaat dat tot een puistje leidt zal statistisch gezien, omdat dit te maken heeft met het inkicken van geslachtshormonen (dacht ik, maar bindt me er niet op vast), vaker voorkomen bij pubers en adolescenten (van 14 tot ca. 24 jaar oid) dan bij mensen die ouder zijn dan 24.
Op maandag 26 mei 2003 23:02 schreef DuchessX het volgende:[..]
Wanneer val je in de categorie 'oudere'?
Wat is, qua medicijnen, echt een agressief middel zonder al te veel bijwerkingen?
quote:Raar maar waar.....sinds ik aan de 40 days & 40 night wedstrijd (
Op woensdag 21 mei 2003 22:27 schreef gast87 het volgende:
mensen ik heb DE oplossing.
1.Mee-eters verwijderen door een comedonen-squetcher
2.Elke dag wassen met diepreinigende schuimgel bijv van clearasil.
3.Indien er toch een puistje verschijnt smeer er een dik laagje clearasil behandelingscreme(klein tubetje) en binnen 2/3 dagen
4.Veel water drinken
5. NIET MASTURBEREN, want sinds ik ben gestop zijn ze helemaal verdwenen>binnen 1 week.dit is echt serieus.
6.Elke week 1 maal scrubben
7.Verder helpt t ook als je erin gelooft dat ze verdwijnen>wetenschappelijk bewezen!!!En als je verder een gladde huid wil zonder littekens gebruik kruidvat zeealgen/honing en kamillemasker >k weet de naam niet meer
succes allemaal
En veel water helpt ook
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:04 schreef Vlegel het volgende:
dus je wil zeggen dat SEX slecht is voor je huid?? Geen sex meer dus???????
quote:Redelijk wat water drinken verspreid over de dag, heeft bij mij ook redelijk wat positieve invloed volgens mij.
Op dinsdag 27 mei 2003 17:12 schreef Robertjuuh het volgende:[..]
hmm....misschien was ligt het toch aan het water
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 17:36 schreef gast87 het volgende:
Kijk mensen
het nou zo dat sex voor later gunstig kan zijn voor je huid.maar dan moet je wel ff lijden in je puberteit snap je.Want het stimuleert hormonen waardoor je talgklieren en zweetklieren 3 maal zo snel gaan werken.Dus als je nu geen cleane huid nodig hebt dan mag je t heus wel doen en zul je er later jonger uitzien en een mooie huid hebben.Dus kies maar nu of later :-D
succes verder
quote:Dus hieruit kun je concluderen dat de, nu, knapste mannen van wereld, vroeger enorme rukberen waren
Op donderdag 29 mei 2003 19:28 schreef gast87 het volgende:
ja als je nu veel masturbeert of sex hebt zul je er later volgens wetenschappers er jonger uitzien.maaaaaaar ja als je nu veel masturbeert of sex hebt zul je er nu alleen maar meer puisten van krijgen.begrepen :-)c ya
Ik snap je niet
quote:nou niet boos worden hé jongetje
Op vrijdag 30 mei 2003 13:00 schreef gast87 het volgende:
ey je blijft mar zeuren man.ik geef jullie alleen mar tips en dat wil niet zeggen dat het bij iedereen geldt.maarre jouw probleem.ik ga nu niet nog voor jouw alleen een verklaring zoeken.zoek t maar lekker zelf.en als je masturberen prettig vindt doe je t maar.}:|:N}:|:N
Het kan bij sommige mensen dus te maken hebben met zink. Zink wordt dan gebruikt voor sperma productie ipv voor iets anders, waardoor eerder acne kan ontstaan.
Laat nou net toevallig in B5 van Acnemiracle ook zink zitten
1. niet ongezond eten
2. veel in de zon zitten
3. veel water drinken (goed voor je huid)
4. iedere ochtend en avond goed je gezicht verzorgen
5. scrubcreme tijdens t douchen (potje bij kruidvat halen)
6. eryderm (erytromycine 20mg/ml, lotion)
7. teatree oil (beetje verdund met water zeer lokaal aanbrengen)
nog 1 tip... heeel veel bier drinken ;-) biergist is nml ook erg goed voor je huid.. en nog lekker ook >:] of je haalt potje biergist pillen ofzo (voor de aapies )
gl
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 00:39 schreef Thunk het volgende:
mensen die t hebben:1. niet ongezond eten
2. veel in de zon zitten
7. teatree oil (beetje verdund met water zeer lokaal aanbrengen)nog 1 tip... heeel veel bier drinken ;-) biergist is nml ook erg goed voor je huid.. en nog lekker ook >:] of je haalt potje biergist pillen ofzo (voor de aapies
)
gl
btw...dit is ook mijn idee hoe je ervanaf kunt komen.
Het is zo'n sterk spul dat zijn kussen wit is... terwijl die grijs hoort te zijn! Het heeft een ongelogelijk blekende werking, als het op je shirt komt ben je ook de klos.
Maar ja vroeger gebruikte ik Tea Tree Oil van the BodyShop.. dat werkte wel...
quote:ja joh
Op woensdag 4 juni 2003 17:42 schreef Robertjuuh het volgende:[..]
klinkt goed....
btw...dit is ook mijn idee hoe je ervanaf kunt komen.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 23:41 schreef Thunk het volgende:[..]
ja joh
soms ga ik uit.. drink ik 20/25 bier.. volgende ochtend word je wakker rond 2/3 uur.. kijk je in de spiegel en denk je echt WTF
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:23 schreef Robertjuuh het volgende:[..]
![]()
![]()
voelt je gezicht dan ook zo wazig aan???
Zelf reinig ik me huid 2x per dag, ook dat helpt. Verder ben ik er (helaas) nog niet achter welk eten invloed heeft op mijn puisten..
quote:Wie mooi wil zijn moet pijn leiden(streep door, weet niet hoe het moet
Op vrijdag 20 juni 2003 02:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is urine al genoemd?
Dat schijnt een heel goed wondermiddel tegen allerlei kwaaltjes te zijn, dus waarom niet tegen puistjes
Ik zou zeggen; probeer het eens!
quote:Mensen die veel bier drinken en een gevoelige huid hebben, krijgen juist meer last van puistjes..
Op woensdag 4 juni 2003 00:39 schreef Thunk het volgende:
mensen die t hebben:1. niet ongezond eten
2. veel in de zon zitten
7. teatree oil (beetje verdund met water zeer lokaal aanbrengen)nog 1 tip... heeel veel bier drinken ;-) biergist is nml ook erg goed voor je huid.. en nog lekker ook >:] of je haalt potje biergist pillen ofzo (voor de aapies
)
gl
Ik heb dinsdag een (orienterende) afspraak met de huidtherapeut/schoonheidsspecialist (een van die 2) voor een acnebehandeling.
Ik ben benieuwd
quote:Ik slik B5 zonder zink erin, gewoon puur B5 en dat helpt ook gewoon super. Het heeft niet te maken met zink maar met co-enzyme A. Zie www.b5supplements.com
Op zondag 1 juni 2003 14:33 schreef mwuhaha het volgende:
Kwam dit nog tegen over sex en acne:
http://pub106.ezboard.com/fabsoluteacneinfofrm1.showMessage?topicID=9822.topicHet kan bij sommige mensen dus te maken hebben met zink. Zink wordt dan gebruikt voor sperma productie ipv voor iets anders, waardoor eerder acne kan ontstaan.
Laat nou net toevallig in B5 van Acnemiracle ook zink zitten
quote:
Coenzyme A is also responsible for other important aspects of the body including sex hormone synthesis. When there is a lack of coenzyme A, the body is forced to choose between using the available coenzyme A for sex hormone synthesis or for metabolizing fats (the breakdown of fats). Hormone synthesis is given the priority (without it sex organs do not develop) and as result, the body has trouble breaking down all of the necessary fats. Fats that should have been broken down and re-circulated into the bloodstream, instead become deposited in the sebaceous glands (sweat glands) and secreted as oil. Oil is fat only in liquid form. Because teenagers have the highest hormone production rate, they are also the group with the highest amounts of acne.
quote:Ik denk niet dat ze je roaccutane gaan voorschrijven dus waarschijnlijk zal de huidtherapeute alle kleine verstoppingen in je porien weghalen (dmv bruut geweld, best pijnlijk), je huid peelen met een chemische peeling en je een tubetje met spul meegeven voor thuis (ook een soort van peeling). En dat herhaalt zich dan om de 2 weken ofzo..
Op zondag 22 juni 2003 12:50 schreef M2nkey het volgende:
Ik gebruik nu ruim een jaar benzylperohydroxide (ongeveer een jaar 5%, nu een paar maanden 10%)
Het is een stuk minder geworden maar ze zijn nog niet weg.Ik heb dinsdag een (orienterende) afspraak met de huidtherapeut/schoonheidsspecialist (een van die 2) voor een acnebehandeling.
Ik ben benieuwd
gewoon behandeling van de symptonen.. Vitamine B5 is beter.. Ik ben al 6-7 maand niet meer bij de huidtherapeute geweest, niet nodig
quote:Ik ben eigenlijk van plan maar één behandeling te nemen.
Op zondag 22 juni 2003 13:05 schreef roobje het volgende:[..]
Ik denk niet dat ze je roaccutane gaan voorschrijven dus waarschijnlijk zal de huidtherapeute alle kleine verstoppingen in je porien weghalen (dmv bruut geweld, best pijnlijk), je huid peelen met een chemische peeling en je een tubetje met spul meegeven voor thuis (ook een soort van peeling). En dat herhaalt zich dan om de 2 weken ofzo..
gewoon behandeling van de symptonen..
Vitamine B5 is beter.. Ik ben al 6-7 maand niet meer bij de huidtherapeute geweest, niet nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |