abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2002 @ 18:57:26 #76
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_4160467
Sodan, dat is behoorlijk snel! Zo zie je maar dat iedereen anders op dit medicijn reageert... het verbaasd me trouwens dat je al zo snel last van bijwerkingen had, dat duurde bij mij zeker een maand!
Insert lame signature here.....
pi_4163164
quote:
Op zondag 12 mei 2002 18:57 schreef Nuke het volgende:
Sodan, dat is behoorlijk snel! Zo zie je maar dat iedereen anders op dit medicijn reageert... het verbaasd me trouwens dat je al zo snel last van bijwerkingen had, dat duurde bij mij zeker een maand!
Jaja, ik ben nu dus al weer een paar dagen gestopt en moet nog steeds ontzettend smeren met Vaseline Intensive Care en Purol, want ik zie er echt niet uit... Misschien heb ik te snel geoordeeld hoor, maar ik bedacht dat als ik na een week deze verschijnselen al heb, ik over een maand of wat er helemaal erg aan toe ben.

Het vervelende is dat de huid op mijn rug vrij vettig is, daar heb ik dus acne. Op mijn gezicht is mijn huid echter vrij droog, dus dat begon ik nu goed te merken.

pi_4562643
Ik heb er nog steeds droge lippen van, al is het nu al twee jaar geleden dat ik het heb gebruikt, en nee het heeft niet geholpen. Ik laat het daarom maar zo.
wonnebie mot met een andere kijk
  vrijdag 14 juni 2002 @ 20:16:03 #79
15621 Nuke
pi_4591504
Da's best naar.... ik heb gelukkig tot op heden alleen last van droge lippen, en een droge huid... verder geen enkele bijwerkingen.... Ik merk alleen dat ik echt super moet opletten met zon, zelfs als het bewolkt is.

Het middel werkt erg goed, ook totaal geen last gehad van depressies ofzo

pi_4626567
Heej .. Ik join ook maar eens de club Hoe zijn jullie ervaringen met alcohol gebruik. Heb nu mijn 2de kuur, heb er vorig jaar al 1 gedaan toen ging het beter maar 't kwam weer beetje terug en ben dus weer terug naar de derma gegaan... Weet alleen niet of het slim is om te drinken en in welke mate. Tis natuurlijk sowieso niet goed om veel te drinken maarja met dit mooie weer op een terrasje is het moeilijk om een lekker pilsje te laten staan.
  maandag 17 juni 2002 @ 22:24:58 #81
15621 Nuke
pi_4628096
Geen problemen... ik had me voorgenomen om niet te drinken, totdat ik in de bijsluiter las dat alleen "overmatig alcoholgebruik" niet aan te raden is....

Een biertje zal dus vast geen problemen opleveren

pi_4657323
ja maarja... over 3 weken ga ik vakantie 1 bier ... 2 bier ... 3 bier ... hmmm enz. Dat wordt dan nog een moeilijke periode
pi_4657343
trouwens ... als je op die site kijkt een paar pagina's in dit topic trug.. met de americaanse bijsluiter, staat er volgens mij dat je helemaal niet mag drinken. Nou gooien die americanen ook alles neer op zo'n papiertje
  woensdag 19 juni 2002 @ 23:22:06 #84
15621 Nuke
pi_4664577
Er staat toch heel duidelijk "overmatig alcoholgebruik", en dat staat er alleen maar omdat het medicijn je lever nogal belast... het medicijn reageert zelf niet op alcohol
pi_5790991
Hey Luitjes,

Ik ben net begonnen aan een kuur met Roacctane, net twee weekjes begonnen (wel al droge lippen en droge huid in m'n gezicht )
Toen ik 18 was hebbik een kuur gevolgd met Tetracycline, maar dat haalde toen nix uit. Ben toen maar gestopt met de hoop dat 'ut vanzelf wel over zou gaan' . Niet dus, ben nu 32 en heb nog steeds last van overmatige acne op borst en rug. Hopelijk heeft dit middel wel effect, ik houd jullie op de hoogte !

pi_5792138
Ik zou daar niet mee beginen.

Ik had ook veel puistjes, en was er soms best depri over, en toen heeft de dokter mij wat anders gegeven:.

Benzoylperoxide Hydrogel 5/10/?? mg

Dat is het perfecte middel tegen puistjes/acne!

Het heeft totaal geen effect op je lichaam, je krijgt er geen droge lippen van, of andere dingen.

Het is perfect en na èèn week zie je dat ze echt weg trekken.

Ik ben nu al 3 maand bezig. En ik heb nu nog maar 2/3 puistjes op mijn hele face.

zondag 15 september 2002 @ 18:54:29 #87
18544 matthijz
Geen icoon aanwezig :P
pi_5814654
Even een vraag. Mag je met Roacctane wel gewoon blijven sporten? Dat is namelijk best wel belangrijk voor mij (omdat ik 4 keer per week fitness)
"het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten :) "
  maandag 16 september 2002 @ 16:08:42 #88
15621 Nuke
pi_5828848
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 21:58 schreef Doagere het volgende:
Is dit iets dat je slikt of smeert? Wat zijn de bijwerkingen precies?
  maandag 16 september 2002 @ 16:09:50 #89
15621 Nuke
pi_5828866
quote:
Op zondag 15 september 2002 18:54 schreef matthijz het volgende:
Even een vraag. Mag je met Roacctane wel gewoon blijven sporten? Dat is namelijk best wel belangrijk voor mij (omdat ik 4 keer per week fitness)
Volgens mij wel... staat in de bijsluiter niets over, en heeft de dokter ook niets over verteld... ik zou dan ook niet weten waarom je niet zou mogen sporten
pi_5915432
Ik ben vorige week naar de dermatoloog geweest, en die heeft me een roaccutane-kuur voorgeschreven. Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die te maken krijgt met het medicijn..

Ik twijfel eigenlijk nog wel, het lijkt me best een ingrijpende beslissing om eraan te beginnen. Ik moet eerst beginnen met een anticonceptiemiddel, ik moet een document tekenen waarin staat dat ik me ten volle bewust ben van de gevaren bij een zwangerschap, en ik moet elke maand mijn bloed laten onderzoeken.

De dokter heeft me gegarandeerd dat ik drie maanden na de kuur weer zwanger mag worden. Dan zou het middel uit mijn bloed moeten zijn.

Kent iemand verhalen die aantonen dat de risico's bij zwangerschap langer duren? * lilithu wil namelijk geen misvormd kindje omdat ze een paar puistjes op haar rug had...

pi_5915941
quote:
Op zondag 22 september 2002 09:10 schreef lilithu het volgende:
Ik ben vorige week naar de dermatoloog geweest, en die heeft me een roaccutane-kuur voorgeschreven. Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die te maken krijgt met het medicijn..

Ik twijfel eigenlijk nog wel, het lijkt me best een ingrijpende beslissing om eraan te beginnen. Ik moet eerst beginnen met een anticonceptiemiddel, ik moet een document tekenen waarin staat dat ik me ten volle bewust ben van de gevaren bij een zwangerschap, en ik moet elke maand mijn bloed laten onderzoeken.

De dokter heeft me gegarandeerd dat ik drie maanden na de kuur weer zwanger mag worden. Dan zou het middel uit mijn bloed moeten zijn.

Kent iemand verhalen die aantonen dat de risico's bij zwangerschap langer duren? * lilithu wil namelijk geen misvormd kindje omdat ze een paar puistjes op haar rug had...

Ik heb er dus een hele tijd over gepraat met de dokter, en ik kon echt beter niet daar aan beginen.

je hoeft nergens zorgen over te maken, aleen als je het er te dik op smeert krijg je een ruwe huid.

pi_5915950
quote:
Op maandag 16 september 2002 16:08 schreef Nuke het volgende:

[..]

Is dit iets dat je slikt of smeert? Wat zijn de bijwerkingen precies?

Je moet het er een beetje op smeren. Aleen waar de puistjes zitten.

Er is aleen een bijwerking dat je huid een beetje ruw word. Aleen als je het er dan te dik op smeert

eigelijk geen bijwerkingen als je het goed doet.

pi_5915958
quote:
Op zondag 22 september 2002 11:13 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik heb er dus een hele tijd over gepraat met de dokter, en ik kon echt beter niet daar aan beginen.

je hoeft nergens zorgen over te maken, aleen als je het er te dik op smeert krijg je een ruwe huid.

Ik vond Roacutane perfect werken, de enige bijwerkingen die ik heb gehad was een droge huid...
pi_7041889
Benzoylperoxide Hydrogel <--- ZOOI

Ik ben zelf oom met roaccutan bezig, ben nu 3 maanden bezig nu nog 1 klein puistje ... ik had er normaal gesproken geen alleen in deze zomer vakantie kreeg ik er opeens een beetje last van, nu heb ik nog net wel genoeg ego om me niks aan te trekken van die puistjes omdat ze r bij jezelf toch wel veel erger uitzien als bij andere als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb eigenlijk nergens last van, beetje gebrarsten lippen, maar dat is niets van 1x per dag vaseline niet op weet te lossen. ik train nog steeds 3x in de week fitness .. losse bank 100+KG nergens last van. ik ga 3x in de week uit en drink behoorlijk wat. ook nergens last van. ik zou het spul btw niet gebruiken als ik neit bang was voor littekens, heb in mijn leven best een paar gehad, maar nog geen littekentje te zien ... zal wel met je huidtype te maken hebben of je die krijgt of niet.

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_7296256
persoonlijk heb ik nooit zo gezeten met acne, echter heeft mijn huisarts me op een keer gevraagd of ik er niet een keer vanaf wil (was toen 20).. ben naar de huidarts geweest en hij raadde mij roaccutane aan.. hij scheen het al ruim 20 jaar te gebruiken en maar 1 keer klachten gehad dat het niet zou werken.. die persoon slikte wel stevig door en na ongeveer 5 maand was zij er binnen een week opeens vanaf

ik heb het dus ook veel gebruikt en het hielp bij mij niet echt plotsklaps heel veel.. ik ben het zo rond oktober gaan gebruiken (wat erg scheelt aangezien je niet (veel) in de zon mag als je dat spul gebruikt).. en zo rond januari kon je iig wel merken dat er veel was verandert.. ik heb het toen nog tot ongeveer mei doorgeslikt met goed resultaat... de huidarts verklaarde mij toen genezen met een kans van 10% dat het terug kon komen.. in de zomer heb ik geen problemen gehad maar goed.. dan zit je ook in de zon enz.. dat helpt zo wie zo ook heel erg (een gezichtsbruiner is een goeie tip

maar goed.. het begint nu (ruim een jaar later dus) een heel klein beetje terug te komen (een paar stuks) wel even balen dan maar je bent al lang blij dat je er grotendeels vanaf bent!

het is en blijft echter wel rotspul en je moet elke x maand (d8 dat het er 2 waren) een bloedcontrole ondergaan maar dat moet je er maar voor overhebben (ontmoet je ook nog eens een leuke doktersassistent bijv )

als je er echt mee zit dat je acne hebt zou ik het zekers doen (zorg wel dat je eerst vanalles anders probeert want het is echt ZOOI; ik ben inmiddels al imuun voor verscheidene antibiotica, zalfjes ea middeltjes).. ga dus naar je huisarts.. die kan je zekers verder helpen

tenslotte over bijwerkingen.. een vriend van mij had serieus haaruitval (hele plukken na 1 dag) maar dat schijnt nauwelijks voor te komen.. zelf heb ik alleen wat last gehad dat ik wat slomer werd.. (iig niet zo depri als die gast die vorig jaar die cessna een flatgebouw in vloog.. scheen ook aan de roaccutane te zijn geweest)

[edit]
dat benzohydro peroxide wat hierboven staat ... ROTZOOI!!!! het helpt wel maar je huid wordt zo schraal als wat en je gehele dekbed overtrek verzameling wordt erdoor gebleekt! niet doen dus!
[/edit]

vrijdag 24 januari 2003 @ 00:23:54 #96
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_8079248
Mijn huisarts heeft het me nu 4 weken lang voorgeschreven nu wil hij het niet meer voorschrijven omdat hij zegt dat niemand t langer mag gebruiken dan 4 weken.

Ik vat het niet, die bloedtest was totaal ok waar nog bij komt dat op de verpakking 16 tot 24 weken staat en dat ik hier op fok! ook mensen zie die t maanden gebruikten.

pi_8620728
weet iemand hoe duur roaccutane is? ik ben bang dat mij verzekering het niet vergoed, en soms hoor ik echt dat het heeeeeeeeeeeeel duur is, iets van 700 euro per maand ofzo, en dat kan ik eigenlijk niet betalen...
pi_8634029
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 00:20 schreef Georgia het volgende:
weet iemand hoe duur roaccutane is? ik ben bang dat mij verzekering het niet vergoed, en soms hoor ik echt dat het heeeeeeeeeeeeel duur is, iets van 700 euro per maand ofzo, en dat kan ik eigenlijk niet betalen...
Uhm, als je huisarts het voorschrijft word het wel vergoed door je verzekering volgens mij. Althans ik heb er nooit voor betaald.. Maar mediceinen zijn over het algemeen vrij duur ja..
pi_8634871
alhoewel het een oud topic is, zal ik toch nog even mn ervaringen posten. Ik quote het voor het gemak maar even uit een oud Topic van GoT waar ik het heb gepost:
quote:
Er is niets zoveel tegenstrijdige dingen over wat dan ook geschreven en gesproken over acne/jeugdpuistjes.

Het enige wat ik er uiteindelijk uit kan opmaken dat het per persoon echt heel verschillend is hoet het ontstaat, dus bij elk persoon zul je het waarschijnlijk ook anders moeten aanpakken.

Bij sommige mensen helpt bijv minder vet eten of veel water drinken al, terwijl sommige mensen van 1 stukje chocolade onderzitten, en andere zonder probleem een paar repen naar binnen kunnen werken.

Clearasil en al die zooi die je gewoon kan kopen werkt meestal gewoon niet, huid elke dag goed schoonmaken werkt bij veel mensen vaak ook niet.

Namelijk is het gewoon zo dat bij de meeste mensen die er ook hardnekkig last van hebben aan de hormonale huishouding ligt. Dat wil zeggen dat het probleem dus amper zelf aan te pakken is, maar dat je je advies moet gaan inwinnen op medisch gebied.

Een dokter of huidarts kan je daar namelijk vaak prima vanaf helpen. Een weg die vaak bewandeld wordt, is eerst inderm. Dit krijg je op doktersrecept en is vaak ook wel zonder te krijgen bij de apotheek (niet altijd overigens). dit is vloeistof wat je met een wattenschijfje op je gezicht dept en reinigt. Als dat niet helpt, wordt meestal overgegaan op benzoylperoxide. Dit is zalf die je ook meekrijgt op recept, en zorgt ervoor dat je huid super uitdroogt. In sommige gevallen helpt het, maar veel gevallen ook niet. Kijk uit met kleren, die kunnen er namelijk door gaan verkleuren. Hierna zal men waarschijnlijk overgaan op kleine pilletjes (waarvan ik de naam nu helaas even van kwijt ben ).

Als dit allemaal niet helpt, wordt het laatste redmiddel wat in (heb ik begrepen) bijna alle gevallen perfect werkt: Roaccutane

Dit is een middel wat vrij zwaar is en is in de meeste bijna alle gevallen alleen na doorverwijzing van je arts naar de dermatoloog te krijgen. Het is een langdurige kuur, waarvan de lengte afhangt van een paar factoren; nl hoe erg je acne is, wat je gewicht is, wat je dosering is (hoeveel mg/pil), hoeveel pillen je moet slikken en hoe je huid en lichaam er op reageert.

Dit kan in enkele maanden variëren. Je moet om de paar maanden voor controle langskomen en af en toe zul je bloed moeten prikken. Je kan last hebben van een droge huid (dit viel mij iig HEEL erg mee, de andere middeltjes hiervoor beschrijven waren talloze malen erger), droge lippen (het allergrootste nadeel, je lippen gaan er kapot aan, maar als je regelmatig met bijv. blistex insmeert, gaat alles perfect) en droge slijmvliezen in m.n. je neus (dit kan af en toe voor een droge neus, daardoor bloedneuzen/bloedschilfers zorgen.

Als je echter met regelmaat deze capsules slikt, en precies de raad op volgt van je dermatoloog, zal het in de meeste gevallen over zijn. Ik heb begrepen dat sommige dermatologen wat soepeler zijn met drank (die van mij zei dat het niet echt veel kwaad kon, en ik drink aardig veel in het weekend, nooit last) en zonlicht (kan soms branderig zijn, echter ook weinig last van gehad terwijl ik in spanje de hele dag lag te zonnen).

Misschien schrikt dit verhaaltje een beetje af over roaccutane, maar ik kan het je alleen maar aanraden. Ik ben er nu me succes een aantal maanden van af, en ik kan me de hele dag met ranzig vette zooi en chocolade volproppen zonder dat ik last krijg van acne. Er is nu een grote kans dat ik er voorgoed vanaf ben, en mocht het terugkomen kan er altijd een nieuwe kuur met succes komen.

Zoals je aan dit lange verhaal kan merken en dat ik er zoveel tijd en moeite aan besteed, is dat acne best wel veel impact kan hebben op je leven, bijv aan de omgang met mensen (onzeker maken, verlegen ed).

Het maakt echt ZO veel verschil voor je eigen gevoel als je met iemand praat zonder dat je je druk hoeft te maken over wat de ander er wel niet van denkt, dat onderschatten veel mensen, maar het is echt zo.

Dus neem maar van mij aan dat die kuur van Roaccutane mij echt heel veel goed heeft gedaan.

Dus mocht het echt heel erg zijn en kom je er op een andere manier niet uit, volg mijn raad gewoon op en vraag aan je huisarts of je aan de roaccutane mag via je dermatoloog.

*fjew, een van mn langste posts ooit, en dat voor een HK-mod *

En dit is alweer bijna een jaar geleden, en nog steeds heb ik nergens last meer van... Dus gewoon wat advies inwinnen bij dokter/dermatoloog, goed laten voorlichten, kijk even naar de ervaringen en weeg voor jezelf af wat je wilt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_8690018
vraagje: en kan een kuur Roactunne kwaad in combinatie met roken?

*neemt zodadelijk zijn eerste pil

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')