Precies, mooi budget hoor!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:45 schreef APK het volgende:
[..]
50 euro x 30 dagen = 1500 euro.
Niks mis mee wmb.
Check mijn post van afgelopen reis naar Thailandquote:Op maandag 24 februari 2014 22:19 schreef savk het volgende:
Scheelt dat ik inderdaad niet van plan ben me klem te zuipen. Vriendin is 6 weken geweest onlangs en was 2100 kwijt incl ticket, heeft heel veel gedaan, vaak een eenpersoons kamer gehad in een guesthouse en zelfs haar padi gehaald op de eilanden, wat ik over sla. Dus dan lijkt 2000 me wel moeten lukken. Zeker als je toch van plan bent reisgenoten op te doen.
En ik was ook niet van plan om in hotels te slapen, dus low budget it is.
Nog tips qua activiteiten/bezienswaardigheden?
Opebaar vervoer is in Thailand overal goed geregeld. Als er geen bus rijdt, kun je wel een mininusje pakken om ergens te komen. Ik zou proberen om te voorkomen dat je weer terug naar Bangkok moet tussendoor. Vanaf BKK kun je makkelijk naar Kanchanaburi met bus of trein (wij hebben de trein gepakt) en vanaf daar met de bus naar Ayutthaya. je zou vanaf Pai naar Nong Khai gaan om te relaxen aan de Mekong een paar dagen, om dan door te gaan richting Khao Yai. Waarschijnlijk heb je dan nog wel een weekje over om te spenderen op de eilandenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:53 schreef savk het volgende:
Vooralsnog ziet het er zo uit:
- Aankomst Bangkok, in ieder geval eerste nacht daar in fatsoenlijk hotel, rest mag best basic/goedkoop, zolang ik maar niet op een houten plank hoef te slapen
- Ayutthaya (bijv. Wat Phra Mahatat Tempel)
- Sukhotai
- Chiang Mai (trekking, elephant nature park)
- Chiang Rai/ Pai??? Not sure
- Terug naar Bangkok
- Kachanaburi (brigde over river kwai, Erawan Falls, evt. Sia Yok Falls)
- Terug naar Bangkok
- Khao Yai National Park (vanuit Pak Chong? gehoord dat greenleaf guesthous & tour daar erg goed is)
- terug naar Bangkok/eventueel (mits budget het toelaat) nog wat relaxen op een van de eilanden?
-Terug naar NL vanuit Bangkok
Ik hoor jullie reacties/ideeën graag!
Op straat is vaak juist beter dan in een restaurant. Op straat heb je tenminste nog invloed op hoe iets wordt klaargemaakt. Het zijn juist vaak de dingen zoals salade e.d. die ervoor zorgen dat je ziek wordt. Ik kan het juist iedereen aanraden om lekker aan de kant van de weg te etenquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:56 schreef JeltvdReek het volgende:
Kijk wel uit met lekker en goedkoop eten op straat. Als Europeaan kun je snel ziek worden, aangezien daar ander bacterien zijn in het eten
Amen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Op straat is vaak juist beter dan in een restaurant. Op straat heb je tenminste nog invloed op hoe iets wordt klaargemaakt. Het zijn juist vaak de dingen zoals salade e.d. die ervoor zorgen dat je ziek wordt. Ik kan het juist iedereen aanraden om lekker aan de kant van de weg te eten
Paar euro? Paar centen bedoel je? Voor 25 eurocent heb je een bordje pad thaiquote:Op donderdag 27 februari 2014 12:19 schreef tcr het volgende:
Lekkere Pad Thai voor paar euro, smullen...
Haha ik zag daar alleen maar oude vrouwtjes langs de weg staan die wiet wilden verkopenquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:34 schreef Johnbon het volgende:
Zo ging ik richting een waterval met de scooter en kwam langs een familie boerderij en stond een man te zwaaien of ik naar binnen kwam. In het begin een beetje het idee wat is dit maar eenmaal daar kwam hij met allemaal drankjes, gebakken banaan, nootjes en nog meer lekkere dingen. Je kon hier in een gastenboek ook ervaringen van andere reizigers lezen super leuk.<>
Maar wat ik dus wou zeggen. Ga naar Pai.
Politie in burger...quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Haha ik zag daar alleen maar oude vrouwtjes langs de weg staan die wiet wilden verkopen
Paar euro! Really!quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:19 schreef tcr het volgende:
Lekkere Pad Thai voor paar euro, smullen...
Tja weet het niet meer precies, was nooit meer dan 2 euro in ieder geval, was wel de kip-versie natuurlijk, zonder vlees was goedkoper.quote:
Zou het wel mogen zijn, wat mij betreft...quote:
En op één?quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:43 schreef Karbonkel95 het volgende:
Ik wil heel graag een keer naar Thailand, lijkt me echt geweldig! Staat op nr. 2 van mijn lijstje nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |