dit dusquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:17 schreef _Meredith het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal..
Hij wilt je niet meer, jij wilt ook geen relatie met hem want je bent klaar voor een echte relatie.
Lijkt me dat jullie het redelijk eens zijn?
Oh boy. Succes en sterktequote:Ik doe normaal nooit aan topics plaatsen op fora maar ben nu toch echt even in nood van wat objectief advies.
Daar kunnen wij toch onmogelijk een (objectief) antwoord op geven. We kennen alleen jouw perspectief (wat sowieso al erg gebrekkig is) en weten veel te weinig af over je vriendschap. Vraag het je andere vrienden eens?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:19 schreef Gioia26 het volgende:
Ik zou graag willen weten of en hoe ik de vriendschap kan redden.
Oh hij wil dat wel, maar hij wil de rest van je ook. Hij wil je helemaal. Maar als ie dat zou zeggen, dan zou het resultaat zijn dat ie je volledig kwijt was, want dat wil jij niet en dus zou t raar worden en dus zou t stoppen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:28 schreef Gioia26 het volgende:
Ik geef toe dat ik hem wil, op de manier zoals het was, geen verplichtingen en vooral veel sex. Ik had er alleen niet bij stil gestaan dat hij dat blijkbaar niet wil, omdat hij vrolijk meedeed.
Nee dat telt niet, want dan heb ik dus gewoon gelijk, namelijk dat je hem keihard wil. Ik denk niet dat ie dat zou doen. Hij doet dat nu, ja, omdat hij je wil maar je in zijn ogen niet kan hebben omdat jij m dat verteld.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:36 schreef Gioia26 het volgende:
Ik wil hem niet willen, telt dat ook? Ik ben nooit echt single geweest, altijd relaties gehad die in elkaar over liepen. Ik wil zo graag een keer single zijn en doen waar ik zin in heb.
Daar komt bij dat hij het aantrekken/afstoten gedoe altijd zou blijven doen en ik trek dat echt niet.
Kap ermee en stop uberhaupt met scharrels, duidelijk niets voor jou.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:08 schreef Gioia26 het volgende:
Ik vroeg hem of hij uberhaupt wel gevoelens voor me had gehad, hij zei van wel.
Ik zei dat ik die ook had, dat ik het jammer vond dat het zo was gelopen en hij me van zich afstootte.
Dit ja.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee dat telt niet, want dan heb ik dus gewoon gelijk, namelijk dat je hem keihard wil. Ik denk niet dat ie dat zou doen. Hij doet dat nu, ja, omdat hij je wil maar je in zijn ogen niet kan hebben omdat jij m dat verteld.
De oplossing is simpel.
Over X. Zoals ik zei, ik heb nooit topics geplaatst, moet nog veel leren!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:04 schreef Ixnay het volgende:
Gaat de 2e helft van het verhaal nou over X of over die maat van X?
Wat een warrig verhaal.
Nee hij heeft veel moeite met sociale contacten. En ik ben juist de grootste flapuit en druktemaker. Je zou denken dat het niet samengaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:06 schreef JeMoeder het volgende:
Iemand die aan de prozac zit is sowieso niet de gemakkelijkste in sociale contacten toch? Was hij misschien vergeten zijn prozac te slikken toen 'de bom barstte'? Een uiting van zijn angststoornis dus, waarna hij jou maar ging vervreemden zodat hij zijn angst uit de weg kon gaan?
Juist. Die maat speelt alleen rol in het verhaal dat ik niet had verwacht dat X zo jaloers zou worden en ik daarvan schrok.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:08 schreef Ixnay het volgende:
Ok dus X werd dronken, vervolgens even ziek. En die maat speelt verder ook geen noemenswaardige rol alleen dat X het maar niks vond dat je het goed kon vinden met maat van X.
Niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:19 schreef Gioia26 het volgende:
Ik zou graag willen weten of en hoe ik de vriendschap kan redden.
Dit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:04 schreef Ixnay het volgende:
Gaat de 2e helft van het verhaal nou over X of over die maat van X?
Wat een warrig verhaal.
quote:Op maandag 24 februari 2014 06:16 schreef Raggingbull het volgende:
Kolere das een obvious duidelijk verhaal. X was dolblij dat er eindelijk een leuke dame wel geinteresseerd was in hem. Die hem wel leuke aandacht gaf. Vervolgens krijgt ie keer op keer te horen dat je geen gevoelens hebt. Maar de dingen die je doet bewijzen duidelijk anders. Kortom X is in de war. Bovenop zijn angststoornis(sen).
Kortom je laat zien aan een hoopje miserabele ellende dat je interesse hebt. En daar fleurt hij weer van op. Vervolgens zeg je dat je geen gevoelens hebt etc. Waarmee je al zijn hoop de grond weer in trapt. Maar de dingen die je doet zeggen wat anders voor hem.
Hij mag je duidelijk graag. En alleen het feit dat een compleet gesloten eenzaam en in stilte levend persoon fluitend buiten loopt en gezelliger en socialer is dan voorheen. Puur alleen om het feit dat jij hem "liefde" en "aandacht" geeft aan dat je heel goed moet gaan opletten op wat je nu doet. Want je kunt hem behoorlijk breken op dit moment. Geloof me ik zit redelijk in hetzelfde bootje.
Je hebt nu een keuze. Of je vertelt hem dat het niks word en je stopt wat hem pijn gaat doen maar dat overleeft hij wel. Of je gaat er voor en maakt hem gelukkig. Maar stop met ja doen en nee zeggen.
Dank je haha.quote:
Move.quote:Op donderdag 27 februari 2014 01:56 schreef Gioia26 het volgende:
Nou, ik heb een goed gesprek aangegaan met X, hem verteld dat ik hem erg mis. Hij zegt dat we beiden hadden gehoopt dat t anders was gelopen maar dat t niet werkte, maar hij wil me niet verliezen als vriendin want hij wil niet terug naar zijn 'holletje' waar hij eerder altijd zat.
Over wat hij voelde kreeg ik niet echt een antwoord. Ik vroeg m wat we met die gevoelens moesten, wat als er weer iets zou gebeuren. Hij was van mening dat als volwassen mensen we dat niet meer zouden doen omdat we beiden wisten dat t niet werkte.
Nu gaan we weer net zo intensief met elkaar om als eerst, eigenlijk is er niks in de omgang veranderd behalve de sex.
Iedereen om me heen roept dat het een kwestie van tijd is totdat er weer wat gebeurd en we eigenlijk gewoon verliefd zijn, maar hij heel bang is.
Ik ben totaal in de war over wat hij nou wil, maar ben erg blij met de vriendschap die er nog is.
Bedankt iig voor de adviezen! En nogmaals sorry voor t warrige verhaal.
Dit.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:40 schreef drijfhout het volgende:
Onder het mom van vriendschap hangt hij nu dus weer fijn bij jou aan het lijntje. Je zal het allemaal wel goed bedoelen, maar deze vriendschap helpt hem alleen maar bij jou in de buurt te kunnen blijven met zijn gevoelens voor jou.
Je verwacht dat hij al zijn kaarten op tafel legt, maar dat zal niet gebeuren omdat hij liever jou in de buurt houdt. Kijk naar jezelf, jij weet wat hij voelt maar omdat hij het niet uitspreekt denk jij weer vrolijk met vriendschap door te gaan. Dat is een vorm van egoisme, je belemmert hem om over jou heen te komen, en het resultaat is een ongelijkwaardige vriendschap.
ik ben een vrouw..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is TS nu een man of een vrouw? Snap er niks van.
Maar verder adviezen in de wind slaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:18 schreef Detroit het volgende:
Een TS die op het goede moment het boetekleed aantrekt. Het kan dus wel!
Waarom dan in je profiel zetten dat je een man bent?quote:
oh dat had ik niet door ff aanpassenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom dan in je profiel zetten dat je een man bent?
ik dacht al dat jullie elkaar helemaal gevonden hadden in de herenliefdequote:
Tsja, hij vertelt je wederom letterlijk de waarheid, en alles wat je verder in je post schrijft valt eigenlijk precies in dit plaatje. Je vraagt je in deze post ook ergens af wat de waarheid nu is, maar die vertelt hij je in zijn buien in koeienletters. Het probleem is niet dat je de waarheid niet kent, het probleem is dat je de waarheid niet snapt. Je snapt gewoon niet hoe het werkt in zijn hoofd, en je gaat daar van alles zelf over interpreteren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Gioia26 het volgende:
Nou om het verhaal nog completer te maken. Ik ben het gesprek 3 weken terug met hem aangegaan wat hij van de situatie vond dat we zoveel tijd spendeerden maar niet meer intiem waren. Hij zei dat hij het ook niet goed begreep en dat hij op dit soort momenten graag wilde dat ik bij hem kwam en hem vastpakte, maar dat hij geen relatie wilde en zich niet kon vastleggen aan iemand. ...
Misschien heb je gelijk en begrijp ik inderdaad niks van hem. Het is gewoon erg pijnlijk als iemand zich op een manier gedraagt en vervolgens iets heel anders zegt. Voor mij kwam het totaal als een schok omdat het de afgelopen tijd zo goed ging. Je hebt het gevoel alsof je in een soort naar toneelstuk hebt gespeeld, en dan wil je daar een verklaring voor.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:53 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Tsja, hij vertelt je wederom letterlijk de waarheid, en alles wat je verder in je post schrijft valt eigenlijk precies in dit plaatje. Je vraagt je in deze post ook ergens af wat de waarheid nu is, maar die vertelt hij je in zijn buien in koeienletters. Het probleem is niet dat je de waarheid niet kent, het probleem is dat je de waarheid niet snapt. Je snapt gewoon niet hoe het werkt in zijn hoofd, en je gaat daar van alles zelf over interpreteren.
Je schrijft tegen het eind van je post dat je beter weet hoe het zit met hem dan jijzelf. Maar dat is niet waar. Jij snapt gewoon niet hoe zijn gevoel voor jou tot dit gedrag kan leiden, en daarom denk je dat hij het niet weet. Maar hij ziet buitengewoon scherp wie hij is en en wat hij is. Jij wil er niet aan, jij raakt verward door de warme gevoelens, door tederheid, door knuffelen en door seks, maar dat is omdat jij die factoren in jouw eigen denkraam plaatst. Je hoeft niet te begrijpen hoe zijn hoofd werkt, dat zul je zelfs nooit kunnen. Jij kan gewoon niet begrijpen dat schijnbaar herkenbare diepe gevoelens bij hem tot een ander resultaat leiden dan bij jou. Je verwart genegenheid met een relatie, je verwart liefde met de drang om te verbinden. JIJ bent degene die het niet snapt en hem niet snapt.
Hij is een rare vogel, maar hij kent zichzelf uitstekend. Leg je erbij neer dat je dat niet kan snappen, dan is de waarheid die je zoekt zo overduidelijk.
Ai dit is pijnlijk!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Gioia26 het volgende:
Nou om het verhaal nog completer te maken. Ik ben het gesprek 3 weken terug met hem aangegaan wat hij van de situatie vond dat we zoveel tijd spendeerden maar niet meer intiem waren. Hij zei dat hij het ook niet goed begreep en dat hij op dit soort momenten graag wilde dat ik bij hem kwam en hem vastpakte, maar dat hij geen relatie wilde en zich niet kon vastleggen aan iemand.
Ik heb vervolgens gezegd dat hij me al een keer afgestoten had en ik bang was dat hij het nogmaals ging doen, maar dat hij moest weten dat ik er zou zijn voor hem, omdat ik vond dat hij het waard was.
We eindigden weer in bed en hebben het zo ontzettend fijn gehad de afgelopen weken. We hadden standaard in het weekend filmavondjes waarbij hij heel romantisch de kamer vol kaarsjes zette en heel erg zijn best deed. Tussendoor sliepen we niet altijd bij elkaar maar hij knuffelde me en kuste me vaak, wat hij daarvoor nooit zou hebben gedaan. Mensen om ons heen zeiden dat we er gelukkig en verliefd uitzagen. Ik dacht ook dat we dat waren.
Gisteren viel ineens weer de bom. We waren het weekend weer met vrienden wezen stappen en ondanks dat er niks noemenswaardigs is gebeurd en ik bij hem sliep die nacht, beweerde hij dat hij zich niet prettig voelde met de situatie van ons. Hij werd weer steenkoud zoals de vorige keer en dit keer misschien nog wel wat erger. Hij zei me dat ik maar een keer moest accepteren dat het van zijn kant niet kwam, dat hij niet meer wilde dan een vriendschap en dat hij nooit van gedachten is veranderd. Waarom ik dit voor mezelf zou willen omdat hij heel duidelijk is geweest.
Hij beweerde zelfs dat toen we weer bij elkaar waren gekomen, het niet van zijn kant kwam, en als het aan hem had gelegen het nooit weer opnieuw was begonnen. Het was allemaal heel fijn maar net niet. Uiteindelijk sloot hij af met dat hij het heel vervelend vond om zo hard te zijn maar dat het misschien wel nodig was om mij duidelijk te maken hoe het zat.
Later hoorde ik dat een vriendin van ons tegen hem had zitten vertellen dat ze heus wel door had dat hij zich niet prettig voelde bij mij, waarop hij antwoordde dat zij dat mij maar moest vertellen. Ik heb erg veel spijt dat ik dat niet eerder had gehoord want dan was ik die nacht niet bij hem blijven slapen.
Ik voel me nu ontzettend voor de gek gehouden en ben echt compleet verlamd. Ik weet nu zeker dat ik wel beter verdien dan dit. Maar het twijfelen over wat nou de waarheid is verteerd me compleet. Ik kan gewoon niet geloven dat ik in een soort toneelstuk heb meegedaan. Iedereen om me heen reageert hetzelfde, ze zeggen dat ze het niet geloven maar dat ik er maar klaar mee moet zijn want dit is gewoon niet goed voor me.
Ik ben aan het einde van het gesprek zelf erg kwaad geworden hem gezegd dat hij zichzelf voor de gek mag houden maar mij niet, dat ik wel beter weet. En dat hij mag kiezen, als het waar is wat hij zegt, hij dus een walgelijk slechte vriend is geweest, of het is niet waar en hij brandt alles af waar hij zelf zo gelukkig van wordt. Ik kreeg hierbij het antwoord dat hij zich inderdaad een slechte vriend voelde.
Hoe kom ik hier in godsnaam ooit overheen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |