Ik heb Whatsapp en FB ook nooit mijn nummer gegeven, maar omdat mensen bij wie ik in de telefoonlijst sta wel WA hebben staat mijn nummer ook fijn op hun serversquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:38 schreef remlof het volgende:
Omdat ik Facebook nooit toestemming heb gegeven om m'n telefoonnummer te mogen gebruiken.
Ja, Whatsapp wel, maar dat kan ook niet anders mij zo'n instant messenger.
Dat is niet helemaal waar, zodra je WA voor de eerste keer opstart moet je een telefoonnummer opgeven om je te verifiëren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik heb Whatsapp en FB ook nooit mijn nummer gegeven, maar omdat mensen bij wie ik in de telefoonlijst sta wel WA hebben staat mijn nummer ook fijn op hun servers
Whatsapp heeft toegang tot je contactpersonen, dus ook als je zelf geen Whatsapp hebt kan je telefoonnummer al bekend zijn bij Whatsapp als één van je contacten het gebruikt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, zodra je WA voor de eerste keer opstart moet je een telefoonnummer opgeven om je te verifiëren.
Alleen heb ik geen WAquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, zodra je WA voor de eerste keer opstart moet je een telefoonnummer opgeven om je te verifiëren.
Je hebt het er in je post zelf al over, maar goed, met BBM overleg je je telefoonnummer dus ook niet. Dat is inderdaad ook de reden dat dat mijn favoriete IM-app is op het moment. Jammer dat zo weinig mensen hem gebruiken. In totaal zit ik maar op iets van 20 contacten, waarvan ik weet dat 5 sowieso een BB gebruiken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:15 schreef Xaobotnik het volgende:
Dat kan wel degelijk. Ken je MSN Messenger niet? Of ICQ?
Dus mensen SMS-en jou nog?quote:
8 hier.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:00 schreef RedFever007 het volgende:
Net geïnstalleerd, al 1 contact van mij heeft Telegram
Mensen willen alleen geen user id's hoeven uit te wisselen, 06 nummer erin en knallen maar.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:15 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, ik moet zeggen dat ik het toch wel interessant vind. Vooral het gegeven dat je op verschillende apparaten het kan gebruiken is een dikke verbetering tov Whatsapp. Kan uiteraard ook al met Googles Hangout. Privacy-technisch, tsja, persoonlijk vind ik dat een beetje onzin van de meeste mensen. Iedereen heeft wel een Facebook-account, LinkedIn, Twitter, Google, Disqus, of iig ;eén van deze dingen. Natuurlijk kun je wat selectiever zijn. Zo gebruik ik geen LinkedIn of Facebook, en gebruik ik Google-diensten met een niet-persoonolijk account (wat waarschijnlijk kansloos is omdat ze via trackingcookies en andere zaken toch wel kunnen zien wat mijn echte naam is en hoe het eea aan elkaar gelinked kan worden).
[..]
Dat kan wel degelijk. Ken je MSN Messenger niet? Of ICQ?
Met Whatsapp heb ik het gegeven dat de opzet die gebaseerd op je nummer altijd een probleem gevonden. Telegram heeft in dit opzicht hetzelfde probleem. Denk aan bijv. groepsgesprekken waar je aan toegevoegd wordt met mensen die je niet kent (denk aan iemand die een product of dienst verkoopt en aan potentiële afnemers hetzelfde wil melden; die kunnen allemaal elkaars nummer zien).
Een ander voorbeeld is, stel dat je van nummer wisselt. Iemand die jouw oude nummer heeft kan in lijsten komen van contacten die dat oude nummer nog geregistreerd hebben staan en kan dus berichten krijgen die eigenlijk aan jou gericht zijn.
Om deze reden vond ik vooral BBM interessant. Ander privacy-voordeel van BBM tov WA en Telegram is dat niet iedereen je zomaar kan berichten wanneer ze je nummer hebben (bijv. in groepsgesprekken betekent dit dat alle deelnemers jouw nummer dus ook zien). BBM werkt niet via het nummer maar via toestel PIN of user ID (hopelijk betekent dit ook dat je op verschillende toestellen BBM kan gebruiken op hetzelfde account).
Het weergeven van afgeleverde en gelezen berichten tov WA en Telegram die met twee vinkjes verzonden en afgeleverd weergeeft is ook een voordeel. Het is simpelweg nuttiger om die zaken te weten. Tel daarbij op dat BBM tegenwoordig ook op Android en iOS voicecalls en beeldbellen heeft, en ik kan alleen maar de conclusie trekken dat dat de betere messenger-app is.
BBM heeft alleen één nadeel, namelijk dat ze de Blackberry10-interface soort van overgezet hebben. Ze zouden dat alleen voor de Blackberries in orde moeten laten en op Android en iOS gewoon iets moeten doen dat die gebruikers gewend zijn. Maar dat is slechts een detail. Qua functionaliteit en technische werking prefereer ik BBM boven de andere opties.
Overigens heeft Telegram ook servers in de VS staan, dus mensen die denken dat ze een bepaalde NSA ontloop-middel hebben, hebben het mis. Dit uiteraard buiten het gegeven dat de gegevens al via je providers overlegd worden met de betreffende instanties...
Ehm, in Android kan je gewoon de toegang van apps tot je contactpersonen weigeren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Whatsapp heeft toegang tot je contactpersonen, dus ook als je zelf geen Whatsapp hebt kan je telefoonnummer al bekend zijn bij Whatsapp als één van je contacten het gebruikt.
Pin nummer is net zo makkelijk. Dat je zonder toestemming bericht kan worden vind ik persoonlijk ook een nadeel van Whatsapp en dus ook Telegram.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Mensen willen alleen geen user id's hoeven uit te wisselen, 06 nummer erin en knallen maar.
Er hebben in mijn omgeving al meer mensen Telegram dan BBM, als BBM zo geweldig zou zijn zouden mensen het ook echt gebruiken...dat zie ik dus niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:12 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Pin nummer is net zo makkelijk. Dat je zonder toestemming bericht kan worden vind ik persoonlijk ook een nadeel van Whatsapp en dus ook Telegram.
Ik was ooit eens in de run voor een huis, kreeg ik een groepswhatsapp van de bemiddelaar. Alle andere mensen die in dat gebouw een woning wilden kregen die en konden dus van elkaar het nummer zien en een evt. ondertitel en een avatar die bij sommigen wat persoonlijk is. Daar werd ik niet vrolijk van.
Tsja, bij het gebruik door anderen valt of staat het succes natuurlijk. Maar het is daarmee dan ook een gegeven dat mensen eigenlijk geen flikker om privacy geven. Dat maken ze zichzelf alleen maar wijs...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:20 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Er hebben in mijn omgeving al meer mensen Telegram dan BBM, als BBM zo geweldig zou zijn zouden mensen het ook echt gebruiken...dat zie ik dus niet.
En jij denkt dat al jouw contactpersonen dat gedaan hebben?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:49 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ehm, in Android kan je gewoon de toegang van apps tot je contactpersonen weigeren.
Nope, maar WA heeft dus niet per definitie toegang. Mooie nieuwe feature van Android.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En jij denkt dat al jouw contactpersonen dat gedaan hebben?
Over een maand gebruikt weer iedereen braaf Whatsapp. Als ze merken dat FB toch de app hetzelfde laat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:01 schreef BabeWatcher het volgende:
Van mijn hele contactenlijst is er maar 1 op Telegram, het gaat nog wel even duren tot dit de nieuwe standaard is.
Hier staat de teller al op 10, vanmiddag waren het er nog 6, gister 2.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:01 schreef BabeWatcher het volgende:
Van mijn hele contactenlijst is er maar 1 op Telegram, het gaat nog wel even duren tot dit de nieuwe standaard is.
Gewoon iedereen aansporen, het is namelijk nog een stuk sneller ook en niet die mega irritante veel te harde WOEIEOIEOEIEOIEOEIEIIIIIIII als iemand wat zegt als je venster open staatquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:01 schreef BabeWatcher het volgende:
Dit. Als ik nu overstap ben ik de enige van mijn contactenlijstquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:01 schreef BabeWatcher het volgende:
gistermiddag had ik er ook één, inmiddels bijna 20.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:16 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dit. Als ik nu overstap ben ik de enige van mijn contactenlijst
Hier hetzelfde inderdaad, met name na vanmiddag ging het heel erg hard. Kan nu bijna al mijn veelgebruikte contacten benaderen via gramquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
gistermiddag had ik er ook één, inmiddels bijna 20.
Had ik toen ookquote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:42 schreef Dubbeldrank het volgende:
Mooie OP!
Ik voelde me wel een hipster gisterochtend, ik installeerde Telegram had een lege friendslist.
Bij Hyves duurde het langer. DSB was redelijk snel kapot na een oproep om te vertrekken. WA is dan wel erg ingeburgerd, maar ik bel toch al liever omdat ik soms meteen antwoord wil hebben.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:21 schreef TwenteFC het volgende:
Heb er al een behoorlijk aantal op telegram, vind het zelf gewoon grappig om te kijken hoe snel een bedrijf kapot kan.
Denk dat dit nog wel vrij rap kan gaan, als er 4/5 binnen een groep overstapt en ergens anders gaat praten, dan ga je snel mee.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Bij Hyves duurde het langer. DSB was redelijk snel kapot na een oproep om te vertrekken. WA is dan wel erg ingeburgerd, maar ik bel toch al liever omdat ik soms meteen antwoord wil hebben.
En jouw collega's doen dat dan direct?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:14 schreef BabeWatcher het volgende:
ik denk dat ik WA gewoon ga opzeggen. Als mijn collega's vragen waar ik gebleven ben laat ik ze meteen Telegram installeren. Met familie heb ik altijd al via Hangouts contact.
twee? Er zijn er tientallen. Als iemand een betere weet dan de 'officiële' hou ik me aanbevolen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:34 schreef delano.888 het volgende:
Wat is het verschil tussen de 2 android apps?
https://play.google.com/s(...)g.telegram.messenger
https://play.google.com/s(...)org.telegram.android
Er staat wel heel leuk "Unofficial" bij maar ze zijn beide van dezelfde app maker.
Maar deze zijn beide van dezelfde "officiële" maker.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
twee? Er zijn er tientallen. Als iemand een betere weet dan de 'officiële' hou ik me aanbevolen.
Inderdaad, ideaal!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:32 schreef TwenteFC het volgende:
En die windows applicatie ziet er ook chique uit, doei Skype.
En wat nu als Facebook vrienden van jou toestemming hebben gegeven aan Facebook om hun contactenlijst te mogen gebruiken?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:38 schreef remlof het volgende:
Omdat ik Facebook nooit toestemming heb gegeven om m'n telefoonnummer te mogen gebruiken.
Ja, Whatsapp wel, maar dat kan ook niet anders mij zo'n instant messenger.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:52 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Voor de nerds: https://telegram.org/crypto_contest
https://telegram.org/faq#q-why-do-you-have-two-android-appsquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:34 schreef delano.888 het volgende:
Wat is het verschil tussen de 2 android apps?
https://play.google.com/s(...)g.telegram.messenger
https://play.google.com/s(...)org.telegram.android
Er staat wel heel leuk "Unofficial" bij maar ze zijn beide van dezelfde app maker.
Also jij de app toegang tot je adresboek ontzegt, hoeft maar 1 vriend dat niet te hebben gedaan en dan heeft Facebook je nummer volledig legaalquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ze daar nooit toestemming voor gegeven. Kan zijn dat ze het weten omdat ik ook de FB-app heb geïnstalleerd, maar dat lijkt mij illegaal verkregen dan.
Thanks had wel de faq gecheckt maar er overheen gekeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 07:01 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
https://telegram.org/faq#q-why-do-you-have-two-android-apps
Baas, ze geven je zelf de kans om te kiezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 07:01 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
https://telegram.org/faq#q-why-do-you-have-two-android-apps
Met andere woorden: geen levensvatbaar businessmodel. Ze doen hier hetzelfde als whatsapp. Wachten tot de dreiging voor partijen als facebook, google, apple etc groot genoeg wordt en ze worden opgekocht voor een mooi bedrag. Mark my words.quote:Q: How are you going to make money out of this?
We believe in fast and secure messaging that is also 100% free.
Commercial companies frequently face the need to compromise their values for financial gain. This is why we made Telegram a non-commercial project. Telegram is not intended to bring revenue, it will never sell ads or accept outside investment. It also cannot be sold. We're not building a “user base”, we are building a messenger for the people.
Pavel Durov, who shares our vision, supplied Telegram with a generous donation through his Digital Fortress fund, so we have quite enough money for the time being. If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.
Ze moeten hier juist van leren, dat veel mensen gewoon een messenger willen zonder al die social media.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:58 schreef Farenji het volgende:
https://telegram.org/faq#(...)ke-money-out-of-this :
[..]
Met andere woorden: geen levensvatbaar businessmodel. Ze doen hier hetzelfde als whatsapp. Wachten tot de dreiging voor partijen als facebook, google, apple etc groot genoeg wordt en ze worden opgekocht voor een mooi bedrag. Mark my words.
Het achtergrondje heeft honden, katten, hondenhokken etc.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 03:00 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand dit gezien bij de desktop versie? Wat is dat?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |