Zogenaamde dictatuur van het proletariaat zeker?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zijn dictaturen geen communistische landen.
Dat weet ik nog zo net niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
'Echt' kapitalisme ook niet.Gelukkig zijn we niet gek genoeg om dat dan maar te proberen.
Goed argumentquote:
Meer gestoorde psychopaten die aan de macht gekomen zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zogenaamde dictatuur van het proletariaat zeker?
Wat een lap tekst om miljoenen doden goed te praten zegquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:26 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
http://monthlyreview.org/(...)e-great-leap-forward
Het Russisch-communistische beleid wat als hoofdzakelijke oorzaak van de grote hongersnood geldt.quote:Prodrazhorstka?
Noord-Korea is inderdaad bizar kapitalistisch. Proest !quote:
In een communistisch stelsel, ja. Als je het ''kapitalisme'' overal de schuld van gaat geven, dan wel graag consistent zijn en ook het communisme aanwijzen en niet het individu.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Meer gestoorde psychopaten die aan de macht gekomen zijn.
En zelf flinke vluchten geplukt hebben van hun communistische beleid. Wat gelijk het defect in communisme aanhaalt. Te veel mensen die aan zelfverrijking willen doen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Meer gestoorde psychopaten die aan de macht gekomen zijn.
Waar heb ik het woord schuld gebruikt?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
In een communistisch stelsel, ja. Als je het ''kapitalisme'' overal de schuld van gaat geven, dan wel graag consistent zijn en ook het communisme aanwijzen en niet het individu.
Dat is gewoon een feit, op internet staat er nog veel meer over.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Noord-Korea is inderdaad bizar kapitalistisch. Proest !
Daar had ik een tijdje geleden een post over geschreven:quote:[..]
Het Russisch-communistische beleid wat als hoofdzakelijke oorzaak van de grote hongersnood geldt.
quote:Op maandag 9 december 2013 20:38 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ook Wikipedia zegt dat er geen daklozen waren in de USSR
Not having permanent residency was legally considered a crime.
http://en.wikipedia.org/wiki/Homelessness#Russia_and_the_USSR
Kom maar eens met een betrouwbare bron die het tegenover gestelde beweerd.
Geweigerd op basis van?
Onzin, medicijnen waren gewoon voor handen voor de Sovjet-bevolking.
Er waren inderdaad veel doden in Oekraïne rond 1933. De oorzaken zijn sabotage, de koelakken slachten hun dieren liever dan dat ze worden gecollectiviseerd (bijvoorbeeld het aantal van paarden daalde van 30 miljoen tot 15 miljoen tussen 1928 en 1933). De tweede oorzaak is de droogte die bepaalde gebieden in Oekraïne raakte in 1930, 1931 en 1932. De derde oorzaak was een tyfus-epidemie . (Dr. Hans Blumenfeld, internationally respected city planner and recipient of the Order of Canada, worked as an architect in Makayevka, Ukraine during the famine. He wrote: `There is no doubt that the famine claimed many victims. I have no basis on which to estimate their number .... Probably most deaths in 1933 were due to epidemics of typhus, typhoid fever, and dysentery. Waterborne diseases were frequent in Makeyevka; I narrowly survived an attack of typhus fever.' )
The fourth cause of the famine was the inevitable disorder provoked by the reorganization
of agriculture and the equally profound upheaval in economic and social relations: lack of experience,
improvization and confusion in orders, lack of preparation and leftist radicalism among some of the
poorer peasants and some of the civil servants.
The famine did not last beyond the period prior to the 1933 harvest. Extraordinary measures were taken by the Soviet government to guarantee the success of the harvest that year. In the spring, thirty-five million poods of seeds, food and fodder were sent to Ukraine. The organization and management of kolkhozy was improved and several thousand supplementary tractors, combines and trucks were delivered.
http://rumera.ru/wp-conte(...)r-view-of-Stalin.pdf
Dat is binnen elk staatsvorm het geval. Vanaf het moment dat mensen in steden gingen wonen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:33 schreef Dven het volgende:
Te veel mensen die aan zelfverrijking willen doen.
O, excuus, ik las 't even verkeerd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar heb ik het woord schuld gebruikt?
Klopt zeer zeker. Probleem is dat bij het communisme, er nog veel meer mensen last van ondervinden dan bij het kapitalisme. Wat het communisme nog ongewenster maakt dan kapitalisme.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is binnen elk staatsvorm het geval. Vanaf het moment dat mensen in steden gingen wonen.
Gelulquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt zeer zeker. Probleem is dat bij het communisme, er nog veel meer mensen last van ondervinden dan bij het kapitalisme. Wat het communisme nog ongewenster maakt dan kapitalisme.
Het is maar hoe je er naar kijkt natuurlijk. Als je dan bijvoorbeeld denk aan een eerlijke verdeling van de welvaart bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt zeer zeker. Probleem is dat bij het communisme, er nog veel meer mensen last van ondervinden dan bij het kapitalisme. Wat het communisme nog ongewenster maakt dan kapitalisme.
Dus het laatste eten van mensen die je niet steunen stelen met gewapende mannen is geen massamoord? Echt heb jij in een of ander indoctrinatie kamp gewoond of krijg je gewoon een stijve piemel van gestoorde massamoordenaars?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:34 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit, op internet staat er nog veel meer over.
[..]
Daar had ik een tijdje geleden een post over geschreven:
[..]
Zo praat jij de vele doden door communisme goed?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Kapitalisme is verantwoordelijk voor veel meer doden.
We hebben nog nooit kapitalisme geprobeerd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef Derksl het volgende:
Ik denk dat het belangrijk is om een onderscheiding te maken tussen communisme als een economisch systeem en communisme als ideologie.
Binnen de ideologie kon repressie goedgepraat worden, omdat het volk zich maar zouden moeten focussen op 1 doel, en zich niet druk zou moeten maken over politiek e.d. Het werd dan ook veelvuldig toegepast. Dat maakt het voor mij al een failliet systeem.
Communisme als economisch systeem kan alleen werken wanneer elk persoon bereid is om hard te werken voor het gemeenschappelijk goed. Wanneer er niemand is die wil profiteren of beter/rijker wil zijn dan een ander. Ik denk dat de mens zo niet in elkaar steekt, en dat het daarom dus niet gaat werken.
Niet dat kapitalisme nu zo'n geweldig systeem is...
Daar had hij geen gelijk in, kijk naar Afrika, delen van Azië en Latijns-Amerika.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zo rooskleurig denkt over communisme.
Communisme wordt, net als alle andere isme's, uitgevoerd door de mens. En het effect van communisme op de mens wordt heel mooi uiteengezet in Orwell's Animal Farm. Jaren later had zelfs Reagan, wat je ook van hem vindt, sterke argumenten om communisme te verwerpen. Kijk maar naar de landen waar het communismepercentage hoger dan gemiddeld waren, daar is de mens slechter af. Mensen emigreren liever naar USA of het westen, dan naar communistische landen.
Puur kapitalisme niet nee, en gelukkig maarquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:47 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
We hebben nog nooit kapitalisme geprobeerd.
Heb je me post wel gelezen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus het laatste eten van mensen die je niet steunen stelen met gewapende mannen is geen massamoord?
quote:Echt heb jij in een of ander indoctrinatie kamp gewoond of krijg je gewoon een stijve piemel van gestoorde massamoordenaars?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |