abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137573662
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Die van mij zijn heel goed, maar ze kunnen met niet helpen.
Waar wil je mee geholpen worden?
  maandag 10 maart 2014 @ 10:03:53 #152
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_137573755
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:59 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Waar wil je mee geholpen worden?
Er zijn twee grote aspecten waar ik mee geholpen zou willen worden. (1) de schizoïde stress, de stress die je krijgt wanneer je gaat socializen en (2) de anhedonie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_137573881
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er zijn twee grote aspecten waar ik mee geholpen zou willen worden. (1) de schizoïde stress, de stress die je krijgt wanneer je gaat socializen en (2) de anhedonie.
Iemand die last heeft van 1) en 2) zou misschien niet aan "The Venus Project" moeten meewerken? Want je zou verwachten dat TVP 1) en 2) zou kunnen verminderen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:14:28 #154
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_137573977
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iemand die last heeft van 1) en 2) zou misschien niet aan "The Venus Project" moeten meewerken? Want je zou verwachten dat TVP 1) en 2) zou kunnen verminderen?
TVP stelt me in staat om te kunnen werken zonder mensen om me heen => maximaal comfortabel voor me. Van TVP wordt ik nog het meest gelukkig, ook al is dat maar 10% van wat andere mensen kunnen voelen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_137574179
quote:
U voelt zich misschien kwetsbaar, maar u kunt dat moeilijk uiten. Dat maakt u boos en dat lokt weer boze reacties uit van anderen. Het lukt misschien ook niet meer om voor uzelf te zorgen. Doordat de structuur uit uw leven weg is en u zich verwaarloost. Het kan zijn dat dit is begonnen omdat u uw baan hebt verloren, bent gestopt met uw studie of omdat iemand die een op u lette, is weggevallen. Daarom trekt u zich nog meer terug dan vroeger. U weet dat dit niet goed is, maar u doet het toch. U zit bijvoorbeeld dagenlang achter de computer en u hebt weinig zin om dingen te ondernemen. Wellicht klagen uw ouders of vrienden over uw passiviteit.

U bent teleurgesteld geraakt in anderen en wantrouwend. Op momenten hebt u stellig de indruk dat anderen erop uit zijn om u te benadelen. U hebt soms het idee dat mensen u als een zonderling zien. U merkt dat u nauwelijks behoefte hebt aan sociale contacten, maar u weet niet zo goed waarom. U voelt zich anders dan anderen en daarom krijgt u het gevoel dat u er niet echt bijhoort.

Voor wie:
Als u zich voor een deel hierin herkent en als u eerder hulp hebt gezocht, dan heeft uw behandelaar
hoogstwaarschijnlijk laten vallen dat hij denkt aan een persoonlijkheidsstoornis. Als eerdere
behandelingen onvoldoende verbetering hebben geboden, dan zou u baat kunnen hebben bij een
behandeling door afdeling Noord. Noord is een afdeling van Centrum Persoonlijkheidsstoornissen
Jelgersma. Wij behandelen mensen uit het hele land. Noord biedt een klinische behandeling voor mensen die:
- erg op zichzelf leven;
- wantrouwend zijn in het contact met anderen;
- weinig tot geen behoefte hebben aan intimiteit;
- door anderen misschien als een beetje vreemd worden beleefd.

Uw huidige behandelaar denkt dat er sprake is van kenmerken van een zogenaamde cluster A
persoonlijkheidsstoornis.

De behandeling:
Het is erg belangrijk voor de behandeling dat er een goede samenwerking ontstaat met het
behandelteam. In de beginperiode wordt uitgebreid stilgestaan bij uw verwachtingen van de
behandeling. Het kan zijn dat u dat nog niet zo goed weet en dat is ook niet erg. U moet zich wel
realiseren dat op een gegeven moment afspraken met u gemaakt worden, over waar u naartoe wilt. De ervaring leert dat dit enig doorzettingsvermogen vraagt. U maakt samen met uw behandelcoördinator een gedetailleerd behandelcontract, waarin duidelijke doelen worden beschreven. Met dit behandelplan weet iedereen precies waar hij/zij aan toe is en wie wat moet doen.

U komt op afdeling Noord in een wat ongewone situatie omdat u met acht andere mensen
samenwoont en leeft. Dat kan zeker in het begin van de behandeling wel eens moeilijk zijn. Misschien bent u geneigd om u terug te trekken, wat ook kan. Het enige dat we van u vragen is dat u daar open over praat. Dat u het aangeeft als u dat nodig hebt en onderzoekt waarom u dat nodig hebt.

Mentaliseren:
In alle therapievormen wordt stilgestaan bij mentaliseren. Mentaliseren is het kunnen begrijpen
waarom u doet zoals u doet. En waarom andere mensen doen zoals ze doen. Mentaliseren heeft u
nodig om uw gevoelens en gedrag onder controle te houden. Ook heeft u het nodig om goede relaties
met andere mensen te hebben.

Praktische informatie:
U start met een klinische behandeling die maximaal één jaar duurt. Het kan zijn dat u na een jaar nog niet helemaal klaar bent en dan kan uw behandeling dagklinisch of poliklinisch worden voortgezet.

Omdat de werkwijze even wennen is, kan dat u ontregelen en heftige emoties oproepen. Het is goed om dat op tijd in de gaten te hebben en te melden. Het feit dat u met andere mensen in therapie bent, vraagt van u dat u respectvol met ze omgaat. Het is dan ook strikt verboden om geweld te gebruiken, te handelen in alcohol en/of drugs, de behandeling te saboteren of om de vertrouwelijkheid van medepatiënten te schenden.

Over regels en afspraken leest u in de informatiemap die u bij het begin van uw behandeling krijgt. Er zijn diverse activiteiten op de afdeling waar afspraken over bestaan: zoals het verzorgen en nuttigen van maaltijden, corveetaken, vrije tijd en contacten met het thuisfront. U krijgt een programma dat bestaat uit verbale therapieën en non-verbale therapie.

U verblijft van maandagavond tot en met vrijdag in het centrum. De weekenden brengt u thuis door. De afdeling is dan gesloten. We verwachten van u dat u de opgedane kennis en vaardigheden thuis gaat oefenen. Dat is de beste manier om uw behandeling succesvol af te sluiten en om ervoor te zorgen dat u na uw behandeling geen terugval krijgt. Vanaf de eerste dag besteden we aandacht aan uw toekomst na de behandeling. Denk aan studie, werk, vrijetijdsbesteding of relaties. In uw contract worden daarom ook sociale doelen beschreven waar u mee aan de slag gaat.
Dit heb ik gequote van een behandelcentrum voor mensen met persoonlijkheidsproblemathiek uit cluster A. Ik moet zeggen; zoals het allemaal staat verwoord, vind ik het vrij respectvol overkomen. Misschien dat de behandelaars soms pushen wanneer ze dat nodig lijkt, maar tegelijkertijd begrijpen dat dit veel spanning en angst op kan roepen en niet drammen of over je grens gaan.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:28:07 #156
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_137574304
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:33 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Hoe reageer je tegenover je behandelaar? Geef je dit ook aan?

Ik neem aan dat je een volwassen man bent en dus in eerste instantie zelf bepaalt hoe je leeft. Als je behandelaar het zo belangrijk vindt dat je een opleiding doet, moet hij dat beargumenteren, zodat jij begrijpt waarom het zo belangrijk zou zijn.

Of bedoelt hij dat je actiever in het leven moet staan, ondanks dat je de zin van het leven nog niet hebt gevonden?
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 02:03 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

Dan hoop ik dat jullie het zeker weten

[..]

Heb je ook aangegeven bij je hulpverlener dat jij het niet prettig/belangrijk vindt om gepusht te worden een opleiding te volgen?

[..]

Dit vind ik nogal een onvolwassen reactie. Dat zij jou niet kunnen helpen maakt ze nog geen mongolen. Er zijn genoeg mensen die wél baat hebben bij behandeling.
Heb het meerdere malen gezegd wat hij afdoet als je moet water bij de wijn doen althans dat zegt hij niet precies zo maar het komt daar op neer. Ook zit ik er in behandeling blijkbaar om mij te helpen met daginvulling. Wanneer dat geregeld is zou de therapie klaar zijn. Het is dan pas dat mijn problemen beginnen.

Ik heb twee a4tjes uitgetypt iets van zeven minuten werk om te lezen hij is er nooit op terug gekomen. Comp lex heeft gelijk het zijn mongolen die meer aan het aflossen van hypotheek denken dan aan mensen als comp lex of mij.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:37:10 #157
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_137574506
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:22 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Dit heb ik gequote van een behandelcentrum voor mensen met persoonlijkheidsproblemathiek uit cluster A. Ik moet zeggen; zoals het allemaal staat verwoord, vind ik het vrij respectvol overkomen. Misschien dat de behandelaars soms pushen wanneer ze dat nodig lijkt, maar tegelijkertijd begrijpen dat dit veel spanning en angst op kan roepen en niet drammen of over je grens gaan.
Ik hou dat in het achterhoofd. Ik heb voor nu een eigen plan opgesteld die ik eerst wil proberen. The Venus Project is onderdeel van dat plan. Verhuizen en mijn studie weer op de rails krijgen zijn ook belangrijke punten. Ik word daar ook nog bij geholpen trouwens.
pi_137584833
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:28 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

Heb het meerdere malen gezegd wat hij afdoet als je moet water bij de wijn doen althans dat zegt hij niet precies zo maar het komt daar op neer. Ook zit ik er in behandeling blijkbaar om mij te helpen met daginvulling. Wanneer dat geregeld is zou de therapie klaar zijn. Het is dan pas dat mijn problemen beginnen.

Ik heb twee a4tjes uitgetypt iets van zeven minuten werk om te lezen hij is er nooit op terug gekomen. Comp lex heeft gelijk het zijn mongolen die meer aan het aflossen van hypotheek denken dan aan mensen als comp lex of mij.
Als een behandelaar alleen maar zegt wat je moet doen en niet naar jou wilt luisteren, is het misschien beter om te stoppen. Het gevaar is wel dat je zonder hulp in een nog dieper gat zou kunnen vallen en dan heb je niemand om op terug te vallen. Je kan helaas niet zomaar met het ene stoppen en met het andere beginnen, aangezien vrijwel elke behandeling gepaard gaat met een lange wachtlijst.

Moeilijke situatie dit. Je zou contact kunnen opnemen met de patiëntenvertrouwenspersoon.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:17:36 #159
419250 Spongeboss
pi_137586353
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:25 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Als een behandelaar alleen maar zegt wat je moet doen en niet naar jou wilt luisteren, is het misschien beter om te stoppen. Het gevaar is wel dat je zonder hulp in een nog dieper gat zou kunnen vallen en dan heb je niemand om op terug te vallen. Je kan helaas niet zomaar met het ene stoppen en met het andere beginnen, aangezien vrijwel elke behandeling gepaard gaat met een lange wachtlijst.

Moeilijke situatie dit. Je zou contact kunnen opnemen met de patiëntenvertrouwenspersoon.
Niet meer nodig ik laat me uitschrijven en ik zie het wel. Allemaal prutsers en koekenbakkers daar. Ik trek mijn eigen plan wel. Ergens invallen zal ik niet, want dat wat hij nu doet. Heeft geen nut. :') Enkel wat praten waarmee hij iedere keer weer dezelfde conclusie trekt. Nee dat werkt niet. Ik weet het nu wel.

Fuck dat ik trek mijn eigen plan. Met mijn dag nacht ritme fiksen heeft hij geen advies gegeven heb ik zelf moeten doen etc... Overigens spreek ik 1x in de week met iemand af waar ik praat over filosofische dingen die van mijn problemen weet en mij daar ook mee helpt. En die neemt gratis anderhalfuur tot 2 uur de tijd voor mij. En die doet dat al sinds vorig jaar april.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  Redactie Sport maandag 10 maart 2014 @ 21:15:50 #160
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137596386
Morgen de huisarts bellen. Na voor de zoveelste keer "klachten" te hebben gekregen van mijn groepje op stage weet ik nu dat ik in ieder geval niet zelf die vooruitgang kan maken die ik wil hebben.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_137597645
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:15 schreef DeLuna het volgende:
Morgen de huisarts bellen. Na voor de zoveelste keer "klachten" te hebben gekregen van mijn groepje op stage weet ik nu dat ik in ieder geval niet zelf die vooruitgang kan maken die ik wil hebben.
Wat voor klachten krijg je te horen dan en op wat voor vooruitgang had je gehoopt? Wat wil je van de huisarts? Sterkte! :*
  Redactie Sport dinsdag 11 maart 2014 @ 08:02:32 #162
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137607802
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat voor klachten krijg je te horen dan en op wat voor vooruitgang had je gehoopt? Wat wil je van de huisarts? Sterkte! :*
Ik neem geen initiatief en ik wacht af. En dat klinkt me bekend in de oren. Ik heb zelf altijd het idee dat ik er heel erg mee bezig was maar blijkbaar komt dat er niet uit. Ik wil van de huisarts graag een doorverwijzing naar een psycholoog of iets anders wat mij gaat helpen.
pi_137607994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:02 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik neem geen initiatief en ik wacht af. En dat klinkt me bekend in de oren. Ik heb zelf altijd het idee dat ik er heel erg mee bezig was maar blijkbaar komt dat er niet uit. Ik wil van de huisarts graag een doorverwijzing naar een psycholoog of iets anders wat mij gaat helpen.
Oké duidelijk :)
pi_137608805
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:25 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Hoe "weet" je of een behandelaar gelijk heeft? En hoe weet je of iets "werkt?" Ik bedoel, ik zie even niet in waarom een behandelaar zou moeten luisteren naar een psychiatrisch patient. Je zou dat andersom juist verwachten. De 1 moet juist luisteren naar de ander.

Natuurlijk moet je rekening houden met de wensen van de patient, maar dat is alleen tot bepaalde hoogte. Je zult soms toch echt zelf door die barriere van "ik wil niet" knallen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_137610554
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe "weet" je of een behandelaar gelijk heeft? En hoe weet je of iets "werkt?" Ik bedoel, ik zie even niet in waarom een behandelaar zou moeten luisteren naar een psychiatrisch patient. Je zou dat andersom juist verwachten. De 1 moet juist luisteren naar de ander.

Natuurlijk moet je rekening houden met de wensen van de patient, maar dat is alleen tot bepaalde hoogte. Je zult soms toch echt zelf door die barriere van "ik wil niet" knallen.
Natuurlijk kan de houding van de behandelaar onderdeel zijn van de therapie. Ik kan de situatie van Spongeboss niet beoordelen want ik ben er zelf niet bij; wie weet ervaart hijzelf dat zijn therapeut niet naar hem luistert, maar wil zijn therapeut juist dat hij dingen gaat ondernemen en op die manier gaat ervaren. Spongeboss is er niet mee geholpen als zijn therapeut meegaat in 'excuses' om het leven te kunnen ontvluchten.

Echter kan het wel degelijk gebeuren dat een behandelaar zijn client niet serieus neemt en alleen maar kijkt naar het ziektebeeld in plaats van naar de persoon zelf. Mensen met een psychische stoornis worden niet zelden bij voorbaat al niet serieus genomen. Dan is welke behandeling dan ook al van tevoren gedoemd te mislukken.

Ik heb zelf lang de fout gemaakt om alles klakkeloos aan te nemen van de therapeut, omdat mij door mijn ouders werd ingeprent dat zij het beter weten omdat ze ervoor hebben geleerd. Met andere woorden: zodra ik in therapie ben, heb ikzelf geen moer meer over mijn eigen leven te zeggen en neemt de therapeut het stokje over. En dat is absoluut niet waar! Degene die bepaalt welke keuzes ik maak in mijn leven ben ikzelf. Misschien dat ik door mijn stoornis de verkeerde keuzes maak: dan wil ik best naar mijn therapeut luisteren, maar moet hij wel beargumenteren waarom ik zou moeten doen wat hij zegt en wat ik ermee opschiet.

En om terug te komen op Spongeboss; zijn therapeut kan op zijn minst terugkomen op de brief die hij geschreven heeft. Als de therapeut het er niet mee eens is, moet hij dat gewoon zeggen. Er helemaal niet op terugkomen, zou ikzelf respectloos vinden en zou bij mij veel wantrouwen oproepen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:10:11 #166
419250 Spongeboss
pi_137611120
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Elke behandelaar heeft zijn eigen manier van dingen zien. De mijne is van mening dat iedereen daginvulling nodig heeft. Maar daar spreken we geen eens over. De mijne zegt dat hij de case als gesloten ziet nadat ze me hebben geholpen bij het vinden van een opleiding. Het klopt ik heb moeite met een opleiding vinden. Maar waar ik meer moeite mee ga hebben is naar een opleiding gaan. Zo ben ik ook depressief geworden en in de ellende gezakt door in een grote klas te komen met mensen. En dat is toen der tijd niet goed geëindigd.

Met andere woorden ze helpen me aan een opleiding, prima. Daarna mag ik het zelf uitzoeken, overigens als dan iemand van een team erbij komt die mensen helpt met werk etc. Ik twee weken later terug kom en ik alles eruit knal wat ik wil. Zegt ze 'goh heb het gevoel dat ik niets gedaan heb gaat snel met jou.' Ja natuurlijk heb je dat gevoel want je was ziek en hebt niets kunnen doen. Niet dat ik daar boos om ben, dat iemand ziek is vind ik hartstikke normaal. Mijn behandelaar heeft echter een keer een afspraak ingepland waarop hij maar 10 minuten tijd had en een keer waarop hij maar 20 minuten tijd had, dit terwijl je normaal 3 kwartier krijgt. Dat is nalatigheid.

Als ik dan al met hem in gesprek kom is hij te gaar de 2 a-4tjes te lezen die ik heb geschreven. Dit terwijl hij 2 afspreken heeft verkwanseld dat wil zeggen 10 en 20 minuten. Dat is een half uur terwijl als je de norm 3 kwartier neemt dat x 2 = anderhalf uur. Met andere woorden hij heeft een uur verkwanseld en is dan te gaar iets te lezen dat misschien 5-10 minuten tijd kost. Dit terwijl hij wellicht wel gewoon het volle tarief in rekening heeft gebracht maar goed dat is iets voor de zorgverzekeraar.

Met andere woorden ja ze willen me aan een opleiding helpen en daarna trekken ze de handen van me af terwijl ik de vorige keer in een depressie ben terecht gekomen op een opleiding. Doordat ik geen gevoel van identiteit heb doordat ik me niet prettig voel met mensen. Zelfs op de dates van 3 jaar terug of zo voelde ik me een grote idioot en kon ik er maar niet mee omgaan. Nu heb ik geen eens behoefte aan een vrouw in mijn leven. Er is niets dat ik wil doen, er is niet dat ik wil hebben er is niets waarvoor ik wil gaan. Ik heb geen doel geen ambitie ik ben niets, geen gevoel van identiteit, en mensen maken me misselijk, ik wil geen mensen zien.

En in dit alles met deze problemen, negeren ze het en willen ze dat ik een opleiding ga doen. Maar ze helpen me niet met mijn anhedonie ze helpen me niet met mijn problemen met mensen. Ze helpen me niet voor geen meter met die dingen, de dingen die er toe doen. Daarom wil ik gewoon rust, gewoon rust. Het leven heeft geen directeur of instantie waar ik bij kan aankloppen. Want ja sommige raken geboren in het verkeerde lichaam, maar ik ben geboren op de verkeerde planeet of de verkeerde tijd. Maar waar klop je daarvoor aan? De wereld is een grote klote bende en ik wil niets met andere mensen te doen hebben stelletje veroordelende idioten dat het zijn. Klote tuig, is het.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:45 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Natuurlijk kan de houding van de behandelaar onderdeel zijn van de therapie. Ik kan de situatie van Spongeboss niet beoordelen want ik ben er zelf niet bij; wie weet ervaart hijzelf dat zijn therapeut niet naar hem luistert, maar wil zijn therapeut juist dat hij dingen gaat ondernemen en op die manier gaat ervaren. Spongeboss is er niet mee geholpen als zijn therapeut meegaat in 'excuses' om het leven te kunnen ontvluchten.

Echter kan het wel degelijk gebeuren dat een behandelaar zijn client niet serieus neemt en alleen maar kijkt naar het ziektebeeld in plaats van naar de persoon zelf. Mensen met een psychische stoornis worden niet zelden bij voorbaat al niet serieus genomen. Dan is welke behandeling dan ook al van tevoren gedoemd te mislukken.

Ik heb zelf lang de fout gemaakt om alles klakkeloos aan te nemen van de therapeut, omdat mij door mijn ouders werd ingeprent dat zij het beter weten omdat ze ervoor hebben geleerd. Met andere woorden: zodra ik in therapie ben, heb ikzelf geen moer meer over mijn eigen leven te zeggen en neemt de therapeut het stokje over. En dat is absoluut niet waar! Degene die bepaalt welke keuzes ik maak in mijn leven ben ikzelf. Misschien dat ik door mijn stoornis de verkeerde keuzes maak: dan wil ik best naar mijn therapeut luisteren, maar moet hij wel beargumenteren waarom ik zou moeten doen wat hij zegt en wat ik ermee opschiet.

En om terug te komen op Spongeboss; zijn therapeut kan op zijn minst terugkomen op de brief die hij geschreven heeft. Als de therapeut het er niet mee eens is, moet hij dat gewoon zeggen. Er helemaal niet op terugkomen, zou ikzelf respectloos vinden en zou bij mij veel wantrouwen oproepen.
Excuses? Excuses stel je eens een wereld in waar je niets meer wilt. De behoefte op contact met mensen weg is, je geen eenzaamheid voelt. Je geen gevoel van een eigen identiteit hebt. Dat er niets meer is, dat je 10% voelt van wat andere voelen. Dat alles als nutteloos wordt ervaren.

Ga dan maar kijken of jij nog kunt werken terwijl er van die mensen om je heen zwermen als vervelende rot muggen die je het gevoel hebben dat je een grote belachelijke joker bent.
pi_137612723
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:10 schreef Spongeboss het volgende:
Excuses? Excuses stel je eens een wereld in waar je niets meer wilt. De behoefte op contact met mensen weg is, je geen eenzaamheid voelt. Je geen gevoel van een eigen identiteit hebt. Dat er niets meer is, dat je 10% voelt van wat andere voelen. Dat alles als nutteloos wordt ervaren.

Ga dan maar kijken of jij nog kunt werken terwijl er van die mensen om je heen zwermen als vervelende rot muggen die je het gevoel hebben dat je een grote belachelijke joker bent.
Het staat daarom tussen haakjes. Ik bedoel het ook niet denigrerend.

Ik heb trouwens het idee dat je genoeg (verbittering) voelt, maar dat je je er niet meer van bewust bent, omdat je jezelf in de loop der jaren hebt afgestompt om te kunnen overleven. Je kan maar beter niks voelen dan ten onder gaan door heftige gevoelens. Het lijkt alsof je je erbij hebt neergelegd: "het leven is kut, de mensheid is kut, dus ik wil er niks mee te maken hebben en dan ben ik het gelukkigst." En dat bedoel ik met 'excuses'; je laat je leiden door gedachten die los staan van de realiteit. Je legt het buiten jezelf en daardoor wordt de wereld en de mensheid in jouw beleving negatiever en angstaanjagender dan deze in werkelijkheid zijn.

Het is begrijpelijk met jouw verleden dat je het zo ziet. Maar niet ieder mens op de wereld heeft kwade bedoelingen met jou. En als mensen toch vervelend op jou reageren, wil dat niet persé zeggen dat die mensen slecht zijn. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat jij je gesloten opstelt zonder dat jij je daarvan bewust bent, met als gevolg dat mensen niet goed weten hoe ze toenadering tot jou kunnen zoeken.

En wat je behandelaar betreft. Ik zou zoals jij het beschrijft ook het gevoel krijgen dat ik er niet verder mee kom. Misschien kan je voor jezelf iets op papier zetten wat voor jou de redenen zijn om met de behandeling te kappen. Als je zorg is dat hij je laat stikken wanneer je met een opleiding zou beginnen, is dat een goede reden. Als je maar 20 minuten de tijd krijgt, terwijl je recht hebt op 3 kwartier, is dat ook een goede reden. Als er geen kemistry tussen jullie is, is dat ook een goede reden. Maar neem geen impulsieve beslissingen, want het zou een stuk zwaarder kunnen worden voor je wanneer je helemaal geen therapie meer hebt. Je zou je huidige behandelaar kunnen vragen of hij je kan doorverwijzen.
pi_137612867
Waarom zoek of vraag je geen andere behandelaar Spongeboss?
  Redactie Sport dinsdag 11 maart 2014 @ 12:36:23 #169
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137613527
Morgen een afspraak met de huisarts..
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:19:47 #170
419250 Spongeboss
pi_137614765
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:07 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het staat daarom tussen haakjes. Ik bedoel het ook niet denigrerend.

Ik heb trouwens het idee dat je genoeg (verbittering) voelt, maar dat je je er niet meer van bewust bent, omdat je jezelf in de loop der jaren hebt afgestompt om te kunnen overleven. Je kan maar beter niks voelen dan ten onder gaan door heftige gevoelens. Het lijkt alsof je je erbij hebt neergelegd: "het leven is kut, de mensheid is kut, dus ik wil er niks mee te maken hebben en dan ben ik het gelukkigst." En dat bedoel ik met 'excuses'; je laat je leiden door gedachten die los staan van de realiteit. Je legt het buiten jezelf en daardoor wordt de wereld en de mensheid in jouw beleving negatiever en angstaanjagender dan deze in werkelijkheid zijn.

Het is begrijpelijk met jouw verleden dat je het zo ziet. Maar niet ieder mens op de wereld heeft kwade bedoelingen met jou. En als mensen toch vervelend op jou reageren, wil dat niet persé zeggen dat die mensen slecht zijn. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat jij je gesloten opstelt zonder dat jij je daarvan bewust bent, met als gevolg dat mensen niet goed weten hoe ze toenadering tot jou kunnen zoeken.

En wat je behandelaar betreft. Ik zou zoals jij het beschrijft ook het gevoel krijgen dat ik er niet verder mee kom. Misschien kan je voor jezelf iets op papier zetten wat voor jou de redenen zijn om met de behandeling te kappen. Als je zorg is dat hij je laat stikken wanneer je met een opleiding zou beginnen, is dat een goede reden. Als je maar 20 minuten de tijd krijgt, terwijl je recht hebt op 3 kwartier, is dat ook een goede reden. Als er geen kemistry tussen jullie is, is dat ook een goede reden. Maar neem geen impulsieve beslissingen, want het zou een stuk zwaarder kunnen worden voor je wanneer je helemaal geen therapie meer hebt. Je zou je huidige behandelaar kunnen vragen of hij je kan doorverwijzen.
Natuurlijk heb ik negatieve gevoelens... Die zijn zo sterk dat ik ze voel. Maar zou ik me niet afgesloten hebben zouden deze gevoelens mijn dood zijn geweest. Het is een wonder dat ik de negativiteit overleef. Dat kan alleen door het weg te stoppen. Dat is het schizoïde ook, alles tot niets reduceren.

Stel dat mijn innerlijk een riool is dat vol zit gestopt met negativiteit. Dan ga ik geen putdeksels openmaken. Dan komt alles er zo hard en krachtig uit... Ik denk niet dat mijn leven daarvan vooruit gaat. Het is teveel pijn om los te maken, daar zou ik nooit meer uitkomen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:12 schreef appelsap het volgende:
Waarom zoek of vraag je geen andere behandelaar Spongeboss?
Wachttijden etc en ik heb het wel met ze gehad. Ik wil gewoon niets meer, gewoon rust. Ik vind het goed geweest.
pi_137619458
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:45 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Maar wat zie ik fout?

Iemand is niet gelukkig. Komt bij een therapeut om het leven te veranderen. Die is 'firm' en zegt dit en dat moet je veranderen. Dat wil je niet doen. En eigenlijk "netto" gebeurt er niks. Je stopt na 6 maand met de therapie en bent geen zak verder. Je zit weer alleen en eigenlijk voel je je nog steeds kut? Wat ik heb geleerd van mijn eigen therapie is dat je soms tegen je gevoels wereld moet ingaan. Als iets 'eng/onvertrouwd' over komt, moet je het niet bij voorbaat niet doen. Soms moet je het echt de tijd geven, soms zelfs maanden of jaren om ergens in te groeien. Veel mensen met psychiatrische issues hebben ook gevoels problemen. Je kunt daar therapie A tot Z voorstellen, maar niks voelt 'intern' bij die mensen goed.

Ook hier spreek ik uit eigen ervaring, daar een familie lid van mij al meer dan 25 jaar lang psychiatrische zorg heeft. 24/7. En die niet meer thuis woont (ook niet in zo'n aanleun woning) en dus al meer dan 25 jaar op een psychiatrische afdeling zit. Dan krijg je dus wel eens wat mee over therapien en hoe mensen (en groepen) daar op reageren.
pi_137619530
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:19 schreef Spongeboss het volgende:

Ik denk niet dat mijn leven daarvan vooruit gaat. Het is teveel pijn om los te maken, daar zou ik nooit meer uitkomen...

Kan het niet zijn dat je 'foutief' denkt? Mijn therapeut wees me daar bijv. zelf ontzettend vaak op, week in week uit. Dat de gevoelens en gedachten die ik omtrent een bepaald iets had, foutief waren. En dan klinkt het eerst natuurlijk van; "Fuck de therapeut!" Wie is hij/zij wel niet om hier iets over te zeggen dat ik dit moet doen, terwijl dat intern niet goed voelt. Maar ik ben op een gegeven moment (heel snel :P) gewoon overstag gegaan. Dat was een slimme keuze.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:31:59 #173
419250 Spongeboss
pi_137621111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kan het niet zijn dat je 'foutief' denkt? Mijn therapeut wees me daar bijv. zelf ontzettend vaak op, week in week uit. Dat de gevoelens en gedachten die ik omtrent een bepaald iets had, foutief waren. En dan klinkt het eerst natuurlijk van; "Fuck de therapeut!" Wie is hij/zij wel niet om hier iets over te zeggen dat ik dit moet doen, terwijl dat intern niet goed voelt. Maar ik ben op een gegeven moment (heel snel :P) gewoon overstag gegaan. Dat was een slimme keuze.
Maar jij bent niet schizoïde.....
pi_137621494
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:31 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Maar jij bent niet schizoïde.....
Eens, ik heb slechts ooit kenmerken van PTSS gehad. En daarvoor EMDR gekregen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:55:17 #175
419250 Spongeboss
pi_137622025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens, ik heb slechts ooit kenmerken van PTSS gehad. En daarvoor EMDR gekregen.
Dat zijn dingen die aan te pakken zijn doordat ze door een mechanisme worden getriggerd toch? Mijn problematiek wordt dan wel getriggerd door mijn leven maar is een niet terug te draaien proces.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')