abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137039962
Het is waarschijnlijk meer dat je de routine kwijt bent en gewoon niet meer zo makkelijk kolft. Zolang je op verzoek voedt, droog je echt niet zomaar op. Vraag en aanbod blijft van toepassing.
  zondag 23 februari 2014 @ 10:36:36 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137039977
waarom zou het een aflopende zaak zijn?
Het lijkt me een stuk aannemelijker dat je niet echt meer handigheid hebt in het kolven.
Toen ik een paar maanden geleden een nacht weg was, kolfde ik ook heel weinig.
Toen had ze de volgende dag wel veel te drinken, omdat ik de boel met het kolven echt niet meer leeg kreeg.

Ik zou proberen om toch op je lijf te vertrouwen en erin geloven dat het wel goed zit met je productie. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_137040973
Thanx dames :*

Had geen idee dat je kolven ook kunt "afleren" :@
pi_137041720
Ja, dat kan idd heel goed. Ik ben deze week ook weer begonnen met 1 keer per dag kolven, in mei ga ik 4 dagen en nachten weg. Wil dus vast een voorraad opbouwen. Bovendien kolf ik straks voor mijn zusje, die in mei gaat bevallen, zodat ze indien nodig, geen kv hoeft bij te geven. Maar dat gaat hier dus met 20cc per borst }:|

Linda, is het misschien fijner om eerst 1 meiske fulltime aan de borst te krijgen? Geen idee hoe dat praktisch haalbaar is hoor.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137042875
Het loopt hier trouwens goed. Door ruim bloedverlies kwam het iets later op gang, maar inmiddels zit ik weer ruim in de productie en ik heb het idee dat het nog steeds toeneemt. Sinds gisteren lek ik ook als aan malle en dat is vrij irritant. Alles, nee įlles zit onder de melkvlekken :') Gezien ik de vorige keer een overproductie heb gehad, let ik nu goed op dat ik niet te vaak wissel van borst en tot op heden lijkt dat heel goed te gaan met een onwijs tevreden meiske O+
Oh en graties tip: voedingsbh van bonprix. Is met beugel en maar 15 euro. Kwaliteit is niet denderend daarentegen, maar een paar maanden moet ie wel redden.
pi_137044017
Fijn dat het goed loopt wup. Wel lastig dat gelek :D op enge geven moment wordt dat wel minder hoop ik?

Ik bedacht me trouwens ook nog dat mijn meiden natuurlijk ook een stuk minder drinken. Ze eten ook gewoon 2,5 boterham, 1 stuk fruit, tussendoortje en avondeten+ yoghurt op een dag. Plus nog beetjes water en wat koemelk. Dan is het ook logische dat ze minder drinken bij mij en ik dus ook minder kolf.
pi_137046798
Wat gaaf dat je voor je zusje kolft Morretje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137051605
Idd, wat lief dat je dat doet Morretje! Twinkly heeft voor mij 80cc gekolfd. Dat was zo fijn om achter de hand te hebben O+
pi_137061138
Ik vind het vooral heel gaaf dat ze het hebben wil :D Maar heb blijkbaar goede argumenten en genoeg info gegeven. Zussie heeft zelf veeeel allergieėn en flink eczeem al haar hele leven. Ik denk dat zij als mini onontdekte koemelkallergie heeft gehad die zo verergerd is. De kans dat haar mini dat heeft wordt ook wat groter zo, en dan wil je die darmpjes zoveel mogelijk beschermen. En met de tendens dat er tegenwoordig zo vaak bijgevoed 'moet' worden...

Fijn dat het bij jullie ook goed loopt wup!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137071705
Hallo dames, ik ben voornamelijk een lezer, post weinig, maar er is vast iemand die mij uit de brand kan helpen?! :)

Ik kolf op werk voor mijn zoontje van 3 maanden, maar nu ben ik vrijdag mijn melk vergeten in de koelkast op werk. Op de site van medela zie ik dat je bv 3 tot 8 dagen kan bewaren in de koelkast, maar ik meen me te herinneren dat je het maar 3 dagen kan bewaren?
Mijn voorraadje is een beetje op, dus zou het zonde vinden.

Kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en het gewoon weggooien?

thanks!
pi_137072990
Volgens borstvoeding.com kun je moedermelk tot 5 dagen in de koelkast bewaren.

http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html
  zondag 23 februari 2014 @ 22:30:05 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137073264
Ik zou t zeker niet weggooien nee! Moet nog goed zijn, en anders ruik/proef je voor de zekerheid even? :)

Hier herleven oude tijden... ik kolfde zojuist uit 2 borsten samen 30cc :X
Maarrr ik heb even pauze genomen, ben anders gaan zitten en t klotst nu toch t flesje in links O+
pi_137073546
Morretje, wat fijn dat het op die manier kan O+

Ai LB, dat is niet veel :X Hopelijk gaat het nu beter.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:38:21 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137073772
Ohja, Morretje (en Twinkly!), wat tof van jullie O+

Kyara, ik zit nu op een whopping grand total van 50cc :') ;(
pi_137074106
Hoeveel kolf je normaal LadyBlack?
pi_137074727
Bedankt, proeven is ook een goeie ja. Nooit over nagedacht! ;)
=
  zondag 23 februari 2014 @ 23:11:50 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137075424
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:
Hoeveel kolf je normaal LadyBlack?
Meestal 100...

Maar het was voor mijn doen vrij vroeg, en E had nu aan beide borsten gedronken voor ze in slaap viel, en dat heeft denk ik geen beste invloed op de kolfopbrengst.

Hoe was jouw nachtje weg? O+ Alles goed gegaan? Lekker genoten?
pi_137095035
Weer eens in de ego hier.

Ik overweeg nu toch echt over doorgaan met voeden. Het hele heftige van de agitatie is eraf, maar ik realiseer me net dat ik eigenlijk minstens driekwart van de voedingen nog steeds zit uit te zitten. De eerste paar minuutjes vind ik het leuk, maar daarna word ik onrustig, duurt het te lang en gaat mijn hoofd alleen maar rondjes draaien rond alles wat ik nog moet doen. 4 dagen in de week een peuter die vindt dat de baby bij de andere mama hoort en een andere mama die nog steeds niet zo ver hersteld is dat ze echt in actie kan met die peuter helpt niet echt in de onrust en het gevoel dat ik beter iets anders kan doen als ik zit te voeden.

Klinkt als een heel onbenullig iets om zo'n beslissing voor te nemen. Aan de andere kant, ik wilde meevoeden om hechting (ik draag hem uren per dag, dus komt goed) en om gemak. De gedachte was dat ik met hem op pad zou kunnen, zelf kon voeden zonder gedoe. Nu moet zij bij de meeste van mijn voedingen nog navoeden, omdat ik niet genoeg heb. Waarschijnlijk is dat te fixen met een hoop (cluster)kolven, maar wanneer ik dat dan moet doen met die opstandige peuter om me heen, weet ik ook niet zo goed.
Ook al zou het lukken om mijn productie hoog genoeg te krijgen, als het onrustige gevoel niet weggaat, blijft het steeds een soort verplichting.

Als ik teruglees, lijkt het alsof de beslissing al genomen is. Gek is dat, tot een uur geleden was er geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om te stoppen omdat ik dat zo zonde vind van de investering.
Twijfel nog even door. Irritant dit!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 24-02-2014 22:37:59 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 24 februari 2014 @ 17:14:20 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137095877
Zonde van die investering snap ik helemaal Vanyel, maar je moet je misschien ook afvragen waar je het (nog) voor doet ja... Hechting is vast geen probleem (sowieso niet maar helemaal met veel dragen!)

Dat voeden als je op pad bent is natuurlijk wel superhandig! Maar dat is idd ook een productieverhaal. -O-

Succes nog met twijfelen!
pi_137096830
Ook zonder borstvoeding kun je een veilig hechting tussen jullie krijgen, Vanyel. Of ging het om de hechting vanuit jou?

Die lijstjes in je hoofd over wat je allemaal nog kunt/ moet doen, lastig is dat he? Wat je schrijft is op sommige punten best herkenbaar: de peuter die er ook is, het onrustige gevoel, de twijfel...maar toch ook weer een heel ander verhaal als het gaat om de productie.
In elk geval gaat het hier met een rondlopende peuter al een stuk makkelijker en dat maakt dat het onrustige gevoel ook veel minder is.

Succes met de beslissing in elk geval. Lijkt me pittig! En weinig motiverend als je voor je productie moet kolven...

:*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137096892
Oja, wilde nog zeggen dat ik de reden om -eventueel- te stoppen helemaal niet onbenullig vind. Kan het me goed voorstellen in elk geval!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137097290
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:43 schreef Soempie het volgende:
Ook zonder borstvoeding kun je een veilig hechting tussen jullie krijgen, Vanyel. Of ging het om de hechting vanuit jou?
Stiekem ook wel een beetje ja.

En verder snel voor het eten alvast dank jullie voor t begrip :)
pi_137106188
Vanyel ik vind het al stoer dat je het nog steeds volhoudt met al die ellende. Ik kan het goed begrijpen als je stopt. In jouw plaats had ik al lang al de handdoek in de ring gegooid. Sterkte met je beslissing!
pi_137106672
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:43 schreef Soempie het volgende:
In elk geval gaat het hier met een rondlopende peuter al een stuk makkelijker en dat maakt dat het onrustige gevoel ook veel minder is.
Hoe komt het dat het makkelijker is met de rondlopende peuter?
pi_137107285
Vanyel, wat hier boven ook allemaal wordt gezegd. Ik vind het echt super hoe jullie het opgepakt hebben. En de redenen die jij noemt.... ik kan het ook goed begrijpen als je stopt. Jullie hebben het hoe dan ook geflikt om hem samen te voeden, dat kan niemand jullie mee afnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')