abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137201907
Ik ben echt zo'n kloek, heb het liefst mijn kinderen zo dicht mogelijk bij me in de buurt :@

De 2 groten gaan zelden logeren. En toen we laatst een feestje hadden van M. zn werk, pikten we S. rond 0:30 op bij m'n ouders om hem mee naar huis te nemen. Het liefst had ik mijn andere 2 ook meegenomen toen ik even bij ze ging gluren, maar zij vonden het juist zo leuk om bij mijn ouders te blijven slapen!
.... met gevoel voor drama....
pi_137203589
Mijn oudste ging al logeren toen hij een maand of 3 was. Hij is ondertussen vier en vind uit logeren geweldig hij is deze week al twee keer bij opa gaan logeren.
De jongste is nog niet uit logeren gegaan vindt het bij hem een stuk moeilijker. Al slaapt heel goed, gisteren zelfs van negen tot negen. In april gaan ze voor het eerst samen uit logeren bij mn schoonmoeder.
pi_137203667
Jennifer gaat graag logeren, leyla wilt graag maar lukt niet. Dus die mag dan wel naar bed bij opa en oma en als ik naar huis ga dan neem ik haar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137210611
Nog niet echt gelogeerd maar zelf wel een nachtje weggeweest. Kinderen bleven dus in hun eigen omgeving en hun oma's hebben opgepast. Meisjes zijn wel wakker geweest maar hebben lekker bij de oma's geslapen. Die offerden hun eigen nachtrust graag op om de meisjes te laten slapen.

Echt uit logeren willen we voor M deze zomer gaan proberen. Eerst bij oma want in de buurt en daar is hij al zo vertrouwd mee. Maar ik denk dat hij dat wel heel leuk zal vinden.

En een tweeling uit logeren sturen daar zit sowieso niet iedereen op te wachten. Besides that blijven ze nog even lekker bij mama.
pi_137214534
Mijn oudste was bijna 2 en vroeg er zelf om.
Mijn middelste was bijna 2 en wilde met zijn zus mee :)

Ze hebben alleen bij mijn ouders gelogeerd maar ook niet echt heel vaak.
pi_137215288
Ik heb vandaag gevoed in de viswinkel :D
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:10:59 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137215942
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb vandaag gevoed in de viswinkel :D
Hihi, kan me best voorstellen dat je kleintje even iets bij zn neus wou dat lekkerder rook ;)

En logeren staat inderdaad wel los van borstvoeding, maar ik vind het zo'n fijn ritueeltje dat E als ze wakker wordt, bij ons in bed komt liggen en in half-slaap lekker bij mij drinkt O+

Mijn moeder heeft er wel vreselijk veel zin in, en zal E ook zeker lekker bij haar in bed nemen als ze 's nachts wakker wordt. Die is absoluut niet van het laten huilen, en grijpt elk excuus aan om lekker te knuffelen :D Maar ik ben net als Kersjes blijkbaar een enorme kloek... :') ik vind t (voor mezelf!) echt geen tof idee.
pi_137216370
Hij laat echt mega gore scheten de hele dag door..
Vis is er niets bij :') Ik ben ook een kloek al vind ik het wel lastig nu met 3 dat ik hem echt niet los mag laten. (en als het dan ineens wel mag dan wil ik het niet meer :D)
pi_137216491
Ik ben ook een mega plakkerd O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137216889
Ik ben helemaal niet zo'n plakker :D. Ze is 6 maanden en ik vind het met haar belabberde slapen en de bv niet zo handig, maar anders zou ik haar heus uit logeren laten gaan. De opa's en oma's aan beide zijden zouden het ook hartstikke leuk vinden - maar nog ff niet.
Home is where the O+ is...
pi_137229700
Ik was bij M (zonder bv) eigenlijk meer een plakker dan bij de meiden met bv :D
pi_137231892
'Borstvoeding zwaar overschat'

http://www.telegraaf.nl/g(...)ar_overschat___.html

:7

Op lange termijn maakt het dus geen drol uit en hebben borstvoedingskinderen vaker astma.

Anyway, ik moet mijn vrouw even helpen... ze is bijna klaar met borstvoeden. Ajuus :*

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2014 11:01:42 ]
pi_137232115
1 onderzoek tov een heleboel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Ik ben er niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd.
pi_137233252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
je hebt een oudste en een jongste O+ hoe mooi is dat :D

En dito, althans, dat is het plan hier. Mijn oudste heeft een half besef van wat logeren is, en gaat dan heel hard huilen, ze wil niet ze vindt het eng en wil in haar eigen bed slapen. Dan houdt het op. Als we in wat rustiger vaarwater zitten dan ga ik wel een keertje samen met haar/hen bij mn vader slapen ofzo, gewoon omdat het voor hem leuk is; maar voorlopig mag ze van mij de tijd nemen om er zelf mee te komen.
Even uit belangstelling, omdat ik het gesprek over het logeren heb gevolgd hier: wat is precies jouw gedachte bij deze aanpak? Dat je pas uit logeren gaat doen, op het moment dat het kind er min of meer 'bewust' voor kan kiezen?

Overigens begrijp ik prima dat je een kind niet uit logeren gaat doen als ze al begint te huilen bij de gedachte eraan, maar het lijkt erop dat er ook een opvoedkundige gedachtegang achter zit dat je een kind niet al op een heel jonge leeftijd bij iemand anders laat slapen en ik ben benieuwd wat die gedachtegang dan is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137233436
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:07 schreef Kyara het volgende:
1 onderzoek tov een heleboel onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Ik ben er niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd.
+1
pi_137235444
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Even uit belangstelling, omdat ik het gesprek over het logeren heb gevolgd hier: wat is precies jouw gedachte bij deze aanpak? Dat je pas uit logeren gaat doen, op het moment dat het kind er min of meer 'bewust' voor kan kiezen?

Overigens begrijp ik prima dat je een kind niet uit logeren gaat doen als ze al begint te huilen bij de gedachte eraan, maar het lijkt erop dat er ook een opvoedkundige gedachtegang achter zit dat je een kind niet al op een heel jonge leeftijd bij iemand anders laat slapen en ik ben benieuwd wat die gedachtegang dan is.
Persoonlijk vind ik dat een jonge baby bij zijn moeder / ouders hoort. Hoe goed iemand anders ook voor hem of haar kan zorgen, ik denk dat een kind van jonger dan een jaar altijd liever bij zijn ouders is en er sowieso nog niks aan heeft. Het kan natuurlijk dat de omstandigheden nu eenmaal zo zijn dat het nodig is, maar ervoor kiezen zou ik zelf niet doen. En zelf had ik het ook vreselijk gevonden :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137235471
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:07 schreef Kyara het volgende:
al die andere onderzoeken keken ook niet naar de lange termijn... wel lezen he!
pi_137235563
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat een jonge baby bij zijn moeder / ouders hoort. Hoe goed iemand anders ook voor hem of haar kan zorgen, ik denk dat een kind van jonger dan een jaar altijd liever bij zijn ouders is en er sowieso nog niks aan heeft. Het kan natuurlijk dat de omstandigheden nu eenmaal zo zijn dat het nodig is, maar ervoor kiezen zou ik zelf niet doen. En zelf had ik het ook vreselijk gevonden :D.
Wij hebben sinds een week een tweede en hebben nu alweer diverse weekendjes weg gepland staan zonder kinderen voor deze zomer. Heerlijk is dat. Snap persoonlijk nooit waarom bepaalde jonge ouders dat zichzelf ontzeggen.
pi_137235636
quote:
Waarop baseer je dat een kind onder t jaar altijd liever bij de ouders is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 28 februari 2014 @ 13:16:29 #245
5428 crew  miss_sly
pi_137235682
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wij hebben sinds een week een tweede en hebben nu alweer diverse weekendjes weg gepland staan zonder kinderen voor deze zomer. Heerlijk is dat. Snap persoonlijk nooit waarom bepaalde jonge ouders dat zichzelf ontzeggen.
Omdat het niet voelt als ontzeggen, wellicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137235726
quote:

[..]

Als ik nu kijk naar hoe het gaat met I. dan merk ik dat zij eigenlijk het liefst bij mij wil zijn nu. Liever ook dan bij haar vader. Ik kan haar ook beter troosten. Toch wil ik dat mijn vriend - dat wil hij zelf uiteraard ook :+ - ook een goede band en hechting met haar krijgt en dus laat ik haar soms bewust aan hem over. Ook ben ik al een paar keer twee uurtjes van huis geweest. Is dat dan ook niet een beetje hetzelfde idee?

Een kind wil altijd bepaalde zaken niet of liever niet, maar je kunt dat toch ook een beetje sturen en aanleren? Ik geloof dat ik het ook fijn vind dat mijn kind zich gaat hechten aan andere mensen.

Ik wil niets bekritiseren hoor, probeer alleen mijn eigen gevoel en standpunt hierover te bepalen eigenlijk. :) .

Nog even ontopic. Ik heb nogal stuwing in 1 borst. Is het aan te raden om - aangezien I. het niet helemaal weg kan drinken volgens mij - te kolven? Of toch zoveel mogelijk door veel aan te leggen op te lossen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137235971
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:00 schreef Nielsch het volgende:
'Borstvoeding zwaar overschat'

http://www.telegraaf.nl/g(...)ar_overschat___.html

:7

Op lange termijn maakt het dus geen drol uit en hebben borstvoedingskinderen vaker astma.

Anyway, ik moet mijn vrouw even helpen... ze is bijna klaar met borstvoeden. Ajuus :*
Ik ben er mooi klaar mee. :D. Gisteren was namelijk ook in het nieuws dat 45+ vaders meer kans hebben op kinderen met een psychiatrische aandoening zoals autisme. En de vader van mijn kind is bijna 47.
Sowieso is het statistisch gezien al heel wat dat ik met mijn 38 jaar zomaar een helemaal gezond kind op de wereld heb gezet zonder enige complicatie of vruchtbaarheidsproblemen.
Kortom, het zal allemaal wel...

Overigens vind ik de onderzoekster niet bepaald objectief overkomen en dat maakt ook dat het hele onderzoek op mij nogal vervelend overkomt. Als je kennelijk zo graag iets wilde bewijzen, dan ben je meer maatschappelijk bezig dan wetenschappelijk.
pi_137236056
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor ons voelt dat niet als ontzeggen :). Met kind kan je ook prima weekendjes weg. Inmiddels is mini 20 maanden, en zou ik het eventueel een optie vinden. Maar niet per se noodzakelijk voor onze relatie of zo.

@Vanyel: misschien is het ook kind-afhankelijk, maar als opa & oma bijvoorbeeld 's avonds oppasten en hij werd wakker, was hij helemaal in paniek. Terwijl hij ze heel goed kent. En aangezien hij bijna nooit een nacht doorslaapt, zou hij dat 's nachts ook hebben. Midden in de nacht zijn alleen mama en (in mindere mate) papa goed.

In het algemeen: een baby herkent al heel snel zijn ouders en die zijn toch het meest vertrouwd voor hem. De wereld is al zo overweldigend, zeker de eerste 3-6 maanden, ik zou hem daarom nooit zijn veiligste haven willen 'afnemen'. Hoe goed anderen ook voor hem kunnen zorgen en hem kunnen troosten.

Dit artikel verwoordt ook goed wat ik bedoel: http://babycalmblog.com/2(...)ppy-in-your-arms-30/

Waarbij ik dus denk dat de eigen ouders toch altijd vertrouwder zijn, omdat hij die het eerst kan herkennen (geur, stem).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137236147
Bedankt voor de link, Phaidra.
pi_137236311
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als ik nu kijk naar hoe het gaat met I. dan merk ik dat zij eigenlijk het liefst bij mij wil zijn nu. Liever ook dan bij haar vader. Ik kan haar ook beter troosten. Toch wil ik dat mijn vriend - dat wil hij zelf uiteraard ook :+ - ook een goede band en hechting met haar krijgt en dus laat ik haar soms bewust aan hem over. Ook ben ik al een paar keer twee uurtjes van huis geweest. Is dat dan ook niet een beetje hetzelfde idee?

Een kind wil altijd bepaalde zaken niet of liever niet, maar je kunt dat toch ook een beetje sturen en aanleren? Ik geloof dat ik het ook fijn vind dat mijn kind zich gaat hechten aan andere mensen.

Ik wil niets bekritiseren hoor, probeer alleen mijn eigen gevoel en standpunt hierover te bepalen eigenlijk. :) .

Nog even ontopic. Ik heb nogal stuwing in 1 borst. Is het aan te raden om - aangezien I. het niet helemaal weg kan drinken volgens mij - te kolven? Of toch zoveel mogelijk door veel aan te leggen op te lossen?
Dat is ook belangrijk inderdaad. Maar ik vind overdag toch iets anders dan 's nachts. Ik werk ook gewoon sinds mini 4 maanden is en in al die tijd heeft hij denk ik 3x gehuild toen ik wegging. Echt eenkennig is hij nooit geweest, maar hij slaapt heel onrustig en heeft dan zijn ouders nog nodig. Dat wil ik hem kunnen bieden.

Ik kan me ook best voorstellen dat anderen hier anders over denken hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')