Hallo allemaal,
Al een tijdje volgende ik een paar van jullie projecten en vandaag besloten ook een topic te openen.
Mijn vriend en ik zijn aan t klussen in een woning die in de begin jaren 70 is gebouwd.
Hierin zit ook nog een orginele american kitchen van raymond loewy. Deze wil ik graag opknappen voor een klein budget. Ik ben al begonnen met de mosgroene tegels met patroon te voorzien van blauwe tegelverf.
Ook heb ik plannen om op deze tegelwand achter de gootsteen en het aanrechtblad een rvs plaat te bevestigen. Heeft iemand hier nog tips voor? Waar kan het rvs zo goedkoop mogelijk krijgen en hoe bevestig ik deze?
Ik wil de deurtjes hoogglans wit verven, de schanieren olieen, en filtjes tussen de deurtjes doen zodat de kastjes niet zo hard dicht knallen.(metalen keuken)
Daarnaast wil ik iets met het rood gespikkelde werkblad doen. Ik wilde eerst het werkblad lagan van ikea halen maar de diepte is maar 62 cm van dit blad en mijn aanrechtblad is al 65 cm omdat de lades ver uitsteken.
Hebben jullie misschien een idee? Ik zat zelf te twijfelen aan verf, famico, iets van zeil? Maar het mooiste lijkt mij toch het aanrechtblad van de ikea, zou het een idee zijn om een soort opvulrand te maken aan de tegelzijde van rfs, hout of iets dergelijks?
Heel veel vragen dus!
Alvast bedankt
Groetjes een beginnende klusser