abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136925635

Hallo allemaal,

Al een tijdje volgende ik een paar van jullie projecten en vandaag besloten ook een topic te openen.

Mijn vriend en ik zijn aan t klussen in een woning die in de begin jaren 70 is gebouwd.

Hierin zit ook nog een orginele american kitchen van raymond loewy. Deze wil ik graag opknappen voor een klein budget. Ik ben al begonnen met de mosgroene tegels met patroon te voorzien van blauwe tegelverf.

Ook heb ik plannen om op deze tegelwand achter de gootsteen en het aanrechtblad een rvs plaat te bevestigen. Heeft iemand hier nog tips voor? Waar kan het rvs zo goedkoop mogelijk krijgen en hoe bevestig ik deze?

Ik wil de deurtjes hoogglans wit verven, de schanieren olieen, en filtjes tussen de deurtjes doen zodat de kastjes niet zo hard dicht knallen.(metalen keuken)

Daarnaast wil ik iets met het rood gespikkelde werkblad doen. Ik wilde eerst het werkblad lagan van ikea halen maar de diepte is maar 62 cm van dit blad en mijn aanrechtblad is al 65 cm omdat de lades ver uitsteken.
Hebben jullie misschien een idee? Ik zat zelf te twijfelen aan verf, famico, iets van zeil? Maar het mooiste lijkt mij toch het aanrechtblad van de ikea, zou het een idee zijn om een soort opvulrand te maken aan de tegelzijde van rfs, hout of iets dergelijks?

Heel veel vragen dus!

Alvast bedankt

Groetjes een beginnende klusser
neen
  Moderator donderdag 20 februari 2014 @ 12:53:44 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_136925650
Foto werrekt niet
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_136926545
neen
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:49:31 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136927301
Meid, ga je geld niet weggooien door rvs platen te kopen en je tegels te schilderen. Koop gewoon op Marktplaats een tweedehands keuken voor een paar tientjes. Soms zelfs gratis, moet je hem alleen zelf demonteren.

Als je zo'n Amerikaanse keuken serieus op wil knappen, moet je er echt geld en tijd in steken om er wat van te maken. Doe je dat niet, dan is het gewoon een vieze ouwe keuken die een likkie verf gekregen heeft. Zonde van je energie.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136929253
Loewy _O_

Ik zou het wel goed opknappen, dus uiterlijk zoveel mogelijk in de originele staat herstellen, of in ieder geval in een originele staat voor dit soort keukens. Niet als in het moet pefect zo als het was, dat is meer iets voor verzamelaars dan voor gebruikers, maar wel het ontwerp er zo goed mogelijk uit laten komen als het ooit bedoeld was.

Dus geen opvulrand. Het is een ontwerp, en dus een geheel, en dat kan heel lelijk worden als je aan dat geheel gaat morrelen. Qua kleurkeuze en afwerking zou ik dan ook afgaan op het origineel. Je wil een keuken uit de jaren 70, laat het er dan ook uitzien als een keuken uit de jaren 70.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136929799
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een marktplaats keuken wel overwogen maar dat wordt hem denk ik niet omdat ik de enige ben die noodzaak ziet om de keuken te vervangen en ik er voorlopig een beetje alleen voor sta om dan de keuken te demonteren en er in te zetten. En qua leidingen en tegels en kranen etc heb ik 0 ervaring dus dat wordt denk ik niks.

@Weltschmerz Ik denk dat u wel een punt heeft ja en dat het misschien beter is om de keuken een loewy keuken te laten lijken dan dat ik het probeer te veranderen in een moderne keuken want dat gaat me toch nooit lukken. Dus u zou het blad laten zitten neem ik aan.. en dan verven of opnieuw beplakken.

En is er iemand bekend met formica
neen
pi_136930074

de keuken met houten schrootjes

gewit

En dit is vind ook geen lelijke keuken met een likkie verf. hihi

en ook nog een kast die ik heb gepimpt.

neen
pi_136930599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:53 schreef xtrazz het volgende:

@Weltschmerz Ik denk dat u wel een punt heeft ja en dat het misschien beter is om de keuken een loewy keuken te laten lijken dan dat ik het probeer te veranderen in een moderne keuken want dat gaat me toch nooit lukken. Dus u zou het blad laten zitten neem ik aan.. en dan verven of opnieuw beplakken.

U mag mij tutoyeren. Ik zou dus het blad laten zitten als het er goed uitziet. Of repareren of vervangen door iets gelijkends. Als je een andere kleur wilt, zou ik een kleur zoeken die toen ook voor dergelijke keukens is gebruikt. Idem voor de kastjes. De 'juiste' mate van glans is ook destijds al bepaald, door niet de minste.

Formica is een merk kunsstof, in de jaren 70 erg populair geloof ik. Geen idee of het nog makkelijk is om aan te komen.

Overigens heb je bij de Ikea wel van die losse veertjes voor deurtjes en lades zodat ze opengaan als je er tegenaandrukt, en zodat ze niet dichtknallen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_137003507
Die keukens zijn volgens mij geld waard, niet veel meer doen dan een nieuwe laklaag op het metaal dus ;) . Blad lekker laten zitten en vooral niet schilderen, hecht toch voor geen meter.
pi_137006163
Het is allemaal leuk en aardig met zo'n klassiek design element maar dan nog, als je het lelijk vind,...
Ik zou dan kijken of de keuken inderdaad geld waard is; zo ja, verkopen aan een liefhebber en voor dat geld een andere keuken. Zo nee, lekker aanpassen.
Je kunt er nog voor kiezen om het dan zo te doen dat je het nog ongedaan kunt maken.

Ik zou in ieder geval niet tegen een lelijke keuken aan blijven kijken omdat het design is.

Overigens; bij ons is de keuken het heiligdom van mevrouw Koffielepel. Als die besluit dat de keuken niet meer kan dan moet daar dus iets aan gedaan worden.

c_/
met een koekje
pi_137006203
Oh, en koop een vaatwasser :P

c_/
met een koekje
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:20:45 #12
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137017155
Ik sluit mij volledig bij Weltschmerz aan: òf je restaureert zo'n klassieke keuken zoveel mogelijk terug naar het origineel, òf je koopt een nieuwe keuken en zet deze voor een goed bedrag op MP of zo.
(ja, daar bestaan liefhebbers voor!)

Leuke kast trouwens! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_137023553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:53 schreef xtrazz het volgende:
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een marktplaats keuken wel overwogen maar dat wordt hem denk ik niet omdat ik de enige ben die noodzaak ziet om de keuken te vervangen en ik er voorlopig een beetje alleen voor sta om dan de keuken te demonteren en er in te zetten. En qua leidingen en tegels en kranen etc heb ik 0 ervaring dus dat wordt denk ik niks.

Als het dan echt zou moeten zou ik hem mozaieken.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:32:42 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137023822
Restaureren, hulp of onderdelen?
http://www.akamsterdam.nl/american-kitchen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')