Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door trolley op 20-02-2014 12:01:49 (Recente OP) ]
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Dat is inderdaad wel het nadeel van dit werk, je hebt totaal geen zekerheid wat betreft uren en dagen. Het is elke keer weer dat ellendige wachten op het verlossende telefoontje. Ik heb, nu ik stage aan het lopen ben (en op FOK! zit ), alle zaterdagen open staan en ik zorg dat ik met de maandwissels minimaal één dag beschikbaar ben. Aangezien ik 's avonds of in het weekend ook wel eens aanwezig (moet) zijn op m'n stage, bij sc Heerenveen, heb ik mooi een aantal dagen om te compenseren, voor EW!
[..]
Misschien kun je dan meteen een autotransport vanuit Breda op weg naar huis terug uitvoeren
Ja, dat wachten vind ik nog het vervelende van het hele werk. Je verwacht stiekem wel een telefoontje (ik nu al voor de 3e keer), maar die komt maar niet. Ik overdrijf ook niet met het feit dat ik niks te doen heb, constant let ik op m'n telefoon, van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds...
Op donderdag 20 februari 2014 12:02 schreef trolley het volgende: De OP maar even geüpdatet vanaf de Wiki. Geen idee of er onlangs iets gewijzigd is, of niet. Maar baat het niet, dan schaadt het niet.
Mijn zus zei altijd: "Baat het niet, het schaap ook niet."
Op donderdag 20 februari 2014 12:00 schreef Kiprollade het volgende: Ja, dat wachten vind ik nog het vervelende van het hele werk. Je verwacht stiekem wel een telefoontje (ik nu al voor de 3e keer), maar die komt maar niet. Ik overdrijf ook niet met het feit dat ik niks te doen heb, constant let ik op m'n telefoon, van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds...
I feel your struggles
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Goeie TT wel, ik blijf ook maar wachten. Zaterdag hoef ik ook geen pakketjes rond te brengen (andere bijbaan), dus het geld stroomt niet zo hard binnen.
Ik blijf ook hopen dat mijn Dogecoins een beetje waarde gaan krijgen, dan hoef ik misschien niet meer te werken.
Ik heb hem ook weer open gezet vandaag. Misschien nog een spoedje.
Had hem eigenlijk dicht omdat ik voelde dat ik in slaap viel achter het stuur, dus vanmorgen tot 11 uur uitgeslapen, goed ontbeten, veel koffie op, nu kan ik er wel weer tegenaan
Nog zo'n rit om 7 uur 's ochtends met dichtvallende ogen over de A2 leek me niet echt verantwoord
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Had hem eigenlijk dicht omdat ik voelde dat ik in slaap viel achter het stuur, dus vanmorgen tot 11 uur uitgeslapen, goed ontbeten, veel koffie op, nu kan ik er wel weer tegenaan
Nog zo'n rit om 7 uur 's ochtends met dichtvallende ogen over de A2 leek me niet echt verantwoord
Vooral Utrecht - Amsterdam ja. Er wordt nergens in Nederland zoveel geslingerd als daar. Men is uitsluitend met de cruise-control of telefoon bezig. Als je er een beetje op let zie je dat hooguit een op de tien daadwerkelijk op de weg let.
Levensgevaarlijk die trajectcontrole.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Vooral Utrecht - Amsterdam ja. Er wordt nergens in Nederland zoveel geslingerd als daar. Men is uitsluitend met de cruise-control of telefoon bezig. Als je er een beetje op let zie je dat hooguit een op de tien daadwerkelijk op de weg let.
Levensgevaarlijk.
Ik snap niet dat dat stuk 100 is. Doe van 6-19 100 ofzo, en verder gewoon 130.
Ik snap niet dat dat stuk 100 is. Doe van 6-19 100 ofzo, en verder gewoon 130.
Volgens mij is het al 130 van 19-6. Kan me vergissen hoor, maar dat staat me wel bij.
Verder kansloos idd die trajectcontrole. Maar zal wel veel opleveren, voordat er een tc was reed ik daar altijd 115 op de teller en werd ik door iedereen ingehaald
Neuh, da's Den Bosch - Utrecht. Maar dat is omdat alles wat vanuit Brabant naar het noorden wil (nou ja, willen zal een groot woord zijn) of andersom, over die drie banen bij Empel heen moet.
Volgens mij is het al 130 van 19-6. Kan me vergissen hoor, maar dat staat me wel bij.
Verder kansloos idd die trajectcontrole. Maar zal wel veel opleveren, voordat er een tc was reed ik daar altijd 115 op de teller en werd ik door iedereen ingehaald
Nope. Staat nadrukkelijk onder het bord wat trajectcontrole aangeeft. 'Dag en nacht 100'. Althans, richting Amsterdam.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Friesland Groningen En dan vooral het stuk tussen Winschoten en de duitse grens. RIjd nooit iemand, dus kan je makkelijk 200+ rijden. Overigens heeft Friesland meer 100-stukken op snelweg als Groningen. (Gr alleen richting Friesland tot aan Hoogkerk, FR. o.a. in Drachten en Heerenveen.)