Q: How is Telegram different from WhatsApp?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Iemand alle voordelen op een rijtje voor Telegram Messenger? Wil op Facebook zetten dat ik overga naar Telegram Messenger. Maar nog niemand anders uit mijn contactenlijst heeft TM.
Maak een nieuw contact aan met zijn nummer erin (noem hem Dipshit of zo) en blokkeer hem.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:55 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zal het uitleggen , het is voor ons beide waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. Denk ik.
Iemand heeft mijn nummer. Da's mooi voor die persoon. Nu komt die persoon in mijn contactenlijst in telegram voor. In mijn contactenlijst staat die persoon niet. Ik ken die persoon ook niet. En die wil ik weg hebben.
Euh, ik niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef zarGon het volgende:
Nadelen zijn er ook.
Als je iemand toevoegt aan een bestaande groepsgesprek, kan die persoon de berichten die verstuurd zijn van voordat hij/zij toegevoegd was, lezen.
http://www.speld.nl/2014/(...)-garandeert-privacy/quote:Gebruikers van WhatsApp keren de berichtenservice na de overname door Facebook massaal de rug toe. De nieuwe app ‘Naïve’, die volledige privacy garandeert, is inmiddels razend populair. De app is in een dag tijd al een half miljoen keer gedownload.
Veel mensen laten op Twitter weten WhatsApp te hebben ingeruild: “Schandalig hoe #whatsapp en #facebook met mijn privégegevens omgaan. Nu gauw Naïve gedownload. #privacy #naïve.”
De oprichters van Naïve zijn blij met het succes van de app: “Wij hebben naïviteit, privacy en geld hoog in het vaandel staan. Goed om te zien dat die waarden door zo veel mensen worden gedeeld. Dat geeft hoop voor de toekomst van deze wereld.”
Bits of Freedom heeft nog geen oordeel geveld over de nieuwe app. De burgerrechtenbeweging, die zich sinds jaar en dag inzet voor vrijheid en privacy op internet, is vrijdag zelf overgenomen door Facebook.
Klopt ja, en dat is écht vervelend. Even overleggen of iemand bij de groep kan dat kan gewoon niet, omdat diegene dan later alles terug kan lezen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef zarGon het volgende:
Nadelen zijn er ook.
Als je iemand toevoegt aan een bestaande groepsgesprek, kan die persoon de berichten die verstuurd zijn van voordat hij/zij toegevoegd was, lezen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Altijd leuk als iemand niks meer weet te zeggen op zoiets.
Dat is wel een minpuntje idd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Klopt ja, en dat is écht vervelend. Even overleggen of iemand bij de groep kan dat kan gewoon niet, omdat diegene dan later alles terug kan lezen.
Even een nieuwe groep aanmaken om te overleggen of iemand erbij kan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Klopt ja, en dat is écht vervelend. Even overleggen of iemand bij de groep kan dat kan gewoon niet, omdat diegene dan later alles terug kan lezen.
quote:
Alsof iemand ooit whatsapp statussen leestquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:49 schreef remlof het volgende:
Ik heb m'n Whatsapp status message maar veranderd in "Am using Telegram instead"
quote:Volgens geruchten had Google al 10 miljard geboden, maar onbekend was wanneer. The Information meldt nu dat Google-ceo Larry Page vorige week nog heeft afgesproken met Whatsapp-ceo Jan Koum.
Onafhankelijk
Page probeerde Koum over te halen onafhankelijk te blijven. Hij zou later een bericht gestuurd hebben: "Blijf onafhankelijk zoals je altijd van plan bent geweest. Je bent een grote bedreiging voor Facebook. Je bij Facebook aansluiten zal een grote impact hebben op hoe dingen de komende jaren zullen gaan."
Dus alles waarbij je 100% zeker weet dat je data wordt opgeslagen in de Verenigde Statistaten van Amerika, moet je gewoon lekker blijven gebruiken, maar wat voorzichtiger omgaan? En zodra iemand inziet dat er veiligere alternatieven zijn is het hysterisch?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:03 schreef theunderdog het volgende:
Je kan tijdens het appen natuurlijk ook gewoon een beetje nadenken met datgene wat je aan het typen bent.
Maar nee, eigen verantwoordelijkheid zit er niet meer in. We gaan hysterisch overstappen naar iets anders, in de naïeve hoop dat die wel eerlijk en oprecht omgaan met privacy...![]()
![]()
1: Er "MOET" helemaal niets van mij. Maar wij moeten niet doen alsof het wereldschokkend is dat whatsapp nu van facebook is.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dus alles waarbij je 100% zeker weet dat je data wordt opgeslagen in de Verenigde Statistaten van Amerika, moet je gewoon lekker blijven gebruiken, maar wat voorzichtiger omgaan? En zodra iemand inziet dat er veiligere alternatieven zijn is het hysterisch?
Maar het is wel hét moment om de gemiddelde gebruiker over te laten stappen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Er "MOET" helemaal niets van mij. Maar wij moeten niet doen alsof het wereldschokkend is dat whatsapp nu van facebook is.
Maar er is wel bewijs? Of wil je zeggen dat whatsapp ook alles opensource maakt en de methodes laat zien?quote:2: Allemaal leuk en aardig die "veiligere alternatieven" (er is helemaal geen bewijs dat ze echt veiliger zijn).
1: Integendeel, de gemiddelde gebruiker blijft gewoon whatsapp gebruiken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:39 schreef g1real het volgende:
[..]
Maar het is wel hét moment om de gemiddelde gebruiker over te laten stappen.
[..]
Maar er is wel bewijs? Of wil je zeggen dat whatsapp ook alles opensource maakt en de methodes laat zien?
Dan zie ik dagelijks ongemiddelde gebruikers op mijn Telegram verschijnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:41 schreef theunderdog het volgende:
1: Integendeel, de gemiddelde gebruiker blijft gewoon whatsapp gebruiken.
Ik baseer mij liever op de cijfers, dan op ervaringen van anderen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan zie ik dagelijks ongemiddelde gebruikers op mijn Telegram verschijnen.
Doe eens een bron van je cijfers. Vooral de trends.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik baseer mij liever op de cijfers, dan op ervaringen van anderen.
http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=falsequote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe eens een bron van je cijfers. Vooral de trends.
http://www.google.nl/trends/explore#q=telegramquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe eens een bron van je cijfers. Vooral de trends.
Het is de druppel geweest voor mensen. BIjna iedereen vindt Telegram fijner werken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:03 schreef theunderdog het volgende:
Je kan tijdens het appen natuurlijk ook gewoon een beetje nadenken met datgene wat je aan het typen bent.
Maar nee, eigen verantwoordelijkheid zit er niet meer in. We gaan hysterisch overstappen naar iets anders, in de naïeve hoop dat die wel eerlijk en oprecht omgaan met privacy...![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=false
Let op: het gaat relatief snel. Maar we moeten niet doen alsof een half miljoen op 450 miljoen daadwerkelijk heel veel is he
Dit zijn algemeen bekende gegevens. Wat zich moeilijker laat voorspellen is het gedrag van mensen. Als ik in mijn sociale omgeving kijk is de discussie over privacy redelijk actueel nu. Gisteren was ik op een verjaardag waar ik Telegram liet zien aan degenen die het nog niet hadden. Binnen een mum van tijd waren er zo 6 mensen bijgekomen. Zij zullen op hun beurt Telegram in hun netwerk introduceren. Het is vooral een olievlek wat zich op een sociale manier weet uit te breiden. Het is moeilijk om de lijn door te trekken en te voorspellen waar dit zal eindigen, maar op basis van eerdere ervaringen heb ik zelden zo'n snelle groeispurt van een applicatie gezien. Als ik Telegram vorige week had laten zien had ik maar weinig mensen mee kunnen krijgen, want die ene druppel ontbrak nog, ondanks de vele negatieve berichten over WhatsApp.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://www.google.nl/trends/explore#q=telegram
Nou dit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:08 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Het is de druppel geweest voor mensen. BIjna iedereen vindt Telegram fijner werken.
Dat privacyverhaal is slechts een goede reden om wat anders te proberen. En slechter wordt het qua privacy in elk geval niet.Als een bedrijf 19 miljard neerlegt, weet je dat ze iets van plan zijn.
Eensch, ik zie hier ook met het uur de contactpersonen lijst groeien. Ben benieuwd of het uitpakt. Ik zelf ben igg al om, zullen heus wel meer contactpersonen omslag gaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn algemeen bekende gegevens. Wat zich moeilijker laat voorspellen is het gedrag van mensen. Als ik in mijn sociale omgeving kijk is de discussie over privacy redelijk actueel nu. Gisteren was ik op een verjaardag waar ik Telegram liet zien aan degenen die het nog niet hadden. Binnen een mum van tijd waren er zo 6 mensen bijgekomen. Zij zullen op hun beurt Telegram in hun netwerk introduceren. Het is vooral een olievlek wat zich op een sociale manier weet uit te breiden. Het is moeilijk om de lijn door te trekken en te voorspellen waar dit zal eindigen, maar op basis van eerdere ervaringen heb ik zelden zo'n snelle groeispurt van een applicatie gezien. Als ik Telegram vorige week had laten zien had ik maar weinig mensen mee kunnen krijgen, want die ene druppel ontbrak nog, ondanks de vele negatieve berichten over WhatsApp.
Waarom vind je telegram fijner werken? Ik merk nauwelijks verschil en ik mis nog wat zaken tov WhatsApp:quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:08 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Het is de druppel geweest voor mensen. BIjna iedereen vindt Telegram fijner werken.
Dat privacyverhaal is slechts een goede reden om wat anders te proberen. En slechter wordt het qua privacy in elk geval niet.Als een bedrijf 19 miljard neerlegt, weet je dat ze iets van plan zijn.
Wat bedoel je met pop-ups en voiceberichten zijn niet onmogelijk, er is alleen nog geen ondersteuning voor in de app.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:58 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Waarom vind je telegram fijner werken? Ik merk nauwelijks verschil en ik mis nog wat zaken tov WhatsApp:
- LightFlow ondersteuning
- Pop ups
- Voice berichten onmogelijk
- Nog niet helemaal duidelijk waar back ups opgeslagen worden
Vooral dat het stukken sneller is. Geen limieten aan filmpjes. Wat is LightFlow? Pop ups haat ik dus die mis ik niet. Voice mis ik wel, maar dat komt nog.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:58 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Waarom vind je telegram fijner werken? Ik merk nauwelijks verschil en ik mis nog wat zaken tov WhatsApp:
- LightFlow ondersteuning
- Pop ups
- Voice berichten onmogelijk
- Nog niet helemaal duidelijk waar back ups opgeslagen worden
Lightflow is een app waarmee je de notificatieLED in je telefoon kan aansturenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:02 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Vooral dat het stukken sneller is. Geen limieten aan filmpjes. Wat is LightFlow? Pop ups haat ik dus die mis ik niet. Voice mis ik wel, maar dat komt nog.
wifibug?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:15 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Lightflow is een app waarmee je de notificatieLED in je telefoon kan aansturen
Het grootste voordeel so far vind ik dat er geen WiFi bug is in tegenstelling tot WhatsApp.
Nergens last van. Wellicht nog andere apps uitgeprobeerd rond die tijd?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:15 schreef Snowbells het volgende:
Mijn vader wordt gebeld door Arabische nummers sinds hij Telegram heeft geinstalleerd (én weer had verwijderd)
Nope.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nergens last van. Wellicht nog andere apps uitgeprobeerd rond die tijd?
Was te verwachten. En mogelijk een verklaring voor de ongevraagde berichten?quote:Hello! Due to the recent events Telegram became instantly popular in many countries all over the world. Because of this our team had to improve synchronization for contacts with local numbers, the ones without a country or city code.
Unfortunately, while trying to improve the contacts sync we broke it for a short period of time yesterday. As a result you might have been notified about random people from different countries signing up for Telegram and a fraction of them could contact you.
The problem was fixed yesterday. We tried our best to delete all wrongly imported contacts. We are really sorry about the inconvenience this may have caused to you.
Sincerely,
The Telegram Team
Kreeg dus ook een smsje in het arabisch, ik vertalen. Was het iets van 'Contact?'quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer ik Al Qaida berichten krijg
Even vertalen naar het Russisch of Chinees en beantwoorden. Dan blijft die wel stilquote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:35 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Kreeg dus ook een smsje in het arabisch, ik vertalen. Was het iets van 'Contact?'
Had whatsapp dat wel dan? Heb ik nog nooit gezien of gedacht nodig te hebben.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:52 schreef Pandaplint het volgende:
Ik mis trouwens ook de functie om te zoeken in een gesprek
Facebook die meteen begon met nummers verkopen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was te verwachten. En mogelijk een verklaring voor de ongevraagde berichten?
Nee, dat men de verkeerde berichten kreegquote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:41 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Facebook die meteen begon met nummers verkopen?
Nice..quote:
Ik werd net ook gebeld door een nummer uit Amerika inderdaad toen ik die code invoerde, heel raar inderdaadquote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:15 schreef Snowbells het volgende:
Mijn vader wordt gebeld door Arabische nummers sinds hij Telegram heeft geinstalleerd (én weer had verwijderd)
Dat hangt ook van je kennissenkring af denk ikquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:33 schreef Palomar het volgende:
Heb het ook geinstalleerd en zie dat een aantal contactpersonen dat ook al hebben gedaan, maar zie het nog niet echt gebeuren dat dit 'de nieuwe whatsapp' wordt. Veel mensen boeit privacy niet zoveel.
Komt er aan dusquote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:52 schreef Pandaplint het volgende:
Ik mis trouwens ook de functie om te zoeken in een gesprek
twitter:telegram twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 15:21:12@brucebrill The iPhone app actually has message search (switch to messages below search field), as well as the API. Coming to all platforms. reageer retweet
Ja pik, dat gebeurt als je de code niet invoert of de sms niet krijgt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik werd net ook gebeld door een nummer uit Amerika inderdaad toen ik die code invoerde, heel raar inderdaad
Ja dat snap ikquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:10 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ja pik, dat gebeurt als je de code niet invoert of de sms niet krijgt.
Ah, oké. Ik denk dat het weinig met Telegram te maken heeft.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat snap ikBen geen imbeciel
Nee ik bedoel daarna, door een ander nummer
Inderdaad, want Rus is synoniem aan onbetrouwbaarquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:08 schreef Fopje het volgende:
Grappig om te zien dat een of andere Rus met geld wel zomaar vertrouwd wordt![]()
Wel schattig.
Ik stap ook niet over vanwege de privacy, maar vanwege de webclient.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:08 schreef Fopje het volgende:
Grappig om te zien dat een of andere Rus met geld wel zomaar vertrouwd wordt![]()
Wel schattig.
Neuh, die zat al jaren in de iphone versie. En is voor mij de reden om nog niet over te stappen op Telegram.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:06 schreef St3fan het volgende:
Wel heeeeeeel toevallig dat WhatsApp vandaag een update heeft uitgebracht met daarin ook voor android het verbergen van je 'laatst gezien'.... http://www.droidapp.nl/ni(...)st-gezien-verbergen/
vandaag trouwens weer X aantal nieuwe mensen in mijn lijst die Telegram hebben geinstalleerd.
En wij ons maar afvragen hoe al die geile titpics van iedereen toch maar steeds uitlekken he...quote:
Whatsapp is ook gemaakt door een of andere Rusquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:08 schreef Fopje het volgende:
Wel schattig.
Nee dat is een Tsjechquote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:24 schreef overcast666 het volgende:
[..]
Whatsapp is ook gemaakt door een of andere Rus
Bijna goed danquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, een Oekraïner: http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Koum
En dan meteen doen alsof dat slecht isquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:08 schreef Fopje het volgende:
Wel schattig.
lul nou niet johquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:08 schreef Fopje het volgende:
Wel schattig.
En ik ken vrijwel niemand in mijn omgeving die whatsapp voor telegram heeft ingeruild ..quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn algemeen bekende gegevens. Wat zich moeilijker laat voorspellen is het gedrag van mensen. Als ik in mijn sociale omgeving kijk is de discussie over privacy redelijk actueel nu. Gisteren was ik op een verjaardag waar ik Telegram liet zien aan degenen die het nog niet hadden. Binnen een mum van tijd waren er zo 6 mensen bijgekomen. Zij zullen op hun beurt Telegram in hun netwerk introduceren. Het is vooral een olievlek wat zich op een sociale manier weet uit te breiden. Het is moeilijk om de lijn door te trekken en te voorspellen waar dit zal eindigen, maar op basis van eerdere ervaringen heb ik zelden zo'n snelle groeispurt van een applicatie gezien. Als ik Telegram vorige week had laten zien had ik maar weinig mensen mee kunnen krijgen, want die ene druppel ontbrak nog, ondanks de vele negatieve berichten over WhatsApp.
Dan is jouw omgeving of erg klein of sterk afwijkend van de gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En ik ken vrijwel niemand in mijn omgeving die whatsapp voor telegram heeft ingeruild ..
Dusja, hier schieten we weinig mee op.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:08 schreef Tism het volgende:
Whatsapp-alternatief Telegram wint veel nieuwe gebruikers
Nog ff iets wat wij al wisten..
"800.000".....quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan is jouw omgeving of erg klein of sterk afwijkend van de gemiddelde Nederlander.
[..]
Dat deed WhatsApp veel sneller destijds!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"800.000".....
Nounou, dat is wel heel erg veel inderdaad !
Dat beweer ik nergens. Alleen dit is gewoon even een momentje.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat deed WhatsApp veel sneller destijds!
Waar kan ik zo'n glazen bol kopen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat beweer ik nergens. Alleen dit is gewoon even een momentje.
Er stappen nu kritische gebruikers over, alleen uiteindelijk zal je zien dat de overgrote meerderheid altijd nog trouw blijft aan whatsapp.
Let maar op.
Leuk zo gevat doen... als je een jaar of 14 bent..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar kan ik zo'n glazen bol kopen?
Ik ken er een stuk of 20 die nu zijn overgestapt en dan heb ik niet eens zo'n grote vrienden en kennissenkring. Zelfs mijn ouders zijn overquote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En ik ken vrijwel niemand in mijn omgeving die whatsapp voor telegram heeft ingeruild ..
Dusja, hier schieten we weinig mee op.
Absolute getallen vergelijken over een periode van 3 dagen. Nee, dat is intelligent.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk zo gevat doen... als je een jaar of 14 bent..
Gast, denk jij nu serieus dat de meerderheid over gaat stappen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Absolute getallen vergelijken over een periode van 3 dagen. Nee, dat is intelligent.
Waar kan ik die glazen bol nou kopen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast, denk jij nu serieus dat de meerderheid over gaat stappen?
Doe toch niet zo naïef.
Minder gevat doen, meer logisch nadenken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar kan ik die glazen bol nou kopen?
Heb ik ook hoor, maar zodra WA met een gedwongen update komt is het einde bericht voor WA.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:01 schreef kree het volgende:
Denk dat er vooral veel mensen zijn die het nu beide geinstalleerd hebben staan.
Of Telegram het echt gaat worden is nog maar de vraag.
Feit is wel als facebook zo dom is om ermee te gaan kloten in negatieve zin, dat het dan einde whatsapp is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |