Dit maakt 'm meh voor mij.quote:Q: How is Telegram different from WhatsApp?
Unlike WhatsApp, Telegram is cloud-based and heavily encrypted. As a result, you can access your messages from several devices (including desktops!) and share an unlimited number of photos, videos and documents (doc, zip, mp3, etc). Thanks to our multi-data center infrastructure and encryption, Telegram is also faster and way more secure. On top of that, Telegram is free and will stay free — no ads, no subscription fees, forever.
https://telegram.org/faq#(...)ferent-from-whatsapp.
da kan niet op m'n Windows Phonequote:Op donderdag 20 februari 2014 09:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit maakt 'm meh voor mij.
Waarom geen BBM bijvoorbeeld?
zeker welquote:
Ik heb ook een tyfushekel aan 'cloud'quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit maakt 'm meh voor mij.
Waarom geen BBM bijvoorbeeld?
Wolk.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:24 schreef µ het volgende:
[..]
Ik heb ook een tyfushekel aan 'cloud'.
De vraag is wat het betekent in dit geval...
Niet veel anders dan gratis e-maildiensten, daar staan je mails ook in de cloud. Het gaat om het bedrijf erachter. Gaat die er zorgvuldig mee om, of wordt het spul verkocht aan derden? Telegram is niet in handen van commerciėle partijen waarmee het veiliger is dan FB.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:24 schreef µ het volgende:
[..]
Alle gesprekken worden opgeslagen in de cloud. Behalve 'secret chats', die niet, zeggen ze.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:24 schreef µ het volgende:
[..]
E-mail is net even anders dan WhatsApp. In mijn e-mails bespreek ik weinig tot niets persoonlijk, e-mail is meer naar onbekenden toe. Of als ik iets moet regelen op het internet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet veel anders dan gratis e-maildiensten, daar staan je mails ook in de cloud. Het gaat om het bedrijf erachter. Gaat die er zorgvuldig mee om, of wordt het spul verkocht aan derden? Telegram is niet in handen van commerciėle partijen waarmee het veiliger is dan FB.
Enorme aanname.quote:Telegram is niet in handen van commerciėle partijen waarmee het veiliger is dan FB.
Hoe wil men dit financieren? Gratis is nooit gratis als het aankomt op persoonlijke gegevens.quote:On top of that, Telegram is free and will stay free — no ads, no subscription fees, forever.
Als je WA vertrouwd hebt snap ik je argwaan niet helemaal.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
E-mail is net even anders dan WhatsApp. In mijn e-mails bespreek ik weinig tot niets persoonlijk, e-mail is meer naar onbekenden toe. Of als ik iets moet regelen op het internet.
WhatsApp is persoonlijk en daarom net even anders. Mijn gesprekken hoeven niet op de cloud, ook niet met 'secret chat'.
[..]
Enorme aanname.
Verder:
[..]
Hoe wil men dit financieren? Gratis is nooit gratis als het aankomt op persoonlijke gegevens.
Ze gaan donaties vragen als het geld op is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:33 schreef zarGon het volgende:
Hoe wil men dit financieren? Gratis is nooit gratis als het aankomt op persoonlijke gegevens.
WhatsApp is niet cloud-based. En betaald (al dan niet alleen merkbaar op iOS).quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je WA vertrouwd hebt snap ik je argwaan niet helemaal.
Laten we het hopenquote:Op donderdag 20 februari 2014 09:43 schreef Homijn het volgende:
Het klinkt op zich best goed.
Wacht WhatsApp nu een zelfde lot als Hyves?
Telegram heeft geen official client idd, maar er zijn wel clients voor, b.v. Chatogramquote:
Ergo: de keuze om gebruikers te fucken voor geld kan zich voordoen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:35 schreef µ het volgende:
[..]
Ze gaan donaties vragen als het geld op is.
Dat ze in de "cloud" zitten zegt heel weinig.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ergo: de keuze om gebruikers te fucken voor geld kan zich voordoen.
Ik trek de grens bij cloud. Ik heb geen idee wat er met mijn gesprekken en foto's/video's gebeurt als zij het eenmaal hebben.
ter infotwitter:telegram twitterde op dinsdag 18-02-2014 om 11:16:25@JJMiguelJ are you sure? 1 check = sent, 2 checks = read (opened) reageer retweet
Natuurlijk is WhatsApp wel cloud based. "De cloud" is weinig anders dan een of meer servertjes zoals iedere hosting boer, en ook WhatsApp, heeft staan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
WhatsApp is niet cloud-based. En betaald (al dan niet alleen merkbaar op iOS).
Precies. Je hebt geen fucking idee wat er gebeurt als zij je gegevens eenmaal hebben. Een medewerken kan op zijn dooie gemak al jouw foto's bekijken, weet jij het.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:48 schreef µ het volgende:
[..]
Dat ze in de "cloud" zitten zegt heel weinig.
Wie weet hebben ze een private clouddienst. Of ze gebruiken Amazon. Of eigen servers en noemen ze dat "cloud".
Ze hoeven het niet hapklaar te ontvangen. Sowieso is internet niet 'veilig', maar dat betekent niet dat je geen fucks meer geeft.quote:Een cloudienst kan goed met je privacy omgaan. Een niet-clouddienst is gaat niet gegarandeerd goed om met je privacy.
https://telegram.org/privacyquote:Privacy Policy
1. Sharing data
We never share your data with anyone. No.
2. Storing data
We store only the data that Telegram needs to function properly.
Ordinary Messages
Telegram is a cloud-based messenger. In order for you to have access to your messages, photos and videos from all your devices, we store your ordinary chats on our servers. The stored messages are, of course, encrypted.
Secret Chats
Secret chats use end-to-end encryption. We do not store your secret chats on our servers. We also do not keep any logs for messages in secret chats. What this all means, is that there is no way for us to know who or when you message via secret chats — as soon as the messages are delivered, they're gone. And there is no way for anybody, including us, to learn what was in those messages, photos or videos. For the same reasons secret chats are not available in the cloud — you can only access those messages from the device they were sent to or from.
Contacts
Telegram uses phone numbers as unique identifiers, so that it is easy for you to switch from other messaging apps (SMS, WhatsApp, etc.) and retain your social graph. We always ask your permission before syncing your contacts.
We store your contacts in order to notify you as soon as one of your contacts signs up for Telegram and to properly display names in notifications.
3. Deleting data
Accounts
If you would like to delete your account, you can do this on the deactivation page. Deleting your account permanently removes all your messages, groups and contacts. This action must be confirmed via your Telegram account and cannot be undone.
We are still working on our apps and will provide additional migration options in future.
Everything you delete is deleted forever. Except for cats.
We never delete your funny cat pictures, we love them too much.
Slaat WhatsApp alle verstuurde zaken (tekst/foto/video/noemhetmaarop) online op?quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:53 schreef John5 het volgende:
[..]
Natuurlijk is WhatsApp wel cloud based. "De cloud" is weinig anders dan een of meer servertjes zoals iedere hosting boer, en ook WhatsApp, heeft staan.
Niet online, wel in de cloud.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Slaat WhatsApp alle verstuurde zaken (tekst/foto/video/noemhetmaarop) online op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |