quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:14 schreef mark_dabomb het volgende:
Volgens mij is mijn vraag niet helemaal helderde houtkachel blijft, niet zozeer voor de warmte (we stoken gewoon op CV) maar voor de sfeer en het gezellige ervan
Je zou een ventilator in je pijp kunnen zetten. Geen idee wat de exacte naam is (is geen trekkap). Vriend van mij heeft zoiets, zal eens navragen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:31 schreef mark_dabomb het volgende:
tja, goed punt. Bij slecht weer (windstil en regen) zit er soms niet voldoende trek in de pijp waardoor het aankrijgen/houden van de haard lastig is.
Mijn ouders hebben een houtkachel. Als die warm is dan komt er niets naar buiten als je de deur (langzaam...) opendoet, heeft voldoende trek. Zou je niet beter af zijn met een 'gek' op de schoorsteen om de trek te verbeteren?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:31 schreef mark_dabomb het volgende:
tja, goed punt. Bij slecht weer (windstil en regen) zit er soms niet voldoende trek in de pijp waardoor het aankrijgen/houden van de haard lastig is. Ik denk dat dat met name de oorzaak is van de aanslag. Daarnaast moet je natuurlijk met regelmaat het deurtje openen om hout bij te vullen.
Ik zal is kijken of bij Barbas wat ze adviseren.
Ik kan bijvoorbeeld ook de remplaat verwijderen maar dan vliegt je rendement de schoorsteen uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |