Dat lijkt me de meest veilige oplossing, echter als er metalen pijp gebruikt is ipv PVC.. dan moet je nog eens hakken en breken ookquote:Op donderdag 20 februari 2014 08:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Alle draden er uit trekken en vervangen door de juiste kleuren!
Klinkt uiterst veiligquote:Op donderdag 20 februari 2014 09:13 schreef kwaknboemel het volgende:
en is ook het eerste stopcontact, rest wordt er van afgetakt..
Heb je de betreffende bewoner ook verteld dat je je niet verantwoordelijk voelt als der kiet in de hens gaat vanavond? Beetje raar dat alles intact moet blijven bij zo een gevaarlijke elektrische installatiequote:Op donderdag 20 februari 2014 09:31 schreef kwaknboemel het volgende:
Ja de oude bedrading mag momenteel blijven zitten, maar hoe nu aansluiten?
quote:Nuldraad
De nuldraad of de nulleider is de draad die meestal (maar niet altijd) elektrisch gekoppeld is met de aarde en die dan vrijwel geen spanning ten opzichte van de aarde heeft. In de situatie met een eenfasenet, zoals in een normale huishoudelijke installatie, voert de nuldraad, samen met de fasedraad, de elektrische stroom. Ten gevolge daarvan kan er, zelfs als de nuldraad geaard is, bij grote belasting toch een spanning op de nuldraad ten opzichte van aarde aanwezig zijn (zie opm.). De nuldraad mag daarom, evenals de fasedraad, niet aangeraakt worden.
Die stoffen bescherming is +/- 50 jaar oud en geen fluit meer waard. Dus, kans is groot (zeker als je er aan gaat zitten rommelen door vervangen van stopcontacten e.d.) dat het stof vergruist waardoor de draden onbeschermd in een stalen pijp liggen. Resultaat = kortsluiting, in een oud huis met probably geen high end meterkast met aardlekschakelaars e.d. = brand en met een beetje pech zit het spul in een muur wat met riet en stuc afgesmeerd is = grote brand.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:23 schreef kwaknboemel het volgende:
Het stopcontact werkte hiervoor .. Moet nu toch ook terug lukken ..
Dus als ik dit goed begrijp, als ik uitmeet en meet 0V tussen 2 kabels is dit de lijndraad & aarding?quote:
Voor zover ik weet is het verplicht om in zo'n geval de gehele installatie aan te passen aan de huidige eisen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:34 schreef kwaknboemel het volgende:
Er zit een nieuwe kast in... vraag me niet waarom derest nog niet vernieuwd is ...:s
Ik vind mensen soms wat overdreven voorzichtig met dit soort dingen, maar in dit geval heb je helemaal gelijk. Zsm nieuwe draadjes trekken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die stoffen bescherming is +/- 50 jaar oud en geen fluit meer waard. Dus, kans is groot (zeker als je er aan gaat zitten rommelen door vervangen van stopcontacten e.d.) dat het stof vergruist waardoor de draden onbeschermd in een stalen pijp liggen. Resultaat = kortsluiting, in een oud huis met probably geen high end meterkast met aardlekschakelaars e.d. = brand en met een beetje pech zit het spul in een muur wat met riet en stuc afgesmeerd is = grote brand.
Ik zou mij iig. niet veilig voelen in dat huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |