abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2014 @ 19:56:50 #251
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_136987197
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
vet zuur als ik meer mensen krijg daalt me voedsel heel erg en meesten mensen gaan dood dan /,/
iemand tips om in het begin te beginnen? farms ?
Zoals Drebbelman al zegt inderdaad Gatherin Huts en Fishing Docks bouwen. Maar eigenlijk is het nog wel het belangrijkst om pas meer huizen te bouwen om je bevolking te laten groeien als je de hele voedselproductie in orde hebt.

Niet te snel je bevolking laten groeien dus, speel het rustig aan. Dit is geen game die je moet rushen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:28:41 #252
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136988800
Weet iemand toevallig of de goederen in je Market ook gezien worden als reserve goederen? Met andere woorden, als een vendor 100 food uit je barn haalt en op de markt zet, gaat mijn reserve dan met 100 naar beneden of blijft het hetzelfde? De laatste keer dat ik mijn markt opende ging mijn food reserve namelijk erg snel naar beneden.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:31:09 #253
277865 Sejt
Ondertitel
pi_136988948
:Y)

I love my mispoken words.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:43:50 #254
297168 Kikopuz
I like goats
pi_136989616
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:31 schreef Sejt het volgende:
:Y)

[ afbeelding ]
Tja vroegâh...

Volgens mij zijn mijn oudste inwoners inmiddels over-over-over-over-overgrootouders :P
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:47:09 #255
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_136989801
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef prefix1 het volgende:
vet zuur als ik meer mensen krijg daalt me voedsel heel erg en meesten mensen gaan dood dan /,/
iemand tips om in het begin te beginnen? farms ?
Farms zou ik pas mee beginnen bij een bevolking van 75+
Sowieso eerst vee en dan pas farms.

Probeer hunters met foresters en gatherers + 2 huizen te plaatsen in een bosgebied. Dat werkt erg goed. Hunter leveren ook weer huiden wat belangrijk is om kleding te maken.

Bij een inwoner of 20 zou ik een mijn (stalen tools) en school bouwen. Dan is het meteen wat makkelijker.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_136990383
Dat minen van coal gaat het langzaamste van alle soorten grondstoffen. Overigens heeft dit spel absoluut Trainsport Tycoon--achtige potentie! :D
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_136990752
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:57 schreef JCPepino het volgende:
Dat minen van coal gaat het langzaamste van alle soorten grondstoffen. Overigens heeft dit spel absoluut Trainsport Tycoon--achtige potentie! :D
concept is tof, het opbouwen is voor mij alleen aan de trage kant, het mag allemaal wel iets sneller...
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:16:48 #258
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136991500
Ik word droevig van dit spel ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136991657
Ik vind het een toffe game, maar het zou nog gaver zijn als je gebouwen kon upgraden naar steen oid. Niet alleen de huizen. :P

Of nóg meer andere upgrades.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:19:28 #260
141482 Q.
JurassiQ
pi_136991667
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:16 schreef jogy het volgende:
Ik word droevig van dit spel ;(.
Ik ook. :')



Ze waren okay. ;(
For great justice!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:22:54 #261
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136991871
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:19 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ook. :')

[ afbeelding ]

Ze waren okay. ;(
Bij mij ook, de visserijen lopen over van de gevangen vissen, de bosplukkers struinen de bossen af tot ze erbij neervallen en nog steeds gaat alles dood omdat ik niet genoeg arbeiders heb die het naar het magazijn brengen. Als je honger hebt en er ligt niets in het magazijn loop je toch ff naar Bert de plukker of Anita de visser om daar je vreten te halen? :(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136992112
quote:
Loria the Gatherer ate some poisonous berries and died
;(
pi_136993796
nu net uurtje weer gespeeld ging al beter, had eindelijk me voedsel oppijl alleen vergat toen om huizen te bouwe voor nieuwe babys etc, Blijft een vet spel!
Geniet van het leven:):)
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:02:34 #264
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136994366
Erh, is het trouwens slim om huizen te bouwen in de buurt van je professies als jager, visser en bosplukker of niet?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:06:39 #265
277865 Sejt
Ondertitel
pi_136994555
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:02 schreef jogy het volgende:
Erh, is het trouwens slim om huizen te bouwen in de buurt van je professies als jager, visser en bosplukker of niet?
Jazeker, dan hoeven ze niet zo ver te lopen, dus minder tijd verspilt aan non-productie.
I love my mispoken words.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:09:14 #266
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136994675
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:06 schreef Sejt het volgende:

[..]

Jazeker, dan hoeven ze niet zo ver te lopen, dus minder tijd verspilt aan non-productie.
Het is zo logisch dat ik het helemaal over het hoofd heb gezien :'). Ik denk dat ik mijn logistieke arbeidslek boven heb :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:09:38 #267
141482 Q.
JurassiQ
pi_136994700
For great justice!
pi_136996423
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:09 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
:D
pi_136997304
Fijn idee, continu 4 schuren vol met eten, ga maar alvast 4 extra schuren bouwen _O-
pi_136998271
:o

quote:
anjelicia the vendor was stabbed to death
  Lieve Belg vrijdag 21 februari 2014 @ 23:18:40 #271
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_136998418
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:15 schreef mschol het volgende:
:o

[..]

;(

Topic gaat snel precies :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:18:59 #272
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137001127
Komt er merchant met koeien en kippen, ben ik dingen aan t schuiven zodat ik genoeg heb om van ieder 4 te kopen (6000 geloof ik dat t was), ben ik zo druk bezig dat ik de boot zie wegvaren.
Nu 2 lege 20x20 pastures (ik kan er schapen in doen maar die heb ik al 30...)

Edit: Binnen 2 jaar nog 2 merchants waardoor ik nu Peach, Wheat en Beans heb :).
Overigens voedseloverschot van 10k op 160 bewoners.

[ Bericht 30% gewijzigd door yamiown op 22-02-2014 00:52:46 ]
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:57:20 #273
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137002375
Heb nu ook eindelijk een goede voedseloverschot. Ook 10k maar dan op 100 man. En zoals ik het nu doe, blijft het ook rond de 100 terwijl mijn reserves blijven stijgen. Dan kan ik eindelijk mijn seeds kopen en een farm beginnen :D
Beter laat dan nooit.
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 00:59:00 #274
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137002418
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:57 schreef Kikopuz het volgende:
Heb nu ook eindelijk een goede voedseloverschot. Ook 10k maar dan op 100 man. En zoals ik het nu doe, blijft het ook rond de 100 terwijl mijn reserves blijven stijgen. Dan kan ik eindelijk mijn seeds kopen en een farm beginnen :D
Beter laat dan nooit.
Eenmaal mijn brandhout productie goed gaat leg ik per jaar 100-200 in mijn trading post erbij. Met een maximum van 625 stuks. Dat komt mooi op,2500 dan voor als je seeds wilt kopen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137002499
/Hoe komen jullie aan al die stats? :P Hoeveel food jullie mensen in nemen enzo?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:07:36 #276
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137002608
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:02 schreef einschtein het volgende:
/Hoe komen jullie aan al die stats? :P Hoeveel food jullie mensen in nemen enzo?
Town Hall
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 01:07:44 #277
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137002611
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:02 schreef einschtein het volgende:
/Hoe komen jullie aan al die stats? :P Hoeveel food jullie mensen in nemen enzo?
Je kan statistieken op verschillende manieren bekijken.

* Alles wat iets produceert heeft in venstertje wwar je de instellingen doet een knopje zitten rechtsboven, vierde van rechts. Daar zie je hoeveel er gepeoduceerd is het huidige en vorige seizoen
* Je kan een town hall bouwen. Dan heb je een groot aantal grafieken, maar ook een Production tab met info van een hoop producten
* Een huisje heeft ook altijd een eigen kleine inventory, daar kan je zien hoeveel eten ze in huis hebben bijvoorbeeld.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:36:19 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137003103
Ik heb een afsterven gestopt en omgekeerd O+. Met wat hulp van nomaden en een trader.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:36:42 #279
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137003109
Tips voor de market:
Herbs
Tools
Coats

De eerste heb je vrijwel niet nodig en kan je makkelijk aankomen.
Tools en Coats zijn makkelijk gemaakt en kan je voor een vrij dure prijs verhandelen, warm coats en steel tools zijn beide 20 waard.
Ik heb nu 212 inwoners en maar 1 blacksmith/tailor en ik houd genoeg over om te verhandelen.
Het geheim is zorgen dat je genoeg iron (+coal) en wool (en leather) hebt dat ze continu bezig zijn.
pi_137003184
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:07 schreef Jump het volgende:

[..]

Je kan statistieken op verschillende manieren bekijken.

* Alles wat iets produceert heeft in venstertje wwar je de instellingen doet een knopje zitten rechtsboven, vierde van rechts. Daar zie je hoeveel er gepeoduceerd is het huidige en vorige seizoen
* Je kan een town hall bouwen. Dan heb je een groot aantal grafieken, maar ook een Production tab met info van een hoop producten
* Een huisje heeft ook altijd een eigen kleine inventory, daar kan je zien hoeveel eten ze in huis hebben bijvoorbeeld.
Ah, dan zijn er dus geen dingen die ik heb gemist :P
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 01:42:59 #281
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137003218
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:36 schreef jogy het volgende:
Ik heb een afsterven gestopt en omgekeerd O+. Met wat hulp van nomaden en een trader.

[ afbeelding ]
Ik zou van die vijf crop fields een deel uitschakelen. Ze gaan waarschijnlijk maar 20% yield halen en de rest gaat kapot door de winter. En de vijf farmers samen zetten op twee fields.

Nomads op een juiste moment kan soms echt wel de redding zijn. Maar meestal niet :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:45:37 #282
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137003254
Hoezo zo gefocust op die fields?

Ik doe die fields alleen omdat ze lekker boost geven aan je productie en dat kun je dan verkopen. De basis wil je juist hebben in iets wat je het hele jaar door wilt kunnen produceren toch?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 01:50:10 #283
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137003323
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo zo gefocust op die fields?

Ik doe die fields alleen omdat ze lekker boost geven aan je productie en dat kun je dan verkopen. De basis wil je juist hebben in iets wat je het hele jaar door wilt kunnen produceren toch?
Na een tijdje kom je met gatherers en hunters niet meer toe en moet je wel crop fields gebruiken. Dat zie je ook mooi in de food grafiek dan: http://images.internix.be/files/Banished/2014-02-20_00020.jpg
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:52:56 #284
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137003356
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:45 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo zo gefocust op die fields?

Ik doe die fields alleen omdat ze lekker boost geven aan je productie en dat kun je dan verkopen. De basis wil je juist hebben in iets wat je het hele jaar door wilt kunnen produceren toch?
Met 1 farmer per field groeien je crops amper.
Als je op de fields drukt zie je x% yield.
Met 1 farmer zal die max. 20% zijn (zoals Jump al zei) terwijl als je 2 farmers op een field hebt je al rond de 70% kan komen.
Daarnaast zal je als je 1 farmer per field hebt amper iets van het veld oogsten, omdat maar 1 persoon aan het oogsten is.
Met meerdere personen gaat dat veel sneller.
pi_137003672
Mijn eerste goedlopende dorpje. _O_ 180 inwoners nu en ben nu bezig een soort tweede dorp te bouwen achter een stukje berg in de buurt van mijn huidige.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 02:44:28 #286
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137003994
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:59 schreef Jump het volgende:

[..]

Eenmaal mijn brandhout productie goed gaat leg ik per jaar 100-200 in mijn trading post erbij. Met een maximum van 625 stuks. Dat komt mooi op,2500 dan voor als je seeds wilt kopen.
Yep het gaat inmiddels zo goed dat ik per keer dat een merchant langskomt tot ong 1000 brandhout, 500 venison en 100 leather aanvul. Helaas is het zo lang wachten op de juiste producten.

Daarnaast net een tornado gehad. Ontzettend veel resources en mensen kwijtgeraakt. Dus ik dacht f- it en heb niet opgeslagen hahaha :D
  zaterdag 22 februari 2014 @ 04:01:53 #287
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137004842
Brug van 88 lang over een meer heen aan het maken, want ruimtegebrek :D
  zaterdag 22 februari 2014 @ 05:16:27 #288
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137005370
* Kikopuz is verslaafd.

Zie de tijd..
  zaterdag 22 februari 2014 @ 05:33:32 #289
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137005415
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 05:16 schreef Kikopuz het volgende:
* Kikopuz is verslaafd.

Zie de tijd..
Zojuist afgesloten hier, maar twijfel om toch nog even te spelen.
Al zijn is er bij mij in 1 jaar zo'n 15% van alle volwassenen gestorven (van 191 naar 169...)
pi_137005944
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 04:01 schreef yamiown het volgende:
Brug van 88 lang over een meer heen aan het maken, want ruimtegebrek :D
golden gate achievement :+
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:36:55 #291
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137006315
Warme winter. Zo warm heb ik nog niet meegemaakt. En m'n klimaat instelling staat op 'fair'.

I love my mispoken words.
pi_137006369
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:36 schreef Sejt het volgende:
Warme winter. Zo warm heb ik nog niet meegemaakt. En m'n klimaat instelling staat op 'fair'.

[ afbeelding ]
zon winter is juist logisch op fair.
Every war is different, every war is the same.
pi_137006380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:41 schreef dekkered het volgende:

[..]

zon winter is juist logisch op fair.
het is logisch op mild, niet heel erg op fair
pi_137006382
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 05:33 schreef yamiown het volgende:

[..]

Zojuist afgesloten hier, maar twijfel om toch nog even te spelen.
Al zijn is er bij mij in 1 jaar zo'n 15% van alle volwassenen gestorven (van 191 naar 169...)
dat heb je standaard. Je hebt altijd momenten er tussen zitten dat er een hoop ouderen dood gaat. Ik zou alleen graag willen dat je een "ouderen" huis kan maken waarof alle alleenstaande oudjes naar toe gaan.
Every war is different, every war is the same.
pi_137006390
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef mschol het volgende:

[..]

het is logisch op mild, niet heel erg op fair
sorry foutje. dacht dat fair het laagste was. Maar alsnog is het niet heel apart. Het zou op Harsh apart zijn.

edit:
Klote merchant is al ongeveer 5 keer met het zelfde geweest........ AAAAH flikker op met je klote coats. Ik heb betere.

edit2:
Plannen jullie ook altijd je Mijnen alvast als je ergens naast een berg gaat bouwen? Ik doe dat eigenlijk wel om te zorgen dat ik als ik later daar een mijn wilt dat ik niet eerst nog zooi meot verwijderen

[ Bericht 12% gewijzigd door dekkered op 22-02-2014 09:50:13 ]
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:16:13 #296
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137006871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef mschol het volgende:

[..]

het is logisch op mild, niet heel erg op fair
Precies, fair is de middelste moeilijkheidsgraad wat betreft klimaat.
Maar uiteindelijk kreeg ik nog vorst in de lente. :')

Mazelen zorgt voor een handvol doden. Ik kon nog snel een ziekenhuis bouwen. 8-)



En een epic naam :D

I love my mispoken words.
pi_137006999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:16 schreef Sejt het volgende:

[..]

Precies, fair is de middelste moeilijkheidsgraad wat betreft klimaat.
Maar uiteindelijk kreeg ik nog vorst in de lente. :')

Mazelen zorgt voor een handvol doden. Ik kon nog snel een ziekenhuis bouwen. 8-)

[ afbeelding ]

En een epic naam :D

[ afbeelding ]
Ook maar even snelle bouwen. Nog niet tegen gekomen maar is wel handig als je al een tijdje met je stad bezig bent.

Ik kwam trouwens nog iets heel gaafs tegen. Deze gast heeft al zen mod idee uitgwerkt. http://www.banishedmods.c(...)?tid=12&pid=39#pid39
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 10:28:07 #298
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137007147
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:22 schreef dekkered het volgende:

[..]

Ook maar even snelle bouwen. Nog niet tegen gekomen maar is wel handig als je al een tijdje met je stad bezig bent.

Ik kwam trouwens nog iets heel gaafs tegen. Deze gast heeft al zen mod idee uitgwerkt. http://www.banishedmods.c(...)?tid=12&pid=39#pid39
Ziet er inderdaad mooi uit. Net als The Flour Project: http://www.banishedmods.com/forums/showthread.php?tid=25

Ben benieuwd of dit allemaal mogelijk wordt met de mod kit, want dat zal het spel alleen maar verder uitbreiden!
I love my mispoken words.
pi_137007246
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:28 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad mooi uit. Net als The Flour Project: http://www.banishedmods.com/forums/showthread.php?tid=25

Ben benieuwd of dit allemaal mogelijk wordt met de mod kit, want dat zal het spel alleen maar verder uitbreiden!
In de link van mij hebben ze het over de mogelijkheden wat of wel "gelijk" zou kunnen en wat niet. Luke heeft namelijk wel al wat info naar buiten gebracht over wat of hij van plan is en wat er ongeveer mogelijk is met de mod tool.
Every war is different, every war is the same.
pi_137007421
Ook maar overstag gegaan. Zo, nu even eerste dorp bouwen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')