Hallo,
Ik heb bij mijn trap naar zolder het zooitje zoals op de foto.. we hebben al gekeken of het beter kan, maar wat er kan is de prijs niet waard.. voor de cv buizen, cv en in de hoek wordt een kast gemaakt. door houten staanders te maken met gipsplaten er overheen, ws met voor de cv kozijntje en een houten kastdeur (met ventilatie gaten. Naast de cv zit nog een kleine meter schuine ruimte, die trek ik door, maar ook met een deur.
De stroom en CV is allemaal al verbeterd.
Als ik gips gebruik (lekker goedkoop) hoe kan ik dan het beste de kastdeuren maken? dat was voorheen een gipsplaat met harmonica scharnier, maar je snapt dat houdt niet.
Maar nu hoe maak ik een stevig traphek.. ik kan aan de rechterzijden (op de foto) natuurlijk het hekje aan 1 van de staanders vast zetten. maar dan, hoe zet ik dit goed vast aan de grond? vaak loopt de paal van de trap nog wel een stuk omhoog, maar dat is 100 jaar geleden afgezaagd. als ik hem vast zet met wat schroeven in de vloer, gaat dat mee totdat je er tegen aan loopt.
Waar ik aan denk is op de hoek bij de trap opgang, 2 diepe (rechte) gaten te boren, daar 2 lange houten cilinders in doen, daarop een balk schuiven, met een partij lijm.. maar jah, hoe boor je dit recht, en is dit stevig genoeg..
[ Bericht 8% gewijzigd door Nico987 op 20-02-2014 00:08:50 ]