Zowieso eerst altijd de hoofdweg volgen die langs de kust loopt. Richting maakt niet echt uit, maar je komt bijna altijd wel een (russische) bord tegen langs de weg die aangeeft welke stad/dorp je inloopt. Voor ons niet te vertalen, maar met een DayZ external map zoals Narco hierboven aangeeft kan je een beetje kijken waar je bent (Russische naam staat onder de engelse naam op de externe map)quote:Op maandag 21 april 2014 17:54 schreef Photomorti het volgende:
[..]
Vandaar dus , ik zit echt elk huisje door te spittenVind het wel erg moeilijk om mijn lokatie te bepalen btw dan spawn ik op een strand ergens en dan thja? waar zit ik haha
Thnx voor de tips , na 14 uurtjes heb ik wel me draai gevonden in het spel en overleven gaat nu prima.quote:Op maandag 21 april 2014 18:40 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Zowieso eerst altijd de hoofdweg volgen die langs de kust loopt. Richting maakt niet echt uit, maar je komt bijna altijd wel een (russische) bord tegen langs de weg die aangeeft welke stad/dorp je inloopt. Voor ons niet te vertalen, maar met een DayZ external map zoals Narco hierboven aangeeft kan je een beetje kijken waar je bent (Russische naam staat onder de engelse naam op de externe map)
Als je in het zuid-westen spawnt kan je het beste naar het oosten lopen richting Balota Airfield, kan je aardig wat gear vinden. Wel op je hoede zijn, er zijn vaak andere knakkers die daar ook rondlopen.
Als je in het zuid-oosten spawnt zou ik een kleine rondje Elektro doen (2 firestations en een supermarkt), daar vindt je genoeg om de barre tocht naar het noorden te maken.
Als je in het noordoosten spawnt is het handig om naar Berenzino te gaan, daar de boel te looten (je kan daar alles vinden) en dan richting het westen te gaan.
En als je in Novy Sobor spawnt (als je ergens spawnt zonder kust maar echt in een dorp) heb je mazzel, dan is het rennen naar Veresnik (militaire basis ten westen van Stary Sobor) en dan meteen door naar NW airfield, waar je de rest van de gear vindt.
Mijn 2 centjes, maar belangrijk is wel dat als je spawnt, je binnen korte tijd weet waar je bent. Want als een kip zonder kop in Cherno rondrennen is niet de beste tactiek.
Leuk verhaal!quote:Op maandag 28 april 2014 18:23 schreef Photomorti het volgende:
-verhaal-
Jammer dat fraps die screenshots zo lelijk maakt , ingame ziet het er veeeeeeeel mooier uit :S
[ afbeelding ]
Ja F12 zelfde kwaliteit als een printscreen als je ze niet upload naar steam that isquote:Op maandag 28 april 2014 19:01 schreef murp het volgende:
[..]
Leuk verhaal!
Maar met Steam kan je toch gewoon full-sized-screenshot maken?
Nee toch? dr is een optie om die screenshot te verbeteren?quote:Op maandag 28 april 2014 19:03 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ja F12 zelfde kwaliteit als een printscreen als je ze niet upload naar steam that is
quote:you can save uncompressed screen shots from Steam, it is under settings, in-game.
Ja hij saved ze uncompressed op de PC maar als je hem upload op steam compressed hij wel gewoon dacht ik.quote:Op maandag 28 april 2014 19:10 schreef murp het volgende:
[..]
Nee toch? dr is een optie om die screenshot te verbeteren?
[..]
Ja dat welquote:Op maandag 28 april 2014 19:24 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ja hij saved ze uncompressed op de PC maar als je hem upload op steam compressed hij wel gewoon dacht ik.
Ja kloptquote:Op maandag 28 april 2014 19:28 schreef murp het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar daarvoor kan je toch een andere imageuploader gebruiken?
Heb meestal 2 wapens bij: M4A1 en een Mosin met Long Range scope.quote:Op maandag 28 april 2014 19:37 schreef Jotcha het volgende:
Leuke verhalenBen benieuwd wat jullie wapenvoorkeur is en waarom? Heb zelf alles gebruikt op de M4 na denk ik
Hoe draag jij je tweede wapen bij je dan?quote:Op maandag 28 april 2014 19:40 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Heb meestal 2 wapens bij: M4A1 en een Mosin met Long Range scope.
M4a1 is best makkelijk te vinden overigens.
Wapen wat je op je rug wilt gewoon op je rug zetten. Dan het wapen wat je in je hand wil op de grond oppakken met middle mouse button en dan heb je er dus 1 op je rug en 1 in je handen. Moet je wel opletten als je bijv je axe pakt dan dropt hij je primary weapon.quote:Op maandag 28 april 2014 19:41 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Hoe draag jij je tweede wapen bij je dan?
Meh dan kan je nog altijd niet sprinten toch?quote:Op maandag 28 april 2014 19:43 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Wapen wat je op je rug wilt gewoon op je rug zetten. Dan het wapen wat je in je hand wil op de grond oppakken met middle mouse button en dan heb je er dus 1 op je rug en 1 in je handen. Moet je wel opletten als je bijv je axe pakt dan dropt hij je primary weapon.
Oh + Als je rennend tegen een ladder oprent en dan omhoog klimt bugged je wapen in je hand en kan je net zo snel rennen als dat je je vuisten omhoog hebt met 2 wapens dus.
Toch is het wel lekker om als je een stad gaat looten je een close range wapen hebt.quote:Op maandag 28 april 2014 22:19 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Meh dan kan je nog altijd niet sprinten toch?De standaard M4 zoals je 'm vindt is naar mijn weten ronduit slecht, als je maar één wapen hebt zit je dus een tijd met dat ding opgescheept voordat het wat wordt
Jawel, Zoals ik net al zei dan moet je gewoon rennend tegen een ladder oplopen en dan is het wapen in je hand geglitched en dan kan je net zo snel rennen als dat je geen wapen vast hebt.quote:Op maandag 28 april 2014 22:19 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Meh dan kan je nog altijd niet sprinten toch?De standaard M4 zoals je 'm vindt is naar mijn weten ronduit slecht, als je maar één wapen hebt zit je dus een tijd met dat ding opgescheept voordat het wat wordt
Ja klopt, ik denk dat 80-90% van mijn gevechten short range zijn gezien mijn maatjes met mosins rondlopen. Ik loop zelf met de shotgun dan, kan niet wachten tot de nieuwe shotty er isquote:Op maandag 28 april 2014 22:22 schreef Photomorti het volgende:
[..]
Toch is het wel lekker om als je een stad gaat looten je een close range wapen hebt.
Daar wil je liever niet rondlopen met een mosin of je moet wel heel veel vertrouwen hebben in je aim wat ik nog niet heb in dayz hehe
Wel droog net ik lag bij die boot bovenaan de rotsen , zaten 3 man op de boot vervolgens kwam er een solo speler die kant op gerend zie ik ze opeens naar beneden rennen achter die gast aan waarna ze hem vervolgens knock out sloegen met vuisten , toen loste ik een schot op 1 van die lui alleen ik miste helaas waarna ze de bossen invluchten.
Ik ben ook maar gelijk ergens anders heengegaan omdat ze me anders zouden flanken
Ik vind het herladen nog wel erg klungelig , ik had ook een keer een shotgun en even wat testshots gedaan alleen dat je dan je inventory moet openen en die shells de shotgun in moet slepen hmmmquote:Op maandag 28 april 2014 22:30 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja klopt, ik denk dat 80-90% van mijn gevechten short range zijn gezien mijn maatjes met mosins rondlopen. Ik loop zelf met de shotgun dan, kan niet wachten tot de nieuwe shotty er is
Daar zijn de snaploaders voor, als je een snaploader hebt kan je ook met R herladen. Wist je dan ook al dat je met de shotgun en blaze met T van firemode kan switchen? Dan vuur je beide kogels in 1 keer afquote:Op maandag 28 april 2014 22:43 schreef Photomorti het volgende:
[..]
Ik vind het herladen nog wel erg klungelig , ik had ook een keer een shotgun en even wat testshots gedaan alleen dat je dan je inventory moet openen en die shells de shotgun in moet slepen hmmm
Maar dit is natuurlijk met een m4 ook zo alleen daar heb je meestal een magazijn in met 30 danwel 40 patronen en die m4 kun je gewoon herhalen zonder inventory in te gaan geloof ik als je F drukt.
Met de mosin net zo , heel paniekerig je inventory openen , eject ammo , ammo weer naar je mosin slepen , load ammo pffffmaja wel extra spannend haha
Of per ongeluk een blikje opdrinken terwijl je je axe wilt pakken waardoor je vervolgens doodgeslagen word![]()
Ben benieuwd wanneer dayz trouwens helemaal af is ik denk dat tegen de tijd dat ze klaar zijn veel spelers alweer uitgekeken zijn.
En waarom hebben ze in godsnaam niet de arma 3 engine gebruikt? De arma 2 engine is al zo oud als mijn oma
AH dat doen die snaploaders dusquote:Op maandag 28 april 2014 22:46 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Daar zijn de snaploaders voor, als je een snaploader hebt kan je ook met R herladen. Wist je dan ook al dat je met de shotgun en blaze met T van firemode kan switchen? Dan vuur je beide kogels in 1 keer afEn wat de axe betreft: die kan je op je hotbar zetten
Da's juist het mooie van het spel. Maar speel je zonder mic ofzo? Omdat je het over typen hebt.quote:Op maandag 28 april 2014 18:23 schreef Photomorti het volgende:
Ik kon het toch niet laten om "heel even" naar het vliegveld te gaan op een low population server.
In svetlo vond ik een mosin in een burgerauto alleen helaas nog geen ammo , vervolgens op het vliegveld een long range scope gevonden in de hangaar ik loop naar buiten en opeens staat daar een fully geared speler met een sks.
Dus ik typ , yo dude im friendly i got no intentions of shooting you blabla
vervolgens doet hij zijn handen omhoog en voorzichtig loop ik naar hem toe , na een korte chat en wat uitwisselen van spullen zie ik opeens een speler in de radiotower.
Ik en die random dude rennen richting het muurtje en ik schiet steeds wat random schoten richting de tower zodat meneer niet denkt om even zijn hoofd omhoog te doen.
Random dude klimt vervolgens radiotower op en ik hoor schoten , ik ren naar de tower en typ yo dude you allright? Gelukkig leeft hij nog.
Vervolgens bovenaan de toren zo'n 5 minuten gewacht waarna die dude helaas is uitgelogd maar goed daar nog wat eten gevonden.
We besloten toen om naar svetlo te gaan en vlak voor de town ziet hij 2 geared spelers die hij meteen met zijn sks neerschiet.
Beide heren hadden ammo voor mijn mosin dus ik heb nu ongeveer 120 kogels
Ben daarna al snel die dude kwijtgeraakt en heb mijn weg vervolgd naar rify om een kijkje te nemen bij het schip.
Dit is mijn eerste friendly encounter met een random speler , Ga dayz echt steeds leuker vinden want je weet nooit wat er gebeurd zo ren je relaxed door de bossen en zo zit je in een vuurgevecht vol adrinaline.
Ff een screenshotje gemaakt voordat ik ging eten.
Nu eens even een kijkje nemen bij de boot of ik wat lui kan snipen , uiteraard geen fresh spawns want die hebben toch geen loot die ik wil
Jammer dat fraps die screenshots zo lelijk maakt , ingame ziet het er veeeeeeeel mooier uit :S
[ afbeelding ]
De berezino construction site is echt een hotspot, 2 spawnplekken in de buurt en 50% van de spawns uit het zuiden komt naar berezino, het eerste wat je tegenkomt is de site dus. We hebben eergister vermodelijk een server vast laten lopen door meer dan 25 lijken daar te maken waardoor we uiteindelijk onszelf dubbel zagen en daarna driedubbelquote:Op maandag 28 april 2014 22:55 schreef Photomorti het volgende:
[..]
AH dat doen die snaploaders dusDan is een shotgun wel erg leuk hehe
Ja daar kwam ik ook pas heel laat achter haha van die hotbar
Nog even een plaatje van mijn schip avontuurEcht leuk om mensen te begluren die niks in de gaten hebben.
Maar wat nu hmm denk dat ik eens een kijkje ga nemen op de construction site ofzo daar gebeurd vaak wel genoeg.
[ afbeelding ]
Jij schiet iedereen neerquote:Op maandag 28 april 2014 23:47 schreef MineraalWater het volgende:
Wil je niet eens met andere spelen dan op skype/teamspeak? Desnoods wil ik ook wel een keertje meedoen weer. Zit op NE airport bij svetlo
quote:
Dat inderdaadquote:Op maandag 28 april 2014 23:51 schreef MineraalWater het volgende:
[..]Bijna iedereen ja vertrouw niemand meer veel te vaak dood gegaan door friendly te doen. Overigens zijn wij meestal met zn 3en 1 long ramge de andere 2 close range
Hmm, dus het is geen toeval !quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:24 schreef Jotcha het volgende:
Verder heb ik geleerd dat vooral russen niet te vertrouwen zijn, duitsers ook niet echt. Britten zijn wel vriendelijker over het algemeen.
Oh ? Doe je dat met dezelfde toetsen als het Zero-en of ..?quote:Op maandag 28 april 2014 22:46 schreef Jotcha het volgende:
Wist je dan ook al dat je met de shotgun en blaze met T van firemode kan switchen? Dan vuur je beide kogels in 1 keer af![]()
Nee firemode is T of F volgens mij, page up en down is zeroing. Je hebt helaas geen indicator van je firemode. En volgens mij heb ik gister met je in een server gezeten als je ook in dayz zo heetquote:Op dinsdag 29 april 2014 08:52 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Oh ? Doe je dat met dezelfde toetsen als het Zero-en of ..?
Yup dat was ikquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:17 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Nee firemode is T of F volgens mij, page up en down is zeroing. Je hebt helaas geen indicator van je firemode. En volgens mij heb ik gister met je in een server gezeten als je ook in dayz zo heet
Dat gebeurde in de mod ook alquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:32 schreef MineraalWater het volgende:
Kom je dit tegen(Check de kogels):
[ afbeelding ]
Net een paar rijstpakken aan een vriend geven heb er nu zelf ook weer. 1 Rijstpak geeft full energized lichtgroen dus. En drinken doe ik altijd uit een waterpompquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Dat gebeurde in de mod ook alWel gekke uitrusting zo, je wapen helemaal 100% in orde maar geen eten en drinken?
Wist je al dat je ruined ammo kan splitten en blijven splitten? Zo hou je uiteindelijk 1 ruined kogel over en de rest is pristinequote:Op dinsdag 29 april 2014 16:44 schreef MineraalWater het volgende:
Dat is infinite ammo BTW voor de gene die het niet wisten.
Yup vet handig inderdaad, sommige glitches zijn gewoon super handig (En doen geen harm), andere zijn gewoon ronduit irritant.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:53 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Wist je al dat je ruined ammo kan splitten en blijven splitten? Zo hou je uiteindelijk 1 ruined kogel over en de rest is pristine
De pepsi blikjes blijken ook infinite te zijnquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:44 schreef MineraalWater het volgende:
Dat is infinite ammo BTW voor de gene die het niet wisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |